הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

חברת פרסום

חברת פרסום

5 פרקטיקות שכל חברת פרסום תיישם עבורכם

אופי השוק מביא את רובם המוחלט של המפרסמים לנוכחות מוגברת ברשתות החברתיות. היכולת להשתמש בממשקי פרסום מקוונים, זמינים ופשוטים להבנה ותפעול עצמאי פוטר חלק מהותי מהצורך לשכור חברת פרסום לצרכים המסורתיים כמו שלטי חוצות או קמפיין בפריים טיים. תוסיפו לכך את הקורונה שתרמה תרומה ניכרת לחוויה הבין-מסכית בין לקוחות וארגונים ותקבלו אפיק פרסום מנצח שאי אפשר להתמודד מולו. האמנם?

פרסום בפייסבוק או באינסטגרם עשוי להיות יותר אפקטיבי מכל קמפיין פרסום מסורתי אבל חברת פרסום טובה באמת, תדע למזג בין פעילות הסושיאל הקיימת לבין פרסום שנלווה אליה באפיקים נוספים ומתוך הבנה שגם אם כולנו נוכחים דיגיטלית ברשת, יש לנו זהות מציאותית שצריך להתייחס אליה והיא זו שבפועל רוכשת, מתנסה וממליצה הלאה. הנה כמה דרכי פרסום יצירתיות ואיכותיות שיכולות להשתלב בקלות בכל שיווק ברשתות חברתיות ולמשוך אליכם קהל נוסף לתוך הנכסים הדיגיטליים הקיימים:

פרסום ברדיו עם חברת פרסום

המקום הנפוץ ביותר שבו אנשים נמצאים בהמוניהם אך מנועים משימוש בנייד הוא הכביש. בישראל קיימים קרוב ל-5 מיליון נהגים וכולם נחשפים בתדירות כזו או אחרת לתחנות הרדיו השונות. מעבר לכך, זוהי הזדמנות פז לקמפיין כתוב היטב ללא צורך בוויזואליה כפי שדורש כל פרסום באינסטגרם למשל, כך שאותו המסר נחווה באמצעות שמע בלבד ועשוי למטב את צרכי הפרסונליזציה של הארגון בצורה מוצלחת לקהלים או מגזרים שקשה לפלח דרך תחומי העניין שמספק ממשק הפרסום בסושיאל.

חברת פרסום מוצלחת תדע כיצד לנצל את 10-15 השניות של הפרסומת על מנת להשיג מתעניינים חדשים במוצר או בשירות מסוים שעדיין לא נחשפו לפעילותכם. מכיוון שהפרסום ברדיו מוגדר גם כממצב, ניתן להמשיך לשמר באמצעותו את המותג שלכם בתודעה לאורך זמן ממושך יותר.

קד"מ חוויתי

הקד"מ לסוגיו פועל במישור כלל חושי בהתקשרות עם המותג ומעורר תגובות רגשיות מיידיות, ללא צורך בחשיבה ראציונלית. מטרת העל היא ליצור סוג של פעילות המתחזקת את ערכי המותג, תוך כדי חשיפה לחוויה ייחודית ולעתים רבות גם חד פעמית. זה יכול להיות תחת דיילות מכירות באמצעות דוכן מסוים, הפנינג מכירות הכולל מתנה בכל רכישה, עמדת טעימות, מארז התנסות, אירוע חברה שאליו מוזמנים לקוחות פוטנציאליים ועוד.

את עבודת הקד"מ ניתן לקשור באופן ישיר לכל שיווק דיגיטלי לעסקים במרחבי הרשת ולהזמין באמצעותה אנשים למפגש אמיתי ואותנטי עם הארגון, להתרשם ממנו ולרכוש ישירות. זהו ההבדל בין לספק לאנשים אינפורמציה גדושה ומורכבת על תכונותיו ויתרונותיו של המוצר לבין האפשרות שהם יחוו זאת בעצמם וילמדו לגביכם.

שיווק גרילה

אחד מאפיקי השיווק המעניינים ביותר בתחום פעילותה של כל חברת פרסום הוא שיווק הגרילה. כאן הרעיון המרכזי מבוסס על יצירת פעילות חווייתית הכוללת באזז, סערת רגשות והפניית תשומת לבם של קהלי המטרה אליכם באופן מיידי.

הפעילות תוכל להשתלב בקלות בכל שיווק ברשתות החברתיות, משום שהיא כוללת טיימינג אסטרטגי ויצירתיות רבה, לעתים גם תעוזה או טיזרים שיש להם מקום גם בקמפיינים בדיגיטל וגם באפיקים נוספים. זוהי אופציה קלה ומהירה לעסקים שאין להם תקציב גדול והם מעדיפים לפנות מכל סיבה שהיא לאפיקים הדיגיטליים שבהם כמות המתעניינים באותו ה"הייפ" תהיה גדולה יותר ויהיה ניתן ליצור עבורם אפקט מפתיע ומסקרן.

מוצרי דפוס

כל ארגון משתמש בשפע של מרצ'נדייז כדי להתניע את הפעילות העסקית ובעיקר כדי לחבר באופן הדוק יותר בין קהלים ומסרים פרסומיים. מיועצת עסקית המשווקת יומן לנשות עסקים ומוכרת אותו במהדורה מוגבלת דרך הרשת ועד אמן שמשיק ליין ספלי קפה עם המסרים המזוהים איתו, לכל פריט דפוס יש מקום דומיננטי גם בתוך הרשת והוא עשוי להפוך בקלות לטרנד אפקטיבי שניתן לנהל גם דרך קמפיין פרסום באינסטגרם או סרטוני "אנבוקסינג" (Unboxing) ויראליים באמצעות פרסום ביוטיוב.

כאן האלמנטים החזותיים משחקים תפקיד חשוב ולכן נדרשת חברת פרסום שיש בה מחלקת גרפיקה מקצועית שחושבת מחוץ לקופסה ויודעת להתאים בין עיצוב מעולה לצרכי המותג.

כתבות יח"צ דרך חברת פרסום

כל ארגון זקוק ליחסי ציבור טובים ובהקשר הזה, אין טובה מכתבה המתפרסמת בדיגיטל ומבססת את המוניטין החיובי של האישיות או המותג. הפעם חברת פרסום המספקת את השירות תתבסס על פרסום באאוטבריין או טאבולה כדי למשוך קוראים מתוך אתרי החדשות המקוונים (כתבות ממומנות) ותכלול הצלחות עסקיות, סיפורים מהשטח, עדויות של לקוחות מרוצים, סקירה חיובית של מוצר וכל אלמנט שיבטא אמינות בקרב הקוראים ומבליט את המותג כאוטוריטה בתחומו.

הכתבות הללו הן נשק אפקטיבי שמשיג יתרון מוחץ על פני המתחרים ולכן דרושה בהן מיומנות כתיבה משויפת לצד הגשת מידע פשוטה ובהירה. את הכתבה אפשר (ורצוי) לשתף ברשתות החברתיות הקיימות ולהטמיע אותה גם באתר, על מנת לשפר את המוניטין העסקי וליצור רושם טוב והנעה לפעולה.

פירטנו כאן לגבי 5 אפשרויות פרסום שונות שאינן מורכבות יחסית, שכל חברת פרסום המתמקדת בשיווק דיגיטלי תוכל לייצר במטרה להביא מתעניינים פוטנציאליים נוספים אל הנכסים הדיגיטליים של הארגון ובכך להגדיל את החשיפה וההמרה. חשוב שכל מהלך יתבצע מתוך בניית אסטרטגיה נבונה ויתאים למסרי הארגון, כך שהמסרים שיועברו לקהל יסייעו לו ללמוד עליכם ולרכוש מכם ללא היסוס.

אורי מינץ
אורי מינץ