הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

חברת פרסום ושיווק

חברת פרסום ושיווק

תפקידה של חברת פרסום ושיווק

בשנת 2020 נשבר שיא הקניות המקוונות בעולם! כמות הרכישות לשנה זו בארה"ב לבדה עומד על 4 טריליון דולרים, מתוכם 58% היוו רכישות בתדירות קבועה. בישראל סך הרכישות באשראי בחנויות המקוונות עמד על כ-360 מיליארד שקלים בשנה וצפוי להכפיל את הנתון עם סיום 2021.

בכמה תתבטא צמיחת השוק הזו? לפי ההערכות, שוק האיקומרס האמריקאי יכלול עד סוף 2023 קרוב ל-300 מיליון אמריקאים, המהווים כ-91% מסך אוכלוסיית ארה"ב. ואם כל זה עדיין לא גורם לכם לרצות לכבוש בסערה את שוק האונליין, כדאי שתשאלו את עצמכם למה. החנות הוירטואלית היא הזדמנות בלתי מוגבלת לכל עסק ויזמות וכעת כל שנותר הוא לברר איך בדיוק ניגשים לתהליך וכיצד חברת פרסום ושיווק מקצועית תתרום למינוף והרווחיות של כל חנות.

חברת פרסום ושיווק – מהממשק ועד הקמפיין במקום אחד

חברת פרסום ושיווק היא התחנה החשובה ביותר בדרך להקמת החנות, אבל היא תמשיך לפעול עבורכם גם בשלבי הפרסום, התחזוקה והתפעול השוטף. היא תציע לכם את כל הדרוש על מנת ליצור חנות איקומרס אפקטיבית ורווחית באמצעות בניית אתרים מתקדמים ועד שיווק ברשתות חברתיות ומנועי החיפוש שימשוך את קהלי המטרה ויניע אותם לפעולה.

שלב ראשון: אפיון החנות

אין שום יעילות בפתיחת חנות אונליין והכנסת מוצרים, כל עוד לא עמדו מאחוריה תכנון ומחשבה רבים. שלב האפיון רלוונטי לכל אתר בהקמה והוא זה שמגדיר את "הליבה" של העסק – תחומי החיים שבהם הוא עוסק, המסרים שלו, הקהלים הרלוונטיים שלו, תמחור, רווח, אפשרויות השירות ועוד.

חברת פרסום ושיווק שניגשים אליה במטרה להקים חנות, תבצע את פגישת האפיון במטרה לזהות את כל האספקטים הנדרשים ליצירה ותפעול האתר הן בצד של בית העסק והן בצד של הלקוח. לכאן ייכנס כל פרט בנוגע למורכבות המוצרים השונים והסיווג שלהם (רהיטים, מזון, צעצועים וכיוצ"ב), אופן הצגתם באתר, אפשרויות התנועה של הלקוחות בתוך הממשק וכמובן אפשרות הרכישה, המשלוח וההחזרות.

כמה זמן לוקח האפיון? התשובה הפורמלית היא "כמה שצריך", אבל התשובה המעשית היא דווקא "כמה שיותר". כי זה לא מספיק שאתם כבר רואים לנגד עיניכם כיצד יתבצע כל קמפיין פרסום באינסטגרם שקורא לאנשים לעבור לחנות ולהתרשם מהמלאי. זהו רק השלב הסופי כשלפניו צריך להתלבט לעומק על חוויית הלקוח, התאמת המוצרים לקונספט מסוים, התצוגה באתר, הסממנים הגרפיים שלו, הצורך והיכולת של בעל האתר לעדכן בעצמו מחירים ופריטים ועוד המון.

שלב שני: בחירת הפלטפורמה

כיום בשוק האיקומרס קיימות מגוון פלטפורמות לבנייה, חלקן כמו וורדפרס פשוטות לתפעול עצמאי ללא צורך בידע מקצועי מורכב, כמו ניהול מלאי, יצירת מבצעים, שינוי מחירים וכן הלאה. חלקן בדומה לאתרים הגדולים כמו אמזון מבוססות על מערכות מורכבות וגדולות בהרבה ודורשות עבודת פיתוח מורכבת ומאתגרת (גם יקרה). חברת פרסום ושיווק שמציעה שירות בניית אתרים, תדע כיצד להתאים את הטכנולוגיה לבעלי האתר אך גם תציג יתרונות וחסרונות לכל מערכת בהינתן ההתממשקות הישירה שלה גם למערכות הפרסום החשובות.

שלב שלישי: חווית המשתמש

בשנתיים האחרונות שב ועולה בשיחות על שיווק דיגיטלי הצורך בחוויית משתמש טובה: מיקום נכון של כפתורי הפעולה באתר והנראות שלהם, המיקרוקופי שמופיע עליהם ומספק לגולש התמצאות ותפעול ידידותיים ללא מאמץ, אינטראקציה וויזואלית שמתקשרת עם הגולש ומציעה "דיבור" ממש בין הלקוח והחנות תוך כדי תנועה בתהליך הרכישה ועוד המון. גם גוגל מבינה את הצורך בחוויית המשתמש ולכן משימה חשובה בכל חברת קידום אתרים כיום היא לוודא שהאתר פשוט וברור להבנה, בלתי מסורבל וללא תקלות כלל, במטרה להשתלב בדירוגים גבוהים במנוע החיפוש.

שלב רביעי: התאמה למובייל

חברת פרסום ושיווק המקדמת את החנות שלכם, אמורה להציע לגולשים מקום נוח לגלישה ולרכישה מכל מקום ולכן כחלק מהנחת העבודה, מתבצעת גם התאמה של האתר לסלולרי על פי סדר תצוגה הגיוני, תפריטי ניווט יעילים וחלוקה של כל סוגי המוצרים בחנות על פי תחומים, סגנונות, התאמה לצרכים שונים וכל דרך שתאפשר לגולשים לאתר את הפריטים שמעניינים אותם ולבצע רכישה במהירות.

שיווק דיגיטלי לעסקים מקדיש זמן ומחשבה מרובה על הדרך שבה כל רכיבי התוכן מוצגים באתר, כולל צילום מקצועי לכל פריט, מדריכי מידות באתרי אופנה, מוצרים מבוססי גיל בחנויות ילדים ותינוקות ועוד. כפועל יוצא של מלאכת המחשבת הזו, מתייחסים כיום גם לתצוגה והנראות של כל אלמנט בגלישה מהסלולרי.

שלב רביעי: קביעת אפיקי הפרסום

על פי הנתונים בתחילת הכתבה, שוק האיקומרס עשוי לשלש ולרבע את רווחיותו תוך שנתיים מהיום ולכן צריך לזכור שגם אם נבחרו אפיקי פרסום מתאימים לתקופת החיים הנוכחית, הדברים עשויים להיות דינמיים ושונים לחלוטין בעוד שנה-שנתיים, במידה רבה בשל מגמות נוספות שצפויות להתפתח גם בפלטפורמות הפרסום השונות.

ניקח לדוגמה חנות תכשיטים מקוונת שמבססת חלק עצום מהאסטרטגיה שלה על פרסום בפייסבוק. האם לא יהיה כדאי לקחת חברת פרסום ושיווק שתבנה לה קו אסטרטגי גם לטובת פרסום בטיקטוק? כל פלטפורמה חדשה שבה הקהל שלכם נוכח עשויה להשתלם משום שהיא עדיין לא רוויה במודעות והמתחרים שלכם טרם גילו אותה. ולכן כל חברה המתמחה בשירותי שיווק דיגיטלי לעסקים מוטלת החובה להישאר מעודכנת על הדקה במה שקורה בשוק הדיגיטל ולהיות ערוכה לשינויים מהירים שיסייעו לחנות להפוך לאייטם החם של הרגע.

הקמה של חנות איקומרס היא תהליך שחייב להתבסס על אסטרטגיה ברורה.

האתר הוא הפנים של העסק שלכם וכדי להצליח בתהליך של בניית חנות איקומרס כדאי לפנות לחברת שיווק ופרסום טובה ומקצועית שתדע לענות לכם על כל הפרמטרים שהדגשנו פה ותחסוך לכם הרבה תקלות ושינויים בהמשך הדרך.

אורי מינץ
אורי מינץ