מינצבלוג

סוכנות שיווק דיגיטלי

סוכנות שיווק דיגיטלי: כל מה שהיא תעשה עבורכם מא' ועד ת'

בעקבות הקורונה והשפעותיה על שוק הדיגיטל, התעורר צורך אדיר בקרב בעלי עסקים חדשים להקים לעצמם נכסים דיגיטליים ובראשם אתר אינטרנט אטרקטיבי ועמודים ברשתות החברתיות הרלוונטיות. אם גם אתם שואלים את עצמכם כיצד להתחיל ומדוע מומלץ לגייס לעזרתם סוכנות שיווק דיגיטלי, הנה ההזדמנות להבין מה תעשה סוכנות מוצלחת במציאות התחרותית של 2021 וכיצד היא תשיג עבורכם יתרון יחסי לעומת המתחרים באמצעות פלטפורמות וכלים מקצועיים טובים.

חשוב להבין כי שיווק דיגיטלי לעסקים מוגדר כשימוש במכלול רחב של אפשרויות, אפיקים ופלטפורמות העומדים לרשות הסוכנות ברשת האינטרנט, במטרה לקדם ולפרסם שירותים ומוצרים המספקים ערך לקהלי המטרה ומגשימים את ייעוד העסק באמצעות מכירת מוצרים, הרשמה לשירות חדש, איסוף עוקבים בסושיאל ועוד.

מהן פלטפורמות הרשת האידיאליות לפרסום?

סוכנות שיווק דיגיטלי מתמקדת במגוון אפשרויות וביניהן אתרי אינטרנט המקודמים ברשת (באמצעות קידום אורגני וממומן), שיווק באינסטגרם, פייסבוק (דפים עסקיים וניהול קבוצות) חשבונות לינקדאין, טוויטר, טיקטור, יוטיוב, פרסום כתבות ממומנות דרך אאוטבריין וטאבולה ודפי נחיתה.

ההבדל בין הפלטפורמות טמון באסטרטגיה שכל אחת מציעה ובטכניקת הפנייה לקהלי היעד. חלק מהאפשרויות מתמקדות בטכניקת Push שבמסגרתה אנשי הסוכנות יגיעו אל קהל היעד ויציגו לו תכנים רלוונטיים, בעוד שאחרות מתמקדות בטכניקת Pull שנועדה למשוך את קהל היעד המחפש את אותו השירות או המוצר.

כך למשל, קמפיין ממומן בפייסבוק מפלח או מטרגט את קהל המטרה מתוך שאיפה להפוך אותו לקהל מתעניין בעסק המקודם. האסטרטגיה שלו תהיה מבוססת Push מכיוון שאנשי השיווק "ידחפו" את הפרסום לקהל שלא בהכרח הביע התעניינות עדכנית במוצר או השירות, אך ייתכן שבעקבות חשיפתו למודעה הוא יחתור לאינטראקציה עם המותג ויבצע המרה מולו.

לעומת זאת, חברת פרסום ושיווק שמנהלת קמפיין בגוגל, תשתמש באסטרטגיית Pull משום שהיא יוצרת מודעות פרסום שהחשיפה אליהן מתבססת על ביטויי מפתח שהגולש חיפש בשאילתת גוגל. מאחר והגולש הוא זה שחיפש את הביטוי, הוא זה שבוחר האם ליזום אינטראקציה דרך הקלקה על המודעה ולמעשה "נמשך" אליה.

טכניקות הפילוח בעולם השיווק הדיגיטלי

מטרת הפילוח היא להציג כל פרסום אך ורק בפני הקהל שהשירות המוצע לו עשוי להיות רלוונטי עבורו, כך שהסיכוי שתבוצע עסקת מכירה יגדל. הפילוח שתבצע סוכנות שיווק דיגיטלי מקצועית מסייע למטב כספים ומשאבים באמצעות פנייה לאנשים המתגוררים במיקום גיאוגרפי מסויים (פילוח סוציו-דמוגרפי), לפי גיל, שפה, מגדר, תחום עיסוק, מצב משפחתי, תחומי עניין אפשריים ואפילו עד לרמות המיקרו כמו סוג המכשיר הנייד שממנו מתבצעת הגלישה.

אופציה נוספת היא לפלח באמצעות התאמה אישית. חברת פרסום תוכל לפרסם למשל רק למי שגלש בעבר באתר שלנו או אנשים שהשאירו בעבר כתובת מייל או טלפון. ניתן להגדיר את הפילוח על פי זמנים וימים בשבוע שבהם יהיה אפשר לפרסם ולהחריג קהלים שנעדיף שלא יהיו כלולים בחשיפה הזו.

שיטות השיווק הקיימות

שתי השיטות המרכזיות בדיגיטל הן קידום אורגני או קידום ממומן, כאשר השילוב בין השתיים אפשרי ואפילו הכרחי. ההבדל ביניהן הוא בעיקר תקציבי, מאחר וקידום ממומן מחייב ניהול תקציב קבוע ולכן מגשים בעיקר מטרות לטווח קצר (סייל, מבצע עד גמר המלאי, הטבה מיוחדת למצטרפים, מוצר במהדורה מוגבלת, אירוע כלשהו ועוד).

הקידום האורגני מבוסס על פעולות שחושפות את הנכסים הדיגיטליים לקהל פוטנציאלי לטווח הארוך וללא תשלום על הקמפיין, אך חשוב לציין שגם כאן נדרשת השקעה כלכלית, משום שרק חברת שיווק דיגיטלי טובה תדע כיצד להגדיל את התנועה וההמרות בדרכים מגוונות ויעילות.

האם אפשר למדוד הצלחה וכישלון?

כל פעולה פרסומית שבוצעה בדיגיטל ניתנת למדידה בדיעבד, כלומר אחרי שהסתיימה תקופה מוגדרת. אלא שכדי לבצע מדידה תקינה, צריך להגדיר מראש מטרות כמותיות שאפשר למדוד בערכים מספריים ומתוך התחשבות בתיאום הציפיות שבוצע מלכתחילה. למשל, אם מטרתו של שיווק ברשתות חברתיות מסוימות כמו אינסטגרם או יוטיוב התבסס על צבירת עוקבים, הדבר היחידי שאמור לעניין הוא כמה עוקבים המותג צבר בזכות מהלכים אסטרטגיים שבוצעו והאם כמות העוקבים הזו תואמת לצפי העוקבים המינימלי שהוגדר מראש.

כאן חשוב לזכור שאף סוכנות שיווק דיגיטלי איננה יכולה להתחייב לתוצאות מוחלטות, משום שאלגוריתמים שונים הם אלו שמבססים את פעולת הפלטפורמה בה פרסמנו ולמעשה, רק לאותה הפלטפורמה (פייסבוק או גוגל למשל) יש שליטה מלאה בנעשה אצלה. למה כן אפשר להתחייב? לביצוע מקצועי, תקין וחוקי (בהתחשב במגבלות שקובעת לעצמה כל פלטפורמה) הכולל אופטימיזציה יעילה, מיטוב תקציבים ובדיקה עקבית של הנתונים במטרה למקסם את ה-ROI (Return on Investment) שקובע האם הרווח היה שווה את המשאבים שהושקעו.

סוכנות שיווק דיגיטלי – מיהם אנשי המקצוע הפועלים בתוכה?

אם בחרתם לפנות אל סוכנות שיווק דיגיטלי מקצועית ויציבה, דעו שבתוכה פועלים מספר אנשי מפתח שכל אחד מהם יסייע בתורו לקידום העסק והשגת מטרותיו. חלק מאנשי השיווק הללו מתמחים במספר זירות משיקות, כמו מעצב גרפי ששולט גם בעריכת וידאו של סרטוני תדמית, מנהל קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות שמתמחה גם בכתיבה שיווקית, סטוריטלינג וקופירייטינג, מנהל SEO שמתמחה בקידום אתרים אורגני בגוגל וכפועל יוצא גם מנהל את אתרי הלקוח הכרוכים בעדכונים ובתחזוקה שתייעל את עבודת ה-SEO, מפתח אתרים שמתמחה גם בבניית דפי נחיתה ואתרי תדמית ועוד.

בבחירת סוכנות שיווק דיגיטלי תקבלו מעטפת כוללת לכלל הצרכים הפרסומיים והשיווקיים של העסק ותוכלו לדעת שיש מי שדואג לתכנן, להוציא לפועל, לעקוב ולמדוד כל פעולה אסטרטגית ובהתאם למטרות הספציפיות שלכם מכאן והלאה.

Rate this post

בשנה האחרונה הבנו עוד יותר את משמעות הפרסום והשיווק בדיגיטל.

כיום כל עסק חייב נוכחות חזקה בדיגיטל שתעזור לעסק לגדול ולהגיע לעוד קהל רחב של אנשים, ולכן  אם אתם רוצים למנף את העסק שלכם, אתם חייבים להשקיע בפרסום דיגטלי.

עם סוכנות שיווק דיגיטלית רצינית ומקצועית שתתייחס לכל השלבים שפירטנו כאן, העסק שלך יכול להגיע לתוצאות מדהימות תוך זמן קצר בהתאם לתקציב שלכם.

אורי מינץ