מינצבלוג

אינסטגרם – מאחוריך! כיצד פרסום בטיקטוק יכול לתרום לעסק שלכם?

עולם האינטרנט כולל בתוכו כמה וכמה פלטפורמות חזקות מאוד. עם זאת, כל פלטפורמה חזקה הוקמה בשלב זה או אחר, ופעמים רבות כבשה את השוק והשאירה פלטפורמות קודמות מאחור (תשאלו את בעלי הפורומים והמיי ספייס שהיו בתקופה שלפני הניידים והרשתות החברתיות בכלל).

וכיום נראה שיש שחקן חדש ובולט בשוק, אחד שאי אפשר להתעלם ממנו. במידה רבה הוא הולך בדרך דומה לזו שעברו בזמנם פייסבוק ואינסטגרם. נראה שאחת המשימות העומדות כיום בפני מומחי שיווק דיגיטלי לעסקים הוא פיצוח אתגר פרסום בטיקטוק.

נעבור בקצרה על מה היא הפלטפורמה הזאת למעשה, כיצד עושים בה קידום ממומן, במה ההתנהלות בטיקטוק שונה משיווק ברשתות חברתיות אחרות ומי צריך להתחיל להשתלט על התחום הזה כאן ועכשיו.

תחום שיווק ברשתות חברתיות כפי שהוא נראה כיום

נכון להיום, שוק המשפיענים באינסטגרם חולש על סכום אסטרונומי של 1.7 מיליארד דולר. מעל לחצי מיליון פוסטים ממומנים פורסו באינסטגרם במחצית הראשונה של שנת 2020. בעוד שהרוב המוחלט של המפרסמים טוענים שאינסטגרם היא הפלטפורמה החשובה עבור פרסום באמצעות משפיענים, טיקטוק החדשה הופכת במהירות לאחת האפליקציות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם ומראה צמיחה בלתי נתפסת בשנתיים האחרונות.

בנוסף, נצפתה קפיצה אדירה בפופולריות של האפליקציה במהלך הבידוד העולמי של מגפת הקורונה. במהלך חודש מרץ האפליקציה זכתה במעל ל-115 מיליון הורדות של אנשים שחיפשו לעצמם תעסוקה בנסיבות הבידוד החברתי ובשל הצורך לברוח קצת מהמציאות המורכבת.

לשם השוואה, בשנה הקודמת, אינסטגרם הגיעו ל-111.5 מיליון הורדות במהלך רבעון שלם, וזה בתור הפלטפורמה המשפיעה ביותר באותו זמן. ראוי לציין שהצמיחה הזאת עוררה הדים רבים בעולם ובארה"ב מתכוונים להחרים אותה כליל! אך אולי שמדובר במשחקי כוחות, אחרי הכול, טיקטוק היא עוד מעצמה סינית שכובשת את העולם.

מותגים רבים כבר מפרסמים בטיקטוק בצורת אתגרים המתאימים לדור ה-Z המהווה את קהל היעד של הרשת הזאת, ומדובר בנתון חשוב שעוד נחזור אליו בעתיד. אך ראשית חשוב להבין את ההבדלים שמבחינים בין אינסטגרם לטיקטוק, וכך להבין מתי פרסום בטיקטוק עשוי להיות פתרון יעיל ואיכותי עבור המפרסם והעסק כאחד.

הבדלים בולטים בין אינסטגרם וטיקטוק

לפני שמתחילים בהליכים פרסום בטיקטוק, צריך להבין במה הוא בעצם שונה מה"ילד המקובל" שהיה עד כה אינסטגרם. אינסטגרם יחגוג השנה עשור לקיומו. טיקטוק היא למעשה תוצר של מיזוג בין חברת בייטדאנס הסינית לבין מיוזיקלי האמריקאית שהחלה את דרכה ב-2014 (משם צמחה גם הפופולריות של אנה זק שידועה בקרב בני הנוער עד היום).

מאוגוסט 2018 הפלטפורמה הושקה מחדש תחת השם טיקטוק ועם מגוון רחב של כלים אינטראקטיביים המתפתחים כל הזמן, כולל מנגנון שיווק דיגיטלי נוח.

מבחינת הבדלי גילאים – כרגיל, הפלטפורמה החדשה מושכת, בין השאר, קהלים צעירים יותר, בעוד השחקנים הוותיקים יותר נחשבים ליותר ויותר מכובדים, כך שעם הזמן קבוצות הגיל המשתמשות בהן עולות (ובמידה רבה – מדובר באותם אנשים שהחלו להשתמש בפלטפורמה החדשה בצעירותם והתבגרו יחד איתה, כפי שהיה עם פייסבוק ואחר כך באינסטגרם).

מבחינה מגדרית, נכון לעכשיו יש נוכחות גברית חזקה יותר בטיקטוק — 55.6% גברים ו-44.4% נשים בטיקטוק, לעומת 65% ו-35% גברים באינסטגרם. צריך לקחת זאת בחשבון כאשר עושים קידום ממומן.

הבדל מהותי נוסף שכבר קיים בין שתי הפלטפורמות, זה העובדה שבטיקטוק יש מטבע ייעודי שמאפשר לשלוח מתנות ווירטואליות ליוצרי תוכן. משנת 2018, המשתמשים האמריקאים של טיקטוק הוציאו מעל ל-23 מיליון דולר על רכישת המטבע הווירטואלי של טיקטוק.

אז אמנם זה עדיין לא מתקרב לתקציבי פרסום בפייסבוק, אך גם רומא לא נבנתה ביום אחד.

אז מי לוקח?

הצמיחה החדה של טיקטוק מביאה, בין השאר, לנדידה של משפיענים ומאפשרת לפלטפורמה החדשה להתקבל ל"ליגה של הגדולים". לכן למפרסמים רבים כדאי לבחון את האפשרויות של ההתפתחות העתידית, ולהצטרף לטיקטוק גם אם באופן סמלי, ובמקביל להמשיך לפרסם באפיקים הקיימים.

המנגנונים של קידום ממומן בטיקטוק עוד ישתכללו עם הזמן, למרות שכבר עכשיו יש מערכת רכישות הדומה מעט למנגנון של אינסטגרם שמאפשר רכישה מהירה מאתר המפרסם.

פרסום בטיקטוק עשוי להיות אפשרות טובה למספר מותגים ונותני עסקים כבר עכשיו, בעוד שאחרים יכולים לעשות בו דריסת רגל ראשונית כבר עכשיו, אך לבצע את עיקר הפעילות בו במסגרת מאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים בשלבים מאוחרים יותר.

מה שבטוח, מדובר בתופעה שכאן בשביל להישאר, וזו המחשבה העיקרית שעליכם לקחת אתכם מעדכון זה.

אז האם פרסום בטיקטוק זה משהו שאתם חייבים לחשוב עליו עוד היום?

לפני שניגשים ברצינות לפתיחת לוח משימות חדש במערך שיווק דיגיטלי של העסק שלכם, צריך קודם כל להבין, האם טיקטוק הוא פלטפורמה רלוונטית עבורכם? כיום יש כמיליארד משתמשי טיקטוק, וזו הזדמנות מעולה למומחי שיווק ברשתות חברתיות, ובהחלט נתון שיש להתחשב בו. כמו כן, מלבד העובדה שהפלטפורמה גברה על טוויטר וסנאפצ’ט בתור ממשיכי דרכם של פייסבוק ואינסטגרם, יש הרבה פחות פרסום בטיקטוק בתוך התוכן, מה שתורם למעורבות המשתמשים. ההיבטים הוויזואליים החזקים שלו מתאימים לבתי עסק שקשורים באופן ישיר לענייני לייף סטייל, יופי, מוזיקה, חיוניות, וויראליות.

כך שאם העסק שלכם פונה לקהלים צעירים שמתעניינים בתחומים אלה, ותוך הנחה שהקהל של טיקטוק מאופיין בנוכחות גברית קצת יותר גבוהה יותר מהרגיל – אז זה האפיק האולטימטיבי החדש של שיווק דיגיטלי מוצלח ויעיל. 66% ממשתמשי טיקטוק כיום הם מתחת לגיל 30, ו-41% מהם בגילאי 16-24, וזה בדיוק הפלח הדמוגרפי שעליכם לפנות אליו דרך פלטפורמה זו. בין הנושאים הפופולריים: בית ספר, שיעורים, סלבריטאי ילדים, ועוד.

האם יש לכם מספיק תקציב בשביל פרסום בטיקטוק? התחרות שאיתה תצטרכו להתמודד בטיקטוק היא לא פשוטה, היות ומותגי הילדים הגדולים מפנים כעת משאבים רבים לפלטפורמה זו, ביניהם נייק ודיסני, לכן יתכן שלכם בתור עסק קטן יהיה קשה להתחרות איתן. עם זאת, אם אתם מכירים היטב את הקהל שלכם – גם לא תצטרכו! באמצעות יצירת קשר עם משפיענים מתאימים ויצירת שיתופי פעולה מתאימים, תוכלו ליצור את הנוכחות הדרושה לכם בפלטפורמה שעושה הכי הרבה גלים בימים אלה.

כיצד עובד קידום ממומן בטיקטוק?

לטיקטיק יש עמוד ייעודי לפרסום מודעות – https://ads.tiktok.com/

שם לוחצים על כפתור יצירת מודעה. תצטרכו למלא טופס של בית העסק שלכם לקבלת אישור של המערכת. ברגע שאישור זה מתקבל, הליך יצירת המודעה הוא די מהיר. לוחצים על הקמת מודעה חדשה, מגדירים תקציב יומי או כולל (שימו לב – לפחות 500$).

בשלב הבא יש להגדיר את כל המאפיינים הרלוונטיים של שיווק דיגיטלי לעסקים, כולל בחירה במסכים השונים של הפלטפורמה, כולל אתרים לא רלוונטיים לישראל (שימו לב, החל משנה שעברה לטיקטוק יש גם  משרד רשמי בארץ, מה שמעיד על כך שזה "תופס" גם אצלנו).

אפשרות נוספת של פרסום בטיקטוק הוא "טייס אוטומטי", כלומר אתם מאפשרים לפלטפורמה לבחור מתי וכיצד להציג את המודעה שלכם לפי אלגוריתמים הידועים למערך.

בהמשך מזינים את המידע החיוני להפעלת הקמפיין, כולל קישורים רלוונטיים, השם שיוצג, תמונות וקטגוריות. ניתן להזין גם עד 20 מילות חיפוש שיתארו את האתר או האפליקציה שאתם מפרסמים, וזה יעזור למצוא את הקהל המתאים לכם.

בהמשך מבצעים טארגטינג, בדומה להליך פרסום בפייסבוק, כולל מיקום, גיל, מגדר, שפות, תחומי עניין, מכשירים ומאפיינים נוספים ויסייעו למשוך את הקהל המתאים למודעות שלכם.

כמו כן חשוב מאוד לשים לב לאופן שבו מושקע התקציב שלכם, לוודא שהמטרות שלכם מושגות  ולבדוק הלכה למעשה האם פרסום בטיקטוק זה כלי יעיל עבורכם.

אפשרות נוספת היא ליצור קשר עם מערך השיווק של טיקטוק וליזום אתגר שמתקשר למוצר שלכם – אך מדובר באפשרות שלא תמיד זמינה לעסקים קטנים ובינוניים.

האמת הפשוטה היא שטיקטוק הוא שטח בלתי ידוע שדרושים אמצעים די גבוהים כדי לצלוח אותו. אך בגלל שמדובר בשחקן די חדש בזירה, חשוב מאוד לעקוב אחר השתלשלות האירועים על מנת לדעת לשנות בזמן את ההתנהלות שלכם על מנת להפיק את מלוא התועלת של פרסום בטיקטוק.

5/5 - (12 votes)

רוצים להיות בעניינים בכל מה שקורה בעולם שיווק דיגיטלי, קיום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות ועוד פעולות שהפכו למנת חלקם של כל עסק שרוצה לשרוד את משבר הקורונה וכל השינויים הבלתי נמנעים והבלתי הפיכים שהוא מביא איתו? הירשמו לעדכוני הבלוג שלנו ותהיו תמיד בעניינים.

ואם אתם מעדיפים לאפשר למומחים לעשות את העבודה הקשה של שיווק דיגיטלי לעסקים (וגם זה מובן מעליו, זה ג’ונגל של ממש שם!) – שלחו לנו הודעה דרך הטופס בתחתית העמוד ונשמח לגבש עבורכם הצעת מחיר ממוקדת ומותאמת לצורכי בית העסק שלכם.

אורי מינץ