הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

מחקר מילות חיפוש

מחקר מילות חיפוש על בסיס יחס הזהב – המתכון להצלחה בקידום אורגני

מחקר מילות חיפוש זהב

מוכנים לגלות סוד אדיר שיעזור לכם להתברג במקומות גבוהים במנועי החיפוש? בואו נצא לדרך!

מה הקשר בין פילוסופים יווניים, מבנים מונומנטליים מתקופת הרנסנס ותחום קידום אתרים? היום נגלה לכם. זהו "יחס הזהב" שמהווה קונספט של השגת מאזן מושלם. במאמר זה נלמד אתכם את השיטה שפותחה על ידי מקדם אתרים מוביל בתחומו וכעת משמשת בעלי עסקים ובעלי אתרים רבים בשאיפותיהם להביא תנועה ולהתברג במקומות טובים בתוצאות החיפוש מבלי להשקיע סכומי עתק. זה אמנם לא "מקל קסמים" ודורש עבודה, אך התוצאות מוכחות וקלות לבדיקה ואישוש.

ידוע שאחד הדברים המיוחדים ביותר בעולם קידום אתרים, זה השילוב המנוגד והבלתי נתפס כמעט בין הפאן החישובי-מתמטי לבין העולם היצירתי-אמנותי. מצד אחד, נדרשת דקדקנות גבוהה כדי לעמוד בדרישות הטכניות של מנועי החיפוש ולהביא לנראות מירבית ומיטבית (שזו מטרת-העל של תחום שיווק דיגיטלי ככללו), ומצד שני, קידום אתרים אורגני מושתת על הבנה של צרכי הגולש ומתן מענה כמה שיותר אנושי.

אז כיצד ניתן לחבר בין שני ההיבטים האלה – המכני והיצירתי, האוטומטי והאנושי?

אחד מחישובי המפתח בצד המתמטי – זה "יחס הזהב של מילות חיפוש", ביטוי שמציג את הצד האנליטי ביותר של התחום. הרעיון ליישם את הקונספט של מציאת האיזון המתמטי המושלם שייתן את הביצועים הטובים ביותר.

המקור של הקונספט הוא עתיק שנים, והוא נחשב ל"פרופורציה אלוהית" שהעסיקה אנשי מקצוע ממגוון התחומים עוד מימי יוון העתיקה, דרך תקופת הרנסנס, ובתרבויות רבות גם בימינו.

היחס הזה משמש גם בתחום קידום אתרים, למרות שיתכן שהמשמעות שלו תראה הרבה יותר "פשטנית" בהשוואה לשימוש שעשו ביחס הזהב בבניית המבנים הידועים בעולם והבנה על דרכי עולם (למרות שבמידה רבה – שיווק דיגיטלי מהווה את יכולת ההבנה הגבוהה ביותר של העולם הווירטואלי שהפך לחלק בלתי נפרד מחיינו), מאפשר להשיג מטרה ממוקדת ביותר: להגיע לדירוגים סבירים במילת חיפוש רלוונטית תוך 48 שעות.

בשביל זה צריך להבין, עם אלו מילים ניתן להשיג זאת? התשובה לכך נמצאה במסגרת שיטת המבוססת על נתונים מדויקים, שיטת "יחס הזהב של מילות החיפוש". הוא מאפשר להציב מטרות שניתן להשיג בקלות יחסית, ועקב כך להתגבר על התחרות במסגרת קידום אורגני איכותי הנעזר במעט יכולת חישוב מראש. ובכך אנו רואים את העובדה הפשוטה: מחקר מילות חיפוש לא פוגע במאמץ קידום אורגני בגוגל, אלא מהווה את אחד מהכלים החשובים ביותר של כל מקדם אתרים מקצועי.

אז מהו "מחקר מילות חיפוש על בסיס יחס הזהב" הלכה למעשה?

יחס הזהב בא למצוא את מילות החיפוש שלא זכו לתשומת לב ראויה באינטרנט. המטרה העיקרית של שיטה זו היא למצוא מונח כלשהו שעונה על הנוסחה של יחס הזהב, לפרסם תוכן המטרגט מילת חיפוש זו ועקב כך להגיע לפחות לדירוג שלא עולה על מקום 50 תוך מספר ימים. ובהנחה שהתוכן מפורסם באתר שעבר בדיקה מדוקדקת (שימו לב לרשימה שלנו של קידום בגוגל באמצעות בדיקת עומק של הצד הטכני של האתר), ניתן להגיע גם לדירוגים גבוהים יותר.

היתרונות של "יחס הזהב" במסגרת קידום אתרים

  1. הוא מאפשר לבעלי אתרים חדשים להשיג תנועה גבוהה יחסית ולשמור על מוטיבציה גבוהה לפתח אותו. תכנית עבודה מסודרת מעניקה סיכויים גבוהים יותר להצלחה. אם כבר בעת הקמת האתר הצלחתם להביא תנועה ולהתברג במקומות טובים בתוצאות החיפוש – הרבה יותר קל לעודד את עצמכם להמשיך ולעבוד על האתר, כך שזוהי ערבות לעבודה טובה לפרק זמן ארוך.
  2. הוא יוצר סדרי עדיפויות לתכנים שיש לפרסם באתר. יש אלפי מילות חיפוש שאפשר לברור במסגרת מחקר מילות חיפוש. צמצום האפשרויות מאפשר מיקוד רב, פחות פחד ותחושת הצפה, וגם כן מהווה ערבות להצלחה עתידית.
  3. למרות הבסיס המתמטי שלו, מדובר בהליך ידני גרידא, לכן אף אחד אחר לא יקבל את אותן התוצאות באותו הזמן כמוך, כך שהערך שיתקבל עקב השימוש במונחים שהעלה מחקר מילות חיפוש יהיה ייחודי רק לכם.

כיצד מחשבים את יחס הזהב?

הסבר מהו יחס הזהב של מילות החיפוש במילים פשוטות:

מספר תוצאות החיפוש בגוגל שיש בהם את מילת החיפוש בכותרת במלואה (!) לחלק בהיקף החיפושים החודשי, כאשר היקף החיפושים הוא נמוך מ-250.

וההערכה של ההיתכנות של הצלחתם של מילות חיפוש אלה:

< 0.25 – סיכוי מעולה

0.25-1.00 – יתכן שיעבוד

> 1.00 – סיכוי נמוך ביותר

במידה והיחס של מילות החיפוש שבדקתם הוא נמוך מ-0.25, הסבירות לכך שתתברגו למקומות בטווח 50 הראשונים ברגע שהעמוד יאונדקס על ידי גוגל הוא גבוה ביותר.

האם זה עובד?

שיטה זו נוסתה על ידי אנשים רבים בתחום האינטרנט ובכל רחבי העולם. ובעוד שסטיית התקן עשויה להשתנות במידה זו או אחרת, ההצלחה היחסית של "יחס הזהב" נחשבת למוכחת.

מדוע מגבילים את היקף החיפוש ל-250?

  1. היקף חיפושים נמוך יותר זוכה להתברגות טובה יותר במסגרת קידום בגוגל. במידה ושאר המדדים זהים, ניתן לראות כי לאחר שנעשה מחקר מילות חיפוש עם היקף של חיפוש של עד 250 מתברגות מהר יותר, מאשר מילות חיפוש בעלות 2500 חיפוש בחודש.
  2. אנשים רבים מעדיפים לטרגט מילים עם היקף חיפושים גבוה יותר מתוך רצון לקבל רווחים גבוהים יותר. כך שפשוט יש לכם פחות מתחרים (כל עוד אתם מצליחים להיות "חדשים" ו"חדשנים" בתחום).

גורם נוסף להצלחה – שימוש במילת החיפוש בעלת הזנב הארוך (כי זו בדיוק מילת חיפוש כזו, זה הרי ברור) במלואה בכותרת SEO של העמוד שלכם.

״יציאה מהירה יותר לעצמאות״

נושא נוסף שניתן לעקוף באמצעות יחס הזהב, הוא הסברה (שאמנם לא הוכחה מעולם, אך עדיין קיימת) שנדרש לגוגל פרק זמן מסוים בכדי לאפשר לאתר חדש להיות מדורג מהר בתוצאות החיפוש. ככל שהאתר החדש יוצא מ"תקופת ההמתנה" הזאת מהר יותר, כך התנועה תקדים לזרום. עם זאת, נושא זה עדיין בגדר סברה שכל אחד יכול לבדוק בעצמו עבור האתר שלו.

בגלל הגורמים המתערבים הרבים בתחום, כל סברה היא המלצה בלבד שכל אחד יכול להתנסות ולקחת לכיוון שלו. עם זאת, “יחס הזהב" זכה להתייחסות רחבה והביא לתוצאות טובות שכל מקדם אתרים יכול לרתום לטובתו. וההסבר לכך הוא פשוט מאוד:

כאשר נעשה מחקר מילות חיפוש בעלות היקף גבוה תמיד יהיו תחרותיות יותר – תמיד יהיו חברות גדולות עם אתרים בעלי דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש בשל התקציב הגדול יותר שעומד לרשותם. מילות חיפוש בעלות היקף חיפושים גבוה תמיד ידרשו יותר זמן כדי להתברג גבוה בתוצאות, גם אם אתם משקיעים מאמצים אינסופיים בנושא של קידום אורגני.מחקר מילות חיפוש על בסיס יחס הזהב – המתכון להצלחה בקידום אורגני 1

כיצד מבצעים מחקר מילות חיפוש באמצעות יחס הזהב

כדי למצוא מילות חיפוש רלוונטיות, יש לבצע את השלבים הבאים:

  1. ליצור רשימת רעיונות של מילות חיפוש רלוונטיות – ניתן להשתמש בנוסחאות חוזרות "איך עושים…” “ה…. הטוב ביותר" “… זול" ועוד, הכול בהתאם לקהל היעד שלכם ולמיטב הבנתכם בנישה שלכם.
  2. בשלב הבא, אתם מזינים את המילים לכלים אנליטיים (כגון גוגל אנליטיקס) ומגדירים את הסינון למילים שבהם יש היקף חיפושים חודשי של 250 ומטה.
  3. כעת אתם מחפשים את האתרים שבהם מילות החיפוש שמצאתם מופיעים במלואה (מזינים לגוגל – allintitle:מילת חיפוש).

כעת אתם מחלקים את מספר התוצאות שקיבלתם בהיקף החיפושים החודשי.

אם התוצאה היא נמוכה מ-0.25 – אז בינגו! מצאתם את מילת החיפוש המנצחת שאיתה אתם יכולים לנסות לעבוד. ואם לא, חוזרים לשלב 1 ומחפשים ווריאציות נוספות במסגרת מחקר מילות חיפוש נוסף.

טעויות שכדאי להימנע מהן

לאחר מחקר מילות חיפוש מוצלח, אנו ניגשים לשלב הבא: יצירת קידום אורגני באמצעות תוכן איכותי ובעקבות זאת – קידום בגוגל המבוסס על שילוב בין העבודה היצירתית והאנליטית.

להלן מספר שגיאות שכדאי להימנע מהם בשלבים הבאים:

עומס של מילות חיפש

לאחר שכבר נמצא מילת החיפוש המיוחלת, יתכן שתרגישו בצורך להכניס אותה כמה וכמה פעמים לתוך הטקסט – אל תעשו את זה! ההצלחה היא קודם כל בכותרת ובאיכות התוכן. בעיקר כאשר מדובר במילת חיפוש ארוכת זנב, המהווה לרוב משפט שלם שלא משתלב באופן טבעי בכל פסקה. לכן ניתן להסתפק בהופעה אחת של המונח בכותרת ופעם אחת בטקסט. מעבר לכך, ניתן לשלב חלקים מהמשפט, משפטים דומים וקשורים, ורק באופן שיראה טבעי ולא יפריע לזרימה של הטקסט.

ויתור על חיפוש מעמיק

העבודה המשמעותית ביותר ביחס הזהב היא החיפוש הידני והיצירתי לעתים אחר מילות החיפוש האלה שיש בהן פחות מ-250 חיפושים בחודש ומספר מספיק נמוך של תוצאות הכוללות מילת חיפוש זו. ככל שתשקיעו יותר זמן ותמצאו יותר אפשרויות ווריאציות ליצירת תוכן איכותי באתר – כן יגדל הסיכוי לדירוגים גבוהים יותר לטווח הקצר והארוך כאחד. כמו כן, יש לזכור שהדיוק של כל הנוסחאות בתחום קידום אתרים הוא בגדר הערכה בלבד ודברים עשויים להשתנות. אך הערך של עבודה יסודית לא נעלם לעולם.

העלאת רק עמוד תוכן אחד על מילת חיפוש העונה על קריטריון של יחס הזהב

כמעט כל מקדם אתרים מנוסה נתקל בפילוח הזה: כ-5% מכלל מילות החיפוש מראים ביצועים גבוהים מהצפוי, 15% נמוך מהצפוי ו-80% באופן בינוני. ככל שתצרו יותר חומר רלוונטי, כך תוכלו למדוד יותר ביצועים ולדעת באיזה כיוון להמשיך לעבוד.

שימו לב לסוג התוצאות המתקבלות עבור מילות חיפוש יחס הזהב

תוצאות החיפוש המאונדקסות יכולות לנבא האם התוכן שלכם יעבור את האינדקסציה ויתברג במקום גבוה בתוצאות החיפושים או לא. כדאי לשים לב אלו תוצאות מתקבלות: אם רק של אתרי חברה, או לחילופין, של חנויות מקוונות – ולכן יש סוג אתר שונה, אז יש סיכוי שלא תצליחו במשימה. אם האתר שלכם הוא תוכן בלבד, כדאי למצוא את מילת חיפוש יחס הזהב שגם מתאימה לנוסחה, וגם מניבה תוצאות הדומה לסוג התוכן והאתר שאתם מקדמים.

תחרות נמוכה – זה תמיד טוב

עשוי להיווצר מצב שבו היחס הוא מתחת ל-0.25, אך היקף החיפוש הוא גבוה מ-250. המשמעות של כך היא שהתחרות עבור מילת החיפוש הספציפית הזאת היא אפילו נמוכה יותר, כך שהיא עשויה לענות על כל הדרישות ולהביא לתוצאות גבוהות בחיפושים. סביר להניח שייקח זמן עד שמילה זו תתברג, או שהיא כלל לא תעבור, אך זה עשוי לקרות בכל מצב.

מה שצריך להבין בהקשר של הנוסחה: אם יש לכם היקף חיפושים של 10,000 בחודש והיחס של מילת החיפוש הוא 0.25, סימן שיש עוד 2,500 אתרים עם אותה מילת החיפוש בכותרת. זו תחרות גבוהה מאוד.

במידה והיקף החיפושים הוא מתחת ל-250 והיחס הוא 0.25 – מספר המתחרים שלכם לא עולה עד 62.5. זה הבדל ענק שכדאי לחשוב עליו. הקסם של חשבון!

לפעמים הוא החבר הכי טוב שלנו במסע להבין את תוצאות מחקר מילות החיפוש שלנו ובאופן כללי, של הסיכויים שלנו להשיג יעדים מסוימים.

עכשיו, אחרי שהבנתם את הדקויות השונות של מחקר מילות חיפוש מתוך ההבנה של "יחס הזהב" של שיווק דיגיטלי, אתם יכולים להתחיל במסע האישי שלכם בתחום.

אנו מאחלים לכם הצלחה רבה. ומעבר לכל, זכרו שכל עבודה ידנית שהיא קידום אורגני היא עבודה מצטברת לטווח הארוך. בין אם יש תוצאות חיוביות תוך זמן קצר או לא, התנאי להצלחה הוא להמשיך לעבוד, ליצור תוכן, לקדם אותו (בדרכים חוקיות, כמובן), לחפש מה מעניין את הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

בין השאר, זה כולל את היכולת כל הזמן ללמוד דברים חדשים. לכן אנו ממליצים לכם להירשם לעדכונים של האתר שלנו, כדי לקבל את המידע העדכני ביותר בנושאי קידום אתרים, שיווק דיגיטלי לעסקים ועוד. מחקר מילות חיפוש זו רק משימה אחת מתוך רבים שיש לבצע בהצלחה וביסודיות על מנת להגיע רחוק בעולם האינטרנט.

Rate this post

נשמע מורכב? אין לכם זמן לכל החישובים האלה? מזל שיש אנשי מקצוע! צרו קשר עם איתי עוד היום לבניית מערך קידום אורגני שעובד בשבילכם 24/7, כולל מחקר מילות חיפוש מקצועי המשלב ידע אנושי עם הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. מלאו את הטופס בסוף הדף ונשמח לעזור.

אורי מינץ