הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

בניית חנות

20 טיפים לבניית חנות מקוונת שתפציץ במכירות

עולם האינטרנט מעניק אינספור אפשרויות להקים בתי עסק שבסופו של דבר מעניקים פרנסה בעולם האמיתי. אך כנראה שאין עסק משתלם יותר מאשר בניית חנות באינטרנט. בניגוד לחנויות “רגילות”, ההוצאות במקרה זה הן די מצומצמות וחלקן אף חד-פעמיות. שירות בניית אתרים מאפשר לבית עסק קטן להיות חופשי מההגבלות והחוקים של פלטפורמות מכירה גדולה כגון אמזון ואיביי, שלמרות היותן ענקיות בתחום ובעלות תנועה רבה – הן גם לא תמיד מאפשרות רווחים גדולים האפשריים במסגרת מסחר עצמאי. כך, באמצעות ביצוע כמה הליכים והקפדה על עמידה בדרישות מסוימות האקטואליות גם עבור נושאים רבים נוספים של שיווק דיגיטלי – ניתן להגיע לחנות מצליחה שמהווה מותג בפני עצמו ובהחלט בעלת יכולת לשרוד בעולם התחרותי והמגוון שבו אנו חיים.

יתרונות של בניית חנות אינטרנטית באופן עצמאי

המטרה של הפלטפורמות הגדולות היא תמיד לשמר את התדמית האחידה שלהם, כך שספקים המעוניינים באמת לבלוט ולהיות ייחודיים – מומלץ להם לפנות לדרך עצמאית ולנהל את המכירות שלהם ואת כל ההתקשרות עם הלקוחות באופן ישיר ובצורה שהכי מתאימה להם. בנוסף לחופש הפעולה, גם חוסר העמלה שצריכה להיות משולמת לפלטפורמה מהווה חלק חשוב מההכנסה ויכולה לאפשר ליצור מוצרים חדשים ללקוחות ובאופן כללי, לתרום להם מעבר למה שהם כבר קיבלו.

עם זאת, על מנת להצליח, חשוב ליצור לא סתם חנות, אלא מה שאנחנו קוראים לו “חנות מיוחדת!” חנות ממירה – כזו שתשאב לקוחות שירכשו את המוצרים ויחזרו שוב ושוב.

טיפים אלה מיועדים לאנשים אמיצים המעוניינים לקחת סיכון ולנסות לבנות חנות באינטרנט באופן עצמאי – וזה אפשרי בהחלט בעולם המודרני, שבו כל המידע נמצא בקצות האצבעות שלנו. ואם אתם בכל זאת רוצים להיעזר באנשי מקצוע שיעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר, יחסכו לכם זמן ויעניקו את התוצאות הטובות ביותר תוך זמן קצר יחסית – פנו אלינו. כמו כן, אנו נמשיך לפרסם טיפים ומדריכים חשובים למיזמי בניית חנות דיגיטלית, אז כדאי לעשות לנו לייק בפייסבוק כדי לא לפספס שום דבר!

ועכשיו, 20 סודות קטנים וגדולים שיעזרו לכם להתחיל את הדרך שלכם אונליין על הצד הטוב ביותר.

1. עיצוב כובש

גם המוצר האיכותי והמעולה ביותר בנישה שלכם לא יזכה לתשומת הלב הראויה מהקהל שלכם במידה והעיצוב של האתר לא משרה את האווירה האופטימלית הדרושה לביצוע המכירה. וגם אם תעניקו שירות לקוחות מעולה, אך במסגרת מערכת שלא תומכת בחוויית משתמש – הלקוחות הקיימים עדיין יעדיפו לפנות לספקים אחרים על מנת לעשות את הקניות שלהם. נכון למחקר שנעשה על ידי שירות Kissmetrics תשעים ושלושה אחוז מהרוכשים מציבים את עיצוב החנות בתור אחד הפקטורים החשובים ביותר להחלטה על ביצוע  הרכישה.

על מנת להצליח במשימת בניית חנות אינטרנטית, הפתרון הטוב ביותר הוא לפנות למעצב מקצועי כזה שכבר עיצב בעבר חנויות אינטרנטיות והניסיון העיקרי שלא הוא לא בפרינט אלא בדיגיטל, האפשרות הנוספת היא ללמוד לעצב בעצמכם אך בראייה שלי הדבר הנכון ביותר הוא לתת לבעלי המקצוע לעשות את מה שהם הכי טובים בו.

חשוב להקפיד על עיצוב שונה מאתרים מתחרים בכדי ליצור בידול וללמוד מטעויות המתחרים.

לפני שאני יושב עם לקוחות אני מציע להם לראות אתרים אחרים ולקחת משם השראה – האתר עם הכי הרבה השראה לדעתי הוא פינטרס – יש שם המון דוגמאות אתרים ועיצובים שונים וניתן לקחת משם הרבה השארה לבניית חנות באינטרנט.

2. עמוד אודות מיוחד

למרות שעמוד אודות אינו חשוב כאשר מדובר בחנות דיגיטלית, חשוב לקחת בחשבון שבמידה ואנשים מגיעים לעמוד זה, סימן שיש בהם עניין כלשהו כלפי מה שהחנות מציעה. לכן, המשימה החשובה ביותר של עמוד אודות הינה לא לפגוע בעניין זה, אלא להרחיב ולהעלות אותו באופן יעיל. חשוב שלא לפספס את ההזדמנות להפוך את המבקר לקונה. כדאי מאוד שהעמוד יכלול הצגה של בית העסק, תיאור הסיבות לפתיחת החנות וגם פרטי קשר, לצד קישורים לעמודים ברשתות החברתיות. יחד עם זאת, יש להימנע מיותר מדי מידע מסורבל, היות וזה יביא לבריחה של המבקר מהאתר ולאו דווקא להעלאת העניין מצדו.

3. במידת אפשר – היעזרו במותגים קיימים

במידה ויש לכם שותפויות כלשהן – כדאי להציג זאת במקום בולט, על מנת ליצור תחושת אמינות. בין אם מדובר בספקים, שותפים, חברה שבעזרתה אתם מבצעים שליחויות, כל שיתוף פעולה עם גורם אמין יסייע גם לכם להיראות טוב יותר. במידה ואין כאלה בשלבים הראשוניים של בניית חנות באינטרנט, ניתן להוסיף בהמשך הדרך ותמיד לדאוג לפרסם את שיתופי הפעולה באפיקי המדיה הקיימים.

בניית אתרים

4. תמיכה אונליין מהירה ואיכותית

פעמים רבות, אנשים מעדיפים לפנות לחנויות אונליין קטנות יחסית בכדי להנות מיחס אישי. לכן, חלק משמעותי ביותר מהליכי שיווק דיגיטלי של חנות – היא הענקת שירות שמשאיר את הלקוחות שמחים, מרוצים ומעוניינים ברכישות חוזרות. אחת הדרכים היעילות הקיימות לשם כך כיום – זה הצ’אט-בוט המעניק תשובות לשאלות נפוצות וכן מעביר את השאלות החדשות לאיש תמיכה בשר-ודם. ניתן למצוא תוסף שכזה לאתר וורדפרס ואפילו בחינם. ראוי לציין, שמחקרים הראו עלייה של 10% בהמרה לאחר התקנת כלי כזה. חשוב שכלי התמיכה שלכם יופיעו כבר מהעמוד הראשי של האתר.

5. אפשרויות תשלום נוחות ונפוצות

כדי להקל על החיים של המבקרים והקונים שלכם, כדאי לעשות את בניית החנות האינטרנטית מתוך הבנה של הדרישות הקיימות בעולם המודרני. כך, אמצעי תשלום המקובלים כיום בעולם האינטרנט הם פייפל וחברות האשראי. כדאי לבדוק את האפשרויות השונות הקיימות כיום בשוק העולמי והמקומי, ולבחור בפתרונות שהכי מתאימים לקהל היעד שלכם (יש קהלים שיעדיפו סליקה מקומית, בעוד אחרים יעדיפו דווקא את פייפל הבינלאומי).

6. פרסמו ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות מהוות מקום מעולה לביצוע הליכי שיווק דיגיטלי. פעמים רבות זה אפילו לא דורש השקעות כספיות גדולות במיוחד, משום שבניית תנועה אורגנית מתאפשרת בעזרת מיקוד נכון של התכנים, פילוח של הקמפיינים ועבודה על בניית שפת מותג מותאמת לצרכים שלכם. המידע שנאסף בגוגל אנליטיקס יכול לתת לכם כיוון לגבי אילו פלטפורמות הן הפופולריות ביותר בקרב הגולשים שלכם (מאיפה מגיעים הכי הרבה מבקרים) ולמקד את המאמצים שלכם באתרים שבהם הם הכי אוהבים לבלות: אינסטגרם, פייסבוק, לינדקאין וכו’).

אופטימיזציה

 

7. הקימו בלוג על פי כל כללי ה-SEO

בלוג הקשור לנישה שלכם זו אפשרות נהדרת להביא תנועה אורגנית איכותית לאתר החנות ולבנות תחושת אמון בקרב הלקוחות. גם מבלי לעשות קידום אורגני ניתן לעשות פעולות עצמיות ע״י יצירת תכנית פוסטים מרוכזת מראש. כמו כן, בחירה במילות חיפוש איכותיות ורלוונטיות לתחום שלכם תאפשר לעודד אנשים להיכנס לאתר שלכם ובמידה ויהיה צורך – גם לעשות רכישה. הכלים האנליטיים של גוגל יעזרו לבחור נכונה את הנושאים לבלוגים וגם את מילות החיפוש שישמשו לקידום הבלוג מאפשר גם לתקשר עם הגולשים ברמה עמוקה יותר, הודות לאפשרות לפרט על נושאים שונים לצד הדיון הפתוח בתגובות.

8. סקירות מוצרים לביסוס אמון בקרב הקונים

סקירות ודירוגים שנמצאים לצד המוצרים שאתם מוכרים באתר מוסיפים רבות למהימנות של החנות. שקיפות לגבי טיב המוצרים היא חלק חשוב בהליך בניית חנות אינטרנטית בעלת קהל קונים נאמן. בגלל שהקונים לא יכולים לפגוש את המוכר באופן אישי, הפידבק של קונים קודמים משחק תפקיד חשוב ביותר בהליך קבלת ההחלטה לגבי הקנייה. ככל שיהיו יותר תגובות ודירוגים, כך מהימן יותר ייראה האתר. כדאי לעודד את הקונים להשאיר פידבקים (היות וקיימת נטייה טבעית להשאיר דווקא את הפידבק השלילי). באמצעות בקשה פשוטה או הצעת הנחה קטנה לקנייה הבאה ניתן לקבל מספיק תגובות בכדי לתרום להצלחה של  בניית חנות באינטרנט.

דירוג של 5 כוכבים מביא משמשים רבים להזמין את המוצר

9. עשו אופטימיזציה למנועי חיפוש של כל האתר

הצלחה של כל פרויקט באינטרנט תמיד מותנה באופטימיזציה של האתר ואין כל חלופה לעבודת הנמלים של אופטימיזציית האתר למנועי חיפוש. זה נכון באותה המידה לחנויות ואתרים רגילים. ם זאת, חשוב לזכור את הדרישות הספציפיות הניתנות דווקא לחנויות, בשל העובדה שמדובר במקור כספים שמבצע עסקאות, ולכן נדרשת אבטחה גבוהה יותר (SSL). כמו כן, לאחרונה גוגל מעדיף לתת דירוג גבוה יותר לאתרים המצוידים ברישיון SSL, גם כשלא מדובר בחנות. בנוסף לכך, יש להקפיד על הצ’קליסט של אופטימיזציית אתר. כלל אצבע בתחום זה – לבדוק את מילות החיפוש שלכם, להימנע מקידום מילים שבהן המתחרים שלכם הם האתרים הגדולים ביותר, לבחור במילות חיפוש זנב ארוך ובאופן כללי – להראות גמישות בנושא זה ולבצע מבדקי A/B  כדי לראות מה עובד הכי טוב עבור הנישה והמוצרים הספציפיים שלכם.

חנות אינטרנטית

10. וודאו שהחנות שלכם עובדת באופן תקין בגרסת מובייל

בשנה שעברה 30% מכלל הרכישות נעשו באמצעות המכשירים הניידים, ואין ספק שמספר זה הולך וגדל בכל שנה, והצפי הוא שעד 2020 כמעט מחצית מהרכישות יבוצעו במובייל. לכן חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון גם בעיצוב של האתר וגם בארגון הפרטים הקטנים בהתאם לחווית המשתמש של המובייל (למשל – כפתורים גדולים שקל ונוח ללחוץ עליהם, טקסט מספיק קריא, עיצוב אופקי עם גילגול נוח לקריאה נוחה של המידע). כדאי לבחון את האתר על מכשירים שונים כדי לוודא שהוא נוח בכל מצב.  בניית חנות באינטרנט צריכה להיות מותאמת גם לדרישות של חוג המוגבלויות בישראל, כך שכדאי להתקין תוסף הנגשה המותאם למובייל.

11. עקבו אחרי נתוני גוגל אנליטיקס ופעלו בהתאם

המתרחש באתר שלכם ולעשות את השינויים הדרושים על מנת להבטיח שהליך  בניית חנות וירטואלית יהיה הצלחה גדולה ויאפשר לכם להתפרנס בכבוד. באמצעות מעקב אחר כל צעד שלכם באנליטיקס, תוכלו לדעת מתי נעשות הפעולות המתאימות והנכונות להשגת מטרת גידול מסד הלקוחות, שיפור ההמרה ועליית המכירות. הכלי מספק אינספור מדדים של החנות שיכולים להראות את הבעיות המונעות מכם את ההצלחה.

12. הציעו משלוחים חינם

אחד מגורמי התחרותיות המשמעותיים ביותר בשוק המסחר המקוון הוא נושא המשלוח. ובגלל שאתרים גדולים רבים מציעים את המשלוחים חינם (דוגמת אמזון פריים), אז הצפי הכללי של האנשים הוא שהמשלוח עשוי להיות חינם. בנוסף, במידה ועלות המשלוח מופיע לראשונה רק בקופה בעת ביצוע הצ’אק-אאוט, זה עשוי לדחות את הקונים ולגרום להם לבטל את העסקה ברגע האחרון. לכן, כדאי לשקלל את עלויות המשלוח במחיר הראשוני, על מנת ליצור מחירים תחרותיים מצד אחד, אך לא להיות מופסדים מצד שני. יש שיטות נוספות, כגון הצעת כמה אפשרויות משלוח, הענקת משלוח חינם בקניית מספר מוצרים או על סכום מסוים ועוד. במידה ובחרתם להעניק משלוח חינם כחלק מיצירת מסד הלקוחות הראשוני, יש לפרסם זאת באופן נרחב בכל רחבי האתר.

בניית חנות דיגיטלית

13. פנו למובילי דעה בתחום שלכם להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מעבר למאמצי קידום ממומן רגיל, כדאי מאוד ליצור שותפויות עם גורמי בעלי שם, השפעה ואוטוריטה בנישה ובתחום שלכם. זה יכול להיות שליחת דגימות מוצרים לבלוגרים, כתיבת מאמרי אורח באתרים ידועים, יצירת נושאים חדשותיים שניתן לסקר באמצעי התקשורת המסורתיים (במידה ומדובר במוצרים שונים ופורצי דרך), שיתוף פעולה עם אנשים שונים. כדאי לנקוט בגישה יצירתית בתחום זה, משום שכל תחום הוא מיוחד במינו והיכרות עם אנשי מפתח בתעשייה זו משימה חשובה מעין כמוה, גם אם לכאורה היא לא קשורה ישירות לעבודות  בניית חנות אינטרנטית. יחד עם זאת, מדובר בשיווק דיגיטלי טהור ואיכותי.

14. היעזרו בפתרונות חומרה מוכנים

במידה ואין לכם יכולות קידוד מתקדמות, ניתן להיעזר בפתרונות מוכנים – כמובן שתוסף Woocomerce לוורדפרס הוא הראשון שעולה על דעתנו. אך באותה המידה ניתן להיעזר גם במערכים מוכנים נוספים, כגון Shopify או BigCommerce. פתרונות אלה מאפשרים בניית חנות דיגיטלית בפשטות יחסית, אך לפעמים הן עשויות להיראות מעט גנריות. במקרים אלה, כדאי לפנות לשירותיהם של אנשי מקצוע שיוסיפו מגע אישי ומותאם לחנות ויהפכו אותה לבולטת ומיוחדת, בעוד שכל החלק התפעולי יהיה מבוסס על פתרונות שנוצרו מראש, הותאמו לצרכיהם של בעלי חנויות ונבדקו אינספור פעמים על ידי מיליוני משתמשים.

15. אל תשכחו לשים עין על המתחרים

הלקוחות שלכם מחפשים שילוב של המוצרים הדרושים להם בשילוב עם מחירים נמוכים וחווית קנייה נעימה באופן כללי. כדי לדעת מה עובד הכי טוב, צריך תמיד לשים עין על הנעשה בחנויות המתחרות, להשוות באופן קבוע ולעשות שיפורים ושדרוגים בהתאם למה שמתאים לכם. זה יכול להיות בנושאים של מדיניות החזרים, מחירי משלוחים, אפשרות להחזיר מוצרים במשך 30 יום או 60 יום וכו’. כל זה מאפשר לייצר תזרים לקוחות קבוע ומתחזק ולהפוך לקוחות חדשים ללקוחות חוזרים – שזו הערבות הגדולה ביותר להצלחה של חנות מקוונת. כדי לעשות זאת, ניתן לבדוק חנויות קטנות כמו שלכם, או לחילופין לראות מה חדש באיביי, זירת המסחר הגדולה ביותר בעולם. ניתן לשאוב השראה ממקורות אלה ולעשות שיפורים קבועים בחנות שלכם.

בניית חנות אינטרנטית

16. היעזרו בתמונות באיכות גבוהה

כידוע, תמונה אחת שווה אלף מילים וכולנו “קונים” עם העיניים. אנחנו מעבדים את המידע הויזואלי תוך עשירית שניה, וזה עשוי להיות הזמן הדרוש בכדי להגיע להחלטה, האם לקנות מוצר כלשהו או לא. לכן, שימוש בתמונות באיכות הגבוהה ביותר הוא קריטי ביותר עבור  בניית חנות דיגיטלית מצליחה. התמונות צריכות להציג נאמנה את המוצרים, על מנת לא ליצור ציפיות לא מציאותיות שיגרמו לכך שהלקוחות יחזירו את המוצרים לעתים קרובות מדי. במידת הצורך, ניתן ללוות את התמונות בכיתובים המציינים את החלקים הבולטים והחשובים של המוצר. פתרונות נוספים שיוסיפו אטרקטיביות למוצרים: תמונות 360 מעלות, אפשרות עשות תקריב וליצור חווית קנייה כמה שיותר קרובה “לדבר האמיתי”.

17. הציעו קופונים ומבצעים

החופש שיש לבעלי חנויות בלי קשר לפלטפורמות כגון אמזון ואיביי מאפשר להם ליצור מבצעים כראות עיניהם ומבלי לתת דין וחשבון לאף אחד. ולכן כדאי לנצל זאת באמצעים שונים, כולל חלונות פופ-אפ נפתחים המציעים הנחות ודילים מיוחדים, נותנים קוד לקופון למבקרים ספציפיים. באופן כללי, חשוב לשמור על מינון נכון של תמריצי קנייה – לעשות אותם מספיק מפתים, אך לא מספיק מציקים. מומחים בתחום חווית משתמש יוכלו לתת לכם הנחיות נכונות ומדויקות על מנת למקסם את האפשרויות של פעולות אלה.

18. עודדו שיתופים במדיה החברתית

המדיה החברתית היא ה”מפה-לאוזן” של המאה ה-21, לכן חשוב לעודד את הקונים שלכם לשתף את החוויות שלכם עם המוצרים שלכם ובחנות שלכם עם כל חבריהם ברשת החברתית. ניתן לעשות זאת באמצעות תמריצים או בעזרת מיקום  כפתורי שיתוף במיקומים אסטרטגיים ונוחים (למשל – בליווי משפט שנון בסוף הרכישה). ניתן לעשות זאת גם במסגרת פעילות בעמוד עצמו, למשל לעשות הגרלה שההשתתפות בה מותנית בשיתוף פוסט או מוצר מסוים מהחנות. כל הפעילויות האלה נעשות במסגרת השפה הייחודית של המותג ומהוות חלק חשוב ביותר בהליכי שיווק דיגיטלי שחשוב לבתי עסק קטנים וגדולים כאחד.

19. נצלו את האפשרויות של קידום באימייל

היתרון המובהק של בניית חנות באינטרנט זה החופש לנצל את האפשרויות הרבות של פרסום באימייל. במסגרת רכישה נאספים נתונים אישיים של הלקוחות, ובאמצעות סימון “וי” על האפשרויות “שלחו לי אימיילים על מבצעים” ניתן ליצור אפיק נוסף של תקשורת עם הלקוח שבאמצעותו ניתן לפתות אותו לחזור לחנות שלכם פעם אחר פעם. מדובר בשיטת שיווק נגישה יחסית שמעניקה רווחים רבים במידה ונעשית בצורה נכונה. ניהול חנות זהו תחום שצובר תאוצה בשנים האחרונות, חשוב מאוד למצוא את החברות ואנשי המקצוע שיש להם ניסיון מוכח בהפיכת חנות אינטרנטית למניבה. קיימים כלים פופולריים ונפוצים לתחום פעילות זה, כגון אקטיב טרייל המאפשר לנהל קמפיינים נרחבים באי-מייל.

בניית אתרים

20. גבשו מדיניות החזרות נדיבה הכוללת החזר מלא

אחד העמודים החשובים ביותר בהליך בניית חנות דיגיטלית, זהו עמוד המסדיר את נושאי ההחזרות של המוצרים במידה והלקוח לא מרוצה או שביצע טעות במהלך רישום ההזמנה.

חשוב להסביר בהרחבה את התנאים שבמסגרתם ניתן להחזיר את המוצרים, בכדי למנוע מצבים שבהם היקף ההחזרים נהיה גדול מדי ופוגע ברווחיות העסק. ברמה הכללית, בכדי למנוע זאת, יש לעשות תיאורי מוצרים מדויקים ולהסביר כל שלב בהזמנה בכדי שהגולש יבין את כל התהליכים ללא כל בעיה. בשלבים הראשוניים, כדאי לשקול להציע החזרים על חשבונכם, אך כדי שזה לא יפגע בכם – יש לדאוג לאיכות המוצרים ודיוק בתיאורים, וכן לסדר במלאי שלכם למניעת שגיאות בשליחה. כל אלה יבטיחו שהלקוחות יתרשמו לטובה מהנכונות שלכם ללכת לקראתם מצד אחד, אך מצד שני לא ינצלו זאת לרעתכם.

אנו מקווים שמדריך זה היה מועיל עבורכם ויהווה צ’קליסט עתידי לעבודה על בניית חנות באינטרנט והפיכתה להצלחה גדולה! המשיכו לעקוב אחר הפרסומים באתר לקבלת מידע יעיל ואיכותי נוסף בתחום שיווק דיגיטלי וקידום חנויות מקוונות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

אנו מקווים שמדריך זה תרם לכם והוסיף נחישות ורצון לקדם בניית חנות וירטואלית שתהפוך למקור פרנסה מהימן. במידה ואתם מעוניינים לעשות זאת בליווי צוות מנצח של מומחים בתחום שיווק דיגיטלי, בניית אתרים וניהול עסקים מקוונים – פנו אלינו עוד היום לגיבוש תכנית פעולה ממוקדת ואיכותית.

אתם מוזמנים ליצור קשר בטופס מטה ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

לקבלת הצעת מחיר ותכנית פעולה ממוקדת ויעילה – צרו קשר עוד היום!

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן