הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

גוגל אסיסטנט

איך גוגל אסיסטנט משפיע על קידום? כל התשובות

כל שינוי שמתרחש במרחב הווירטואלי יוצר פעמים רבות תחושות פחד וחרדה בקרב הפעילים בתחום. שינויים באלגוריתמים של גוגל הפילו לא מעט אתרים שביססו את הפעילות שלהם אך ורק על ההבנה של החוקים מהדור הקודם. אך בשנים האחרונות התנועות והמגמות ברורות יחסית, ופעמים רבות נדרש רק שינוי קטן בנתיב ההתפתחות של העסק, ממש לא "חישוב מסלול מחדש".

אז מהו גוגל אסיסטנט, כיצד הוא עתיד לשנות את עקרונות השימוש באינטרנט בשנים הקרובות ומה זה אומר מבחינת בעלי עסקים הפועלים לקידום עצמאי? או עבור מומחים בתחום קידום אתרים הזקוקים לפרקטיקות מוכחות שיביאו לאחוזי ההמרה אותם הן מבטיחים ללקוחות שלהם?

מהו גוגל אסיסטנט ולאילו מכשירים הוא מיועד?

גוגל אסיסטנט מהווה את התשובה האולטימטיבית של גוגל לשירות סירי של אפל שהפך לסטנדרט של חווית משתמש מעולה ופתרונות מבוססים על פקודות קוליות. המקבילות הנוספות של השירות הן קורטנה של ווינדוס ואלכסה של אמזון. מדובר בממשק עזר שמאפשר לבצע משימות שונות על המכשיר ובאינטרנט בעזרת פקודות קוליות. המכשירים שבהם פועל גוגל אסיסטנט הם מכשירי Google Home, Pixel Phone, מכשירים בעלי מערכת הפעלה אנדרויד 6.0+ ומעלה (כלומר אלה שיוצרו מפברואר 2017 והלאה) – בכל אלה ניתן להתקין את התוסף.

מה עושה גוגל אסיסטנט וכיצד הוא עוזר למשתמשים?

נכון לעכשיו, גוגל פיתחו כלי שמאפשר לעשות כל פעולה – להזמין שולחן במסעדה, להסדיר הזמנת מגורים באתרים מתאימים, ועוד. הכלי יכול לספר לכם מה מזג האוויר היום, להשמיע לכם מוזיקה או אפילו למצוא ציטוטים מעוררי השראה לרגעים קשים בחיים. בנוסף, התוסף משתמש באוקיינוס המידע של האינטרנט ויכול לענות על כל שאלה שתשאלו אותו ונעזר בפיתוחים אחרונים בתחום הבינה המלאכותית, כך שניתן לצפות לצמיחה והחכמה של כל העניין.

כבר עכשיו, האסיסטנט לא רק עושה את מה שמבקשים ממנו, אלא גם עונה באופן נעים ומנומס, כולל אפשרות בחירה של קול לשביעות רצונכם. כך שמדובר בכלי שעתיד להפוך לחלק מחוויית המשתמש של כל בעל מכשיר נייד. ככל שהעניין נוגע לתחום קידום אתרים בכלל, וכן קידום אורגני בפרט, ההשפעה של התפשטות השימוש בגוגל אסיסטנט באה לידי ביטוי קודם כל בכך שהרבה מהחיפושים נעשים באמצעות פקודות קוליות.

קצת מספרים

הפופולריות של החיפוש הקולי הולכת וגדלה. אנשים מעדיפים לבצע משימות ללא ידיים ולשלב כמה משימות במקביל. כך:

  • 25% מבני הנוער (16-24) כבר משתמשים בהוראות קוליות לביצוע חיפושים, והמבוגרים מדביקים אותם לאט לאט – 1 מתוך 5 השתמש בפונקציה זו לפחות פעם החודש האחרון
  • 41% מהמשתמשים נהנים מהחוויה, מרגישים כאילו שמדברים לאדם אחר, או אפילו חבר.
  • 23% מכלל החיפושים נעשים באמצעות הוראות קוליות, והמספרים ימשיכו לעלות.

בדומה לגלישה הסלולרית שהתחילה בהדרגה והשתלטה על התחום, במידה רבה ניתן לצפות שהשימוש בהוראות קוליות באופן יומיומי יהיה לתופעה דומה.

צפי ספציפי

עיתונים עסקיים מרכזיים, כגון Adweek צופים שהאסיסטנט של גוגל ישיג מהר מאוד את כל המתחרים, בשל התפוצה הרחבה של משתמשי גוגל באופן כללי, כאשר אדם אחד יכול להשתמש בו בכמה מכשירים שברשותו.

השינויים האלה יביאו לכך שעבודתם של מזכירים ועוזרים שונים תהפוך לפחות חשובה, בעוד שפרסומות קוליות באינטרנט להיפך יהיו דבר רגיל, מה שייצור מקומות עבודה חדשים בתחום זה.

שינוי חשיבה בתחום קידום אתרים בעקבות הופעת האסיסטנט

ימים יגידו מה תהיה ההשפעה מרחיקת הלכת של הופעת האסיסטנט במציאות הווירטואלית הקיימת. עם זאת, יש מספר פעולות שכדאי לבצע על מנת לא להישאר מאחור.

  • גוגל פירסט – זה רשמי, אתרים המותאמים קודם כל למובייל יזכו בקרוב לכל היתרונות והצל"שים האפשריים מגוגל.
  • לא לשכוח אינדקסים מקומיים – כמה שהעולם נהיה גלובלי יותר, כך אנשים מעריכים יותר את המקומיות. הוסיפו את האתר לאינדקסים מתאימים לקבלת משקל לינקים גבוה יותר ותנועה גדולה יותר באתר.
  • ענו על שאלות – בגלל שגוגל אסיסטנט נועד במידה רבה לענות על שאלות, יצירת תוכן שעונה עליהן באופן המדויק ביותר יכול להביא לתנועה רבה יותר באתר שלכם, בדומה לקופסאות התשובות שגוגל נותן כיום כאשר התשובה באתר תואמת במידה המרבית את השאלה שנשאלה (ועל בסיס גורמים נוספים באלגוריתמים של מנוע החיפוש)
  • התמקדו במילות שאלה נפוצות – אנשים מחפשים לרוב מענה לשאלות כמו "מה זה X?" או "איך ל…" מענה על שאלות אלה יספק קידום אתרים אורגני איכותי גם עכשיו, וגם עם המשך "ההשתלטות" של גוגל אסיסטנט.
  • שמרו על שפה פשוטה – בגלל שהאסיסטנט פועל על בסיס העברת טקסט לקול (וההיפך), יש להקל עליו את המשימה הזאת בעזרת כתיבה מותאמת. זה אומר שהמשפטים צריכים להיות קצרים, בכדי להיקלט בצורה נוחה גם בהקראה אוטומטית, המילים צריכות להיות כמה שיותר פשוטות, והשפה – מדוברת.
  • חשבו על שם האתר או המותג מתוך הכרה באסיסטנט – השמע של שם האתר או המותג יהיה חשוב יותר, כך שכדאי שיהיה קל לבטא את המילים, בכדי שיהפכו למושג שקל להורות לאסיסטנט למצוא.
Rate this post

זקוקים לשירות קידום אתרים מקצועי שמביא תוצאות? השאירו פרטים ובואו נתחיל!  מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ