מה לכתוב בפוסט באינסטגרם?

מה לכתוב בפוסט באינסטגרם

אחת הרשתות החברתיות הפופולריות בישראל ובעולם היא אינסטגרם. בזכותה עסקים הופכים למותגים נוצצים, אנשים אנונימיים זוכים לפרסום שהם לא חלמו עליו וחוקי המשחק בעולמות החברתיים והתעסוקתיים משתנים בהתאם לשימוש ברשת. ועם כל אלה, ניהול דף עסקי נחשב למשימה מאתגרת למדי, במסגרתה כל עסק תוהה לעתים קרובות מה לכתוב בפוסט באינסטגרם כדי למשוך את הקהל, לעניין אותו ולהשיג מטרות רצויות.

במאמר זה נניח את התשתית לכתיבת פוסטים לאינסטגרם שהופכים עם הזמן להצלחה מסחררת. אין זה אומר שכל פוסט שלכם יהפוך את הרשת ויגרוף אחריו K50 עוקבים, אבל באמצעות כמה עקרונות וטיפים שתוכלו ליישם כבר עכשיו, הדרך והגישה שבה אתם כותבים תאפשר לקהל להתחבר אליכם טוב יותר, להבין מי אתם ומה אתם עושים וליהנות ממה שאתם מפרסמים לאורך זמן.

החוק הראשון לכתיבת פוסטים באינסטגרם: התמדה!

למען האמת, אין זה משנה מה לכתוב בפוסט באינסטגרם, כל עוד לא תהיו מסוגלים לכתוב ולפרסם בצורה עקבית. כעת זה הזמן לחשוב: במה אתם נבדלים מאחרים? מה יאפשר לכם לגרוף חלק גדול יותר מהפוקוס? האם יש לכם גישה קלילה ומלאה הומור שתאפשר לכם להוציא פוסטים משעשעים שמעלים חיוך? האם אתם נוטים לאווירה יותר דרמטית ורצינית? האם בהוויה שלכם אתם "אנשים של אנשים" שאוהבים לאהוב ולפרגן? בהתאם לאישיות שלכם או כמובן על פי השפה והטון העסקי שלכם, עליכם לפרסם פוסטים מתאימים ובתדירות גבוהה.

ניהול פרסום עסקים באינסטגרם דורש לוח זמנים תובעני למדי, הכולל פוסט חדש מצידכם לפחות אחת ליום, כדי להתחיל לבסס צמיחה. היה לכם שבוע עמוס ולא פרסמתם כלום, או שההתמדה שלכם בנושא לוקה בחסר? אל תצפו שהעוקבים יישארו כאן כדי לפרגן.

מה לכתוב בפוסט באינסטגרם

אז מה לכתוב בפוסט באינסטגרם? כל פוסט הוא הזדמנות חדשה

פרסום באינסטגרם יכול להיות עבודה סיזיפית, אבל כל עוד יודעים כיצד להתגבר עליה עם הכלים או הדגשים הנכונים, היא תניב פירות עם הזמן. כך למשל, שימוש נרחב בהאשתגים (#) יוכל לעזור לקהלים חדשים להגיע אליכם ולכן כדאי לחקור תגיות ומגמות מתאימות לכם ולקהל היעד וליישם אותן בתוך הפוסט שאתם כותבים.

בנוסף, הסוד להשיג קידום באינסטגרם הוא דגש על מעורבות מצד הגולשים. העוקב שלכם הגיב בתיוג של משתמש אחר? ייתכן שהוא עצמו ירצה להתחיל לעקוב אחריכם גם. העוקבים שיתפו פעולה והגיבו בהתאם לשאלה או המסר שהבעתם בתוך הפוסט? הדבר יסייע לכם להרוויח יותר פוקוס ויוקרה מכאן והלאה. אם אתם שואלים מה לכתוב בפוסט באינסטגרם כדי להתניע מעורבות גבוהה, הרי ששאלות, מעין סקרים קצרים, בחירה באחת משלוש-ארבע תשובות אפשריות או העדפה אישית (למשל העדפת החולצה הירוקה או הסגולה) יעשו מעולה את העבודה.

זכרו שהתוכן צריך לעורר עניין, אבל גם להיות כזה שמדרבן לשתף אותו. לשם כך, עליו להיות תכליתי וברור, אסתטי למראה וגם לא אגרסיבי אם מדובר בפוסט מכירתי. למעשה, אחד הכללים המרכזיים לגבי פרסום עסקים באינסטגרם מתייחס להימנעות מפרסום משמעותי של תוכן מכירתי ואם כבר הוא שם, אז שיהיה עדין ואף בלתי מורגש. המשתמשים שחשופים לכמות אינסופית של פרסומות, לא אוהבים מניפולציות נוספות בדמות התוכן האותנטי ולכן צריך לדעת כיצד לפעול בחכמה.

מבנה מרכזי של פוסט אינסטגרם טוב

מרבית המפרסמים, כלל לא מתחבטים בשאלה מה לכתוב בפוסט באינסטגרם בכל פעם שהם פותחים את האפליקציה, משום שהם עובדים עם גאנט מסודר שבו קיימים רעיונות לפוסטים, בין אם כרשימה שבועית ובין אם ביצירה חודשית של כל מערך הפוסטים.

הדבר כמובן גם חוסך בזמן, משום שכולנו יודעים עד כמה ממושכת עשויה להיות חשיבה על מה לכתוב בפוסט באינסטגרם שצריך להביע את כל התכונות הללו וגם לבטא את המטרות הרצויות. לכן ההמלצה העיקרית שלנו תהיה לתכנן את הפוסטים באופן חודשי או שבועי, להעלות בקובץ מסודר כל רעיון או תמונה שנראים לכם כמו משהו שניתן להשתמש בו בעתיד ולתעד רעיונות שראיתם ואהבתם אצל אחרים, כדי לפעול בהשראתם (כמובן מבלי להעתיק מהם).

ואחרי שהבהרנו את נקודת התכנון המוקדמת, ניגש למבנה הרצוי לפוסט אינסטגרם משובח:

  1. מהי המטרה שלי? מה רציתי לומר, למכור (זכרו שמכירה צריכה להתבטא באופן עקיף ברוב הפרסומים שלכם), איזה מסר רציתי לשקף, מה אני רוצה שהגולשים יקחו איתם הלאה ועוד.
  2. יצירת משפט חזק, מושך ומסקרן – חיבור דרך השאיפה או הרצון של הגולש, דרך ערכים משותפים, דרך השקפה שעמה הוא יכול להזדהות. זכרו שהחיבור אליכם יהיה תמיד אמוציונלי ולא רציונלי! כן, גם אם המטרה היא בסופו של דבר למכור לו רהיט או סדנה…
  3. על מה אכתוב עכשיו? כעת עליכם לשקף פנייה לקהל היעד, התועלות שלו, הצרכים שלו, החיבור בינו לבין ההצעה שלכם. זוהי נקודה חשובה מאוד, שכן רבים מהעסקים מחפשים מה לכתוב בפוסט באינסטגרם ושוב כותבים את ההצעה המכירתית שלהם, את היתרונות האישיים שלהם או מספרים על השירות המעולה. עליכם לזכור שאתם אף פעם לא הסיפור, אלא הלקוח. תמיד הלקוח. ולכן עליכם לכתוב עבורו מהזווית, הרגשות והמחשבות שלו.
  4.  ועוד כמה אלמנטים אפשריים – בכל שיווק דיגיטלי לעסקים קיים אספקט של מתן ערך, אותו העסק מביע לקהל שלו דרך טיפים או מדריכים, פרגון אישי לאחרים, סיפורים יפים על לקוחות או אפילו ציטוט שלהם עצמם מספרים עליכם, התייעצות עם הקהל והאזנה לדעתו, מקרים מהשטח ועוד.
  5. סיכום הפוסט – מכיוון שהפוסטים באינסטגרם נדרשים להיות קצרים ואפילו תמציתיים מאוד, צריך ליצור במילים האחרונות טעם של עוד, של סקרנות ואפילו של מתח. זו יכולה להיות הנעה לפעולה או אפילו פתרון לבעיה שהועלתה בגוף הפוסט, הכוונה למשהו שאתם רוצים שהקוראים יבצעו בסיום הקריאה, סיום עם הבידול האישי שלכם (הסלוגן), השארת טלפון או את כתובת האתר, לינק לרכישה וכו'.

טיפים נוספים לפוסטים איכותיים

האינסטגרם, כמו רשתות חברתיות רבות אחרות פועל על מיידיות. לכן אין שום טעם לחפש מה לכתוב בפוסט באינסטגרם ולייצר מהנושא שלכם מונולוגים ארוכים ומפרכים, בוודאי שלא כעמוד עסקי שמבוסס בסופו של דבר על הצעה מכירתית שאמורה להיות די קצרה לכתיבה או אמירה בעל פה. בנוסף, חשוב לשמור על שורות קצרות ומשפטים קצרים – גם אם הפוסט כתוב נפלא, עומס מלל ירתיע חלק גדול מהקהל לקרוא אתכם. אם בכל זאת מדובר בפוסט מעט ארוך, אפשר לרווח בין פסקאות כדי ליצור חוויית קריאה טובה יותר.

שימו דגש על התחביר, שגיאות הכתיב והניקוד. רבים תוהים מה לכתוב בפוסט באינסטגרם, מוצאים הברקה ואז ממהרים לכתוב ולפרסם אותה. המהלך הזה כמעט תמיד יהיה צעד שגוי, משום שבחיפזון חלק גדול מהכוונה ואופן הביטוי הולך לאיבוד. וכשבפוסט מעורבות גם שגיאות בולטות והוא נעדר מניקוד תקין, חלק גדול מהקהל יאבד אליכם סבלנות. במקרה הרע, הוא אפילו יחשוב שאתם לא מספיק רציניים.

ולכן, הדרך הטובה ביותר לכתוב באינסטגרם היא להעלות רעיונות וטיוטות על דף או קובץ וורד. כעת יהיה אפשר לראות כיצד הפוסט מתקבל ברמת הנראות, המבנה, האם הוא מנוסח כראוי ובבהירות ועונה על כל הדגשים למבנה פוסט שהעלינו קודם. אם הפוסט מוכן, כל שנותר לכם הוא לפרסם אותו במועד והשעה המתאימים.

הדגשים של אינסטגרם

עד כה עסקנו בשאלה מה לכתוב בפוסט באינסטגרם וכעת נתמקד מעט במגבלות התצוגה של הפלטפורמה, שישפיעו פעמים רבות על סוג התוכן ואורכו.

ובכן, עליכם לדעת שאינסטגרם מגבילה את אורך הפוסטים אצלה עד ל-2,200 תווים, כולל אותיות וסימני פיסוק. אם נמיר את התווים למילים, הרי שנקבל מגבלה של עד כ-350 מילים לפוסט, מה שצריך להספיק לכם כדי להעביר יפה מאוד את המסרים שלכם.

אבל גם כאן קיימת מגבלה: אם תכתבו פחות מ-350 מילים, התוכן שלכם יוצג באופן חלקי ובמקומו יופיע תיאור קצר של משפט-שניים מהפוסט. את היתר, הגולשים יוכלו לקרוא בלחיצה על "more".

אז האם בהכרח צריך לכתוב 350 מילים בכל פוסט באינסטגרם? ובכן, לא. שמרו על תיאור פוסט קצר וקולע, עם העברת המסר כמה שניתן בשורות הראשונות. אם אתם מכוונים ליצירת פרסום בסטורי באינסטגרם, זכרו ששם אתם נדרשים למשפט אחד בלבד ולכן נסו לדמיין שזוהי המגבלה האמיתית.

יחד עם זאת, בחלק מהפוסטים, העידוד ללחיצה על more דווקא הופך לחיובי, משום שהוא משקף לאינסטגרם שאנשים מחפשים לקרוא מכם עוד וליצור עוד אינטראקציה עם התוכן. מכיוון שהדבר מדרג אתכם לטובה באלגוריתם ומזכה אתכם בחשיפה טובה יותר, ניתן לומר שאורך הפוסט האידיאלי ביותר יהיה בין 50-150 תווים לכל הפחות.

בשורה התחתונה, פוסט הוא עניין של פיצוח!

רבים מהעסקים שמחפשים איך להתפרסם באינסטגרם, מבינים כי כתיבת הפוסטים היא עניין מורכב הדורש זמן, יצירתיות רבה וגם פיצוח של כל המסרים כך שיותאמו כראוי לגולשים לאורך זמן. 

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

רוצים לדעת איך עושים פרסום באינסטגרם? רוצים להיות ויראלים, מעוניינים בליווי מקצועי מהצעד הראשון עד להגשמת מטרותיכם הצוות המעולה שלנו לרשותכם. אנו מספקים מגוון רחב של שירותים בתחום השיווק הדיגיטלי ונשמח לתת לכם שירות.

אורי מינץ
מה לכתוב בפוסט באינסטגרם
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page