הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים מחיר

מה הלו"ז? כל האמת על קידום אתרים מחיר

קידום אתרים מחיר זול או יקר?

כאשר מחפשים שירות חדש שישדרג את העסק הקיים שלכם, אין ספק שנושא המחיר הוא קריטי ביותר לכשעצמו. אנשים רבים נמענים משירותים שונים שיכולים להזניק את בית העסק שלהם קדימה רק בגלל הנושאים הכספיים, אך במידה ונבחרים שירותים טובים הנותנים מענה מלא לצרכי הלקוח וכן תמורה מלאה לתשלום.

כאשר הדבר נוגע להליכי קידום אתרים על כל סוגיו, בעלי עסקים לא תמיד מבינים מה הם אמורים לקבל תמורת התשלום ("גם אני יכול לשבת בפייסבוק ולענות לתגובות", "גם אני יכול לכתוב מאמרים לאתר שלי, אני הרי מקצוען בתחום שלי!"). אז אחת ולתמיד, על מה באמת משלמים במסגרת קידום אתרים מחיר מפורט הכולל בניית אתרים, קידום אורגני, שיווק ברשתות חברתיות וכו' – וכמה זה צריך לעלות?

במי לבחור?

המחיר של קידום אתרים תלוי פעמים רבות בגוף שבידיו בחרתם להפקיד את המשימה הזו. כאשר מדובר בחברה, מן הסתם המחירים גבוהים יותר, אך פעמים רבות גם יש ביכולתה לתת לכם שירות יותר נרחב, לענות על דרישות שמופיעות לפתע באמצע הדרך ובאופן כללי, לתת תחושה יותר מקצועית.

לעומת זאת, ניתן לפנות לשירותיו של מקדם אתרים עצמאי שעושה את כל עבודתו בעצמו, באופן שבאנגלית ידוע בתור "hands on" – כלומר מבלי לעשות מיקור חוץ או העברת משימות לידי אחרים. במקרים רבים מאוד זה עובד לטובת העסק (בעיקר כאשר מדובר בבית עסק קטן), משום שהעבודה ממוקדת ומרוכזת, אין סרבול והמענה לרוב מהיר. כמו כן, כאשר משתפים פעולה עם חברה, תמיד יש סיכוי שהם מקדמים גם נציגים אחרים מהתחום שלכם (במילים אחרות – מתחרים), וזה עשוי ליצור ניגוד אינטרסים מעט בעייתי.

מקדם אתרים יחיד בדרך כלל עולה פחות, וההוצאות תלויות בסכומים שאתם רוצים להשקיע בקידום ממומן ו/או בהיקפי העבודה בתחום קידום אורגני.

אילו מטלות עליו לבצע?

בין אם בוחרים בשירותי חברה או מקדם אתרים יחיד, יש מספר אפיקי עבודה משמעותיים שצריכים לזכות לתשומת החב הראויה גם מצד המקדם וגם מצד בעל בית העסק:

  • בניית אתרים – הפלטפורמה האולטימטיבית לקידום העסק, המקום שבו אוספים לידים, מגבשים רשימות דיוור, מציגים את תיק העבודות ועוד. לאתר האינטרנט פונקציות רבות, וכאשר הוא נבנה על ידי אדם המבצע גם קידום אתרים, הסינרגיה תהיה חלקה יותר.
  • ביצוע אופטימיזציה באתר – קיימות דרישות בסיסיות מהאתר שאי עמידה בהן פוגעת בביצועים מלכתחילה.
  • כתיבת מאמרים לאתר – למרות שכיום החשיבות של עדכון האתר באופן תדיר כבר פחות משמעותית, מאמרים מקצועיים מעלים את האוטוריטה של האתר, לכן יש להשקיע בכתיבת מאמרים ברמה גבוהה.
  • יצירת קישורים לאתר ברחבי הרשת – התכנים האיכותיים של האתר צריכים להופיע במקומות נוספים ברשת, ומומלץ שיהיו אלה אתרים ידועים ובעל משקל.
  • ניהול עמוד פייסבוק – קישורים לאתר בית העסק, אך לא רק. הפייסבוק הוא פלטפורמה אופטימלית לבניית קהילה, וזה מהווה חלק משמעותי מהקונספט של קידום אורגני בימינו.
  • ניהול מוניטין ברשת (עדיף לשלוט על תוצאות החיפוש של שם העסק לפני שיהיה צורך בהסרה של תוצאות הפוגעות בשמו הטוב)

מה זה ריטיינר ואיך זה עובד?

כאשר בודקים לעומק את המרכיבים של קידום אתרים מחיר, ניתן לראות בקלות שהעבודה נחלקת לשני פלחים משמעותיים:

  1. עבודתו של מקדם אתרים
  2. תקציב פרסומי – קידום ממומן בגוגל, קידום בפייסבוק, תשלומים שונים עבור פרסום לינקים ועוד.

חשוב להחליט מראש על הסכום שמוכנים לשלם עבור העבודה הזאת ועבור הפרסום המדובר. ניתן להתייעץ עם המומחה שאת שירותיו אתם שוקלים לשכור, היות וזה מהווה אינדיקציה טובה למקצועיות שלו – הנכונות והיכולת שלו לשמור על שקיפות בעת שיתוף הפעולה.

ריטיינר זה למעשה סכום קבוע שמשלמים עבור עבודת קידום – ככל שהסכום גבוה יותר, כך היקף העבודה יהיה גדול יותר והצפי לתוצאות חיובי יותר. עם זאת, ראוי לזכור שהליכי קידום אתרים לוקחים זמן, ואפילו ריטיינר של 20,000 לא יכול להבטיח לכם להיות מקום ראשון בתוצאות החיפוש אחרי זמן עבודה של שבועיים.

במידה ומדובר בעסק קטן שלא נדרש לא הרבה – למשל, בית קפה שכונתי שגם ככה יש לו קהל בשל מיקומו הפיזי, ושאין לו תחרות רבה בעירו וכל מה שדרוש לו זו עבודה מינימלית, כגון ניהול עמוד פייסבוק וכתיבת תכנים המתארים את המבצעים – אז ריטיינר של 2,000 ₪ יספיק גם עבור העבודה וגם עבור הפרסום הממומן. הסכומים הגבוהים יותר מעניקים ערך רב יותר, הנדרש לעסקים הפועלים בתחומים תחרותיים, כאשר יש צורך לגייס קהל לקוחות חדש

טיפים לבחירת שירות קידום אתרים באופן מושכל

למרות שהמחיר חשוב, כאשר בוחרים את האדם או החברה המתאימים עבור בניית אתרים, קידום אורגני, קידום ממומן או כל משימה אחרת בהקשר האינטרנט, יש לשים לב לכמה פרטים נוספים:

  • הבטחות – הבטחות גדולות מדי אמורות לעורר ספק, משום שידוע שכל הליך קידום אתרים דורש זמן ולא יכול לתת שום הבטחות מרחיקות לכת.
  • שקיפות – קידום אורגני זה הליך ארוך טווח שנדרש לעמוד בהתוויות של גוגל. עבודה שקופה ובשיטות לגיטימיות נדרשת על מנת להפיק ערך מהתהליך. יתר על כן, שימוש בשיטות אסורות עשוי להביא לענישה מצד גוגל ולגרום ליותר נזק מתועלת.
  • דיווחים שוטפים – גם כאשר אין תוצאות מרשימות במיוחד, מקדם אתרים אמור לספק דו"ח על העבודה שנעשתה, התוצאות שהתקבלו וצפי לעתיד.

כאשר הבחירה נעשית באופן מושכל ולוקחת בחשבון את כל הפרטים האלה וגם קידום אתרים מחיר – ניתן לקבל שירות שמצדיק את הכסף שהושקע בו.

Rate this post

זקוקים לשירות קידום אתרים במחיר הוגן? השאירו פרטים ובואו נתחיל!  מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ