הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

מקדם אתרים באינטרנט

סודות של מקדם אתרים באינטרנט – קידום אורגני וקידום מקומי

המושגים קידום אורגני וגם קידום אתרים לוקאלי (מקומי) עושים רושם של שני דברים דומים. ובמידה מסוימת זה נכון. אך יש כמה הבדלים מהותיים ביניהם, ומאפיינים המשלימים זה את זה. בשורה התחתונה, כדי להצליח בתור מקדם אתרים באינטרנט במידה שתביא תנועה רבה ומגוונת ובעקבות זאת גם המון עסקאות שייסגרו – צריך לשלב בין השניים באופן הרמוני.

ואנחנו כאן כדי לספר לכם מה זה אומר ואיך עושים את זה בפועל. ואם אתם מעוניינים בתכנית שיווק דיגיטלי לעסקים שתאפשר לכם להתנהל ללא כל דאגה ומבלי לקטוע את הפעילות היומיומית הרגילה שלכם, פנו אלי לקבלת תוכנית מפורטת הכוללת את כל המעטפת של שיווק דיגיטלי לעסק שלכם, כולל קידום ממומן מקומי, קידום אורגני בגוגל ובאופן כללי – צמיחה של בית העסק במסגרת השקעה שמחזירה את עצמה במהירות במכירות.

מוכנים לצלול לגלות סודות של מקדם אתרים באינטרנט שעובד במיקרו ומאקרו? בואו נצא לדרך.

נתחיל בהבדלים העקרוניים בין הדברים.

ההבדלים הבסיסיים בין קידום אתרים מקומי לעומת קידום אורגני בגוגל גלובלי מתחילים כבר בעצם הגדרתם. בהמשך נפרט את ההסברים הספציפיים והחשיבות שלהם.

קידום אורגני זהו ביטוי כללי המתאר את הדרכים ה"טבעיות", ללא קניית תנועה או פרסום ממומן שבאמצעותן משיגים דירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש. ספציפית, בחיפושים במנועי חיפוש פופולריים, בעיקר גוגל בישראל. במדינות אחרות יש פופולריות גבוהה יחסית גם למנוע החיפוש של מייקרוסופט – Bing, השחקן הוותיק Yahoo! ודומיהם.

קידום אורגני נעשה עבור בית עסק כלשהו, בלוג אישי, אתר חדשותי, חנות מקוונת ועוד. הנקודה המהותית של העניין היא להפוך את האתר ותוכנו לידידותי יותר למנועי החיפוש, פשוט ונגיש לסריקה של הבוטים של גוגל ודומיו. לשם כך, נדרש מבנה נכון ואיכותי שמעניק למנועי החיפוש את הגישה הרחבה ביותר לכל התכנים שהם צריכים על מנת לעשות את הסריקה באופן מיטבי ולתרום למאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים שנעשה כאן.

לעומת זאת, קידום אתרים מקומי מהווה תת-קטגוריה של קידום אורגני רגיל, אך יש לו מיקוד גיאוגרפי מאוד ספציפי. כל סעיף בעבודת קידום אורגני מקומי מבוסס על הצורך לוודא שבית העסק המקומי שלכם תמיד יופיע ראשון בתוצאות חיפוש מקומיים.

כך, כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש סוג של בית עסק רלוונטי בקרבתם, בית העסק שלכם צריך להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, להיות נוכח באופן בולט בסימוני על גבי המפות של גוגל, waze ודומיהן. ראוי לציין שמאמציו של מקדם אתרים באינטרנט ברמה הלוקאלית מניבה תוצאות מיטביות עבור בתי עסק שמצויים על המפה, ולאו דווקא אתרים פרטים או בלוגים אישיים.

כאשר אנו מבינים את ההגדרות האלה, אנו רואים את ההבדל המשמעותי ביותר בין קידום אורגני לבין קידום אתרים מקומי – המקומי נועד לעשות אופטימיזציה למקומות פיזיים, בעוד שסוג קידום אורגני רגיל מבוסס יותר על תוכן.

שניהם עוסקים באופטימיזציה האתר והנוכחות המקוונת של בית העסק למנועי החיפוש. אך כל אחד מסוגי קידום זה עוסקים בגורמי דירוג שונים ומיקומים שונים בעמודי תוצאות החיפוש.

וכעת בואו נתעמק במה כוללת כל עבודה של מקדם אתרים באינטרנט המעוניין לכסות את כל האפשרויות, זאת על מנת להבין במה כרוכה כל פעילות.

קידום אתרים מקומי

כפי שצויין קודם לכם, קידום אתרים באינטרנט ברמה המקומית מהווה למעשה אופטימיזציה של הנוכחות המקוונת של בית העסק בחיפושים מקומיים. זה אומר שכשמישהו בעיר שלכם מחפש בית עסק כמו שלכם, המטרה שלכם היא להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות.

כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב בצילום מסך זה:

9סודות של מקדם אתרים באינטרנט - קידום אורגני וקידום מקומי 1

החיפוש כולל ציון מקום ספציפי – רמת גן

התוצאות כוללות סוג עסק ספציפי ביותר – סושי.

התוצאות המובאות ברשימה שמתחת למפה מוכרות בתור "הטובים ביותר", התוצאות מוצגות על פי הדירוג הגבוה ביותר ועד לנמוך ביותר. באופן כללי, ביצוע אופטמיזציה לטובת קידום מקומי מבוסס סביב יצירת אזכורים של בית העסק באתרים רלוונטיים, השגת משובים חיוביים מלקוחות וביצוע אופטימיזציה של מילות חיפוש באתר שלכם.

להלן כמה סיבות לכך שלכל מקדם אתרים באינטרנט כדאי לקחת בחשבון את הדקויות של קידום לוקאלי:

  1. אזכורים יוצרים נראות טובה יותר אונליין ומשפרים דירוגים מקומיים.
  2. אופטימיזציית האתר משפרת את התנועה עבור חיפושים מקומיים רלוונטיים
  3. שיווק באמצעות תוכן ובניית קישורים משפרים את בולטות והרלוונטיות של האתר
  4. ניהול מוניטין מאפשר לבנות אמון, להניע מכירות ותנועה ענפה
  5. משתמשים המחפשים את סוג העסק שלכם באזור מהווים את קהל היעד הפוטנציאלי היעיל ביותר. הכי פשוט להפוך אותם ללקוחות פעילים שלכם.

בשורה התחתונה, קידום אתרים באינטרנט ברמה המקומית עשוי להניב תנועה רבה בנכסים הדיגיטליים שלכם, לחנות הפיזית או המקוונת. במידה ועושים זאת נכון, ניתן ליהנות מתזרים קבוע ואיתן של לידים ומכירות לקונים מקומיים. זה יאפשר גם להתחיל לבסס את עצמכם כישות בקהילה שלכם, וכפי שניתן לראות מטרנדים בקידום אתרים לשנת 2020 – מדובר בנושא חשוב מאוד בימים אלה.

כך, כדי לנצל את היתרונות של סוג קידום זה, יש לשים לב למיקום פיזי של בית העסק, אופי הפעילות שלו ואיכות ביצוע ו/או השירות.

קידום אורגני בגוגל

מקדם אתרים באינטרנט העובד בגישה האורגנית מתבסס קודם כל על תוכן רלוונטי וסמכותי. כאשר מישהו מזין שאילתת חיפוש אורגנית בגוגל, סימן שהם מחפשים מידע ותכנים. זה עשוי להיות מתכון להכנת אוכל, עדכונים אחרונים בנושאים מסוימים, מציאת מדריך לביצוע משימות כלשהן.

ראו דוגמה לחיפוש שנעשה כחלק משיטוט אורגני באינטרנט:

סודות של מקדם אתרים באינטרנט - קידום אורגני וקידום מקומי 2

קידום אורגני בגוגל מבוסס על מילות חיפוש וקישורים. באמצעות מילות חיפוש ניתן לעשות אופטימיזציה לתוכן האתר כדי להשתמש במילים ומשפטים ספציפיים המשמשים אנשים במנועי חיפוש. זה מאותת לגוגל שהתוכן שלכם רלוונטי למה שהמשתמש חיפש.

המרכיב השני הוא הלינקים שהשיג האתר שלכם. האינטרס שלכם הוא שאתרים אחרים יקשרו אליכם, בעיקר אם הוא עוסקים בתחום הרלוונטי לנושא האתר שלכם. זה מסייע להבהיר לגוגל שאנשים ואתרים אחרים חושבים שאתם חשובים ובעלי סמכות מספיק גבוהה כדי לשלוח את המשתמשים שלהם אליכם.

וזה מצדו, נוגע באחד הרכיבים הבסיסיים בעבודתו של מקדם אתרים באינטרנט בשיטה האורגנית – רלוונטיות ואמון. הפיכת האתר שלכם רלוונטי לנושא המדובר ושמירה על אמינות גבוהה מאפשרים דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

כיצד קידום אורגני בגוגל תורם לכם?

  • קידום אתרים בשיטה זו ממתמקד בתנועה רלוונטית של אנשים שיהיו מעוניינים בתוכן שיש לכם להציע
  • אין צורך לשלם על קידום ממומן במסגרת קידום זה, במידה ויש לכם את הזמן להשקיע בכך, השמיים הם הגבול. אם אתם מעדיפים לחסוך את הזמן ולהפקיד זאת בידי חברת שיווק דיגיטלי תוכלו להיות בטוחים שתהיה תוכנית מסודרת שכבר הוכיחה את עצמה.
  • קידום אורגני מניב יותר קליקים ותנועה יחסית פרסום מקוון בתשלום.
  • קידום אתרים זה מסייע רבות ליח"צ של האתר, בגלל שהוא יוצר תכנים חיוביים שמופיעים ראשונים כשאר מחפשים את שם העסק שלכם
  • במידה ואנשים רואים אתכם בתור הגורם לפנות אליו בתחום שלכם – תקבלו הרבה יותר תנועה מהמתחרים שלכם.

ההבדלים המהותיים בין קידום אתרים מקומי ואורגני?

וכעת, כשהבנו את הבסיס הפרקטי של שיטות הקידום: קידום אורגני וקידום מקומי, בואו נבהיר את ההבדלים החשובים ביניהם.

קהל מקומי לעומת אורגני

ההבדל הבסיסי הראשון זה הקהל שאיתו אתם עובדים והכוונה שלהם בעת ביצוע החיפוש.

חיפושים מקומיים מגיעים מאנשים המחפשים באופן פעיל אחר מוצר או שירות קרוב אליהם. הם יזינו באופן ספציפי את שם השירות, המוצר, שם בית העסק, את שם העיקר שלהם, או "בסביבה" במידה והם עושים זאת מהמכשיר הנייד ועם GPS מופעל (מה שקורה לעתים קרובות ביותר כיום).

כך, הכוונה המובהקת שלהם היא לבחור ספק ולבצע רכישה, לעתים קרובות בו במקום.

לעומת זאת, חיפושים אורגניים מגיעים מאנשים הזקוקים לתשובה על שאלה ספציפית. הם עושים מחקר, לאו דווקא במטרה לעשות רכישה מיידית. קודם כל הם רוצים להבין את העובדות ולקבל מידע רלוונטי שיפתור את הצורך שלהם. עם זאת, הם עשויים להיות מוכנים להירשם לרשימת דיוור או להוריד קובץ מדריך בנושא בתמורה להשארת כתובת האי-מייל שלהם.

תוצאות חיפוש במקומי לעומת האורגני

ההבדל הבא הוא בין תוצאות החיפוש והדירוגים. חיפושים מסוימים בגוגל יראו שילוב בין התוצאות המקומיות והאורגניות. עם זאת, קידום אתרים מקומי לא יכוון לאותן התוצאות או המיקומים כמו קידום אתרים אורגני.

קידום אתרים מקומי מתמקד בדירוג גבוה יותר בגוגל מפס, ווייז ודומיהם. התוצאות האלה מציגות באופן ספציפי בתי עסק מקומיים. החיפוש כולל קישורים לאתר, אך גם פרטי קשר, תמונות של המקום, קטגוריה של בית העסק, תגובות של מבקרים, שאלות ותשובות ועוד. פעילות ענפה בחלק זה תלויה במידה רבה במשתמשים ובלקוחות, ודורש הנעה מסוימת מהעולם האמיתי.

קידום אתרים אורגני שואף לקבל דירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש הרגילות במנועי החיפוש הרגילים. התוצאות יכולות לכלול את עמוד הבית, או עמודים עמוקים יותר באתר, כולל רשומות בלוג, מדריכים, עמודי מידע ועוד.

התוכן האורגני לעומת התוכן של קידום אתרים לוקאלי

התוכן משחק תפקיד חשוב בשני סוגי הקידום, אך בדרכים שונות

קידום אתרים מקומי עוסק יותר בתוכן המעוגן במיקום גיאוגרפי. זה כולל את העיר, השכונה, האזור, מיקוד, רחוב ספציפי, צמתים חשובים ועוד.

תוכן מעוגן גיאוגרפי מסייע למשוך קהלים מקומיים ולבסס את המיקוד הגיאוגרפי במנועי החיפוש – וזו המטרה העיקרית של כל חברת שיווק דיגיטלי המסייעת לקידום בית עסק מקומי כלשהו.

לעומת זאת, התוכן של קידום אורגני מבוסס על קבוצות של נושאים ומילות חיפוש המופיעים באופן טבעי בהקשר של תחום הפעילות של החברה. למשל, אם מקדמים בית עסק בתחום אטרקציות לאירועים, דרוש חומר בנושאי ספקים שונים, אך ניתן גם להתמקד בבעיות הרלוונטיות ללקוחות – כגון מציאת שמלת כלה, דקויות של צלמים מתאימים לחתונה ועוד.

אזכורים מקומיים לעומת אזכורים אורגניים

אזכורים הם למעשה המקבילה של קידום לוקאלי ללינקים בתחום קידום אתרים אורגני. שניהם מהווים רכיב בסיסי ביותר באסטרטגיה הרלוונטית לקידום בשיטה הספציפית.

אזכורים מקומיים מתקבלים כאשר בית העסק מוזכר אונליין, לרוב יחד עם השם, המיקום ומספר הטלפון. זה נמצא באינדקסים שונים של בתי עסק, דפי זהב, אתרי משובים והשוואות מחירים, כגון זאפ ועוד. מידע זה עשוי להכיל גם את שעות הפעילות שלכם, האם יש חנייה באזור, נגישות לבעלי מוגבלויות ועוד.

לעומת זאת, קישורים בהקשר של קידום אורגני נדרשים להגיע מאתרים בעלי דירוג גבוה וסמכות רבה בתחום. המטרה העיקרית היא שילוב של קישורים לעמודים מגוונים באתר, כאשר טקסט העוגן יכלול מילות חיפוש חשובות – וכל זה צריך להיעשות באופן טבעי, בלתי מתאמץ ומעורר אמון.

איך עובד מקדם אתרים באינטרנט המשקיע את הדרוש בשני הדברים?

בשורה התחתונה, שתי השיטות מהוות דרכים יעילות לביצוע קידום אתרים באינטרנט, כאשר כל אחת מהן מתאימה לסוגי עסקים שונים ולהשגת מטרות שונות בתחום. שתי השיטות מבוססות על רעיונות זהים של ביצוע אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש.

כדי לעשות את העבודה הטובה ביותר בקידום בית עסק בעל מיקום גיאוגרפי, יש לשלב בין השניים: לחזק את הנוכחות שלכם בצד הגיאוגרפי, לעדכן את העמודים, להעלות תמונות חדשות ויפות, לקבל דירוגים ומשובים חיוביים מהלקוחות שלכם, ובאופן כללי – להיות עם יד על הדופק. זה נכון גם לגבי פייסבוק, שגם בו יש אפשרות לתיוג גיאוגרפי, ולפיכך יש אפשרות לעבוד על קידום לוקאלי גם שם.

ואיך עובדים על הנושא הזה בישראל?

בישראל אנו נמצאים במצב מיוחד במינו: מצד אחד יש לנו שטח מאוד קטן, אך מצד שני, בגלל שמשרדי גוגל ממקומים אצלנו, תמונות הלווין של כל המדינה מפורטות ביותר, כך שניתן לעשות קידום גיאוגרפי בקלות יחסית, בגלל שכל האזור מתועד במידה הטובה ביותר. אך זה גם אומר שהמתחרים שלכם עשויים להיות ממש קרובים אליכם. ובמקרה זה, עליכם להיות בעלי הדירוגים הגבוהים ביותר כדי להופיע ראשונים בתוצאות החיפושי הלוקאלי (ראו דוגמה בצילום המסך מעלה).

לעומת זאת, קידום אורגני עשוי להיות יותר פשוט, היות והמדינה יחסית קטנה ויש לנו פחות מתחרים בעברית מאשר בשפה האנגלית, למשל. ובגלל שהמדינה קטנה, ישנם שירותים שהמיקום פחות קריטי.

לאור זאת, השילוב בין קידום אורגני לבין קידום גיאוגרפי עשוי להיות השילוב המנצח של שיווק דיגיטלי לעסקים הנעשה בצורה הטובה והמקצועית ביותר.

Rate this post

רוצים ליהנות מכל העולמות? לקבל הזמנות אונליין וגם למשוך מבקרים פיזיים למשרד או בית העסק שלכם? פנו אלי ונגבש עבורכם את תוכנית הפעולה האופטימלית הכוללת את כל הרכיבים הקריטיים לביצוע קידום אורגני בגוגל בצורה היעילה ביותר שתאפשר להיות צעד אחד לפני המתחרים.

אורי מינץ