איך להתפרסם באינסטגרם?

איך להתפרסם באינסטגרם
כולם רוצים להפוך לכוכבים החמים ביותר ברשת, אבל האם זה באמת אפשרי? מה צריך לעשות כדי לדחוף קדימה את העסק, או בכלל אתכם כמשפיעני רשת? האם באמת אפשר לעשות כסף מאינסטגרם לאורך זמן? כדי לענות על כל השאלות, יצרנו מדריך שיראה לכם איך להתפרסם באינסטגרם ומה תצטרכו לעשות כדי לקצור הצלחה, פרסום ורווחיות.

פרסום באינסטגרם: האם כל אחד יכול?

בר רפאלי, נטע אלחמיסטר, אסי עזר ועוד רבים מהכוכבים בביצה הישראלית נהנים מעמודי אינסטגרם נוצצים עם מאות עוקבים, לייקים ותגובות על כל פרסום. האם אפשר להגיע לזה גם? ובכלל, איך להתפרסם באינסטגרם כשאתם לא מותג של אדם פרטי אלא בכלל חנות או משרד? רבים פונים אלינו אחרי שהם מנסים לנהל פרסום באינסטגרם בכוחות עצמם, אך מתוסכלים שכמות העוקבים שלהם נותרת זהה, בעוד כמות העוקבים של המתחרים רק ממשיכה לעלות.

ולכן אם כבר יש לכם פרופיל עסקי באינסטגרם, הדבר היחידי שתצטרכו בשלב הזה יהיה נכונות ללמוד, לשנות ולשפר, כמובן רצוי באמצעות מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים שיוכל ללוות אתכם ואת ניהול הקמפיינים העסקיים עד הגעה למטרות הרצויות. רגע לפני שנתחיל לספר לכם איך להתפרסם באינסטגרם, זכרו שגם לכוכבים הגדולים ביותר של הרשת החברתית הפופולרית, לא הייתה הצלחה מקרית – התמדה, עקביות, לימוד ויצירת קשר הם אלה שמיצבו אותם כאושיות הכי פופולריות ברשת.

איך להתפרסם באינסטגרם

קניית לייקים – זו גם דרך

למרות השאיפה הגדולה לאותנטיות ברשת, חשבונות רבים ובמיוחד החדשים סובלים ממחסור בלייקים, גם כאשר הם יוצאים מגדרם כדי לקושש אותם. לבעיה הזו יש שני פתרונות אפשריים: הראשון הוא להמשיך לנהל קמפיינים רלוונטיים, ללמוד מהטעויות, לזהות חולשות ולהשתפר במטרה לאסוף את כמות הלייקים שתניח את דעתכם. הפתרון השני הוא לקצר תהליכים ולקנות לייקים, כמובן רצוי מגורם שיודע לספק את השירות הזה.

אז מה מהשניים עדיף? הדבר תלוי מאוד בסוג העסק, לפעמים גם ב"אני מאמין" האישי שלכם. כדי להשיג התקדמות מהירה, נוכל לספר שרוב המשפיענים והכוכבים משתמשים באפשרות השנייה לא מעט (וכך גם ברכישת צפיות ביוטיוב למשל). אם אתם מעוניינים במסלול הטהור וגם הזול ופקטור הזמן פחות חשוב לכם מבניית המותג והביסוס השורשי שלו, תוכן איכותי בהתמדה לאורך הזמן יביא אתכם בסופו של דבר לתוצאות המיוחלות.

איך להתפרסם באינסטגרם בקלות? מעורבות

הרשתות החברתיות מקדשות את האינגייג'מנט – כלומר מעורבות הגולשים לפוסטים שאתם מעלים, אך גם מעורבות מצידכם לעמודים או לפוסטים רלוונטיים לתחום פעילותכם. המטרה כאן היא להשתתף באינטראקציה בצורה נבונה: לענות למי שהגיבו לכם, להישאר בסביבה כדי לעורר שיח, להניע מעורבות על ידי פרסום בסטורי באינסטגרם עם שאלה מסוימת, להעלות תוכן שמזמן תגובות או השתתפות בדיון וכל אלה גם מצד משתמשים חדשים, שעדיין לא עוקבים אחריכם.

בלי פשרות בעקביות הפרסומים

בעלי עסקים רבים שמנהלים פרסום עסקים באינסטגרם, מתאכזבים לגלות שעוקבים הפסיקו לייצר מעורבות ולהשתתף ואף חלילה הסירו מהם עוקב. בחלק גדול מאוד מהפעמים, הסיבה לכך תהיה יציאה מעקביות סדירה של פרסום התכנים, כך שהם לא שוטפים מספיק ולכן הערך או ה"תשוקה" סביב אותו עמוד הולכת ופוחתת.

התדירות והעקביות הם מה שמבדיל בין עסק משגשג לבין עסק עם דף אינסטגרם ותו לא, בין השפעה ישירה על העוקבים והשיח עמם לבין דרך שבה הגולשים יוכלו בסך הכל ליצור קשר. בין עניין ורלוונטיות לבין "עוד" עסק באינסטגרם. מעוניינים לדעת איך להתפרסם באינסטגרם? קחו בחשבון שמכאן והלאה אסור לכם לפתוח פער בתדירות ובעקביות הפוסטים שלכם.

ועוד כמה דרכים להתפרסם עם הזמן דרך האינסטגרם:

  • צרו קשר עם "שחקנים" מובילים – מעורבות מול מובילי דעת קהל, משפיענים בתחום העסקי שלכם או אושיות אינסטגרם עמם תשתפו פעולה, יכולים להביא אליכם הרבה מאוד עוקבים ומתעניינים. פעלו כל העת לחיזוק הקשרים עם אנשי מפתח שכאלה, הוסיפו להם עוקב כדי שיוסיפו לכם בחזרה, הוסיפו לייקים ותגובות לפרסומים מצידם ותגרמו להם לפתח כלפיכם פעולות הדדיות דומות.
  • אל תפסיקו ללמוד – אינסטגרם, בדומה לפייסבוק, משתנה באופן תדיר ולכן העדכון השוטף בנוגע לאפשרויות הרשת, הפיצ'רים והפונקציות הקיימות שלה הם עניין קריטי. בניצול טוב של כל האפשרויות בפלטפורמה יהיה ניתן לחלוש על יותר "מקומות" בתוכה ובכך להתפרסם ביעילות רבה יותר.
  • האשתגים – הם עדיין כאן ושימוש נכון בהם, יבטיח לכם שיותר עוקבים ימצאו אתכם בקלות. ההאשתגים מתארים בדרכים שונות את התוכן שפרסמתם, כך שאחרים יכולים לאתר אותו ולהפוך בזכותו לעוקבים שלכם. כבר הוכח שההאשתגים בהכרח מעודדים יותר לייקים, עוקבים ומעורבות ותוכלו להשתמש בהם גם כדי לקבל רעיונות לגבי מה לכתוב בפוסט באינסטגרם שלכם.
  • הזהות האישית שלכם משנה – למרות הריטושים, קניית הלייקים ונטייה להציג רק את החיובי, מי שרוצה להבין איך להתפרסם באינסטגרם, מוכרח לזכור שהפלטפורמה מקדשת מידה מסוימת של אותנטיות: התוכן צריך להיות מעניין וקורקטי, מגוון, מסקרן, ייחודי ובעיקר אישי, כלומר שאין ממנו "העתקה" לעמודים אחרים שהגולשים כבר מכירים. פיתוח זהות ייחודית בתוך עמוד האינסטגרם הוא אחד האתגרים המורכבים ביותר, כך שרבים פונים בנקודה זו לאנשי קידום באינסטגרם ופועלים בעזרתם בתהליך בניית הפרסונה.

איך עושים כסף מאינסטגרם?

נדמה שמי שהגיע הנה קודם, כבר הפך למפורסם ואפילו עשיר. אך אין הדבר אומר שלא תוכלו גם אתם ליהנות מחשיפה משמעותית, שתביא עוקבים ואיתם גם הצעות בכסף לפרסום מצידכם, או בתמורה למוצרים בחינם.

אם אתם מעוניינים להפוך לעסק של עצמכם, עליכם לדעת איך להתפרסם באינסטגרם בזהות עצמית ולא מכוחו של עסק או מותג מסוים. גם כאן ניתן לפגוש אנשים שהתפרסמו בעקבות שיתוף החיים שלהם, לצד כאלה עם תחביב או מקצוע ייחודי ועוד מגוון אנשים בנישות עסקיות שונות כמו מסרקים, מאפרים, שפים, בעלי חנויות DIY ועוד, שמעלים תוכן רלוונטי לתחום העיסוק שלהם, אך שמתכתב במידה רבה עם היישות העסקית שלהם.

הפיכה לאושיית רשת היא תהליך ארוך. צריך לשבת, לחשוב ולתעד רעיונות טובים, להבריק עם הסרטון הבא ולהישאר כל הזמן מול הסטטיסטיקה, כדי להבין מה עבד יותר ומה פחות.

צריך לזכור שזוהי חשיפה אישית שצריכה טיפוח עקבי ושוטף כל הזמן: עליכם לעדכן את העוקבים קבוע בכל מה שקורה אצלכם, להגיב לאחרים, לצלם ולפרסם, לחיות את חייכם ולשתף אותם.

לא בכדי מתרחש התהליך הזה בנקודת זמן מסוימת מול אנשי שיווק דיגיטלי, שיודעים כיצד לאזן את החיבור בין היותכם מותג לבין התכנים שאתם מעלים. ככל שהזמן חולף והמותג מתפתח, תוכלו להגיע למטרה ולעשות כסף מהפרסום, לעתים אפילו במשרה מלאה.

איך להתפרסם באינסטגרם כמשפיענים?

שאלת השאלות בנוגע לרשת החברתית היא איך להתפרסם באינסטגרם כמשפיעני דעת קהל, כאשר המטרה מכך היא לגרום לחברות ולעסקים שונים לשלם לך כדי ליצור לעצמן פוסטים ממומנים להגברת חשיפה, מעורבות וכמובן רווחים.

אם זוהי הכוונה שלכם בפרסום דרך האינסטגרם, דעו שעליכם לעבוד קשה כדי להגשים את המטרה. לא מדובר רק על תכנון אסטרטגי של פרסום התוכן כפי שהצגנו בסעיף הקודם, אלא על יצירת סגנון אישי לחלוטין המאפשר לכם לצבור פופולריות, הודות ליצירת תוכן מקורי, חדשני ומושך.

ככל שכמות העוקבים משתפרת, ניתן להתחיל לפנות לחברות רלוונטיות שקיים עניין לשתף עמן פעולה ולנסות להציג להן את הערך הגלום בכם. בדומה לניסיונות להצליח בתעשיית המשחק או המוזיקה, רבים צפויים לשמוע בעיקר את ה"לא" בתחילת הדרך, אבל כמובן שמשם ניתן רק להמשיך ולטפס למעלה.

מלבד הפרסום האישי שלכם, עליכם ללמוד איך להתפרסם באינסטגרם דרך יצירת קשר אישי: יש לשמור על אינטראקציה עם דפים, עמודים ומשפיענים נוספים גם כאשר הדבר על פניו לא ממש מניב לכם פירות. המאמצים הללו צפויים להשתלם בסופו של דבר, ככל שהקשר עם אותם העמודים ישתפר וגם הקהל שכבר עוקב אחריהם יכיר אתכם יותר. היכרות לצורך העניין, לא תוכל להיות שטחית והעוקבים שלכם יצטרכו לדעת מה אתם אוהבים, מה התשוקות/ האינטרסים שלכם, איך אתם חושבים ומתייחסים לתכנים נוספים שעולים ברשת ועוד.

אם השגתם סוף סוף את המטרה ואתם בפתחו של שיתוף פעולה עם חברה מסוימת, שקפו את הדבר לעוקבים שלכם וגלו להם שהתוכן שפרסמתם היה בחסות או במימון. הכנות היא חלק חשוב בבניית המותג האישי שלכם ולכן גם היא מהווה דרך יעילה מאוד לניהול אינסטגרם עסקי מוצלח ומשגשג לאורך זמן.

שנסכם?

במאמר הזה הראינו איך להתפרסם באינסטגרם כעסקים, אושיות רשת ומובילי דעת קהל ומה עליכם לעשות לשם כך. חשוב שתזכרו שהדרך עד להגשמת המטרות ארוכה ומאופיינת באתגרים רבים ומצריכה אנשי מקצוע טובים ויצירתיים שיוכלו לדאוג עבורכם לניהול ולאסטרטגיה בכל שלב.

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים
מעוניינים שניקח את המושכות וניצור לכם את העמוד המושלם? דברו איתנו ונשמח להעלות אתכם על מסלול ההצלחה!
אורי מינץ
איך להתפרסם באינסטגרם
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page