הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים לעורכי דין – איך מנצחים את התחום בגוגל

בישראל כיום על כל 150 אזרחים ויותר יש עורך דין, מספר שיא שלא קיים בשום מדינה במערב. הסברים רבים לנושא ביניהם כמות הפקולטות למשפטים בארץ מרובה, חסמי הכניסה נמוכים ויותר מכל עורכי דין נתפסים בציבור כאנשים מקצועיים שמסודרים מבחינה כלכלית אי לכך אין אימא יהודיה שלא תרצה שבנה או ביתה יהיו עו״ד או יתחתנו עם אחת או אחד כזה.

מה שאני, בתור חברת קידום אתרים ובניית אתרים מבין מתוך הנתון הזה הוא, שקיימת תחרות רבה בין עורכי דין, בתחומי ההתמחות, ובאזורים גאוגרפים. ולכן, כשאני ניגש לבנות אתר אינטרנט לעורך דין שהוא לקוח שלי, אני מבין את גודל המשימה שעומדת לרשותי, הרי לא מספיק שאבנה לו אתר אינטרנט גדול ומושקע, אני צריכים גם להתאים את האתר לכללי התחרות, ע״י מחקר מילות מפתח מעמיק ומחקר מתחרים מקצועי. רצוי לקדם לא רק מילות מפתח גנריות אלא גם  ״מילות ביטוי זנב ארוך״ עם תחרות נמוכה יותר וסיכויי הצלחה טובים יותר.

לצורך קידום אתר עו״ד חובה לבנות עבורו אתר שיהיה ניתן לקדם אותו בגוגל וכמובן לעשות עבורו את כל עבודת הקידום, בשביל שיזכה בחשיפה גדולה ממתחריו. הניסיון אומר כי מילות המפתח הנכונות לקידום אלו הן ביטויים עם תחרות נמוכה וטרפיק חיפוש גבוהה.

לפני שאסביר כיצד קידום אתרים לעורכי דין מתבצע, חשוב להבין שאתר אינטרנט של עורכי דין הוא מעט שונה מאתר תדמיתי רגיל. ולא רק בגלל סוג העבודה שהם עושים ורמת הקשר שלהם עם לקוחות, אלא בעיקר בגלל שהלקוחות מצפים לדרישות שונות מעורכי דין מכל תחום שהוא, מאשר מכל בעל מקצוע אחר.המשמעות העצומה שיש באתר על ידי התוכן שלו הינו מראה את מקצועיות העורך דין על כל רבדיו. עורכי הדין מתעסקים הן בנושאי חיים ומוות והן בנושאים כלכליים והמשמעות עצומה למידע שנמצא באתר.

כיצד בנוי אתר עורכי דין

  1. אתר תדמית של עורך דין מבוסס על טקסט רב מאשר תמונות באופן טבעי לאור כך שעורכי דין אינם מציעים מוצרים אלא שירותים. תוכן האתר חייב לפנות לאוכלוסיה הרלוונטית, עו״ד תעבורה אינו יכול לכתוב תוכן מקצועי מאוד ובשפה גבוהה שאדם מהישוב אשר יקרא את התוכן יתחיל להתבלבל אלא חייב לכתוב בשפת אנשים, בשונה מכך עו״ד אזרחי מסחרי הפונה לבעלי חברות חייב לפנות בשפה המותאמת להם ולא נמוכה (סלנג)
  2. היררכיית האתר תהיה ברורה לצורך קידום אתרים האתר יתחלק בין עמודי קטגוריה שונים ולא יהיה בעל עמוד אחד ארוך (דף נחיתה). בעמודי הקטגוריות יחולקו העמודים לאודות המשרד, תחום התמחות שעורך הדין מעוניין לקדם יהיה ראשון בהיררכיה ולאחריו הבאים בתור. בכדי לקדם את האתר יש צורך בנוסף לעמודי הקטגוריה המשווקים המספרים על המשרד בתחום הספציפי אותם הם מעוניינים לקדם יש גם לתת סקירות מקצועיות באותו תחום לעמודים פנימיים (לבלוג) לדוגמא: עורך דין שמתעסק בדיני תעבורה בתחום נהיגה בשכרות, יציג מידע מקיף בנושא זה, יהיה צורך לעדכן את המידע לעיתים תכופות בהעלאת מאמרים בנושא זה. עמוד אחד יעסוק בדוגמאות של פסקי דין בהם זכה המשרד, ולסיום, עמוד אחד יכלול אפשרות ליצירת קשר בנוסף רצוי מאוד לצורך קידום להוסיף עמוד של שאלות נפוצות בעיקר לצורך הנגשת הטקסט של האתר ללקוח.
  3. בניית אתרים על פי הכללים של קידום אתרים בגוגל שזה אומר קישורים פנימיים המובילים לעמודים עיקריים לקידום, כותרת עמוד מוכרת לגוגל, טקסט חלופי על תמונות לצורך קריאת התמונה בגוגל – אמנם האתר לא צריך לכלול הרבה תמונות אך ניתן לשלם תמונות מעטות באתר (תלוי בסוג הלקוח)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אני מקדם אתרים לעורכי דין ובונה אותם בקוד פתוח, אצלי כל האתרים נבנים בקוד פתוח במטרה שיוכלו להיות מקודמים ואני כבר בתהליך הבנייה מכין אותם לקידום אורגני. אז אם אתם מעוניינים באתר שגוגל יוכל לסרוק אותו כמו שצריך או לחולופין מעוניינים להיות בתוצאות בגוגל בתחום ההתמחות הרלוונטי אליכם מוזמנים ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי