הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

גוגל שופינג

גוגל שופינג – הכלי החשוב ביותר של כל חנות אונליין

גוגל שופינג – עולם האיקומרס

המסחר המקוון, או בשמו הלועזי – האיקומרס, הוא אחד המנועים החזקים ביותר באינטרנט כיום, וכן האמצעי היעיל ביותר לרווחים גבוהים בשוק הווירטואלי. כיום, אנשים קונים באינטרנט הכול, זאת לאחר ששנים רבות כולם חששו מרמאויות, גניבות, “לתת את כרטיס האשראי למישהו לא ידוע" וחששות אחרים.

כמו כן, לאור הופעתן של פלטפורמות רבות שלקחו את הבלעדיות לעניין מפלטפורמות ענק כמו איביי, אמזון וממשיכי דרכן, אין שום סיכוי שגוגל, השמש בגלקסיית קידום ממומן תישאר בצד ולא תצטרף לעולם תוסס זה.

אז מה זה גוגל שופינג?

דבר ראשון שצריך לדעת על גוגל שופינג – זה שהוא מניע תנועת האיקומרס גדול ביותר החולש על סך של 16% מכלל המכירות המקוונות בכל האתרים וזה המון. עם זאת, זה לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שגוגל מעבד מעבר ל-66,500 שאילתות חיפוש בכל שניה נתונה ובכך מניע את התחום של שיווק דיגיטלי לעסקים.

מדובר בגלגול החדש של שירות שנקרא Product Listing Ads. במילים פשוטות, זהו שירות שמאפשר להעלות דפי מוצרים בממשק ייעודי של ענקית החיפוש העולמית ועקב כך לחשוף מוצרים אלה לקהל המשתמשים הענק של החברה. כאשר משתמש בגוגל לחיפוש מוצרים – המוצרים שלכם יכולים להיות מוצגים בפניו.

המוצרים מוצגים בשני אזורים בתוצאות החיפוש:

בשורת תוצאות קידום ממומן שמופיע מעל לתוצאות החיפוש הרגילות

בריבוע שמופיע בריבוע נפרד לצד תוצאות החיפוש (גם כן חלק מפרסומות קידום ממומן)

בלשונית "Shopping” – כאן עובדים יותר על בסיס קידום אורגני וקידום לתוצאות ראשונות בחיפוש

לפיכך, השימוש היעיל ביותר לפלטפורמת פרסום ממומן בגוגל בהיבטי קנייה בלבד הוא האפשרות לעשות קמפיינים במסגרת התקציב העומד לרשותכם. באמצעות עבודה יעילה בתחום העלאת המוצרים, קידום אתרים באופן כללי וכן עבודה מוקדת בגוגל שופינג – ניתן להגיע לעלויות פרסום שישאירו אתכם עם רווח נאה, וזו בסופו של דבר המטרה של כל העניין.

מומחים בתחום מעריכים החזרים של 300-600% אחוז מהשקעות במודעות בקמפיינים קידום ממומן שנעשו בגוגל שופינג במהלך שנת 2017.

כיצד מתחילים לעבוד עם גוגל שופינג?

כמו בכל תחום של שיווק דיגיטלי – נדרשת עבודה ממוקדת ומקדימה להליכי הקידום.

כפי שניתן להבין, פרסום ממומן במסגרת גוגל שופינג מאפשר למוצר להיות תמיד בתוצאות החיפוש לביטויים הרלוונטיים. על מנת להפיק את מלוא התועלת של קידום ממומן בגוגל מסוג זה, כדאי לשים לב למרכיבים של כל מודעה שכזאת:

  1. תמונה של המוצר
  2. שם המוצר
  3. מחיר
  4. שם הספק (המוכר)
  5. דירוג של המוצר
  6. אפשרות נוספת (לא חובה): סימן לכך שהמוצר קיים במלאי

בכדי להפעיל את גוגל שופינג, יש לבצע את הפעולות הדרושות במסגרת Google the Merchant Center ובגוגל אדוורדס. השני יהיה התחנה הראשונה שלכם, במידה ולא עשיתם קידום ממומן בגוגל עד כה. תהליך הרישום הוא פשוט ביותר וניתן לעשות זאת בעזרת משתמש גוגל שלכם.

בשלב הבא, יש להגדיר משתמש בפלטפורמת Google Merchant Center. זו הליך פשוט שניתן לבצע בקישור למטה:

https://merchants.google.com/Signup

בתהליך זה תדרשו להזין מידע רלוונטי על בית העסק ולעבור הליך בדיקה ואישור של האתר.

בשלב הבא יש להעלות את כל המוצרים שלכם בקובץ XML שיכול את כל הפרטים הרלוונטיים והתיאוריים לגבי כל מוצר: צבע, מותג, מחיר, זמינות. חשוב להזין את המידע באופן מדויק וברור עד כמה שניתן. שלב זה חשוב מאוד, היות וביצוע לקוי שלו עשוי להביא לכך שהמוצר שלכם פשוט לא יוצג.

לאחר מכן, יש לחבר בין המשתמשים שלכם בגוגל אדוורדס ו-Merchant Center. זה נעשה בהגדרות של Merchant Center, בלשונית "גוגל אדוורדס.”

יצירת קמפיינים של קידום ממומן בגוגל שופינג

לאחר שביצעתם חיבור נכון בין שני המשתמשים (במידה וזה אכן נעשה, כפתור "חיבור משתמש” (Link Account) יהפוך ל"יצירת קמפיין" (Create shopping campaign). דרך נוספת להתחיל בקמפיין קידום ממומן היא ישירות דרך גוגל אדוורדס. שם צריך ללחוץ על כפתור הוספת קמפיין, ובאפשרויות שנפתחות יש לבחור "שופינג".

אפשרות נוספת – מודעות מלאי מקומיות

ברירת המחדל של שיווק דיגיטלי באמצעות גוגל שופינג היא מעבר לחנות מקוונת. אך גוגל תומכת גם בהצגת מוצרים הקיימים בחנויות פיזיות, זאת במסגרת Local Inventory Ads (מודעות מלאי מקומיות). לשם כך יש להזין "מוצרים מקומיים" במסגרת מערכת Google Merchant Center. על מנת להפעיל אפשרות זו, יש לסמן וי באפשרות "הפעל מודעות מלאי מקומי".

אופטימיזציית קמפיינים במסגרת פרסום ממומן בגוגל – הערבות להצלחה

בדומה להליכי קידום אתרים, גם ביצוע פרסום ממומן בגוגל של מוצרים למכירה דורש אופטימיזציה שתשיג מספר מטרות:

  • תציג את המוצרים במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש
  • תציג את המוצרים לקהל היעד הנכון והממוקד לאחוזי המרה גבוהים
  • תציג את המוצרים באופן שתומך ומעודד רכישות.

נדרשת אופטימיזציה רגילה של קידום ממומן בגוגל על מנת להביא לתוצאות טובות. הליך זה כולל (אך בהחלט לא מוגבל ל): מערך נתונים, ניהול תמחורים, פיתוח רשימת מילות חיפוש שליליות, שינוי התמחורים בהתאם לקהל היעד, הזמן ביממה, המכשיר ממנו ניגשים ועוד אינספור פרמטרים שיש לקחת בחשבון.

Rate this post

על מנת לבצע אופטימיזציית פרסום ממומן בגוגל באופן שיניב תוצאות, כדאי לפנות למומחים בתחום ולנצל את הזמן האישי שלכם לפיתוח בית העסק, ניהול מכירות וכו'. צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת הצעת מחיר מפורטת לעבודה שתעזור להזניק את בית העסק שלכם קדימה!

ניתן ליצור איתי קשר ישירות

אורי מינץ