פרסום עסקים באינסטגרם

פרסום עסקים באינסטגרם

קשה לדמיין עולם בלי אינסטגרם: עם כ-5 מיליון יוזרים ישראליים שמחציתם משתמשים יומיים, למעלה מ-3.6 מיליון צפיות בסטורי וכמעט 2.5 מיליון צופים ברילס (Reels), ברור לכל שמי שלא שם לא קיים. אז אם עדיין לא התחלתם לפרסם את העסק שלכם? זה הזמן להתחיל! מיד תדעו איך עובד פרסום עסקים באינסטגרם, איך הופכים את העמוד העסקי לממתק דרך הסטורי ומהי הדרך הטובה ביותר לקצור עוקבים, מעורבות, מיתוג ותהילה.

אם בתחילת הדרך דשדשו מרבית העסקים בניסיון להבין את רזי הפרסום דרך הפייסבוק, הרי שכיום ככל שהדבר נוגע לפרסום באינסטגרם, אף עסק כבר לא מתלבט. שיווק דיגיטלי לעסקים הפך לאפשרות הפרסום הטובה ביותר, גם בשל הזמינות ועלויות הפרסום הזולות בהשוואה לשלטי חוצות ופרסום בטלוויזיה וגם בעקבות כמות העוקבים הפוטנציאלית, אפשרויות המשך החשיפה, הקשר האישי בין מותג לקהל שלו והיכולת לשמור על גיוון, יצירתיות ועניין.

פרסום עסקים באינסטגרם: המותגים שחייבים להיות שם

רגע לפני שנציג בפניכם מגוון של עצות וטיפים לגבי פרסום באינסטגרם, חשוב להדגיש שאינסטגרם היא רשת חברתית המבוססת בעיקר על המרכיב הויזואלי ולכן תתאים מאוד לעסקים שיכולים להפגין ויזואליות: צלמים, מסעדות, מעצבי פנים, קוסמטיקאיות, מארזים למיניהם ועוד. פרסום עסקים באינסטגרם שמדבר דרך אמצעים ויזואליים בצורה עקבית, צפוי להביא לחשיפה גבוהה במיוחד. כמובן שחלק בלתי נפרד מהפרסום יהיה גם דרך שיווק ממומן, כך שתוכלו להופיע גם לגולשים חדשים, לאסוף ולבנות קהלים דרך הסטורי והכל תוך כדי גלישה נוחה, אינטואיטיבית אפילו, דרך האפליקציה.

פרסום עסקים באינסטגרם

איך לפרסם באינסטגרם דרך קידום אורגני

כולם רוצים להיות כוכבים באינסטגרם ולצבור מאות אלפי עוקבים ולייקים על כל פרסום שלהם, אבל איך לפרסם באינסטגרם כדי להגיע לשם? עליכם לדעת שהדרך אפשרית, אך היא ארוכה, עיקשת ודורשת הרבה מאוד עבודה.

כולם רוצים להיות כוכבים באינסטגרם ולצבור מאות אלפי עוקבים ולייקים על כל פרסום שלהם. עליכם לדעת שהדרך לשם אפשרית, אך היא ארוכה, עיקשת ודורשת הרבה מאוד עבודה.

עקרונית, אפשר להעלות כל תוכן שתרצו באופן אורגני לאינסטגרם: מסטטוסים וסרטונים ועד סטורי (סטטוס מצולם הנשמר ל-24 שעות בלבד) ורילס (פיצ'ר ליצירת סרטונים קצרים, בדומה לאלו שעולים ברשת הטיק טוק).

גם כאן, בדומה לפרסום דרך הפייסבוק, מומלץ שלא לפרסם רק תוכן מכירתי, אלא גם אותנטי יותר, למשל כזה שמשקף מה קורה מאחורי הקלעים של העסק או שנותן טיפים וערך בתחום הידע של המפרסם. למשל "הצצה לארון הבגדים" של סטייליסטית, או מתכון מצולם ל"הכנת עוגיות שוקוצ'יפס בקלי קלות" בעמוד של קונדיטור. בנוסף ניתן ליצור טיפים המופיעים כתמונות, טיזרים ופעילויות שיוצרות מעורבות. סוד הקסם כאן הוא איזון בין הצד המכירתי של העמוד לבין הצד האותנטי, כך שתוכן מכירתי יעלה בתדירות יותר נמוכה.

פרסום עסקים באינסטגרם

מאז שממשק הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם חברו יחד, מערכת הפרסום הממומן "יושבת" על הממשק של פייסבוק עצמם. כאן הדגש החזק ביותר הוא על מעורבות חברתית של המשתמשים, מה ששולח אתכם לעבודת איסוף נתונים מורכבת המכילה אינפורמציה כמו: תחביבים ותחומי עניין, מיקומים גיאוגרפיים בהם נמצאים הגולשים ומענה יעיל יותר לצרכים שלהם.

אז איך מפרסמים בממומן? הנה כמה סוגי מודעות של פרסום עסקים באינסטגרם:

  • פרסום בסטורי באינסטגרם – יצירת קמפיין ממומן לסטורי, המורכב ממודעות שונות.
  • קמפיין לידים – יצירת קמפיין לאיסוף לידים מגולשים שהשאירו פרטים בתוך טופס באינסטגרם
  • קמפיין המרות לתוך האתר – הגולשים יצפו במודעה ויוכלו להקליק עליה, כדי לעבור ישירות לאתר שלכם.
  • קמפיין מעבר לתוך העמוד העסקי – זהו קמפיין שבו ניתן להעביר לקוחות מצפייה פסיבית במודעה, אל תוך הדף העסקי שלנו כדי לסמן עוקב.

כמובן שבכל סוג של קמפיין ניתן לשאוב נתונים על מנת לעקוב אחרי הצלחת המודעות, לזהות את המגרעות ולטפל בהן באופן מידי.

אז איך בעצם מתחילים?

בהנחה וכל שיש לכם כרגע הוא פרופיל פרטי, דעו שלא ניתן לבצע פרסום עסקים באינסטגרם ללא יוזר עסקי ולכן עליכם ליצור תחילה אינסטגרם עסקי. ניתן להמיר את הפרופיל הקיים לעסקי, כך שממש אין צורך לחפש איך למחוק חשבון אינסטגרם. הפרופיל העסקי יהפוך כבר מהרגע הראשון לפנים, אם תרצו חלון הראווה של העסק ולכן חשוב מאוד שהוא יציג את התדמית המדויקת בכל אזורי הדף.

נתחיל עם הביו, שצריך לכלול כמה פרטים חשובים:

  • משפט המייצג את העסק – זה יכול להיות סלוגן, תיאור העסק או פירוט של האג'נדה בעמוד. מדובר ברכיב מרכזי מאוד בתפיסת העסק ולכן הקדישו זמן כדי ליצור את המשפט המתאים ביותר, רצוי גם כזה שילכוד את תשומת לב הגולשים.
  • תמונת פרופיל – התמונה תכיל כמובן את הלוגו ולא את הפנים שלכם כבעלי העסק. שימו לב שהתמונה נדרשת לפרופורציות מסוימות שיש לעמוד בהן, כדי שהיא תיראה טובה ולא מטושטשת או חלקית.
  • לינק לאתר – אם יש לכם אתר, כמובן. ישנם עסקים רבים שמבססים את עצמם אך ורק דרך הרשתות החברתיות ולכן לא מדובר בפרט הכרחי. ניתן להוסיף גם את מספר הטלפון.

פרסום עסקי ממומן דרך האינסטגרם: השלבים הראשונים

המערכת בה מתבצע פרסום עסקים באינסטגרם, כפי שכבר קראתם, זהה לזו של פייסבוק. עליכם לבחור תחילה את יעד הקמפיין (למשל קמפיין מעורבות, הגדלת עוקבים וכו') ולאחר מכן את קהל היעד ויתר המאפיינים הרצויים כמו גיל, מגדר, תחומי עניין ועוד. כעת עליכם לסמן את המדינה או האזור הגיאוגרפי הרלוונטיים. ב-EXCLUDE תוכלו להחריג למשל את מי שאינכם מעוניינים שהמודעה תגיע אליו כלל, כמו למשל גברים אם העסק פונה לנשים בלבד.

לאחר מכן, עליכם להגדיר את התקציב התקופתי או היומי שברצונכם להוציא על הקמפיין ולתזמן את הפוסט לעלייה במועד המתאים מבחינתכם. בסיום, קובעים האם האופטימיזציה לקמפיין תהיה אוטומטית, ידנית, או מחיר פר קליק.

סנכרון עמוד האינסטגרם שלכם עם פייסבוק

לפני שתצאו לדרך עם הקמפיין הראשון  של פרסום עסקים באינסטגרם, כדאי לבדוק ששתי הרשתות מסונכרנות כראוי. תוכלו לבדוק זאת דרך ההגדרות וכאשר תקליקו על אזור בחירת הפוסט, התוכנה תציג לכם את כל הפרסומים שעלו באינסטגרם וגם בפייסבוק. כעת ניתן לבחור את פוסט האינסטגרם שהייתם רוצים לקדם ולאשר אותו.

חיבור הדף לביזנס מנג'ר ומנהל המודעות

מומלץ לחבר את החשבון שלכם באינסטגרם לביזנס מנג'ר כדי להקל על הניהול והשליטה בקמפיינים. היכנסו לביזנס מנג'ר והוסיפו בתוכו את החשבון באינסטגרם. ניתן להוסיף אנשי מפתח נוספים שתרצו שישארו בשליטה על החשבון.

לאחר מכן, בכניסה למנהל המודעות ויצירת קמפיין חדש, היכנסו לעריכת המודעות וגללו עד למטה, לפילוח הקהלים. שם ממתינה לכם אפשרות המיקומים (Placements) בה תוכלו לבחור מיקומים ידניים ולמקם את המודעות בתוך הפיד של הגולשים, בסטורי וכו'.

איך לתפעל בשוטף את האינסטגרם?

פרסום עסקים באינסטגרם עובד, אבל הפירות ממנו לא מתקבלים מיד. כדי לצבור לעצמכם קהל ולהפנות אותו גם לאפיקי הרווח שלכם, תזדקקו לפעילות קבועה, יומיומית אפילו בתוך התוכנה. בצעו לייקים לפוסטים ומעקב אחרי עמודים שיש להם קשר עסקי או הוליסטי עם תחום הפעילות שלכם, נהלו בחכמה תגובות מצידכם וכמובן שמרו על רצף בעליית הפוסטים, הסטוריז והרילס.

כמובן שביצוע קידום באינסטגרם שנשמר ביעילותו נדרש להיות מעולה, ולכן תמונות צריכות לעלות ברזולוציה טובה ואיכותית, הסרטונים צריכים להיות תכליתיים מאוד (הגיעו מהר לתכלס) וצרו כמה שיותר תוכן ויזואלי מסקרן, שיתן לקהל שלכם טעם של עוד. כיום רבים משתפים פעולה עם משפיעני אינסטגרם שונים כדי לחזק את השיווק האישי שלהם כך שתוכלו לשקול גם את האפשרות הזו. ועוד טיפ קטן: שימו בתוך הסטורי שאתם מעלים לינק לדף העסקי או לאתר שלכם כדי להגביר אליהם את הטראפיק.

בנוסף לכל אלה, עליכם לדעת איך לעבוד כראוי לאורך הזמן עם האשטגים – אלה תגיות שקושרות בין אלמנטים מהעסק שלכם לבין עולמם של הגולשים. ההאשטג שלוקח חלק כיום בכל פרסום עסקים באינסטגרם, ידוע ככזה שמגביר את המעורבות בפוסטים שלכם ולכן מומלץ שלא לוותר עליו. לאינסטגרם יש גם תבנית להאשטגים מוכנים שניתן לנסות.

לסיכום, האינסטגרם יכול להפוך אתכם לעסק משגשג!

אם תתמידו, תרכשו ניסיון בעבודה עם ממשק הפרסום ותגייסו את בעלי המקצוע המתאימים לצידכם, תוכלו ליהנות מעמוד עסקי משגשג ואפילו רווחי מאוד. כיום פרסום עסקים באינסטגרם נחשב למלאכה מורכבת הדורשת ידע קודם, בייחוד בשל התחרות הרבה בין עסקים ומפרסמים על תשומת ליבם של הגולשים.

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

מעוניינים ליצור דף עסקי מדהים שמושך אליכם את כל הלקוחות? צרו קשר כבר עכשיו עם סוכנות שלנו ואנו נדאג לעמוד המושלם.

אורי מינץ
פרסום עסקים באינסטגרם
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page