הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום ממומן

קידום ממומן – האם ההוצאה שווה את זה?

קידום ממומן בגוגל

ישנם מספר דרכים להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך למשל ע"י קידום אתרים פרסום ושיווק ברשתות חברתיות דרך האינטרנט, דרך הפרסום הדיגיטלי אפשר לבצע פרסום ממוקד ללקוחות ספציפי או פרסום רחב לצורך חשיפה, פרסומים לפרויקט קצר או ארוך, קמפיין להשארת לידים או מכירת מוצר ועוד מגוון מאפייני קמפיינים.

לפרסום בגוגל שתי אפשרויות : קידום אורגני (קידום לטווח ארוך) צריך סבלנות, השקעה חודשית קבועה, לרוב לא יהיו תוצאות לפני חצי שנה. קידום ממומן – קמפיין לפרסום בגוגל לאורך זמן קבוע עם משתנים קבועים ועלות קבועה לרוב התוצאה לטווח הקצר.

אז מה יעיל יותר? מה משתלם יותר? מספר טיפים מימני.

  1. איך מתומחר קידום ממומן? קידום ממומן הוא סוג של קידום אתרים ע"י מודעה שיווקית קצרה המניעה לפעולה וע"י לחיצה על המודעה אתה מועבר לדף נחיתה או לאתר ייעודי. לאחר הלחיצה של הגולש העסק מחויב עבור הקליק שנגזרת ממספר פרמטרים: מהתחרות על הביטוי מפתח (על כל ביטוי מפתח יש מידע כמה משתמשים בביטוי זה בחיפושים בגוגל ומה העלות הממוצעת לקליק) איכות המודעה ורלוונטיות מילת המפתח המקושרת למודעה ורלוונטיות האתר המקושר למודעה. אפשר להגביל את הקידום הממומן למאות שקלים בודדים בחודש ומעלה, כיוון שככול שהסכום הפרסום עולה היעילות בפרסום עולה לא בצורה ישרה ולכן הצורה האופטימלית  לפרסום ממומן בגוגל היא לסכומים גדולים לתקופות קצרות ליצירת כמות עבודה להחזר השקעה.
  1. האם להשקיע בקידום אורגני או רק בקידום ממומן? קידום אורגני חלקו הגדול הוא אופטימיזציה של האתר שלך אל מול מחקר מילות מפתח שנעשה ומחקר מתחרים, קידום אורגני בנוי ע"י הוספת קישורים מאתרים נוספים לצורך אמינות האתר, העלאת מאמרים, והחלפת קישורים עם אתרים תואמים ותחזוקה שוטפת של האתר. בשונה מקידום אורגני לקידום ממומן לא צריך אתר אפשר להשתמש בדף נחיתה ואפילו ללא פירוט עבור העסק שלכם (לדוגמא טופס לידים ללא שם)
  1. חלוקת עוגת התקציב קידום ממומן מביא עבודה לרוב בטווח הקרוב אבל הפסקתו גורמת לאיבוד כל הזכויות שהאתר צבר, קידום אורגני אומנם צריך סבלנות אבל את הפירות רואים בטווח הארוך. ולכן שבונים תקציב פרסום אני ממליץ לא לזנוח את הקידום האורגני ולא את הממומן, חלקו את התקציב בחוכמה, נתבו את התקציב לקידום אורגני והעבירו כספים לקידום ממומן בצורה נקודתית. הסיבה היא שבקידום אורגני אתה מיטיב עם האתר מייעל אותו הופך אותו לאיכותי יותר וממותג וע"י קידום הממומן תצרו הרבה תנועה לאתר הממותג שלכם. ע"י תחזוקת אתר וקידומו הקמפיין הממומן יהנה גם כן ע"י תשלום נמוך יותר לקליק לאור אפקטיביות ורלוונטיות גבוהה של האתר
  1. לפרסם! לא סתם כולם היום מפנים תקציבים לשיווק דיגיטלי – קידום אורגני וקידום ממומן. זו הדרך להגיע ללקוח ולמסור לו מידע בדרכים שהעסק בוחר בצורה הרווחית ביותר בשבילו.
  1. לא להזניח את הרשתות החברתיות פרסום אורגני וממומן הינם פרסומים מצוינים אך בד בבד יש צורך לפרסם ולנהל עמוד עסקי לעסק, לפרסם אותו, ולמקד את הפרסום והמוצר לקהל היעד הנכון.
  2. אצל מי כדאי לפרסם? חשוב וכדאי הוא לנתב את תקציבי הפרסום לאלו היודעים לטפל ללקוח בכל מישורי הפרסום הדיגיטלי, אלו שמבינים גם בקידום אורגני ממומן ורשתות חברתיות כך יחסוך לכם אינפורמציה כפולה או שונה הגיעה לגולשים שלכם.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מחפשים להזניק את העסק קדימה? אשמח לבחון את האתר שלכם ולומר מה אפשר לשפר בכדי להזמיק אותכם קדימה. מזמין אתכם ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי