איך לקדם אתר בגוגל – המדריך המקוצר לעצמאי הטרי

איך לקדם אתר בגוגל

אין יום שאנחנו בחברה לא מקבלים שיחות שמבררים לגבי קידום האתר, אורגני או ממומן, החלטתי לכתוב מדריך מקוצר על איך מקדמים אתר בגוגל – מה הדברים החשובים באמת ובמיוחד לעסקים קטנים. 

החודשים האחרונים בפרט והשנים האחרונות בכלל הציבו בפני רבים מאיתנו אתגרים כמעט בלתי אפשריים, וכל אחד נאלץ לנקוט בגישות יצירתיות ו"מגדילות ראש" על מנת לשרוד. היו כאלה שמשבר הקורונה אילץ אותם לשנות מקצוע ולמצוא עבודה חדשה. היו כאלו שהמלחמה פעם אחר פעם גרמה להם להיות מפוטרים או לצאת לחל״ת,  היו גם מקרים הפוכים, שבו עובדים בחברות שונות הרגישו שזה הזמן המתאים ביותר לצאת לדרך עצמאית וחדשה.

למרות שזה נראה מסוכן ופזיז, הניסיון מראה שאם מדובר בתחום שהאדם אכן מומחה בו ומסוגל להעניק ערך אמיתי ללקוחותיו – המעבר הזה מבורך ופועל רק לטובה. אך כדי שזה יצליח, הלקוח הפוטנציאלי צריך להיות מודע לקיומו של נותן השירותים או מספק המוצרים המדובר. ובדיוק כאן נשאלת שאלת מיליון הדולר: איך לקדם אתר בגוגל? או איך לקדם אתר בגוגל לבד? או איך לקדם אורגני?

כמובן שאין לכך תשובה קצרה, אך מתוך הזדהות ותמיכה בחברינו העצמאיים החדשים והטריים, אנו נספק לכם כאן כמה כללי אצבע וטיפים בסיסיים שיעזרו לכם להבין איך עובד שיווק דיגיטלי לעסקים באופן כללי, ודרך זה תבינו גם איך לקדם אתר בגוגל ולהשיג לקוחות חדשים בכלום כסף. מוכנים לצאת לדרך?

מה ההבדל בין עצמאי-פרילנסר לבין חברה בע"מ בעולם הדיגיטל?

מי שרק מתחיל את דרכו בעולם האינטרנט, לא תמיד יודע למצוא את הידיים והרגליים, שלא לדבר על להבין איך לקדם אתר בגוגל. 

ישנם חברות ועצמאיים שבוחרים נכון והולכים לחברת קידום אתרים כדי לקצר את התהליך אך לא לכולם יש תקציב לכך ולכן יש מספר עקרונות מנחים שיעזרו לכם למצוא את הדרך. אחת מהתובנות החשובות ביותר בתחום, היא שבאינטרנט כולם שווים, במידה רבה.

כלומר, לחברה קטנה יש סיכוי כמעט שווה להרוויח לקוח חדש, בעיקר לאור ההבדלים האדירים בתקציבים. פרילנסר עצמאי יכול להיות הרבה יותר מושך עבור הלקוח המעוניין ביחס אישי ושאינו מעוניין לממן משרדים גדולים עם אורות פלורסנט וכוסות קפה חד-פעמיות.

האומנות של איך לקדם אתר בגוגל גלויה כיום לכולם, ובמידה רבה גוגל הוא יוצר השוויון הגדול ביותר של המאה ה-21, משום שבאמצעות עבודה נכונה, כל אתר יכול להיות במקומות ראשונים בתוצאות הדירוג, בלי קשר למאמצי קידום אתרים בגוגל באופן ממומן.

באמצעות עמידה בדרישות של גוגל, בחירה של מילות חיפוש מתאימות שמכוונות אתכם להצלחה ועבודה עקבית בכל הקשור לרכיבים השונים שיחד מסבירים איך לקדם אתר בגוגל – כל זה יאפשר לכם להגיע למקומות גבוהים בין אם אתם חברה של אדם אחד, משרד צנוע עם צוות של עד עשרה איש, או חברה המגלגלת מיליונים.

מבחינת גוגל – כולם שווים, כל עוד אתם נותנים מענה ראוי, הוגן ומלא לכל הלקוחות שלכם. אם זו לא סיבה להתחיל לעשות קידום אתר בגוגל בשיא המרץ – אז אנחנו לא יודעים מה כן.

איך לקדם אתר בגוגל

הקמת אתר – על מה ולמה?

היום, אם איך לכם אתר – אתם לא קיימים. למרות מגוון האתרים המאפשרים לפרסם את עצמכם, השלב הראשון בלהבין איך לקדם אתר בגוגל זה למעשה הקמת האתר עצמו. מדובר באבן דרך חשובה ביותר בחיי כל בית עסק, ויש לעשות עבודה זו על הצד הטוב ביותר, משום שזה מה שיבטיח לכם את ההצלחה המהירה ביותר. 

אתר אינטרנט איכותי אינו עולה הרבה היום, מה שעולה הרבה (ולא רק מבחינה כספית, אלא גם מבחינת הערך המוסף) – זה התוכן שלו, העדכונים השוטפים וביצוע קידום אורגני בצורה הטובה ביותר.

שוב, גם כאן אפשר להשקיע זמן וכוחות ולהגיע לתוצאות גבוהות גם בלי לפנות לשירותי חברה לקידום אתרים. אך במידה ואתם לא רוצים להשקיע את הזמן במשהו שאינו נוגע ישירות בתחום עבודתכם (למשל, אם אתם עוסקים באינסטלציה או שירותי גננות – כתיבה מרובה זה לא משהו שאתם נדרשים לעשות במסגרת העבודה השוטפת שלכם), פנייה לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחומם בהחלט תחסוך לכם זמן, כסף, מאמצים ומשאבים, ויחד עם זאת תניב תוצאות מעולות שלא הייתם מצליחים להגיע אליהן בכוחות עצמכם.

אז כשאתם שואלים את עצמכם איך לקדם אתר בגוגל, התשובה הראשונה היא קודם כל להקים אתר אינטרנט מקצועי, בנוי נכון, מעוצב נכון, כתוב נכון, כשאנשים יכנסו אליו אחרי שתקדמו אותו הם לא יברחו כי האתר לא ברור או לא מזמין. 

אז איך לקדם אתר בגוגל כשאין כסף?

שאלה שנשאלת הרבה בעלי עסקים שעדיין לא הגיעו לשיא ההשתכרות שלהם – איך לקדם אתר בגוגל כשאין תקציב פרסום משמעותי? התשובה היא הרבה יותר פשוטה ממה שנדמה, והיא פשוט לעשות את מה שאתם עושים, אך בעקביות מרבית.

יש כמה רכיבים ומונחים חשובים של קידום אתרים בגוגל:

  • הקמת אתר – כאמור, השלב הראשון במסלול שנקרא "איך לקדם אתר בגוגל", זאת משום שצריך אתר לקדם.
  • אופטימיזציה מיטבית של האתר – כדי תוצאות מיטביות במשימת קידום אתר בגוגל, חשוב להקפיד על הצד הטכני של העניין, וזה כולל יצירת קוד מותאם לגוגל, הטמעה של קודים שונים הדרושים לניהול אנליטיקס, יצירת קובץ רובוטס וקובץ מפת האתר לטובת הבוטים של גוגל ועוד מגוון משימות טכניות קטנות שמהוות את עבודתם העיקרית של מומחים בתחום קידום אתרים.
  • קידום אורגני – הסוד הגדול, אך לא הכמוס במיוחד של עולם זה. באמצעות בניית תכנית תוכן איכותית ועקבית והעלאת עמודים חדשים למדים איך לקדם אתר בגוגל באמצעות העבודה היצירתית בלבד. זו לא משימה פשוטה, וניתן לראות את הפירות שלה רק לאחר פרקי זמן ארוכים, אך היא עדיין משתלמת ביותר.
  • קידום ברשתות חברתיות – עוד תשובה נפוצה מאוד לשאלה איך לקדם אתר בגוגל – באמצעות מערכי הפרסום של הרשתות החברתיות, ובעיקר של פייסבוק ואינסטגרם (שכיום מאוחדים כפלטפורמת קידום אחת). גם כאן יש אלמנט חזק של קידום אורגני, אך הוא משולב עם הממומן ויחד מהווה צלע משלימה חזקה לעבודה על אתר איכותי וניהול קמפיינים פרסומיים רוחביים.
  • ניהול מוניטין – נושא שכדאי לחשוב עליו עוד לפני שהוא הופך לבעיה. בשל התחרות הגדולה, או בגלל פרסומים שמו של בעל העסק ברבים בהקשרים שלא תורמים לשמו הטוב – חשוב לדאוג שתוצאות החיפוש המתקבלות מחיפוש שמו של האדם או בית העסק שלו יהיו אך ורק העמודים המקודמים, כך שיש לכך קשר ישיר לשאלה איך לקדם אתר בגוגל – כך שהוא יופיע ככרטיס הביקור העיקרי של בית העסק, ולא פרסומים לא קשורים.
  • ניהול דפים באתרים מקצועיים – לכל תחום יש את ה"גוגל" שלו. למשל, עצמאים העוסקים בעבודות שונות הקשורות לבית מפורסמים באתר מידרג המקצועי. לנושאים הקשורים לאינטרנט (בניית אתרים, עיצוב, כתיבה, תרגום וכו’) יש אתרים ייעודיים גם כן, דוגמת Xplace ולוחות פרילנסרים שונים. לכל תחום יש את האתרים שלו, ולהכיר אותם זה שלב נוסף בהתפתחות העסק.
  • קידום ממומן – מדובר בדחיפה שאפשר לתת לעצמנו גם ללא הקשר למטרה שהיא איך לקדם אתר בגוגל, משום שקמפיין ממוקד ואיכותי שבמסגרתו נעשה טרגוט מקצועי יכול להחזיר את ההשקעה מאוד מהר ולהביא לתזרים לקוחות מהיר ויעיל.

איך להוציא כסף על קידום בצורה חכמה?

אז כפי שניתן לראות, לא מספיק לדעת איך לקדם אתר בגוגל, אלא צריך גם לעשות מגוון רחב של עבודות מסביב. בגלל שמדובר בכל כך הרבה משימות בסדרי גודל שונים, כדאי לפנות לאנשי מקצוע המיומנים והמתמקצעים בעניין, זאת על מנת ליצור את המעטפת המושלמת לעסק הספציפי שלכם. אז איך לקדם אתר בגוגל בלי לשלם הרבה? התשובה היא שכגודל ההשקעה – כך גודל התוצאה.

יש להשקיע בהיקפים שיביאו את כמות הלקוחות שבית העסק מסוגל לנהל כרגע, לכן נדרשת עבודה עם צוות מיומן ומנוסה שיגדיר את גבולות התקציב האופטימליים במטרה לעזור לכם להצליח. אז הדרך לתקציב שמתאים למגבלות שלכם היא למצוא את החברה או איש המקצוע שירוצו אתכם לטווח הארוך ויביאו לכם לקוחות חדשים בעלויות שמשתלמות לכם ומאפשרות צמיחה עסקית הדרגתית ומוצלחת.

מקורות נוספים ללקוחות חדשים – קידום עצמי מושכל

גם אם עדיין אין לכם את כל הכלים הדרושים על מנת להצליח בתור עצמאי או בעל עסק חדש יחסית, עולם האינטרנט מספק לכם אינספור כלים יעילים ואיכותיים ליצירת שיאפשרו לכם להגיע הכי רחוק שאפשר במאמצי קידום אתרים.

טיפ חשוב ביותר – דאגו שתהיה לכם נוכחות כלשהי בגוגל, בעיקר אם יש לכם בית עסק הקשור למקום מסוים. הוספת העסק למפות של גוגל יכולה להביא לכם חשיפה רחבה ביותר שתאפשר להמשיך לגדול גם ללא קמפיינים ממומנים גדולים. אם אתם רוצים לעשות מאמץ נוסף ולקצור את הפירות – תוכלו לדאוג לקבל דירוגים גבוהים מלקוחות קודמים שלכם, זה יעזור למשוך לקוחות חדשים נוספים.

באופן כללי, לקוחות קודמים מהווים את אחד מהכלים היעילים והטובים ביותר שאתם יכולים לנצל לטובתכם במהלך המסע לעבר הרחבת הפעילות שלכם. כל לקוח שמשאיר תגובה, ממליץ לחברים בפייסבוק או נותן דירוג גבוה במערך של גוגל או בכל אתר גדול אחר שבו נמצאים הקהלים שלכם – תורם לכם רבות.

כך שהטיפ העיקרי הוא להיות מעולים בעבודה שלכם וגם לא להתבייש לבקש קצת קרדיט על זה!

שיטה זו מאפשרת לכם לשלב את הכוח של "מפה לאוזן" עם האפשרויות שנותן לנו גוגל כמקבץ מידע יעיל ומועיל על נותני שירותים בתחומים שונים ומגוונים.

דרך נוספת שבה ניתן לנקוט בתחילת הדרך – היא פרסום פוסט מפורט וכנה בעמוד הפייסבוק הפרטי שלכם שבו אתם מספרים על פועלכם לצד תמונה מלאת חיים, וכמובן שתבקשו להעביר את הפרטים שלכם למי שעשוי להזדקק לשירותים שלכם, וכמובן שתעודדו את חבריכם לעשות שיתוף.

 לפעמים פעולה פשוטה שכזאת יכולה להביא לכם את הדחיפה הדרושה לתחילת העבודה הפורה ביותר.

הסוד הלא סודי שעונה על השאלה - איך לקדם אתר בגוגל ביעילות?

היופי של האלגוריתמים של גוגל הוא שהם אף פעם לא מפסיקים ללמוד, לקבל פידבקים ו"לחדד" את תוצאות החיפוש שלהם. לכן, התשובה הבסיסית לשאלת מילון הדולר איך לקדם אתר בגוגל משלבת את ההבנה של השוק שלכם וקהל היעד לצד הבנת האלגוריתם המתאים את תוצאות החיפוש לשאילתות של המשתמשים. 

ככל שתשכילו להבין את הצרכים של השוק והרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ותתנו להם מענה כמה שיותר ממוקד ומותאם – כך יהיה לכם קל יותר להתברג במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

מומחים בתחום יודעים לעשות את המשימות האלה ביעילות מרבית, ולכן עבודה מקצועית יכולה לחסוך זמן רב ומאמצים אדירים, ובכך להחזיר את ההשקעה המדוברת יחסית מהר.
אם אתם יודעים מה הכאבים של הלקוחות שלכם – ויודעים לתת את הפתרונות – הוסיפו באתר שלכם עמוד שאלות נפוצות או שאלות נפוצות של הלקוחות בכל עמוד שירות שאתם נותנים – כך כל לקוח שיגיע אליכם יוכל לא רק לקרא על השירות אלא גם לקבל תשובות ל״כאבים״ שלו. 

3 כלים שימושיים בעולם ה-seo

אחד השלבים הבסיסיים והחשובים ביותר שעושים קידום אתרים מקצועי הוא לוודא שהאתר שלכם נמצא בעמוד הראשון של גוגל שמחפשים אותכם. הדרך היא קודם להכניס את שם החברה או המותג לא מעט פעמים באתר שלכם.  לאחר מכן עליכם להשתמש בביטוי זה בתגי התוכן והכותרת שלך. אתה יכול גם להשתמש בתוספים של SEO כמו Yoast כדי לעזור לכם בשלב זה. 

שלב חשוב נוסף בקידום אתרים הוא לוודא שהאתר שלך נטען מהר מה שנקרא שיפור ביצועים. זה יראה לגוגל שהאתר שלך בעל מהירות טעינה טובה ואיכותית וזה גם יגרום לאנשים לא לצאת מהאתר עוד לפני שנכנסו אליו, מה שאומר שיש להם סיכוי גבוה יותר לראות עמודים או ללחוץ על קישורים. 

אם יש לך אתר עם הרבה תמונות, סרטונים או מדיה אחרת, אז זה יכול להאט את מהירות הטעינה שלך ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה של תמונות אלו לפני העלאתן לאתר – ניתן לעשות זאתר ע״י מספר תוספים.

האחרון הוא Google Search Console, המאפשר לך לנהל ולנטר את נוכחות האתר שלך בגוגל, כמו מעקב אחר תנועה ובדיקת כמה עמודים מתווספים לאינדקס כך תוכלו לגלות המון על האתר שלכם ומערכת החיפוש של גוגל. 

שימוש בתוסף יואסט לקידום האתר (עם קישור לסרטון להסבר קצר)

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

לסיכום, עם קצת מאמץ כל אחד יכול לדעת איך לקדם אתר בגוגל ולעשות את העבודה הזאת באופן עצמאי בשביל העסק שלו. אך אם אתם מעדיפים להשקיע את הזמן שלכם במה שחשוב באמת, אתם מוזמנים להפקיד את עבודת קידום אתרים בגוגל בידי אנשי מקצוע שיודעים את העבודה מא’ ועד ת’.

כדי לראות בכלל האם האתר שלכם מתאים לקידום אתרים אורגני, או האם התחום שלכם רלוונטי לקידום אתרים – מוזמנים להשאיר לי פרטים ונקבע פגישת איבחון לעסק ללא עלות, נבין מה הביטויים הרלוונטיים ואיפה כדאי לרכז את המאמץ לטווח הקרוב. השאירו לי הודעה בטופס ונשתדל לחזור בקדם לקביעת פגישה

אורי מינץ
איך לקדם אתר בגוגל
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר

שאלות נפוצות

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא קידום אתרים הפוך ממומן, זה קידום שונה, קידום אשר מייצרים מניפולציה על מנוע החיפוש כדי לשים אותכם בתוצאות הראשונות בגוגל.

כן, לא חייבים לקחת חברת קידום כדי לעשות קידום אתר, ניתן לעשות לבד. 

אבל, צריך ללמוד את זה ולהשקיע המון שעות – אם יש לכם את הזמן והכוח – קחו קורס קידום ותתחילו לקדם את העסק שלכם. 

קידום אתרים הוא נושא אשר מאגד בתוכו – קידום ממומן וקידום אורגני. 

קידום ממומן זה לשלם כסף לגוגל לשים את האתר שלכם התוצאות במודעות וקידום אורגני זה לייצר מניפולציות שהאתר שלכם יהיה בתוצאות העליונות בגוגל. 

הגיון – נסו לחפש מתחרים שלכם על איזה ביטויים הם מקדמים, איזה ביטוי חוזר על עצמו באתר מספר פעמים, ואיזה ביטוי הם מופיעים בתוצאות ואז שאלו את עצמכם האם הביטוי הזה מתאים לכם.

ניתן גם לפנות לחברת קידום כדי לקצר תהליכים והם יתנו לכם מחקר מתחרים מעמיק. 

מאמרים אחרונים
Rate this page