מינצבלוג

בנייה וקידום אתרים

7 משימות בנייה וקידום אתרים שיבטיחו לכם אתר מקודם מהרגע הראשון

אם יש עניין שמתכנתים ובוני אתרים ללא אוריינטציית שיווק דיגיטלי לעסקים מתעלמים ממנו, הוא קידום אתרים – הנושא שבפועל יקבע האם מעבר ליופי והנחשקות של האתר הוא גם ימצה את הפוטנציאל שלו בחשיפה לקהל היעד ובתנועה מוגברת פנימה. זוהי הסיבה שתהליכי בנייה וקידום אתרים מוכרחים להשתלב יחד כהנחת עבודה ולא כאופציה, מאחר ואסטרטגיית הקידום היא זו שתאסוף בפועל את הקהל ותמיר אותו, אבל בהינתן המרחב המתאים בלבד.

מדוע בנייה וקידום אתרים חייבים להתבצע בסינרגיה מלאה?

נהוג לחשוב על בניית אתרים כמפתח המרכזי להצלחת האתר. אלא שבנייה ללא הכנת תשתית קידום דומה להקמה של חנות שלא טרחה להציב אצלה אפילו שלט חדש: המקום אולי מושקע, אבל הלקוחות כלל לא יודעים על קיומו.

בנוסף, ברמת השטח מתרחש תהליך הפוך – הגולש מתרשם קודם כל מקידום האתר והדירוג שלו בתוצאות החיפוש בגוגל ורק לאחר מכן בוחר האם להתרשם גם ממה שקורה בתוכו. ככל שהאתר מבוסס על קידום אתרים אורגני מקצועי ויעיל יותר, כך הוא יביא אליו יותר מבקרים. הם יהיו חייבים ליהנות מאתר מפותח, מושקע ומעוצב כדי לבצע המרות טובות ולכן בנייה וקידום אתרים הוא נושא שכולנו אמורים וצריכים להתחיל לדבר עליו כשירות מקצועי אחיד ובלתי נפרד.

  1. תכנון פריסת הדפים

פריסת הדף תשפיע על מיקום התוכן, התמונות והקישורים. רצוי ליצור עיצוב אתרים הכולל גופן בגודל ממוצע וערכת צבעים נעימה, לשבץ את התוכן והגרפיקה בהתאם לכללי הקידום וכך לאפשר למנועי החיפוש לסרוק את האתר בקלות. כמו כן, בעולם חכם ומהיר כל כך אין מקום לאלמנטים שמכבידים מידי על זמן הטעינה ומעכבים אותו.

  1. הטמעת תוכן מבוסס SEO

אין שום טעם או היגיון בלהעלות אתר חדש ללא הטמעה של מילות המפתח, חלוקה לכותרות ראשיות ומשנה ויצירת קישורים שיבססו כבר עכשיו את ההיררכיה הקיימת של האתר. כל עבודה "חלקית" בנושא הזה תאלץ אתכם לתקן או לשכתב אותה מאוחר יותר, מה שעשוי לגבות מכם זמן עבודה יקר והתנגשות בין מטרות (הרצון להמרות יחד עם ההבנה כי האתר עדיין לא מפיק את המקסימום האפשרי).

שלב הטמעת התוכן בעמודי האתר החדש צריך להתייחס מראש לשיקולי קידום אורגני ולהתבסס על מחקר מילים מקצועי שיגדיר את כיוון ותחומי האתר ויוכל אפילו לעזור לתכנן אותו. בנייה וקידום אתרים שבאים יחד יסייעו הן לבונה האתר, הן ללקוח והן לגוגל להבין את העולם שאליו האתר מתייחס ולקבוע איזה מסר הוא יעביר.

  1. יצירת תוכן רלוונטי

תוכן טוב יספק למשתמש מידע ועניין כבר מהרגע שהאתר עולה בתוצאות החיפוש. בתהליכי בנייה וקידום אתרים מקצועיים נהוג ליצור תוכן איכותי מהרגע הראשון, במטרה להגביר את זמני השהות באתר (בעיקר בדף הראשי), "להסליל" את הגולשים לדפים רלוונטיים להמרה (רכישה, הרשמה, יצירת קשר וכו') ולצמצם את אחוזי הנטישה. שפת האתר צריכה להיות נגישה ופשוטה לקהל המטרה ולשלב אוצר מילים רלוונטי לתחום, לצד הטמעה מושכלת ומנוסה של מילות המפתח הרלוונטיות.

  1. שילוב חוויית משתמש

חלק בלתי נפרד מתורת השיווק הדיגיטלי הוא חוויית הלקוח. וכשזה נוגע לאתר שלכם, כל כפתור, שדה ותפריט אמורים להיות בעלי משמעות אמיתית וצריך להתלבט לגביהם לאורך כל תהליך הבנייה וגם אחריו. האתר אמור להיות שימושי ופשוט להבנה ולניווט, להציע תנועה קלה בין אזורים ולהימנע מעזיבה ללא המרה. ככל שתתכננו את חוויית המשתמש טוב יותר ובשלב מוקדם יותר בתהליך בניית האתר, כך תבטיחו לעצמכם דירוג טוב בגוגל מהרגע הראשון.

  1. שימוש בכלים אנליטיים

קידום אתרים מקצועי ונכון מתבסס על כלי מחקר ומעקב שמסייעים לעקוב אחר דירוג מילות המפתח ותנועת המשתמשים באתר, כך שיהיה ניתן לבצע אופטימיזציה יעילה לכל פרמטר. שלב הבנייה הוא זמן טוב ללמוד כיצד לעבוד מול הכלים הללו ולנטר בצורה אפקטיבית את תפוקת האתר. גם אם לקחתם חברת בנייה וקידום אתרים מקצועית שתדאג לעשות זאת במקומכם, עדיין מומלץ ללמוד מעט על עולם הקידום, כיצד בודקים את דירוג האתר ומילות המפתח לעומת אתרים מתחרים וכיצד מייעלים בזכות עבודת ה-SEO את אחוזי ההמרות.

  1. התאמת תגי מטא

תגי מטא הם אותו המלל שמוצג בתוצאות החיפוש בגוגל, מתחת לשם התוצאה עצמה. אלו המילים הראשונות שהגולש רואה לגביכם והן יגרמו לו לקבל החלטה חשובה מאוד עבורכם: ללחוץ על התוצאה שלכם או לעבור לתוצאה אחרת. כאן דרוש שימוש במילות מפתח רלוונטיות ככל האפשר למה שהמשתמש חיפש וגם ניסוח המתייחס להיבטי שיווק דיגיטלי המושכים אותו פנימה ומעודדים אותו ללחיצה.

  1. בחרו נושא אחד לכל דף

כל אחד מאיתנו נתקל מתישהו באתר כל כך עמוס ובלתי מאורגן שהיה קשה להתמצא בו. זוהי בעיה מוכרת שהרבה מומחי בנייה וקידום אתרים נתקלים בה והיא נובעת מהרצון של בעל האתר להכניס לעמוד כמה שיותר ידע מקצועי או רלוונטי מהתחום. זה יכול היה להיות אידיאלי אילו בעל האתר היה מנהל אינציקלופדיה, אבל בפועל כיסוי שלם של תחומים תחת אותו העמוד יוצרים כאוס בין רעיונות, כוונות ומטרות. בעמוד כזה סביר להניח שרוב הגולשים יאבדו את הסבלנות מהר ויברחו, מה שידרוש חזרה לשלבי הפריסה והתוכן וחבל.

5/5 - (3 votes)

וודאו שכל דף מכיל נושא ברור ומוגדר שאפשר לעבור ממנו הלאה לדפים ונושאים נוספים ועשו כל שאפשר על מנת להבטיח שהאתר יישאר נגיש ופשוט לגולשים וכמובן לגוגל, שיסרוק אותו ויקבע את הדירוג.

אורי מינץ