כיצד עובדת חברת קידום?
כיצד עובדת חברת קידום איכותית ומה תרומתה לעסק שלכם? אם אתם נמצאים כאן, סביר להניח שאתם כבר יודעים עד כמה חשוב שיווק דיגיטלי לעסקים. ואם עדיין לא, מומלץ לקרוא את המאמר על מנת להבין את הפוטנציאל האדיר שהדבר הזה טומן בחובו עבורכם.
השלב הבא הוא להחליט מה המסלול המתאים לכם:
- להתחייב לעשות קידום אורגני בכוחות עצמכם – שזה אומר ללמוד את התחום, להשקיע שעות ביצירת תוכן איכותי ואינטראקציה עם הגולשים, וגם אספקת השירותים ו/או המוצרים המהווים את עיקר עיסוקכם. אם זה מתאים לכם, אתם יכולים למצוא המון מידע מועיל למקדם העצמאי באתר.
- לגייס לטובת זה את אנשי המקצוע הרלוונטיים – ובזמן הפנוי שיישאר לכם פשוט לעשות את העבודה הכי טובה שיש עבור כל הלידים שיתחילו לזרום. במקרה זה, מה שדרוש לכם זה חברת קידום מקצועית ויעילה שתעשה את כל העבודה בשבילכם באופן שיחזיר את ההשקעה מדי חודש.
הפעם אנו נדון לפרטי פרטים בכל המשימות והעבודות הקטנות כגדולות שאמורה לבצע עבורכם חברה לקידום אתרים, וכיצד תוכלו לוודא שיש לכם את השותפים הטובים ביותר לדרך הלא פשוטה, אך המשתלמת כל כך לטווח הארוך.
היתרונות של היעזרות בשירותי חברת קידום
כל המחקרים המקצועיים בשנים האחרונות מראים שהאלגוריתמים של גוגלים הולכים ונהיים מתוחכמים יותר, ולכן הם מכוונים קודם כל לטובת הגולשים/לקוחות, מה שאומר שהגורם שמסוגל לתת את המענה הטוב ביותר לתחום שבו עובד בעל בית העסק… הוא בעל בית העסק עצמו!
אז מה הן הסיבות הבולטות והחשובות ביותר לכך שבכל זאת כדאי להשקיע בעבודה של חברת קידום מקצועית?
חברת קידום תסייע לכם לשפר דירוגים במילות החיפוש
לעתים קרובות אנו עדים לכך שבעל העסק משקיע את הלב והנשמה באתר שלו, יוצר תוכן איכותי לטובת קידום אורגני, אך הדירוגים עדיין לא מזהירים. יכולות להיות לכך אינספור סיבות שלא קשורות למקצועיות ולסמכותיות (מה שידוע כאוטוריטה) שלו בתחום פעילותו, אלא דווקא פרטים "טכניים" פתירים בקלות עבור מי שמתמחה בכך, וספציפית בתחום שיווק דיגיטלי.
בסופו של דבר, חברת קידום נועדה לרכז את כל המשימות הקשורות לקידום ופרסום באינטרנט (המהווה כיום את הפלטפורמה העיקרית והדמוקרטית ביותר, הזמינה לספקי שירותים "קטנים" באותה המידע כמו לחברות ענק), ולכן השיפור בדירוגים מגיע כתוצאה מפעולות קטנות אך קריטיות, שרק מומחה יכול לזהות.
יתר על כן, מבט אובייקטיבי לתוך הנושא שלכם יכול גם לעזור למצוא מילות חיפוש שאולי לא חשבתם עליהן קודם, אך שיכולות למשוך את קהל היעד שלכם בעלויות נמוכות יחסית, גם זו עבודתה של חברת קידום מקצועית.
מומחי שיווק יעזרו לכם לזהות הזדמנויות עסקיות שלא חשבתם עליהם
בנוסף להרחבת היריעה בכל הקשור למילות חיפוש, עבודה עם מומחי שיווק דיגיטלי לעסקים מאפשרת למצוא גם אפיקי השקעה חדשים מבחינת קידום אתרים אורגני. זה אומר לבדוק את הרשתות החברתיות הפופולריות לעת עתה על מנת לברר האם יש שם את קהל היעד הרלוונטי לבית העסק.
האם תהיתם מה עשויה להיות החשיפה שלכם באינסטגרם? ואולי דווקא פרסום בטיקטוק זה הדבר הבא בשבילכם? בתי עסק פיזיים חייבים להיות נוכחים בגוגל מיי ביזנס, בעוד שהעוסקים בלייף סטייל ועיצוב יכולים לשאוב ערך רב מפינטרסט. עולם האינטרנט כולל אינספור הזדמנויות ואפשרויות נדירות שצריך להכיר ולדעת מה מתאים דווקא לכם. וזה בדיוק מה שייתן לכם שיתוף פעולה מתמשך עם חברת קידום מקצועית ומתקדמת.
העבודה של צוות קידום ניתנת למדידה, הערכה וניתוח
אחד הגורמים החסרים לכל גורם שמנסה לעשות קידום אתרים באופן עצמאי – זה היכולת לנתח את התוצאות. וכל חברת קידום מקצועית כוללת בנהלי העבודה שלהם מערכות מתקדמות שמאפשרות להעריך את מידת ההצלחה של תכנית זו או אחרת, והתאמת הפעילות בהתאם.
זה כולל מבדקי A/B נרחבים שעוזרים להבין גם את קהל היעד, על מנת ללמוד לתת לו את המענה המושלם ביותר, מה שמשפיע באופן חיובי גם על הדירוג בתוצאות החיפוש, וגם על אחוז ההמרה (כלומר, כמה מהמבקרים באתר/עמוד עשו את הפעולה הרצויה, כגון רכישה או הרשמה).
חברת קידום מקצועית דואגת להעביר ללקוח דיווחים שוטפים על הפעילות והישגיה, כולל הצבת יעדים והקפדה על השגתם ושאיפה ליותר ויותר גבוה ככל שזה מתאפשר.
מה נדרש מכל חברת קידום שאיתה שוקלים לעבוד?
אם לאחר מחשבה רבה הגעתם למסקנה שאתם אכן מעדיפים להפקיד את גורל ה"בייבי" שלכם בידי חברת קידום שתעזור לכם להגיע לגבהים חדשים – אליכם צריכים לדעת בדיו רב מה העבודה והאחריות של חברה זו, כדי שתוכלו גם להעריך את איכות העבודה בשלבים מאוחרים יותר.
ראוי לציין שבכל חברת קידום ברמה גבוהה תמצאו מספר אנשי מקצוע שיספקו מכלול רחב של שירותים ממוקדים שיחד יתפקדו הרבה יותר טוב מאדם אחד – זוהי המטרה של העסקת חברה לקידום אתרים! לא עוד לחשוב על עיצוב אתר, ניהול קמפיינים או אפילו ניהול מוניטין. צריך למצוא את הצוות המנצח שלכם, להתוות את הדרך לעתיד המזהיר ולצאת לדרך. מתווה זה עשוי לכלול, אך לא להיות מוגבל ברכיבים הבאים:
ביצוע בדיקה מעמיקה של האתר הקיים
אתרים רבים קיימים שנים רבות, מה שאומר שיש בהם המון מידע שהצטבר, התגבש ב"שכבות חופפות" שלא תמיד פועלות באופן סינרגי. במילים אחרות, דרוש מבט מבחוץ על מנת לבדוק את האתר לעומקו ולמצוא את כל הבעיות הטכניות בו המונעות דירוגים גבוהים יותר.
בנוסף, לעולם אין לזנוח את הנושא של חווית משתמש – משום שאתר לא נגיש ולא נוח זה חיסרון גדול. גם עם עמודים מסוימים יגיעו לקהל היעד, קיימת סבירות גבוהה שהוא פשוט יבחר לפרוש לאתרים נוחים יותר. חברת קידום דואגת כיום לכל ההיבטים, כולל בניית אתרים חדשים במידת הצורך, וכן ביצוע בדיקה טכנית של אתר קיים זה כולל:
- בדיקת כל תיאורי ה-SEO של העמודים – כולל כותרות ותיאורים
- בדיקה וחידוש מפת אתר – ה"מקרא" של הבוטים של מנועי חיפוש שבאמצעותו הם מתמצאים באתר
- בדיקה של עמודי no index no follow – המטרה כאן היא לבדוק שכל העמודים שאתם רוצים שיופיעו במנועי החיפוש אכן יהיו שם, ואלו שלא – לא. למשל – עמודי אינדקס אוטומטיים שלא באמת כוללים מידע איכותי)
- בדיקת תמונות – גם התמונות מהוות עניין של חברת קידום, משום שהם מהווים גם גורם בלתי נפרד ממאמצי קידום אתרים אורגני. התמונות צריכות להיות קלילות על מנת לא להאט את טעינת האתר, וכדאי שגם יכללו תיאורי SEO לטובת כבדי ראייה, וגם לטובת הופעתם בלשונית "תמונות" במנוע החיפוש.
אסטרטגיה, אסטרטגיה ועוד פעם אסטרטגיה
המטרה של כל ההתעסקות בנושא קידום אתרים היא תמיד להיות מאורגנים ומסודרים – כדי לדעת פחות או יותר מה עובד ומה לא, ומדוע לא. סיבה נוספת לכך שחשוב מאוד לתכנן ולנהל את כל העבודות של קידום, זה על מנת שכל אחד מהפועלים ידע מה עושה האחר, על מנת שלא יהיו התנגשויות, למשל בין מנהל קמפיינים בגוגל לבין בונה האתרים שמקים דף נחיתה חדש לקידום מוצר ספציפי.
חברת קידום נדרשת להיות פרו-אקטיבית ולמנוע סרבולים וקצרי תקשורת שגורמים לכך שאנשים מלכתחילה לא תמיד סומכים על חברות שיעשו עבודה טובה. אך באמצעות ניצול משאבים נכון ניתן לעשות את המשימה על הצד הטוב ביותר.
תוצאות שבאות בצרורות
לבסוף, אתם צריכים לקבל מכל חברת קידום את הדבר שעבורו באתם בשבילה – שיפור נראות העסק שלכם במרחב האינטרנטי, יותר לידים, פידבקים מלקוחות, עסקאות שנסגרו, או כל מדד אחר שעליו הסכמתם עם נציגי החברה בתחילת ההיקשרות.
יתר על כן, פעמים רבות עבודה יעילה ואיכותית מביאה לתוצאות אפילו טובות יותר מהצפוי, משום ששילוב בין עבודות קידום טכני, אסטרטגיית תוכן אורגני איכותי ואף ניהול מוניטין מוקפד ניתן להגיע רחוק.
להיות עם יד על הדופק
כאמור, עולם השיווק הדיגיטלי הוא אחד הדינמיים ביותר בשוק העסקים כיום. מדובר בתחום שאפילו קשה מאוד ללמוד, משום שכל "תכנית לימודים" עשויה להפוך ללא רלוונטית תוך מספר שנים. לכן אחת המשימות המורכבות והחשובות ביותר שעומדות בפני כל חברת קידום באשר היא – היא גם להיות מעודכנים בכל החידושים של עולם מנועי החיפוש ברמה הכללית, אך מעבר לכך – למצוא תמיד את הדברים הרלוונטיים לכל לקוח, על מנת לקדם אותו.
זה יכול להיות מעקב אחרי טרנדים בגוגל בנושאים הרלוונטיים, מציאת מילות חיפוש ארוכות זנב חדשות שאיתן ניתן להתברג גבוה בתוצאות החיפוש, או איתור פלטפורמות חדשות שיסייעו למאמצי קידום אורגני בגוגל, למשל הקמת פודקאסט. בשורה התחתונה, יש המון עבודה שצריך לעשות ברמה היומיומית רק כדי לא לפגר לאחור.
לא לכל בעל עסק יש את הזמן והמשאבים לכך, ולכן המטרה שלו היא קודם כל למצוא את המקור המהימן כדי לעשות "מיקור חוץ" למשימות חשובות אלה המאפשרות גם להגיע לגבהים חדשים, וגם לפנות את הזמן לעבודה עצמה.
על מה צריך לשים לב כשבוחרים חברת קידום?
אז מובן שיש דרישות רבות מכל חברת קידום מקצועית שתקדם אתכם, אך איך מסדרים את הדרישות האלה לרשימה ברורה על מנת לעשות חיפוש ובחירה מושכלת של הספק שיעשה את העבודה הטובה ביותר עבורכם וישקיע בדיוק במידה הנדרשת כדי לא להפריע לכם מצד אחד, אך גם להביא תוצאות רצויות? כדאי לשים לב לגורמים הבאים:
הצלחות קודמות
ניתן לכמת הצלחות של שיווק דיגיטלי לעסקים בכמה דרכים: ההכנסות של בית העסק, התנועה באתר, מספר הרשמים ברשתות החברתיות, הכל תלוי במטרות של כל עסק ועסק (שלרוב די חופפות, אחרי הכל כולם רוצים קודם כל להתפרנס בכבוד).
חברת קידום מספיק מנוסה אמורה להיות מסוגלת לספק לכם דוגמאות לעבודתה בפורמט של "לפני" ו"אחרי" ואולי אפילו עם מספרים ספציפיים של לידים ו/או עסקאות שהחלו להיסגר באמצעות אחד מהנכסים הווירטואליים של בתי העסק לאחר תחילת שיתוף הפעולה ביניהם.
עבודה עם בתי עסק דומים לכם
קידום של אתרי אינסטלטור זו משימה שונה מאשר קידום מאמני כושר. כל אחד עושה את העבודה שלו, אך כדי לעשות קידום אתרים מעולה בתחום ספציפי, כדאי להכיר אותו הן מבחינת קהל היעד, הן מבחינת מילות החיפוש הרלוונטיות והן לגבי הכלים היעילים ביותר כדי "לתקוף" את התחום בצורה המקצועית והיעילה ביותר.
שירותים מותאמים ללקוח
אחד המאפיינים של חברת קידום יוצאת מן הכלל זה היעדר "פתרון אחד לכולם". הגישה הנדרשת להצלחה בתחום היא התווית תכנית מיוחדת במינה לכל לקוח, גם אם עובדים עם נציגים של אותו התחום, שהרי הדרך להצלחה היא באמצעות ייחוד השירות ו/או המוצרים באופן שיאפשר להגיע דווקא ללקוחות הפוטנציאליים שזה המומחה או הספק האופטימלי עבורם.
איך עושים זאת? זאת בדיוק המשימה של חברת קידום ברמה הגבוהה ביותר.
מטרייה רחבה וצוות מגוון
במסגרת העבודה עשוי להתעורר צורך במגוון רחב יחסית של שירותים, עבודות ומשימות – כגון עיצוב אלמנטים חשובים למיתוג, ניהול וניטור קמפיינים ועוד. ההבדל בין חברת קידום לבין מקדם מקצועי יחיד, הוא שחברת הקידום יכולה לספק את הכל ברמת ה"אינהאוס", כלומר ללא מיקור חוץ.
זקוקים לבניית אתר? הצוות יכלול גם בוני אתרים ומתכנתים. זקוקים לייעוץ ספציפי בנושא הפיקסל של פייסבוק? גם לשאלה זו יהיה מענה במסגרת חברת קידום מקצועית ששואפת להתאים לסטנדרטים של 2021. העיקר זה לדעת לשאול ולברר נושאים אלה מראש.
לא להצטרך לנהל את העבודה שלהם
חברת קידום אמורה לעזור לכם לנהל את בית העסק שלכם, ולא להיות עוד גורם "בחייכם" שדורש ניהול קבוע (עם כל הכבוד, בשביל זה יש את המשפחה והילדים). בשורה התחתונה, אתם אמורים לקבל דיווחים שוטפים מהחברה על ההצלחות או הדשדושים במשימות שנקבעו בתחילת ההיקשרות, ומדי תקופה מסוימת לעשות בדיקה מחודשת של הנושאים האלה על מנת לוודא שהם עדיין רלוונטיים.
זה הכל. לא אמורות להיות שיחות נפש מעמיקות כל שבוע או כל יום. כך עובדות חברות קידום מעולות, במעשים ולא במילים.
לשלב את פעילות הקידום עם העבודה השוטפת של בית העסק
סביר להניח שכבר יש לכם בסיס כלשהו לעבודות קידום – אתר קיים, או אולי עמוד פייסבוק, ואולי אפילו כבר יצרתם לא מעט חומרים איכותיים שמיועדים למטרות אלה. אם בחרתם להמשיך לבצע עבודות מסוימות בכוחות עצמכם, חשוב מאוד שתהיה אינטגרציה מקסימלית עם העבודה של חברת קידום.
זאת מבלי לסתור את הסעיף הקודם – ההתנהלות וההיקשרות ביניכם צריכה להיות בדיוק בהיקף הדרוש על מנת שכולם יגיעו למטרות וליעדים שהוצבו.
מה צריך לקחת בחשבון כשמתחילים לעבור עם חברה חדשה לקידום אתרים?
אז לאחר מאמצי חיפוש נרחבים – מצאתם את האחת, חברת קידום שעונה על כל הדרישות, שיש לכם "כימיה" מעולה עם הנציגים שלה ותחושה כללית שיחד תוכלו לכבוש את העולם (או לפחות להגיע למקומות ראשונים במספר מילות חיפוש אקטואליות לתחום שלכם). מה חשוב לעשות עכשיו בנוגע להתנהלות שלכם מכם?
לבוא עם ציפיות הגיוניות
עבודות קידום, בעיקר כשמדובר בקידום אורגני – זה מרתון ולא ספרינט. עד כמה שזה נשמע נדוש, זו האמת לאמיתה וחשוב להשלים איתה לפני שאתם מטפחים תקוות שווא, כגון להגיע למקומות הראשונים תוך שלושה חודשים בצורה אורגנית, ובעיקר בתחום תחרותי.
תיאום ציפיות זה אחד מהשלבים הראשונים בעבודה, אך מראש חשוב לזכור שאחת המטרות היא לשמר את מה שיש, לעשות ניהול מוניטין כדי שכל מי שכבר שמע עליכם ובא לחפש אתכם בגוגל – יקבל רק את הרשמים החיוביים ביותר. וכל השאר זה כדור שלג שייקח לו זמן מה להיווצר ולהתחיל להתגלגל ובגדול.
להבין את קהל היעד שלכם
ההבנה הבסיסית זה לא משהו שחברת הקידום אמורה לעשות עבורכם. לכל ספק או בעל עסק צריכה להיות ראייה פחות או יותר ברורה של האדם שעשוי לרכוש את שירותיו או את מוצריו. זה כולל לא רק את המידע הדמוגרפי השטחי כגון גילאים, אזור מגורים ומצב משפחתי.
כדאי לדמיין את הלקוח הפוטנציאלי כדמות של ממש, עם בעיות משלה, שאיפות, הדברים שהם עושים ביומיום, החיפושים שהם עושים בגוגל. תמונה רחבה ומלאה של קהל היעד תעזור גם למאמצי חברת קידום למצוא את הדרכים היעילות ביותר לפנות לקהל הספציפי הזה.
לא לנסות למצוא את ההצעות הזולות ביותר
הקמצן משלם פעמיים, שמעתם על הביטוי הזה? וגם זה נכון, כי דברים טובים לא באים בזול, ואי אפשר לצפות לקבל תוצאות טובות בהשקעה מינימלית, בין אם מדובר בעבודת קידום אורגני (יצירת תכנים איכותיים) או השקעה בתקציבים של קידום ממומן.
כמובן שלכל היקף וגודל בית עסק יש את טווח התקציב הריאלי עבורו, אך במסגרת ה"גודל" שלכם, אל תשאפו למחירים הנמוכים ביותר, כי ללא השקעה מספקת הסכומים האלה בכל מקרה לא יחזירו את עצמם, ואם כבר מוציאים כסף, כדאי שזה יהיה במטרה ובשאיפה להחזיר אותו ובגדול.
השמעת המאמר לכבדי ראייה