קידום עסקים קטנים

קידום עסקים קטנים

כיצד קידום עסקים קטנים יכול לבסס את הפעילות שלכם ולהבטיח הכנסות נאות?

העולם של היום מעניק לנו המון הזדמנויות לבנות את עצמנו מאפס במגוון תחומים. חופש העיסוק הזה מתאפשר הודות השוק החופשי, ובעיקר בגלל יצירת תחומי פעילות חדשים, החשיבות של חוויה אישית וכן האפשרות לעשות "מיקור חוץ" כמעט לכל משימה. למשל – במקום להוציא את הכלב במסגרת הלו"ז העמוס של עובדי הייטק, ניתן להשכיר את שירותיהם של "דוגווקרים" מקצועיים.

מקצוע זה לא היה קיים לפני זמן מה, וכיום זה כבר יכול להיות עסק קטן בפני עצמו שיביא פרנסה נאה! כל מה שצריך זה משהו שאוהבים לעשות ומבצעים בצורה יעילה וראויה, ובשלב הבא, לפרסם את עצמכם. ובדיוק כאן נכנס לתמונה קידום עסקים קטנים.

קידום עסקים קטנים ברשת – כי האינטרנט הוא החבר הכי טוב!

לאינטרנט יש את היכולת המדהימה להפוך למקור יציב וקבוע של לקוחות חדשים וחוזרים. למעשה, עצם קיומו של האינטרנט מאפשר לנו את חופש העיסוק שלא היה פעם, כי כבר לא צריך להיות חברה עם תקציב אדיר כדי לפרסם מודעות, העלויות יכולות להיות הרבה יותר נמוכות מאשר לפרסם ברדיו, בשלטי חוצות וכו’.

ויתר על כן, אתם יכולים למצוא את הקהילות הרלוונטיות לתחום שלכם, ולקדם את עצמכם שם. כל עוד יש לכם עסק קטן שאכן תורם משהו ללקוחותיו הפוטנציאליים – סביר להניח שתצליחו להתפרנס יפה, בעיקר אם תבנו נכון את מערך הקידום שלכם. איך עושים זאת? כל התשובות לפניכם!

אז למה לקדם בעצם?

לא מעט עסקים קטנים נוצרו כתוצאה מ"פה לאוזן". כלומר, מישהו התחיל לפעול באופן מפליא ומרשים בתחום כלשהו, ועם הזמן הדבר נודע לאנשים נוספים שהמליצו זה לזה לפנות לאדם המסוים לקבלת השירות. לכאורה, ניתן לומר שאין צורך לעשות קידום עסקים קטנים שמקדמים את עצמם באמצעות לקוחות מרוצים, אך השרשרת תמיד עלולה להיקטע, וצריך למצוא מקורות חדשים ללקוחות, לא להיות תלויים אך ורק באלה הקודמים, ובאופן כללי – כל הזמן להתרחב.

ואם נראה לכם שנושא של קידום עסקים רלוונטי רק לאלה הגדולים, עם עובדים רבים ומחזורים של מליוני שקלים, אז זה ממש לא כך. למעשה, בגלל שכיום יש היצע כה גדול, על כל בית עסק לבדל את עצמו בצורה הטובה ביותר, ולשם כך לא באמת דרושים סכומי עתק, אלא גישה ממוקדת ומקצועית. ודווקא כל הנושא שיווק דיגיטלי לעסקים מנקז בתוכו את כל הרכיבים החשובים ביותר, כך שמדובר בהשקעה הנכונה והמשתלמת ביותר בעתיד העסקי שלכם.

אז מה זה בעצם קידום?

אתם בוודאי שואלים את עצמכם, מה זה קידום אתרים? האם זה קידום אורגני באמצעות תכנים איכותיים? האם מדובר ביצירת מוניטין חיובי באמצעות עמודים איכותיים באתרים הרלוונטיים לתחום הפעילות שלכם? או שדווקא להשקיע בפעילות ענפה ברשתות החברתיות? האם זה תחום יצירתי הדורש קופירייטינג ברמה גבוהה, או דווקא משהו טכני שבמסגרתו עושים אופטימיזציה לכל העמודים באתר ברמת התכנות? והאמת הפשוטה היא – כל התשובות נכונות.

עולם האינטרנט מורכב מאינספור פרטים, ומי שדואג לטפל בכל אחת מהנקודות החשובות האלה – הוא שיפיק את מלוא התועלת מזה. לכן, צריך לצאת מנקודת הנחה שצריך לעשות את הכל, ומפה לעשות מעין חלוקת עבודה נוחה ומתאימה להתנהלות הנוכחית שלכם, כדי ליצור את האסטרטגיה היעילה ביותר שתעזור לעשות קידום עסקים קטנים באופן ממצה ומניב.

הבעיות האופייניות לעסקים קטנים – שיכולות להיות דווקא נקודות חוזק!

מה אנו שומעים לעתים קרובות מבעלי עסקים קטנים שפונים אלינו לייעוץ בדבר שיווק דיגיטלי לעסקים? יש האומרים שהם לא זקוקים לקידום (כי כפי שאמרנו מקודם – הם מסתמכים על "מפה לאוזן"), או שהם כן זקוקים לו, אך אין להם את הסכומים הדרושים כדי לעשות את העבודה הזאת בצורה היעילה והאיכותית כנדרש.

אך האמת היא, שכל חיסרון עשוי להיות נקודת חוזק, והדבר נכון במיוחד עבור עסקים קטנים. בגלל הגודל, כל שינוי קטן יכול להניב רווחים גדולים פי כמה (ביחס לגודל בית העסק), ולכן ניתן לא לחשוש להתנסות בכיווני עבודה שונים, על מנת להבין מה עובד הכי טוב.

  • תקציב מצומצם

לעסקים קטנים לא תמיד יש תקציב גדול לפרסום בהיקף נרחב, וזה טוב מאוד! כי בפועל, גם אין צורך בתקציבים גדולים כדי להגיע לחשיפה לכמה מסוימת של אנשים, שאחוז מהם יגיב לפרסום ויהפוך ללקוח מתעניין, קיים ואפילו חוזר. בגלל שהמחזור של עסק קטן אינו גדול, גם לא דרושים לו הרבה לקוחות כדי למלא את היומן או למכור את כל ההיצע הקיים. כך התקציב ייגדל יחד עם העסק ולא ההיפך.

  • קהל יעד ספציפי

קידום עסקים קטנים זה בדרך כלל הליך שדורש הגעה לקהל יעד ספציפי ביותר, זה שיכול להפיק את מלוא התועלת מהמוצר או השירות המוצע. כך, העבודה של חברה המתמחה בתחום קידום אתרים היא לדעת כיצד "לבודד" את הקבוצה של הלקוחות הפוטנציאליים בדרכים ייחודיות.

זה נעשה גם באמצעות קידום ממומן בגוגל וטירגוט חכם, אך גם באמצעות קידום אורגני איכותי שמושך לנכסים הווירטואליים השונים של בית העסק דווקא את האנשים הנכונים, אלה שרוצים את השירות, ולכן אחוזי ההמרה יהיו גבוהים וההוצאות יחזירו את עצמן מהר.

הרכיבים העיקריים של קידום עסקים קטנים

השלב הראשון בכל הליך קידום עסקים קטנים זה יצירת אסטרטגיה ברורה להשגת החשיפה הרצויה והצמיחה בהיקפי המכירות, ההרשמות או כל הישג רלוונטי ודרוש לבית העסק המקודם. יש מספר רכיבים שבגדר רשות, כגון ניהול עמודים ברשתות חברתיות ספציפיות, או קידום לוקאלי (רלוונטי רק למקומות מקבלי קהל מקומיים). אך יש כמה משימות ברשימה שחייבים לעשות עליהם ווי. ולהלן הרשימה החלקית:

אתר מסודר למשעי ועם אופטימיזציה מתאים

יש כמה דרכים להקים אתר, אך גם כאשר בוחרים בפלטפורמות מוכנות ומוכרות, שהידועות ביניהן הם וורדפרס או וויקס הנפוצות, חשוב לפנות לאנשי מקצוע בעלי ידע נרחב ומפורט בפרטים הקטנים בממשקים אלה, משום שהפרטים הקטנים האלה הם שיעשו את ההבדל הגדול. כך, בכל אחת מהמערכות יש להכיר את התוספים הרלוונטיים לנושאי קידום אתרים.

ובגלל שכיום ניתן, לכאורה, לבנות אתר מאפס בכוחות עצמנו, דווקא עכשיו נדרש שירות מקצועי של בניית אתרים על מנת להקנות לו את המראה המקצועי ביותר, ולא פחות חשוב – מותאם אישית לאישיות ולערכי בית העסק.

ניתן לרכוש "תבניות" קיימות, אך זה אומר שסביר להניח שיש בעולם אלפי אתרים זהים, וזה לא משרת היטב את בעל בית העסק. קידום עסקים קטנים משמעו יצירת מרחב ווירטואלי ייחודי לבית העסק המדובר, ולשם כך יש להשקיע את הזמן והמשאבים ליצירת אישיות אינדיווידואלית גם ברשת וגם מחוצה לה.

בלוג איכותי ומתעדכן

אחד מהבסיסים העיקריים של קידום אתרים כיום – זה קידום באמצעות תוכן. זה נעשה באמצעות הקמת בלוג שמפרסמים בו מידע מעניין ורלוונטי הקשור לתחום פעילות בית עסק. על מנת להפיק את מלוא התועלת מהבלוג, יש לתכנן מראש את התוכנית של התכנים שיפורסמו בו, ולדבוק בה באופן עקבי. מה הצעד הראשון בדרך לבלוג איכותי? ראו סעיף הבא!

מחקר מילים ראשוני ומתמשך

כדי לדעת איך לעבוד עם מה שכבר יש לכם (בהנחה שכבר פניתם לשירות בניית אתרים והקמתם את כרטיס הביקור האישי שלכם באינטרנט) – כדאי לבדוק מה אנשים מחפשים, ולהתבסס על הצרכים שלכם בעת יצירת תכני ההמשך.

הדרך היעילה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות מחקר מילים בתחילת התהליך, אך גם חזרה על התהליך לאורך זמן, כדי להסיק כמה שיותר מסקנות מושכלות על התפתחות השוק והשינויים שעוברים הלקוחות הפוטנציאליים והעתידיים. מילות חיפוש יהוו בסיס לתכנים רבים ויכוונו אתכם גם בהמשך. כדאי לבחור במילות חיפוש פופולריות יותר או פחות (בפופולריות פחות יש פחות תחרות – אך גם פחות אנשים שמתעניינים בכך ספציפית).

אפשרות נוספת היא למצוא מילת חיפוש מאוד ממוקדת וספציפית שמצליחה "לתפוס" את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם שכבר הגדרתם לפני כן. מילה מאוד מובחנת וספציפית תאפשר לכם להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש שלה, וכך לעזור לכם להיות צעד אחד לפני כולם.

מחקר מתחרים כדי לא לפגר מאחור

חרף כל המאמצים, לעתים אנו מוצאים את עצמנו מדשדשים מאחור. ובמקרים אלה, הדבר החכם לעשות הוא ללמוד מניסיון של אחרים. במקרה הזה – קידום עסקים קטנים דומים. בדיקה של אתרי מתחרים, העמודים שלהם בתוצאות החיפוש ואפילו עיון בתגובות שהשאירו להם הלקוחות שלהם, כדי להבין מה חשוב ללקוחות אלה ומה הצליח "לכבוש" אותם.

בשורה התחתונה, גם כשהכול בסדר על פניו, תמיד כדאי לעשות השוואות מסוימות עם אחרים כדי להבין היכן אתם עומדים. לא כדי להעתיק מהם דרכי פעילות ישירות, אך באמצעות היצמדות לחוקים הרלוונטיים לשוק הספציפי שלכם. זה עשוי לתת לכם כלים חשובים מצוינים לביצוע קידום אורגני בגוגל ברמה הגבוהה ביותר.

הקמת דפים ברשתות חברתיות רלוונטיות

אמנם העניין ברשתות חברתיות זה עניין שבא והולך, אך במידה וקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם נמצא ברשת זו או אחרת – כדי לקחת זאת בחשבון ולהקים נוכחות בפלטפורמה המדוברת. יש לכך מספר שימושים, גם עבור צבירת עוקבים ויצירת קהילה נאמנה שתהיה אתכם בכל מצב, וכן כבסיס איתן לקמפיינים ממומנים שמהווים חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום עסקים קטנים באשר הוא.

יצירת שיתופי פעולה עם אתרים רלוונטיים להטמעת קישורים

הזדמנות חשובה ומיוחדת נוספת שיכולה לתת לכם הזדמנויות רבות – היא יצירת שותפויות המאפשרות פרסום קישורים באתרים רלוונטיים בתחום, כגון כתיבת פוסט אורח בפורטלים העוסקים בתחום שלכם ושבהם גולשים אנשים רבים שהם קהל היעד הישיר שלכם. לכל תחום יש דרכים משלו להשיג הזדמנויות אלה, בעוד שחברות המתמחות בנושא קידום עסקים יכולות להעניק לכם רעיונות חדשים ליצירת קישוריות טובה באינטרנט.

צעדים חיוניים נוספים לביצוע עבודה בסיסית של קידום עסקים קטנים

יש עוד כמה וכמה משימות בסדרי גודל שונים שיעזרו לכם לעשות את העבודה בנו

שאי קידום עסקים קטנים בהצלחה.

  • אופטימיזציית מהירות אתר
  • רכישת דומיין בעל שם קליט וזכיר
  • הקמת קבוצת פייסבוק למתן ערך נוסף ללקוחות פוטנציאליים
  • יצירת קמפיינים ממוקדים באינסטגרם ושיתוף פעולה עם אינפלואנסרים (משפיענים)
  • הקמת אתר רב-לשוני במידה ואתם פועלים בכמה מישורים וכמה קבוצות דמוגרפיות
  • ביסוס מערכת דיוור ואיסוף נרשמים ליצירת מבצעים והצעות מיוחדות למקבלי הדיוור

עולם האינטרנט טומן בחובו כל כך הרבה אפשרויות, שלא תמיד יודעים ממה להתחיל, כי כידוע – תפסת מרובה, לא תפסת. לכן השלב הראשון הוא תמיד בניית האסטרטגיה הרלוונטית ביותר עבורכם.

קידום עצמאי או בעזרת חברה?

זוהי השאלה הנצחית הרלוונטית מאוד עבור כל מי שמעוניין לעשות קידום אתרים אורגני בגוגל ולקדם את עצמו. מצד אחד, שיתוף פעולה עם חברת קידום אתרים זו הוצאה גדולה (אך מוכרת!), מצד שני – כאשר כל אחד עוסק במה שהוא מתמחה בו, התוצאות המרשימות מגיעות הרבה יותר מהר, וזה תמיד מומלץ ביותר.

בעבר התקיימה הסברה שרק חברות ענקיות יכולות לשכור את שירותיהם של חברת קידום מקצועית. אך כיום, בדיוק כפי שגם אדם פשוט יכול להרשות לעצמו לעשות "מיקור חוץ" למשימות שונות, כך גם בעל עסק קטן יכול למצוא את נותני השירותים שיבנו לא מערך קידום עסקים קטנים מושלם המותאם לצרכים הייחודיים.

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים
אורי מינץ
קידום עסקים קטנים
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page