הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל – כיצד להגדיל את המכירות?

כאשר אנחנו חושבים על קידום מכירות, הדבר הראשון שעולה על דעתנו, זה בעיקר קידום ממומן שבאמצעותו אנחנו מעלים קמפיינים גדולים שמניעים תנועה רלוונטית לאתר שלנו. אך בתקופה המורכבת שבה אנו חיים, לא תמיד ולא לכל בתי העסק יש את התקציב הדרוש לשם מטרה זו. ובמקרים אלה (וגם בתקציבים גדולים, למען האמת) זה הזמן לפנות לעבודה סיזיפית אמנם, אך בעלת פרספקטיבות מעולות לטווח הארוך בעיקר – וזהו קידום אתרים אורגני בגוגל.

מה הקשר בין קידום אורגני לבין קידום מכירות? קשר די ישיר! משום שהמטרה העיקרית של קידום אתרים אורגני בגוגל היא ליצור שם טוב ומוניטין ללא רבב לבית העסק שלכם, מה שיקל על כל גולש אקראי להגיע להחלטה הנכונה של לרכוש מכם. ומיקום גבוה בתוצאות החיפוש ללא מימון מעניקים לכם נקודות רבות מצד הלקוחות הפוטנציאליים, כך שמדובר בתחום שכדאי להשקיע בו בכל מקרה ובכל זמן נתון. לפניכם כמה דרכים לתקוף את העניין בצורה היעילה ביותר על מנת להשיג תוצאות מעולות בכל התחומים, ובין השאר, גם להביא ליותר עסקאות מעולות עבורכם.

קידום אתרים אורגני בגוגל – החשיבות של מכירות אונליין

כושר השרידות של בית עסק תלוי באופן ישיר במכירות שלו, ובאקלים השורר בעולם כולו, קידום מכירות דורש נוכחות בולטת במרחב הווירטואלי. במילים אחרות – מטרת הקצה של שיווק דיגיטלי לעסקים היא להביא לכמה שיותר עסקאות, של לקוחות חדשים וחוזרים כאחד. עוד בשנת 2017, המסחר המקוון הניב $2.3 מיליארד ברחבי העולם, ולפי הצפי המספר הזה עשוי לעלות ל-$4.88 מיליארד עד 2021 (ואולי אף להעפיל עליו, בשל חוקי המשחק שהשתנו בעקבות משבר הקורונה העולמי).

לכן, אם אתם רוצים שבית העסק שלכם יעשה את דריסת רגלו במכירות האלה, חשוב מאוד להשתמש בכל אסטרטגיות קידום אתרים אורגני בגוגל העומדות לפניכם, כולל קידום טכני של אופטמיזציית האתר, וכן בשיטות היעילות והמעמיקות של קידום אתרים אורגני בגוגל.

ראוי לציין שהתחום דינמי מאוד, וחוקי קידום אתרים אורגני בגוגל משתנים לפרקים ונדרשת משמעת רצינית ויכולת להיות כל הזמן על הדופק כדי לעמוד בקצב השינויים האלה, על מנת להפיק את מלוא התועלת ממאמצי קידום אתרים אורגני בגוגל. במידה ואין לכם את הזמינות לכך, אך יש רצון להביא יותר מכירות באמצעות בניית אתרים ונכסים אינטרנטיים נוספים – יש לפנות למומחים בתחום על מנת לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

7 הצעדים העיקריים שעושים קידום אתרים אורגני בגוגל שבסופו של דבר יסייעו לכם להביא את התנועה שתמלא גם את חשבון הבנק שלכם בתזרימים מבורכים.

1. מילות חיפוש חכמות

אמנם מילות חיפוש כבר לא מהוות חלק מהותי מעבודת קידום אתרים אורגני בגוגל כמו בעבר, אך עדיין יש בהן צורך בסיסי, משום שללא שתילה נאותה של מילים אלה, הבוטים של מנועי החיפוש לא יצליחו למצוא ולשייך את האתר שלכם לנושאים המבוקשים והנדרשים על ידי הגולשים. לכן, אסטרטגיית מילות חיפוש עדיין מהווה חלק חשוב ביותר מאסטרטגיית קידום אתרים אורגני בגוגל. יש ליצור רשימה של מילות חיפוש ישירות ולא ישירות הרלוונטיות עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ואז לשתול אותם בצורה טבעית ברכיבים שונים של האתר:

  • תוכן
  • דפים מרכזיים
  • כתובות העמודים
  • כותרות
  • תיאורי תמונות
  • מאט נתונים
  • כותרות עמודים

קיימים כלים שונים למחקר מילות חיפוש, ניתן להתחיל מהכלי הייעודי של גוגל, אך כדאי להרחיב את היריעה ולראות נתונים ממקורות שונים. כמו כן, יש להבדיל בין מילות חיפוש ארוכות וקצרות זנב, ה"משחק" בין השניים יכול להוביל לתוצאות הטובות ביותר, ולהביא תנועה יפה לאתר ללא השקעה ענקית בתקציב קידום ממומן בגוגל, וזו כל המהות של קידום אורגני באשר הוא.

2. תוכן איכותי ומותאם

העבודה עם מחקר מילות מפתח לא שווה הרבה אם אין לכם תוכן מותאם ואיכותי. למעשה, יצירת תוכן רדוד למטרת שתילת מילות חיפוש בלבד נקרא בעגה המקצועית "מכבסת מילים", ומדובר בקונוטציה לא חיובית במיוחד. המטרה של תוכן זה הוא להעניק ערך לגולש עוד לפני שהוא קונה מכם, כך שהלך הרוח יהיה "אם העסק הזה כל כך טוב עוד לפני שאני קונה ממנו משהו, אז המוצרים/שירותים שלו חייבים להיות מעולים!”

יתר על כן, כשאנחנו מדברים על תוכן, זה לא בהכרח חייב להיות טקסט כתוב. כיום יש דרכים שונות ומגוונות להעביר מידע, ואתם יכולים לבחור את המדיום המתאים לכישורים שלכם, וגם למאפיינים האישיותיים של הרוכשים הפוטנציאליים שלכם. בין האפשרויות העומדות לפניכם:

  • בלוגים
  • ווידאו (שידוע שיכול לשפר את החשיפה האורגנית שלכם ברמה העולה פי 50 על תוכן מבוסס טקסט)
  • אינפוגרפיקות – כלומר תמונות המנגישות את המידע באופן ממוקד וברור, פתרון מושלם לנושאים טכניים וטכנולוגיים
  • פודקאסטים – למי שמעדיף להתבטא בקול
  • אנימציות – ניתן לשלב כתמונות GIF בתכני טקסט או לייצר סרטונים מונפשים
  • תוכן הנוצר בסיוע הגולשים – כגון מענה על שאלות, תגובות לנושאים שנשלחים אליכם, עיבוד תלונות ודיווחים שונים ועוד
  • רשומות בלוג מאורחים (כחלק משיתוף פעולה)
  • ספרים אלקטרוניים
  • רשימות מותאמות לנושאים שונים (רשימות קניות, רשימות משימות וכו’)

התוכן, על כל סוגיו, הוא לבו של כל מאמץ שיווק דיגיטלי כיום, ועם תיצרו הרבה ממנו ובמסגרת אסטרטגיה ערוכה מראש, ההשקעה תצדיק את עצמה תוך זמן מה, ומה שהכי חשוב – שהתוכן שתיצרו יכול להניב מכירות זמן רב אחרי שיצרתם אותו, לכן חשוב לא להתייאש ולהמשיך לעשות ללא הרף.

3. שימוש ברשתות חברתיות להרחבת הקהל והחשיפה

אחד הדרכים היעילות ביותר להשיג את החשיפה הדרושה לכם, היא באמצעות ניהול רשתות חברתיות. מדובר באחד התחומים המדוברים בעולם השיווק הדיגיטלי, וזה מוצדק בהחלט. יחד עם זאת, על מנת לנצל באופן מיטבי את האפשרויות של האפיק הזה, צריך להכיר בצורה הטובה ביותר את הקהלים שלכם, זאת על מנת לדעת מאיזו פלטפורמה מוטב לפנות אליהם, באיזה סגנון דיבור ועד כמה לנצל את המערכים של קידום ממומן במערכים אלה.

בנוסף, ניתן לתת בוסט למאמצי קידום אתרים אורגני בגוגל לתכנים קיימים באמצעות שיתוף נכון וחכם ברשתות. למשל, בקבוצות פייסבוק רלוונטיות שיעריכו את המידע שאתם מספקים. כדי לנצל את הפלטפורמות בצורה מיטבית, יש לדעת את חוקי המשחק בכל מערך שבה אתם נמצאים, וגם לחלוק תוכן ייחודי שמותאם לפורמט של הרשת החברתית בה בחרתם (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק, פינטרסט, יוטיוב – לכל תחום יש את האפשרויות האופטימליות עבורו).

4. התרחבות בעולם האמיתי והמובייל

אמנם הרשת העולמית חובקת את כל כדור הארץ, אך פעמים רבות אנחנו צריכים להגיע דווקא למי שנמצא קרוב אלינו. כך, אחד השינויים המשמעותיים ביותר שהתרחשו בעולם הקידום בשנים האחרונות, זה הדגש על התאמת תוכן מקומי, לצד הקפדה על נראות מושלמת במכשירים הניידים, התופסים נתך יותר ויותר גדול בהיקף הגלישה באינטרנט. שני הדברים הולכים יד ביד, משום שכ-30% מכלל הגולשים הניידים מחפשים פתרונות מקומיים באזורם.

יתר על כן, מעל ל-70% מהמשתמשים יבקרו בבית עסק שנמצא בקרבת מקום מגוריהם רק אחרי שביצעו מחקר מהיר אודותיו באינטרנט. לכן, להיות קרובים פיזית ללקוחות שלכם לא מספיק, יש להקפיד על נוכחות אינטרנט תקינה גם כשלכאורה לקונים שלכם אין אפשרויות נוספות מלבדכם. ועל מנת לעשות זאת, יש להקפיד על אתרים מותאמים לנייד ברמה הוויזואלית, חווית המשתמש וגם האופטימיזציה.

5. אופטימיזציה של כל עמוד באתר

אופטימיזציית עמודים באופן ממוקד חשובה להצלחת העסק שלכם ממגוון סיבות, כך שאם המטרה שלכם היא להגדיל מכירות באופן משמעותי, טכניקות לאופטימיזציית עמודים חשובות מאוד עבורכם. להלן מספר סיבות: האופטימיזציה הופכת כל עמוד ליותר ידידותי למשתמשים שלכם, מקל על מנועי החיפוש למצוא את העמודים באופן אינדיווידואלי, משפרות את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש ומאפשרת לכם להתרכז באופטימיזציה של אלמנטים חיוניים, כגון תמונות. להלן כמה מהצעדים החשובים ביותר באופטימיזציה זו:

  • תגיות תיאור עמוד מדויקות, ייחודיות וממוקדות
  • שיפור מהירות העלאת האתר להפחתת שיעורי יציאה.
  • יצירת טקסטים תיאוריים מדויקים ובעלי מילות חיפוש לכל התמונות באתר
  • אופטימיזציה של הכותרות באמצעות שתילת מילות חיפוש רלוונטיות
  • יצירת לינקים פנימיים לאתר בתוך העמוד לניווט נוח באתר ושיפור האינדקסציה
  • יצירת כתובות URL קצרות ופשוטות במידת האפשרויות
  • כתיבת תיאורי עמודים אופטימליים למנועי חיפוש לשיפור הדירוגים וחידוד הרלוונטיות שלהם

מדובר בעבודת נמלים, אך גם היא נחשבת לחלק בלתי נפרד מהליכי קידום אתרים אורגני בגוגל, גם אם הוא טכני מעט. מדובר גם בעבודה שניתן לחזור עליה מפעם לפעם, כי כמעט תמיד יש מקום לשיפור. כך, ביצוע בדק בית מסודר זו פעילות שאפשר להתמסר לה כשאתם מרגישים שנגמרו לכם כל המשימות היומיומיות בתפעול בית העסק.

6. דאגו לשם הטוב שלכם

האינטרנט העניק לנו שקיפות שלא תמיד אופטימלית לכולנו. כך, המוניטין שלנו עשוי להיפגע מכמה פרסומים לא חיוביים (שלעתים מהווים התנכלויות מצד מתחרים אפילו). הטיפול בעניין זה נקרא ניהול מוניטין, והוא חשוב לכל בית עסק כיום באשר הוא, משום שהרבה יותר קל לשמור על מוניטין חיובי, מאשר לתקן מוניטין גרוע.

העבודה בפועל היא דאגה לכך שמה שמופיע במקומות הראשונים בתוצאות חיפוש השם שלכם או של בית העסק שלכם הוא תכנים חיוביים ואלה שיש לכם שליטה עליהם: האתר, עמודים ברשתות החברתיות, עמוד בית העסק בגוגל מיי ביזנס ועוד דוגמאות שאוספות את כל הטוב שאתם מביאים לעולם הזה.

לפיכך, המשימות הבסיסיות של ניהול מוניטין נכון כוללות:

  • דאגו להיות מקצועיים ורגועים בעת ניהול אינטראקציות עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים באינטרנט
  • דאגו לבדוק כל הזמן את הדירוגים שהשאירו לכם בפלטפורמות השונות
  • תענו במהירות, ברוגע ובמקצועיות לכל פידבק שלילי שקיבלתם
  • תעודדו ותוקירו את לקוחותיכם המשאירים פידבקים חיוביים

7. אסטרטגיה משולבת להשגת התוצאות המיטביות

כפי שניתן לראות, קידום אתרים אורגני בגוגל הוא מכלול רחב מאוד של משימות שדורשות התייחסות יומיומית כמעט, מה שדורש לעתים משראה חלקית או אף מלאה. כדי ליצור את השגרה המיטבית להשגת כל המטרות שעומדות בפניכם, יש לגשת לנושא באופן מודע ולהאריך באופן ריאליסטי את היקף הזמן שתוכלו להקדיש לעניין באופן יומיומי. מצד שני, לבעלי עסקים פעמים רבות אין את האפשרות הזאת כלל, וגם לא את הידע החיוני לכך.

בנוסף, השלב החשוב ביותר בכל זה – הוא ליצור אסטרטגיה ותוכנית פעולה שתוכלו לדבוק בה, וגם להעריך בכל עת את הצלחותיה.

5/5 - (19 votes)

לא יודעים לעשות קידום אורגני בגוגל?

רוצים לקבל מימני שיחת איפיון הכוללת את הביטויים שמתאימים לעסק שלכם, איפה אתם לעומת המתחרים ואיזה פלטפורמה רלוונטית לכם לקידום?

מוזמנים להשאיר לי פרטים פה למטה ואשתדל לחזור אליכם לקביעת פגישה הכי מהר שאוכל.

אורי מינץ