הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אורגני מחיר

קידום אורגני מחיר – איך נקבע המחיר כשצריך קידום אורגני

חברה שמחליטה כי היא מעוניינת לעבור מאתר תדמיתי אל אתר אשר מקודם בגוגל לצרכים שונים כמו: קבלת לידים, רצון להיות ב ״מקום ראשון בגוגל״, מיתוגי ומוביל שוק, יש לחשב את עוגת תקציב הפרסום הדיגיטלי מחדש.

עד לפני מספר שנים חברות קטנות, גדולות ובעלי מקצועות חופשיים היו מפרסמים רק באופליין (עיתונות, מגזינים, דפי זהב, פליירים ועוד..) לפני מספר שנים הבינו כי יש להעביר תקציבים גדולים יותר לדיגיטל  או לעבור לגמרי לפרסום דיגיטלי, והבינו כי בכדי לקבל תוצאות ברמה גבוהה יש להקציב לכך סכומים לא מועטים.

קידום אתרים מחיר העבודה – על סמך מה נקבע המחיר לקידום אתרים בגוגל​

פרסום האתר בדיגיטל יכול להתבצע במספר אופנים: ברשתות החברתיות (פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, לינדקאין), בקידום ממומן בגוגל (AdWords) או ע״י קידום אורגני (seo). לכל אפשרות קידום יש לתת דגש מבחינת תקציב הפרסום.

אז כמה כסף צריך להשקיע על קידום אורגני? לא תמיד אנו יודעים כמה כסף צריך להשקיע עבור קידום אורגני, מה נכון ומה לא, ומהם התוצאות שאנו מצפים להם עבור התמורה הכספית, ואיך מקדמי אתרים משתמשים בתקציב שהחברות מספקות להם.

אבל לפני כן, צריך להבין מספר דברים: התשלום עבור קידום אורגני לא יכול להבטיח תוצאות , גם תשלום של אלפי שקלים בחודש למקדמי אתרים לא מבטיח מקום ראשון בגוגל, ומקדם אתרים לא יכול להבטיח זאת (מה גם שאסור לו ע״פ חוקי גוגל).

קידום אורגני

למה?

  1. קידום אתרים בגוגל מורכב ממספר דברים שאנו מקדמי האתרים עושים, מקדמי אתרים לא יכולים להבטיח מיקום כזה או אחר בתוצאות החיפוש, לגוגל אלגוריתם חיפוש ייחודי אשר אנו מנסים להתאים את האתר אליו ולגרום לכך כי מילות מפתח יגיעו למיקומים ראשונים בתוצאות החיפוש, אך אם זאת אין לדעת מתי האלגוריתם ישתנה ומה יקרה לאחר השינוי.
  2. התקציב אינו קובע כלום, התקציב הינו מראה לשעות העבודה של מקדם האתר – האיכות היא הדבר המשמעותי.

תקציב קידום אתרים אורגני חשוב כי יהיה מעוגן בחוזה מפורט המסביר את הפעילות מקדם האתר לצורך שקיפות מול החברה.

חברה מחליטה על עוגת הפרסום שלה ומחליטה כמה כסף היא מעוניינת להעביר לרשתות החברתיות (אם רלוונטי בשבילם – לא כל מוצר / חברה צריכה להיות שם אע״פ שרצוי שיהיה עמוד עסקי לפחות) קידום ממומן וקידום אורגני.

אז לפני ההצעת מחיר שמקדם האתר נותן הוא חייב להסתכל על האתר, לבדוק אותו ולהבין מהן מילות החיפוש הרלוונטיות ועד כמה התחרות בענף גדולה (חברה אשר עבדה עם מקדם אתרים מקצועי יש לה מחקר מילות מפתח שהביאו לה מבעוד מועד ויודעת איזה מילות מפתח צריכה לקדם), המשמעות של התחרות היא עד כמה קשה להביא את מילות המפתח לעמודים ראשונים בתוצאות החיפוש.

התמחור נגזר ממספר פרמטרים, אחד מהן עד כמה התחום תחרותי ועד כמה הוצאות יש להוציא עבור האתר. אם התחום אינו תחרותי אין צורך להשקיע רבות עבור קידום אורגני אך אם התחום תחרותי צריך להבין מה גודל תקציב החברה ועד כמה הוא תחרותי ומה סיכויי החברה עם מילות המפתח הרלוונטיות. קידום אורגני בגוגל מתחיל ב 1500 ש״ח ויכול להגיע גם ל 5000+ בתלות באתר (אופטימיזציה) וכמות ביטויי המפתח.(יש לציין כי עלות של 1500 ש״ח הוא עלות נמוכה מאוד והאפשרויות הניתנות בפני מקדם האתרים מאוד קטנות) בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנם שינויים רבים וככול שהתחרות עולה כך גם עלויות הקידום עולות באופן טבעי.

יש חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים אשר מחליטים כי התקציב עבור קידום אורגני הינו יחד עם קידום ממומן, ויש כאלו אשר מוסיפים גם קידום ברשתות חברתיות יש הבין כי חלק מסכום של קידום אתר אורגני הולך לכותבי תוכן, מעצבים ועוד גורמים אחרים אשר עובדים בשותפות עם חברה לקידום אתרים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אני מציע ללקוחותיי מעטפת שיווקית מלאה הכוללת קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, שיווק ופרסום ברשתות החברתיות, אשמח לבדוק את האתר שלכם ולאחר מכן לתת לכם הצעת מחיר. מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי