הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

חברה לקידום אתרים

חברה לקידום אתרים

העולם שבו אנו חיים משתנה ומתחלף במהירות עוצרת-נשימה כמעט, וניתן לטעות לחשוב שאי אפשר לעמוד בקצב. עם זאת, למרות שהקצב הזה אכן הולך ומאיץ, ניתן לקחת אותו בשליטתכם ולהפיק את המרב מהפוטנציאל הרב הגלום בעולם הווירטואלי העשיר שעומד לרשותנו כעת. חברה לקידום אתרים העומדת בקצב המדובר יכולה להפוך לסיוע המהותי ביותר בדרך להשגת המטרות האלה.

מדוע כדאי להעסיק חברה לקידום אתרים?

הדרישות הרבות של האינטרנט העדכני מביאה להיווצרות של בעלי תפקידים חדשים ומגוונים, שחלקם לא היו קיימים עד לפני שנים ספורות. כך, לדוגמה, כיום יש רלוונטיות גבוהה ביותר לנושא של ניהול מוניטין, היות וכל אדם יכול להופיע באינטרנט בהקשר שלילי, מה שיפגע בתדמית שלו הרבה יותר מפעם. כך, אנשים שהיו מעורבים במשפט כלשהו ושמם מופיע בהקשר זה במקום הראשון – יתקשו לקדם את המותג האישי שלהם בהצלחה.

חברה לקידום אתרים בגוגל מקצועית דואגת לא רק לנושאי שיווק דיגיטלי לעסקים, אלא לנראות הכללית של בית העסק בעיניי הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלו. בגלל שכל המעטפת של שיווק דיגיטלי מהווה פעמים רבות את המקור העיקרי ללקוחות, עסקאות ומכירות, הנראות הזאת הופכת לגורם מכריע להצלחת העסק. לכן, נדרשת אחריות כמה שיותר נרחבת שתינתן לכל חברה לקידום אתרים האחראית לקידום בית עסק כזה או אחר.

מהו קידום אתרים הוליסטי ולמה אתם צריכים להכיר אותו?

בהמשך לטענה שכל חברה לקידום אתרים צריכה להיות כמה שיותר אחראית על כל ההיבטים של קידום העסק במרחב הווירטואלי, אני מגיעים למושג יחסית חדש בתחום, אך שלא יהיה לכם ספק – הוא כאן כדי להישאר. מדובר בדרך היעילה ביותר להביא לתוצאות מובטחות שיישמרו לאורך זמן (בהנחה שיבוצעו פעולות התחזוקה הנדרשות).

הרכיבים הבסיסיים של קידום אתרים בשיטה זו:

  • קידום אתרים טכני
  • קידום אתרים מבוסס תוכן
  • קידום ברשתות החברתיות
  • קידום ושיווק באמצעות רשימות תפוצה
  • ניהול קמפיינים ממומנים (לחיזוק מאמצי קידום אורגני)
  • ביצוע ניתוחי נתונים של גוגל אנליטיקס וכלים אנליטיים נוספים
  • מעקב אחרי שינויים בתחום, כולל ניתוח מתחרים מתמיד
  • ביצוע ניהול מוניטין למניעת מצב שבו שם החברה מופיע בהקשרים שליליים

הוליסטיות זה מושג שאנו מכירים יותר מתחום הרפואה האלטרנטיבית, שמשמעותו: “ משהו המאופיין בהבנה שכל חלקיו כולם מחוברים יחד, תוך התייחסות למהותו כשלם".

במילים אחרות, מדובר בקונספט המבוסס על יכולת לחבר בין נקודות שונות מצד אחד, וגם ראייה של התמונה הרחבה מצד שני. ברפואה המושג הזה בא לידי ביטוי בהבנה שגוף האדם והנפש שלו אינם נפרדים זה מזו. ובראיית קידום אתרים בגוגל זה מתבטא בכך שכל מאמצי הקידום מתנקזים בסופו של דבר למשפך אחד ויוצרים את מה שדרוש לכל בית עסק – עלייה במחזור המכירות, הרחבת הפעילות וביסוס שם במידה נרחבת ומתרחבת.

החשיבות של הגישה הזאת עולה כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שגוגל כל הזמן משנים את האלגוריתמים שלהם. גורמים שונים הפכו לחיוניים ביותר לשם דירוג גבוה בתוצאות החיפוש בשנים האחרונות וזה דורש שינוי בהתנהלות וגם בגישה. כמו כן, המגמה הזאת מראה לנו שלא צריך להסתמך רק על גורמים "טכניים", היות וברגע שהחשיבות שלו תפחת – הדירוג של האתר ייפול. ברמה העקרונית, גוגל תמיד מחפש אתרים איכותיים, ומדובר במכלול רחב של דברים שאם ניגשים אליהם בהתאם – הדירוג תמיד יעשה צדק הן עם בית העסק והן חברה לקידום אתרים הדואגת לנראות שלו ברשת.

לכן, רק מומחה קידום אתרים הוליסטי אשר מביא לתוצאות בר-קיימא לאורך זמן.

המרכיבים העיקריים של חברה לקידום אתרים הוליסטי

הדרך היחיד להגיע להצלחה מתמשכת במאמצי קידום גוגל ולהעלות את השורה התחתונה של הרווחים והמכירות בעולם הווירטואלי באופן עצמאי או בעבודה עם חברת קידום אתרים, זה באמצעות קבלת הרעיון שהקידום הוא טווח רחב ביותר של גורמים דירוג.

החל מהגורמים הטכניים, כגון מהירות האתר, התאמה למובייל, בטיחות האתר וכן למאפיינים המופיעים באתר עצמו, כגון קידום אורגני בגוגל באמצעות תוכן, חווית משתמש ולא פחות חשוב – פעילות ברשתות החברתיות השונות וקמפיינים שונים להעלאת המודעות למותג/חברה/אישיות.

יש להעניק תשומת לב מרובה לכל פרט בתהליך הבנייה, זאת בכדי להגיע לתוצאות מרשימות לטווח הארוך.

עם זאת, הגישה ההוליסטית אף לוקחת זאת צעד אחד קדימה:

באמצעות שילוב אסטרטגיית הקידום בכל אלמנט והיבט של האתר, ניתן לבנות בסיס איתן של שיווק דיגיטלי. כתוצאה מכך, המאמצים של החברה יניבו תוצאות הרבה יותר טובות, זאת הודות לתנועה האורגנית שלא פוסקת לאחר סיום הקמפיין, אלא עשויה אף לכלות.

הסינרגיה הייחודית שיוצרת באמצעות יצירת המארג הנרחב וחובק-הכל של קידום אתרים הוליסטי, זה מה שמאפשר שרידות גבוהה של בית העסק לטווח הארוך ביותר.

השלם גדול מסך חלקיו

עבודה על כל פרט במארג קידום אתרים אורגני איכותי נדרשת בכדי לתת מענה לכל גורמי הקידום המכריעים את הדירוג של האתר הספציפי לטווח הקצר והארוך כאחד. לבניית המארג הזה יש לעבוד על כל הרכיבים יחד. המאמץ המהותי ביותר נעשה כדי לצלוח את ה"ישורת האחרונה" שהיא העמוד הראשון, שבאמצעות ההגעה אליו ניתן להעלות את כמות המכירות בעשרות אחוזים (אם לא יותר), כך שמדובר בהשפעה אינסופית שיש למאמצי קידום להתפתחות העסק שלכם, לפיכך חשוב להשקיע את הזמן במציאת חברה לקידום אתרים ברמה מספיק גבוהה, זאת על מנת שהעוסקים במלאכה יצליחו להגיע למטרה זו באופן יעיל ומהיר ככל הניתן.

בסופו של יום, רק באמצעות הגישה ההוליסטית למארג שיווק דיגיטלי לעסקים ניתן לבנות דירוג יציב, איתן וגבוה לטווח ארוך, בעיקר בתחומים תחרותיים ביותר. כמו כן, זוהי הדרך היעילה ביותר לשרוד את שינויי האלגוריתמים של גוגל שתמיד הופכים את הקערה על פיה.

חברה לקידום אתרים

קמפיינים קידום ופרסום על בסיס הגישה ההוליסטית

העוצמה של חברה לקידום אתרים בגישה הוליסטית נעשה ברור במיוחד כאשר הוא נעשה בשילוב עם הקמפיינים של קידום ממומן בגוגל.

ניתן להשיג חשיפה מוגברת, וגם תנועה ענפה באמצעות הופעה תדירה במיוחד גם בתוצאות החיפוש האורגניות, וגם במסגרת המודעות הממומנות. הקמפיינים מאפשרים לעשות מבדקים מהירים במיוחד כדי להעריך את הפוטנציאל לרווחים גבוהים של מילות חיפוש תחרותיות. והמאמצים האלה יבואו לידי ביטוי בפעילויות בכל הרבדים שתוארו לעיל: שיווק באמצעות תוכן, תכנים בעמודי רשתות חברתיות, תכנים אי-מיילים שנשלחים לרשימות התפוצה וכו’.

שיתוף וייעול המידע השוטף מכל אמצעי קידום גוגל אלו מאפשר להפיק את המירב מכל המאמץ. לכן, ההמלצה הגורפת היא לעבוד עם חברה לקידום אתרים שתדאג לכל ההיבטים האלה באופן עצמאי וללא כל בקשה מצדכם – במילים אחרות, בעלת הבנה מעמיקה בחשיבות של סינרגיה בין כל היבטי הקידום.

חשוב שלבין כל הצוותים יהיו חילופי מידע והצלבות נתונים, כדי לשפר את ההמרות של הקמפיינים, ליהנות מדירוגים גבוהים יותר, לזהות מילות חיפוש ארוכות זנב שיסייעו בהליכי שיווק באמצעות תוכן ועוד.

שימוש במסקנות של אנליטיקס ליצירת תנועה מוגברת

באמצעות גיבוש מסקנות מניתוחי נתונים בגוגל אנליטיקס, ניתן יהיה לעשות קידום אתרים בגוגל בצורה מותאמת ביותר, ליצור דפי נחיתה קולעים יותר ולשפר באופן מהותי את חווית המשתמש, המהווה חלק משמעותי ביותר מהקונספט של קידום אתרים הוליסטי: הניווט, מבנה האתר, הצבע והעיצוב, המותאמות למובייל וכו’ – כל אלה מהווים גורמים מכריעים עבור מדד הקליק, אחוזי העזיבה וההמרות.

כאשר חברה לקידום אתרים ניגשת לנושא זה באופן הוליסטי, נעשה ברור שעבודה יעילה עם האנליטיקס יכולה להביא לשיפור שמצדו יביא לעלייה בדירוגים ובתנועה באתר. וגם כאן – השלם גדול מסך חלקיו. הסינרגיה מזינה ומניעה את כל התהליך קדימה!

קידום אתרים טכני – הבסיס של הגישה קידום אורגני הוליסטיות

אתר איכותי המאופיין במבנה ברור וקוד נקי וגם משלב את כל ההנחיות המומלצות על ידי גוגל לאופטימיזציית אתרים, בעל רמת אבטחה גבוהה ותוכן איכותי – כל אלה הן נקודות חובה עבור כל בית עסק ששואף שהאתר שלו יביא לו עבודה ורווחים.

ההיבט הטכני של ה-SEO כולל פרטים קטנים רבים, כולל רישום ה-WHOIS של האתר, רכישת צופן אבטחה SSL, הזנת קבצי .htaccess, זו רק רשימה חלקית של נושאים שכל חברה לקידום אתרים צריכה לדאוג להם כבר מהיום הראשון. בנוסף, יש לקחת בחשבון גם העברות 301, יצירת מפות אתר וקבצי אינדקסציה עבור הבוטים של מנועי החיפוש ועוד – אלו הם חלקים לא פחות חשובים מהליך הקידום, לעתים נדרש שיתוף פעולה זמני לפחות עם חברה לקידום אתרים כדי לעשות את כל זה בצורה יעילה..

יכולות מתקדמות בתחום ה-SEO הטכני יכולים להביא לשיפור משמעותי בדירוג הכללי כחלק מהגישה ההוליסטית. למרבה הפלא, מספיקות כמה שורות קוד בסיסי על מנת להביא לשיפור אדיר בדירוג שלכם.

קוד נקי מותאם למהירות שיא

משימה נוספת שיש לבצע בהכרח, הן באופן עצמאי והן על ידי חברה לקידום אתרים – זה לוודא שכל פרט בעמוד חיוני שם ושהוא עולה כמה שיותר מהר.

כל שרשרת חזקה באותה המידה כפי שהחוליה החלשה ביותר. כאשר מדובר בתחומים תחרותיים ביותר עם מילות חיפוש "כבדות", כל גורם בתחום הדירוג עשוי להביא למהפך של ממש. עמוד שעולה לאט עשוי לפגוע בעבודה מעמיקה עם התוכן ואופטימיזציית מילות חיפוש. בדיוק כפי ששורה שגויה בקובץ robots.txt עשויה להביא לכך שחלק חשוב ביותר באתר שלכם אפילו לא יגיע לתשומת לבו של מנוע החיפוש.

בעת הגדרת האתר על ידי חברה לקידום אתרים, יש לדאוג שהקוד שלו יהיה כמה שיותר נקי ופשוט, כך הוא יעלה במהירות שיא. נדרשים שינויים קטנים גם בתחום הגדרות השרת, שימוש בזיכרון מטמון (תוך ציון העניין בתנאי השימוש, כמובן), הגדרת צופן בטיחות SSL לשיפור רמת הבטיחות של האתר – כל אלה הם פרטים קטנים שמתנקזים יחד לעמוד שעובד ללא רבב. אפילו משימות שוליות, כגון ביסוס מסד נתונים של SQL וכל קריאותיו – כל אלה מקבלים משמעות חדשה כאשר נכללים בנוסחה הכללית של קידום אתרים הוליסטי, ומצדו יכול להביא לצמיחה במכירות.

כדי שיהיה פחות או יותר ברור במה מדובר, להלן רשימה קצרה של נושאים שיש לקחת בחשבון בהליך ה-SEO הטכני שצריך להתבצע על ידי כל חברה לקידום אתרים סוג שם צ'קליסט קידום אתרים כזה:

  • אופטימיזציית מהירות האתר (בדיקה באמצעות הכלי PageSpeed)
  • רספונסיביות והתאמה למובייל
  • מטה-דאטה של כותרות, תיאורים, מילות חיפוש
  • סימונים סמנטיים של עמודים
  • חווית משתמש ומבנה אתר
  • השרת והבטיחות של האתר
  • הימנעות מכפילויות בתוכן
  • בדיקה מדוקדקת של כל העברות העמודים
  • כלי וובמסטר לניהול יעיל ומהיר של האתר
  • שיפור האינדקסציה באמצעות קבצי מפת אתר ו-robots.txt

קידום גוגל ושיווק באמצעות תוכן

אין זה סוד, תוכן איכותי הוא המפתח לאופטימיזציה איכותית של כל עמוד. אתר המשלב בתוכו את הבסיס האיתן של SEO טכני עם האפשרויות הבלתי מוגבלות של תכנים איכותיים תמיד יגיע לתוצאות סבירות, אפילו בסביבה התחרותית ביותר. יתר על כן, לא ניתן לעשות קידום אורגני בגוגל ללא תוכן איכותי. כך, כל חברה לקידום אתרים כוללת בצוות שלה כותבים ברמה גבוהה שיספקו את הסחורה, ידאגו ליצור חומר לא מועתק, קריא ונעים לעין, ובעל ערך אמיתי לגולש.

עם זאת, בתקופה האחרונה התוכן כתוב כבר לא שולט בכיפה – יש לא פחות דרישה לסרטונים, העברת וובינרים, אינפוגרפיקים אינטרקטיביים, אי-מיילים לרשימות תפוצה ועוד. כדאי תמיד למצוא את התוכן שהכי מדבר לקהל היעד שלכם וליצור אותו בעקביות ויסודיות. זה מקדם את כל האינטרסים שלכם: גם דירוגים גבוהים לאתר, גם מוניטין גבוה, גם יצירת קהל עוקבים נאמן ופרסום מתמשך בלי קשר לקמפיינים הממומנים. ככל שתספקו יותר תוכן, כך גם יגדל הסיכוי לכך שיכתבו עליכם באתרים גדולים אחרים ויקשרו לתכנים שלכם, מה שמביא לקפיצה משמעותית בדירוגים גם כן.

רשתות חברתיות בראייה הוליסטית

עוד לפני מספר שנים, עבודה ברשתות חברתיות לא הייתה מנת חלקן של חברות קידום אתרים, משום שאלו היו סגמנטים שונים. אך כיום, קידום זה הרבה יותר ממחקר מילות חיפוש, בניית לינקים ופיזור תגיות באתר.

היום נדרש גיוון גדול מאוד של תוכן גרפי מכל הסוגים כדי להעמיק את החשיבות של מה שאתם עושים עם האתר שלכם.

שילוב קמפיינים עם פעילויות יח"צ ברשתות החברתיות הוא בגדר חובה כיום, וכל ספק בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים נדרש להגדיל ראש ולעשות את העבודה המקיפה ביותר כדי להשיג את המטרה.

לסיכום, כיום כל חברה לקידום אתרים מצופה להיות קודם כל הוליסטית ובעלת ירייה רחבה בעבודתה. באמצעות יצירת העבודה על בסיס ההבנה שבתחום זה השלם גדול מסך חלקיו – ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ביותר.

Rate this post

אנו מהווה את המקום המושלם ליצירת המכלול הרחב הזה שיזניק את העסק שלכם קדימה. לבניית תכנית עבודה מסודרת, צרו קשר בטופס והתקדמו לקידום אתרים הוליסטי!

אורי מינץ