הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

פרסום בפייסבוק

איך לפרסם באינסטגרם? פרסום באינסטגרם – צעד אחר צעד

האבולוציה של אינסטגרם

תחילת 2010 – פתיחת האינסטגרם

שני מפתחים הקימו את האפליקציה כרשת חברתית לשיתוף תמונות, המשתמשים העיקריים באפליקציה היו משפיעני רשת סלברטאים אומנים וכו׳.. השימוש באפליקציה היה פשוט, מעלים תמונה ומשחקים עם הצבעיםעושים פילטור לתמונה. יש לציין כי בתחילת הפעילות לא היה שום פן שיווקי לאפליקציה.

סוף 2011 –הגענו ל-10,000,000 משתמשים

אפריל 2012 – פייסבוק רוכשת את אינסגרם

פייסבוק הבינו את הפוטנציאל הטמון באינסטגרם ורכשה אותה במיליארד דולר.

2013 – אינסגרם הוסיפה פרסום סרטונים

אפשרות להתחיל לפרסם דרך מערכת ניהול המודעות של פייסבוק

2014 – הגענו ל 200,000,000 משתמשים

2016 – השקת הסטורי

השיקו את האפשרות של פרסום ממומן באינסטגרם והוסיפו את אפשרות הסטורילצלם משהו ושישמר עד 24 שעות.

2018 – השקת הסטורי הממומן 

כל מפרסם או בעל עסק יכול לפרסם בצורה ממומנת בסטורי ובכך ליצור חשיפה אדירה באמצעות וידאו קצר.

ועכשיו לתכלס, אחרי שחפרנו על כל קורות האינסטגרם.. בינינו, אופציית הסטורי שנפתחה היא מצויינת לנו בעלי העסקים לחשיפה ענקית ולהעלאת ערך המותג שלנו אך מצידה השני לנו הלקוחות זה רע. למה? כי אנו הופכים להיות צרכני תוכן ולא יוצאים מהטלפון, כיום כולנו על כל דבר קטן נכנסים לקבוצות, מגיבים, שואלים ומתייעצים בין בגוגל בין בפייסבוק.

הפכנו מצרכנים פעילים שהולכים לחנויות ומודדים בגדים לצרכנים שרואים מודעה באינסגרם בפייסבוק או בגוגל ורוכשים ישר. למען האמת עולם הדיגיטל הפך אותנו לעצלנים.

אז קצת מספרים:

75% ממשתמשי האינסטגרם הם נשים

75% מתוך משתמשי האינסטגרם הם בני גילאים 18-30

75% מתוך משתמשי האינטרנט נמצאים באינסטגרם בין גילאי 30-50

75% מתוך משתמשי האינטרנט נמצאים באינסטגרם

עד כיום:

40 מליון תמונות הועלו, 200 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, 5 ביליון דולר הוצא על פרסום באינסטגרם בשנה האחרונה, פי 2 יותר סרטונים מכל פלטפורמה אחרת.

ההבדלים בין הפלטפורמות הפרסומיות לבעלי העסקים

גוגל פיסבוק אינסגרם
מותאם לביקושים מותאם ע״י הצעת הפרסום ע״י הצעת הפרסום
אופן השימוש חיפוש ממוקד ע״י הצעת הפרסום ע״י הצעת הפרסום
סוג התכנים כל מה שעובר אישור כל מה שעובר אישור סרטונים, תמונות, גיפים
קידום ממומן קיים קיים קיים
קידום אורגני קיים כבר לא קיים – ע״י מחקר האשטגים

ניתן לראות כי הפלטפורמה של גוגל הינה הפלטפורה הטובה ביותר לפרסום אך מצד שני הינה הפלטפורמה היקרה ביותר שיש כיום, בגוגל יש אפשרות לעשות קידום אתרים בצורה אורגנית מה שאין כמעט אפשרות לעשות קידום בעמוד העסקי בפייסבוק בצורה אורגנית.

לרוב אנשים לא מחפשים בפייסבוק, זה קיים אך לא הרבה – כיוון שבפייסבוק פחות מחפשים אלא פייסבוק מוצאת את הלקוחות ע״י טירגוט רלוונטי. כנ״ל גם באינסטגרם.

סיכום ביניים: השוני העיקרי בין הפרסום ברשתות החברתיות לבין הפרסום בגוגל הוא שעל ידי פרסום באינסטגרם או פרסום בפייסבוק אנו מוצאים את הלקוחות הרלוונטים ומפרסמים להם, ובגוגל אנו מפרסמים ללקוחות שיחפשו בצורה אקטיבית את מילת המפתח הרלוונטית.

התוכן הוא המלך! מהם התכנים האפשריים לפרסום באינסטגרם?


פרסום באינסטגרם

פרסום באינסטגרם מאופיין ע״י פרסום תוכן של תמונות, וידאו, סטורי וגיפים.

יש כל מיני אפשרויות לפרסום ע״י תוכן כמו אפליקציות חיצוניות כמו בומרנג המתממשקת ישירות לאינסטגרם, או לחלופין העלאת סרטונים לסטורי או לעמוד ועריכת תמונות ע״י פילטרים.

בכדי לפרסם נכון באינסטגרם צריך ליצור אסטרטגיה כמו בכל עסק. אין את האפשרות באינסטגרם להעלות מבצעי 1+1 כי זו לא הפלטפורמה צריך להבין את הפלטפורמה ולדעת איך לפרסם שם בצורה נכונה ומקצועית. כיום כבר לא מעניין כמה לייקים יש לעמוד אינסטגרם שלי או לעמוד הפייסבוק, אלא מהם כמות העוקבים שלי, פייסבוק כבר ממזמן העיפה את הלייק לשמאל ומה שהכי חשוב גם שם זה העוקבים.

בכדי לייצר יותר עוקבים ניתן לעשות קמפיינים ממומנים בפייסבוק למעקב אחר העמוד (כרגע יש את זה באנגלית בהמשך ייכנס עברית)

משהו שנכנס בימים האחרונים הוא אפשרות הסלייד שאו (slide show) ע״י חיבור החנות בפייסבוק לאינסטגרם נותן אפשרות לטייג את המוצר עם המחיר שלו מהחנות בפייסבוק ולהוציא לסליקה חיצונית.

קידום אורגני באינסטגרם

כמו שכבר ידוע לכם אין קידום אורגני באינסטגרם אך יש אפשרות לבצע פעולות מסויימות היכולות לעזור לחשיפה מקסימלית. 1. תיוג העסק 2. האשתג (#) נכון 3. לפרגן 4. צ׳ק אין כל תמונה.

אז בכדי ליצור קידום אורגני באינסטגרם בצורה מקצועית עד כמה שאפשר אנו צריכים לפעול ע״י אסטרטגיית תוכן נכונה ולדעת עם איזה כלים יש לנו להשתמש, צילומי מסך, סטורי, מחקר מילות מפתח בגוגל, מחקר האשטגים ולהתאים את הכלים לאסטרטגיה.

הפרסום באינסטגרם שונה מהפרסום בפייסבוק כיוון שהפרסום באינסטגרם היא רק ע״י תמונה או סרטון אשר צריך להעביר את המסר שלנו בצורה המקצועית ביות ושהמשתמש לא ירגיש שמנסים למכור לו ע״י תוכן.

בניית אסטרטגיית תוכן – פרסום באינסטגרם

השלבים הראשונים באסטרטגיית הפרסום:

הבנת המותג אותו אתה רוצה לפרסם, אם זה העסק שלך ההבנה מה אתה רוצה לפרסם שם ומהם התועלות של העסק והחסרונות שלו.

איסוף החומרים – הכנת תקייה מסוגרת עם תמונות סרטונים שיש ללקוח או לעסק גם להכיר את החומרים ולדעת מה חסר.

הכנת תמונות רלוונטיות – חלק ניכר מהפרום באינסטגרם הוא פרסום ע״י תמונות אווירה וללא תמונות כאלו זה יראה לא מקצועי (ניתן להצטרף למאגר תמונות ע״י לחיצה כאן) לא לשכוח להשאר עם הצבעוניות של המותג.

לעבוד על פי נוסחה שעובדת לכם, אני עובד לפי 70,20,10 – 70 אחוז תמונות אווירה אותנטייות, או אווירה הממחישה את המוצר, 20 אחוז תמונות עם הנעה לפעולה כמו הגרלה, השלימו את המשפט, שלח הודעה אל.. ו 10 אחוז מודעת מכירה נטו.

והכנת חומרים אותנטיים גם בווידאו וגם בסטילס.

סוגי הפוסטים שיועלו במסגרת אסטרטגיית התוכן

תכני ידע – אנו מעלים תכנים יבשים הנותן מידע ללקוח – עובדה בשטח (הידעת המקום הכי נפוץ לאכילת משהו הוא ככה..)

תכני מכר – תמונות המיועדות למכירה אלו התמונות עם בגדי הים עם המחיר.

תכני יעילות – מה היעילות והיחודיות של המוצר כמו מענה 24/7 ועוד..

תוכן אותנטי – אנו נראה את התמונות האותנטיות לדוגמא לא נראה בתוכן הזה את הדוגמנית אלא את ההדפסה, נראה את השחקנים שהם מזיעים.

והתערבות מותג בסטורי – סקרים, תמונה מתהליך עבודה, צילום התקדמות ועוד..

סוגי התכנים שנעלה לאינסטגרם

אווירה – מסר עם פירוק והרכבה

סרטוני הדרכה – DIY – עשה זאת בעצמך

צילומים מקצועיים – תמונות איכותיות של המוצר

דפי נחיתה – לתת תמצית שיווקית המניעה לפעולה

טיזרים – טיזר לפוסט חדש או טיזר לסרטון בסטורי או טיזר ללייב.

את התכנים האלו אנו נפרסם על פי האסטרטגיית התוכן 70/20/10

seo – בדגש על פרסום באינסטגרם האם אפשרי?

התשובה כן, כמו שכתבתי למעלה ואיך עושים את זה? קודם ע״י מחקר מילות מפתח מסודר בגוגל, צריך לעשות מחקר האשטגים או ע״י בדיקה באינסטגרם איזה # יש לו הכי הרבה פוסטים או באותו תחום או בצורה ידנית או ע״י תוכנות צד שלישי כמו tag for likes ועוד תוכנות בסגנות, תוכנות אלו לאוו דווקא תורמות אך ניתן לנסות ולהבין מה עובד ומה פחות. האשטג הוא כמו המטא תג בגוגל.

בסיום הבדיקה והניסוי יש לראות לאיזה תוכן האשטגים עובדים הכי טוב ואת אותם האשטגים לשים על כל תמונה ותוכן שעולה לאינסטגרם.

וזו הדרך הטובה ביותר למצות את האפשרויות לקידום העמוד רק לשים לב לא לשים המון המון האשטגים 5-10 זה בסדר.

יצירת לידים איכותיים מהאינסטגרם

קצת על הלידים בפייסבוק, הרבה פנו אלי בטענה כי בחברה הקודמת שהם היו בא אומנם היו הרבה לידים אך הלידים לא היו איכותיים, איך אפשר ליצור לידים איכותיים בפייסבוק הוא ע״י יצירת שאלות פתוחות, לאוד העובדה כי היום הפרסום של הלידים הוא ב 2 הקלקות בלבד הלקוח לא תמיד זוכר שהוא זה שהשאיר את הפרטים ולכן חשוב להוסיף שאלה או 2 פתוחה כמו באיזה שעה נוח לך לדבר או הקלד שוב את המספר הטלפון שלך ועוד שאלות פתוחות בכדי לתת ללקוח הרגשה וזכרון שעשה פעולה ולא רק לחץ אוטומטית.

היום יש את האפשרות ליצור לידים גם ע״י מעורבות באינסטגרם, אז איך עושים את זה?

לפני זה.. כמה טיפים.

  1. אל תהיו אגרסיבים עם התוכן – האינסטגרם זו לא הפלטפורמה למכירה אגרסיבית.
  2. אל תפרסמו דך המערכת של אינסטגרם אלא ע״י המערכת של פייסבוק (לא יודע למה אבל לא חיברו עדיין את המערכות)
  3. תוודאו שפרטי הגישה שלכם מחוברים לעמוד העסקי
  4. השתמשו בקידום ממומן בסטורי בצורה מדוייקת הקפידו על סיסטמטיות ולא על פעם ככה ופעם ככה.
  5. ניתן לפרסם ע״י הסטורי ולוודא מי היה בעמוד ומי צפה בתוכן שלי ולפרסם לו בצורה מסודרת או אפילו לקחת את התוכן ולפרסם לדומים לו (לוקלייק)

לדוגמא לכנת קמפיין – ממומן

חודש ראשון  -כ 50 ש״ח ליום (בפחות מכך עדיף לא כדאי להכנס לזה.)

  1. שבוע 1 – פרסום תמונה או סירטון בצורה ממומנת – הסרטון אמור להיות עם מסר רך לא עם הנעה לפעולה לרכישה
  2. שבוע 2 – פרסום תמונה מניעה לפעולה – תייגו את המילה / עשו ככה וככה
  3. שבוע 3 – הפצה של כמה סרטונים שונים במקביל – הדרכה/ צילום לוקיישן
  4. שבוע 4 – פוסט קריאה לפעולה בצורה לא אגרסיבית

חודש שני – כ 100 ש״ח + ליום.

  1. שבוע ראשון – הפצה של תמונה או סרטון לאלו שצפו כבר בסרטונים או בתמונות (רימרקטינג)
  2. שבוע שני – קמפיין לידים רגיל בסטורי רק לאלו שראו את הסרטונים או כאלו אם בעלי מכנה משותף זהה
  3. שבוע 3 – קמפיין המתבסס על הלידים שפתחו את הטופס ולא השאירו פרטים מהשבוע הקודם
  4. שבוע 4 – הנעה לפעולה וטיזר נוסף (לחודש הבא)

וכן הלאה..

כלים חיצוניים

ישנם מגוון כלים ברשת אשר נותנים את האפשרות לפרסם בצורת בוט, או לפרסום בצורת חברה שנכנסת לך לחשבון ומייצרת מעורבות בחשבון שלך, אני אישית פחות אוהב לעשות את זה כיוון שאלו הכלים היום פה מחר לא, הם לא חוקיים מבחינת פייסבוק ולכן פייסבוק כבר הענישה לא מעט חשבונות ולכן אני לא ממליץ על כלים אלו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

מעוניינים לפרסם באינסטגרם? רוצים לפצח את השיטה? חשוב להבין כי כדי שהעסק יצליח פרסום באינסטגרם הוא רק חלק בין קידום העסק בתחום הדיגיטל. אז אם אתם מעוניינים לחזק את הצד של פרסום באינסטגרם – מוזמנים ליצור איתי קשר

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן