הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרי וורדפרס

קידום אתרי וורדפרס

כל מה שצריך לדעת על קידום אתרי וורדפרס לפני מתחילים לזרוק כסף

במהלך העשור האחרון הפכה וורדפרס מאתר בלוגים אחד מתוך רבים למעצמת ניהול ואחסון אתרים וכיום כשליש מכלל האתרים בכל העולם מונעים על ידי מערכת זו. אך מה צריך לדעת בנושא קידום אתרי וורדפרס כדי לעמוד בתחרות, להשיג כל הזמן לקוחות חדשים ובאופן כללי לרוץ קדימה? יותר ממה שנראה במבט ראשון.

וורדפרס ותכנון מראש – זיווג משמיים

אחד הדברים הראשונים שיש לדעת על מערכת וורדפרס, הוא שהיא מבוססת על שפת התכנות PHP, כך שכל תוסף בה מבוסס גם הוא על כתיבה זו. אתרים רבים בנויים על בסיס התשתית של וורדפרס, אך עם תוספים שונים שתוכנתו באופן ממוקד כדי להתאים לצרכים של בית העסק והאתר הספציפי.

כך גם עובד קידום אתרי וורדפרס – נדרשת כאן גישה אישית ומותאמת לאתר, לתחום הפעילות של העסק ועוד למגוון פרמטרים התלויים בשוק, בזמן וכו’.

הרעיון העיקר שחשוב להבין לפני שניגשים לתחום קידום אתרי וורדפרס – זה שעצם העובדה שיש פלטפורמה מוכנה ומזומנה לשימשכם, זה לא אומר שאין לכם עבודה לעשות.

יתר על כן, ללא הבנה מעמיקה של דרכי הפעולה של המנגנונים השונים הפועלים בצד האחורי של הממשק, אתם עשויים לעשות שגיאות שיובילו לכך שהעמודים אפילו לא יירשמו באינדקסציה של גוגל, שזה הצעד הראשון להצגה במקום כלשהו בתוצאות החיפוש.

לכן חשוב שתהיה לכם מפת דרכים מוקפדת ומוסדרת שתוביל אתכם בשלבים החיוניים שיביאו אתכם לשורות הנחשקות בתוצאות החיפוש בגוגל. ובדיוק לשם כך התכנסנו כאן היום.

מדוע חשוב לדעת כמה שיותר על קידום אתרי וורדפרס?

כשמדובר באתרים מבוססי וורדפרס, יש הרבה יתרונות של הממשק שעשויים להיות לכם לרועץ. כך, האוטומטיות הרבה של הממשק עשויה לגרום לכם לאבד פוקוס, לשכוח לרשום דברים חשובים ובאופן כללי – להסתמך יותר מדי על המערכת, בעוד שעבודת קידום אתרים בגוגל דורשת הרבה מאוד עבודת נמלים ויסודיות שמתאפשרת רק על ידי העין האנושית.

כדי להצליח במשימת הקידום, יש לשלב בין כמה רכיבים חיוניים:

  • אופטימיזציית ON-SITE
  • אסטרטגיית תוכן מחושבת רחוק קדימה
  • תיאורי עמודים מדויקים ומחושבים
  • השקעה בפרטים הקטנים כגון עדכוני עמודים ויצירת תיאורים טובים גם לתמונות המועלות באתר
  • תחזוקה שוטפת וניתוח ביצועים כדי לדעת מה עובד עבור בית העסק בצורה הטובה ביותר

כפי שניתן לראות, גם כאשר יש ממשק מוגדר מראש, קידום אתרי וורדפרס הוא גם קידום לכל דבר ודורש התייחסות רצינית בהתאם. אנשי מקצוע הפועלים בתחום מכירים את המערך מא’ ועד ות’, כולל את ה"גחמות" שיכולות לחסל את כל מאמצי קידום אתרים, כולל קידום ממומן בגוגל שפשוט לא ייתן את התוצאות הרצויות ללא התאמה טכנית של האתר לדרישות של גוגל ושל התחום הספציפי.

רשימת טיפים חשובים לביצוע קידום אתרי וורדפרס באופן מיטבי

ועכשיו זה הזמן להוציא מחברות ולהתחיל לכתוב את כל ההוראות הספציפיות שיעזרו לכם לעשות קידום אתרי וורדפרס באופן יעיל ביותר.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שהטיפים האלה הם לא הרשימה המלאה, כי בכל פעילות קטנה יש עוד אפשרויות מדוקדקות יותר שניתן להתאים לכל צורך, בהתאם לאפשרויות של תוסף כזה או אחר, בתוספת תשלום או באמצעות תשלום נוסף למתכנת במיקור חוץ שיבנה לכם פיצ’ר מותאם – עולם הוורדפרס הוא חסר כל גבולות.

זה מה שהפך את הפלטפורמה לדרך האולטימטיבית והמובילה לניהול אתרים וגם למקור יעיל ומהימן למאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים, שהרי המטרה האולטימטיבית של כל שיווק היא להוביל את הגולש לאתר, להשאיר אותו שם כמה שיותר זמן וגם לגרום לו לרכוש מוצר או שירות רלוונטי.

ניהול תוכן מכוון קידום

אחד הדברים הבסיסיים שחשוב לעשות עוד לפני שאתם פונים לכלים החזקים ביותר של קידום אתרי וורדפרס, חשוב מאוד להגדיר את הנראות של האתר בעיניי מנועי החיפוש. מאפיינים אלה נמצאים בלשונית הגדרות, תחת התת-קטגוריה "קריאה" (READING).

כמו כן, מאפייני אינדקסציה קיימים גם בעמודים ופוסטים ספציפיים וחשובים לבדוק שהגדרות אלה נכונות לפני פרסום העמוד. זה חשוב ממגוון סיבות. יש עמודים שלא תרצו שגוגל יעשה להם אינדקסציה, למשל עמודי אינדקס שנוצרו אוטומטית ולא באמת בעלי ערך כלשהו. באותה המידה, גם עמודי נחיתה ממוקדים המיועדים למאמצי קידום אתרים לוקאלי וממומן שנוצרו באופן זמני לקידום מבצע כלשהו לא צריכים לעלות על הרדאר של מנועי החיפוש.

הדקויות של תיאורי עמודים

נושא נוסף המהווה חלק חשוב מאוד של כל מאמצי קידום אתרים אורגני – הוא יצירת תיאורי עמודים מתאימים וממוקדים. במערך של וורדפרס יש להבדיל בין התיאור הקצר של העמוד שיופיע באתר שלכם, לבין זה שמופנה למנועי החיפוש.

הסוג הראשון מופנה לגולשים שכבר נמצאים באתר, בעוד שהתיאור למנועי החיפוש מיועד כדי לעשות "וי" על כל מילות החיפוש הכי אקטואליות עבורכם, ואלו שבהן אתם יכולים להתברג במקומות גבוהים ולהביא תנועה גדולה לאתר.

תיאור וכותרות למנועי החיפוש מוזנים בדרך כלל לתוך השדות של תוספי ה-SEO הייעודיים של קידום אתרי וורדפרס, כגון YOAST ודומיהם. גם בתחום זה חשוב להכיר את כל ההיבטים של הפלאגינים, על מנת לבחור את האפשרות המתאימה ביותר, ובאופן אידיאלי – בתשלום צנוע או אפילו חינמי.

יחד עם זאת, התוסף צריך להיות אקטיבי ומתעדכן, על מנת להיות מותאם לאלגוריתמים המשתנים של גוגל, ולספק את כל הדרישות של החבר ההפכפך הזה שלנו.

אם לוקחים בחשבון את כל השינויים שגוגל עושים בעמודי תוצאות החיפוש שלהם (כגון הסניפטים של החדשות, המבנה המעודכן לתקופת הקורונה, התשובות לשאלות וכו’) – אז נהיה ברור שאתם לא יכולים להתפשר על תוסף SEO שמדשדש מאחור.

רשימת משימות נוספת ורלוונטית לכל עמוד

קישוריות – זהו חלק משמעותי מכל הליך קידום אתרים באינטרנט, על כל פלטפורמה שהיא. הקישורים הפנימיים עוזרים לניווט נוח יותר באתר, יוצרים חווית משתמש טובה יותר, וגם מוסיפים לכם נקודות זכות אצל הבוטים של גוגל שסורקים את האתר מפעם לפעם ומחפשים פגמים או חומר טוב להציג בשורות הראשונות של תוצאות החיפוש.

וכשדיברנו על דקויות האופייניות דווקא לעבודת קידום אתרי וורדפרס, כאשר עושים קישורים בטקסטים, חשוב מאוד לסמן שהעמוד צריך להיפתח בלשונית חדשה, כדי לא "להבריח" את הגולש מהר מדי רק בשל עניין רגעי בטקסט המודגש.

משימה שחשוב מאוד לבצע כבר בשלבים הראשונים להקמת האתר – זה ליצור את המפה שתכלול בתוכה את הרשימה המדויקת של כל עמודי האתר, שתתעדכן במידת הצורך ותהיה בנויה בצורה הדרוש לגוגל.

לכאורה, ניתן לחשוב שכל מה שצריך על מנת לעשות קידום אתרים מקצועי על בסיס פלטפורמת וורדפרס כבר מוטמע במערכת, אך זה לא בדיוק כך.

היכרות מעמיקה עם כל הפיצ’רים הקיימים וגם עם התוספים המעודכנים ביותר לדרישות של השוק הדיגיטלי של שנת 2021 תעלה את הסיכויים להצלחה.

יחד עם זאת, חשוב לא רק להסתמך על המערכת, אלא להוסיף גם את הפקטור האנושי, זה שתמיד מחולל את ההבדל הענק.

5/5 - (2 votes)

אם אתם רוצים לעשות קידום אתרי וורדפרס באופן שיזניק אתכם למקום הראשון בתוצאות החיפוש – פנו אלינו בטופס מטה ונספק לכם תוכנית עבודה מסודרת ומובנית שתתווה את הדרך של האתר שלכם לשיא ההצלחה.

אורי מינץ