הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

רימרקטינג

רימרקטינג – למה צריך ואיך משתמשים בו

כל בעל עסק יודע שהפלטפורמה הטובה ביותר כיום לצורך שיווק ופרסום העסק שלו, היא האינטרנט. האינטרנט יכול להיות כלי שיווקי יעיל מאוד, כאשר יודעים לנצל את יתרונותיו ולהשתמש בו בצורה נכונה. ניתן למצוא באינטרנט מגוון רחב של אפשרויות לשיווק ופרסום עסקים כגון: בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום ברשתות החברתיות ועוד. כל בעל עסק צריך לבחון באופן האידאלי את האפשרויות העומדות על הפרק, על מנת לבחור מהן את הטובות ביותר עבור צרכיו. אחד הכלים החזקים והיעילים ביותר לצורך שיווק דיגיטלי לעסקים הוא ללא ספק הרימרקטינג.

מהו רימרקטינג

שיווק דיגיטלי לעסקים כולל בו לא מעט פרמטרים. מלבד בניית אתרים עבור עסקים ברשת וקידום האתרים הללו, אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא הרימרקטינג. אז מהו בעצם רימרקטינג? בגדול, רימרקטינג הוא פנייה ללקוחות אשר ביקרו באתר של העסק, אך לא ביצעו בו פעולה כלשהי כגון: רכישה מהאתר או השארת פרטים באתר. כל לקוח מעין זה מוגדר כלקוח פוטנציאלי של העסק והרימרקטינג מביא לתודעתם של לקוחות מסוג זה, את האתר של העסק ואת העסק, על מנת שאם וכאשר יחליטו בכל זאת שהם זקוקים למוצר או שירות כלשהו אותו מספק העסק, הם יפנו לאתר של העסק בכדי לבחור בשירות או במוצר המבוקש להם. אז איך בעצם עושים את זה? המערכת שומרת את כתובתו של כל לקוח אשר נכנס אל האתר ולא מבצע בו פעולה כלשהי. לאחר שהלקוח יצא מהאתר, הוא ימשיך לקבל הודעות שיווקיות מהעסק, אשר יביאו לתודעתו את העסק שוב ושוב. פעולה זו תגרום לרוב ללקוחות פוטנציאלים לחזור שוב לאתר כאשר הם יחליטו לרכוש את המוצר או השירות אשר חיפשו מלכתחילה ולרכוש אותו באתר העסק.

רימרקטינג כיצד זה מתבצע?

רימרקטינג בגוגל: קידום ממומן בגוגל אדוורדס, הוא קידום אשר בגינו יופיעו מודעות ממומנות בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי. רימרקטינג כאמור מאפשר יצירת קשר עם גולשים שהייתה להם אינטראקציה עם אתר האינטרנט של העסק. לא פעם, המודעות השיווקיות אשר באמצעות תהליך רימרקטינג, יופיעו לגולשים בגוגל אדוורדס כמודעות שיווקיות דומות למודעות המוצגות בשל קידום ממומן. הרימרקטינג יכול להיות ממוקד פחות ולפנות לכל גולש בגוגל אשר היה באתר של העסק מבלי לבצע פעולה כלשהי בו, או ממוקד יותר ולפנות באמצעות מודעות שיווקיות בגוגל רק ללקוחות שכבר בחרו במוצר כלשהו באתר שלכם והוסיפו אותו לסל הקניות שלהם ולאחר מכן, התחרטו ולא השלימו את העסקה. ישנם מספר דרכים לביצוע רימרקטינג באמצעות גוגל אדס:

  • ביצוע רימרקטינג רגיל אשר מאפשר הצגת מודעות לגולשים שהיו בעבר באתר שלכם, כאשר הם גולשים באתרים שונים ברשת.
  • ביצוע רימרקטינג דינמי, אשר מאפשר הצגת מודעות אודות מוצר או שירות ספציפי לגולשים אשר התעניינו בהם כאשר גלשו באתר שלכם.
  • הצגת מודעות לגולשים שנכנסו בעבר לאתר שלכם, כאשר הם מחפשים משהו שהם צריכים בגוגל
  • הצגת מודעות במוצרי גוגל, עבור כל גולש המצוי ברשימת לקוחות בשל פרטים אותם הוא השאיר באתר שלכם בעבר, בזמן שהגולש מחובר לגוגל

כיום גם ניתן לבצע רימרקטינג גם ביוטיוב. רימרקטינג ביוטיוב מאפשר לגולשים אשר צפו בסרטונים או ביצעו פעולות בערוץ היוטיוב של בעסק. המודעות הללו יופיעו בזמן שהגולשים משתמשים ביוטיוב או גולשים באתרים שונים באינטרנט.

רימרקטינג ברשתות חברתיות:

רימרקטינג ברשתות החברתיות ובפרט ברשת החברתית הפופולארית ביותר כיום, הלא היא: פייסבוק, הוא תהליך המאפשר פרסום בפייסבוק של מודעות אודות מוצר או שירות של העסק, בפיד של גולשים שהתענינו בעבר במוצר או שירות כלשהו באתר או פשוט ביקרו באתר. באמצעות השתלת שורת קוד של פייסבוק הקרוי גם: “פיקסל” בדפי האתר, ניתן לזהות משתמשים בעלי דף פייסבוק, אשר ביקרו באתר או ביצעו בו פעולות שונות. הקוד איננו נראה לעין הגולשים, אך הוא בכל זאת יכול לזהות כל גולש בעל חשבון פייסבוק אשר מבקר באתר. כל גולש בעל חשבון פייסבוק המזוהה על ידי אותו קוד, נכנס לקטגוריית: “קהל מותאם אישית”. ניתן למיין כל גולש לקהל מוגדר אישית, באמצעות איסוף נתונים שונים אודותיו כגון: באיזה דפים באתר הוא ביקר, האם הוא ביצע פעולה כלשהי באתר ועוד. לאחר שמגדירים קהל מותאם אישית או מספר קהלים מותאמים אישית בהתאם לנתונים שונים ונאספים בכל אחד מהם גולשים, ניתן להתחיל לשלוח מודעות שונות לכל קהל, המתאימות לו באופן ספציפי. כמובן שחשוב מאוד להימנע מטעויות ברימרקטינג בפייסבוק בפרט וברימרקטינג בכלל שכן, רימרקטינג אשר גורם ללקוח תחושה כלשהי שמטרידים אותו או מסיבים לו אי נעימות, יכול לפגוע באופן מהותי בעסק העומד מאחוריו. פרסום בפייסבוק באמצעות רימרקטינג הוא דבר חשוב מאוד כיום עבור כל עסק שרוצה להיות בתודעת הלקוחות הפוטנציאלים שלו.

מדוע קמפיין רימרקטינג לא מביא לכם תוצאות?

אם יצרתם קמפיין רימרקטינג אך הוא לא מביא עמו את התוצאות הרצויות, כדאי מאוד שתבדקו כמה דברים שיכולים לגרום לחוסר הצלחתו של הקמפיין:

  1. מודעות לא רלוונטיות- ראשית כל, חשוב מאוד לדעת שמודעות לא רלוונטיות המתפרסמות לגולשים פוטנציאלים באמצעות קמפיין רימרקטינג לא יעשו את העבודה. מהן מודעות לא רלוונטיות? מודעות המפרסמות מבצע לטווח זמן כלשהו, לתקופה כלשהי בלבד ועוד. יש לדאוג שהקמפיין יציג רק מודעות רלוונטיות בזמן המתאים. חוסר תשומת לב אשר גורמת לכך שהקמפיין מציג מודעות אודות מבצע לתקופה כלשהי שכבר עברה, יגרום לגולש להתייחס לעסק ולאתר העסקי בחוסר רצינות.
  2. מודעות מעיקות מדי על הגולש- אם הקמפיין שלכם גורם לגולש להרגיש כי ישנה חדירה לפרטיות שלהם בשל כל המודעות שמופיעות לו בתהליך זה, כנראה שזו הסיבה לחוסר הצלחתו של הקמפיין שלכם. מודעות שיעיקו מדי על הגולש ויציקו לו, יזכו את העסק ביחס לא חיובי מצד הגולש.
  3. מודעות טקסט משעממות- המודעות שמופיעות במהלך הקמפיין חייבות להיות אטרקטיבית. על המודעות להכיל מלל שיווקי טוב ולהיות מעוצבות באופן ויזואלי מושך את העין. מודעות משעממות יובילו לאי מתן תוצאות של קמפיין.
  4. אי התאמה בין המוצרים המוצעים במודעות המופיעות במסגרת הקמפיין לבין הלקוח- אם תציגו מודעות אודות מוצרים ללקוח שלא התעניין בהם, אל תתפלאו שהמודעה לא הצליחה לגרום לו להתעניין במוצר. יש להתאים את המודעות ללקוחות.

שלבים ביצירת קמפיין רימרקטינג איכותי

  1. מטרת העל של כל קמפיין רימרקטינג היא לגרום לגולשים פוטנציאלים להיכנס לאתר שלכם ולבצע בו רכישה או פעולה כלשהי, אך מעבר לכך, יש לדאוג להגדיר מטרות ויעדים ריאליים יותר לעמידה בטווחי זמן כאלה ואחרים. למטרות הללו ניתן לקרוא תתי מטרות, כאשר בכל שלב בקמפיין כדאי ורצוי לבחון האם עמדתם בתתי המטרות הללו.
  2. צרו אסטרטגיה לקמפיין שלכם- האסטרטגיה של קמפיין רימרקטינג צריכה להיות מבוססת על

שיוך לקוחות אשר ביקרו באתר שלכם לקטגוריות שונות בהתאם לנתונים שונים. ככל שתאספו גולשים רבים יותר בהתאם לקטגוריות, הקמפיין שלכם יהיה ממוקד ויעיל יותר. לדוגמא: עליכם לחלק את הגולשים אשר עתידים לקבל מכם מודעות באמצעות קמפיין רימרקטינג, בהתאם לנתונים שונים כגון: האם הלקוח בחר במוצר כלשהו ובסוף לא רכש אותו, באיזה מוצרים הלקוח התעניין באתר, האם הלקוח נטש את האתר מבלי לבצע שום פעולה או להתעניין בשום מוצר בו ועוד. בהתאם לחלוקה זו, תוכלו להתאים את סוג המודעה לסוג הלקוחות, את האופן שבו תנסחו את המודעה, את הצורה שבה המוצר ישווק במודעה ועוד. המטרה היא להתאים בצורה הטובה ביותר את המודעה ללקוח.

  1. שלב הטמעת הקוד באתר הוא שלב חשוב מאוד בקמפיין רימרקטינג שכן, הקוד הוא שאחראי על זיהוי הלקוחות שביקרו באתר ועל העברת פרטי הלקוחות לצורך השתתפות שלהם בקמפיין. חשוב להטמיע את הקוד בצורה נכונה, באמצעות אנשי מקצוע מקצועיים ומנוסים בתחום זה
  2. בחירת תדירות הופעת המודעות שלכם- ניתן לבחור כמות חשיפות יומית של המודעות שלכם, כמות חשיפות שבועית ועוד. כמות החשיפות אשר תבחרו היא הדבר החשוב ביותר בקמפיין הרימרקטינג. יש צורך למצוא את האיזון בין להביא לתודעתו של הלקוח את העסק, המוצר או השירות שיכולים להיות רלוונטי עבורו באופן עדין לבין להטריד את הלקוח. בחירה בחשיפה רחבה ומהותית מדי של המודעות שלכם ללקוחות פוטנציאלים עלולה להיות הרסנית.
  3. יצירת מודעות בעלות מסרים שיווקיים קצרים וקליטים. המודעות צריכות להיות מעוצבות באופן ויזואלי מושך את העין ולהכיל בהן הנעה לפעולה. יש להתאים את המודעות בהתאם לסוג הגולשים, כך למשל: גולש אשר הוסיף לסל הקניות שלו באתר מוצר כלשהו אך לא רכש אותו, יקבל מודעה אשר קוראת לו להשלים את הקנייה שלו. גולש אשר רק ביקר באתר, יקבל מודעה המדווחת על מוצרים חדשים באתר או מוצרים שאולי כדאי לו לראות. המטרה של המודעה היא לגרום לכל גולש להיכנס שוב אל האתר ולבצע בו פעולה כלשהי, אשר לא ביצע בפעם הראשונה שגלש באתר ולכן, עליה להיות מותאמת הן מבחינת התוכן שלה, הן מבחינת הוויזואליות שלה והן מבחינת ההתאמה שלה לגולש.

אם חשבתם שבתחום השיווק הדיגיטלי לעסקים מה שבעיקר עומד על הפרק הוא כל מה שכרוך בתחום בניית אתרים, קידום אתרים ועוד, חשוב מאוד שתדעו שרימרקטינג מהווה כיום את הכלי השיווקי החזק ביותר במדיה לצורך שיווק דיגיטלי לעסקים.  קמפיין רימרקטינג אשר מאפשר לזהות לקוחות פוטנציאלים שביקרו באתר ולהביא לתודעתם את העסק, מוצריו או שירותיו, גם כאשר הם כבר אינם גולשים באתר, חייב להתבצע בצורה נכונה בגוגל, ביוטיוב או כפרסום בפייסבוק, על מנת שהוא יגדיל באופן משמעותי את ההמרות באתר ויגרום ללקוחות פוטנציאלים של העסק להפוך ללקוחות ממשיים. על מנת שקמפיין מעין זה אכן יממש את ייעודו, יש צורך לבנות אותו ולנהל אותו בצורה הטובה ביותר ולהימנע בו מטעויות נפוצות מאוד שעלולות להיות הרסניות עבור העסק.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

מעוניינים לעשות קידום ממומן? רוצים שאלו שהיו באתר שלכם יראו אותכם עכשיו בכל מקום? מוזמנים ליצור איתי קשר

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן