הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

בניית קהל

הדרכים החדשניות לבניית קהל עוקבים נאמן וממיר

העולם המקוון שינה במידה משמעותית ביותר את כל עולם המסחר. למעשה, הוא יצר אלטרנטיבה שונה גמרי לכל הליך השופינג. במסגרתו, בניית חנות באינטרנט הפכה לעסק הרבה יותר פשוט (ולצד זה – גם הרבה יותר תחרותי), ואם בעבר מקומות פרסום בעולם הפיזי היו המקור הבלעדי לקונים וגידול מכירות, כיום שיווק דיגיטלי הוא הכלי האולטימטיבי להרחבת העסק. והדבר הנפלא ביותר בו – זה שברמה העקרונית, כל אחד יכול.

זאת בהנחה שהבעלים של החנות הדיגיטלית מבין את הצרכים של הקהל שלו וגם יודע דבר אחד או שניים על רשתות חברתיות וכן על קידום אתרים ברמה העקרונית. לנו יש את כל הכלים על מנת לעזור לכם לעשות הליכי בניית חנויות וכן לבצע שיווק דיגיטלי איכותי ומקצועי בהמשך הדרך.

זאת מתוך ההבנה המהותית ביותר של השינוי שהתרחש עם העברת זירת הקניות מהעולם האמיתי למקוון: בעוד שבחנויות הפיזיות, המטרה האולטימטיבית היא הרחבה ושווקים חדשים, האתגר של חנויות מקוונות הוא שימור לקוחות ונאמנות למותג. רכישה אחת שלא הופכת ללקוח חוזר היא מהרבה בחינות הפסד חמור לחנות. לכן, בכדי ליצור קהילת קונים נאמנה, נלהבת והכי חשוב – הנוטה לקנות שוב ושוב, יש לבצע הליך של גיבוש קהילה שכזאת.אני רוצה נציג בפניכם כמה מהשיטות הרלוונטיות ביותר כיום, המשלבות את ההיבט הטכנולוגי של קידום אתרים, האנושי של רשתות חברתיות והכללים השיווקיים שהיו מנת חלקי אנשי המכירות מאז ומתמיד ורק שינו מעט את צורתם נוכח ההתפתחות הטכנולוגית.

מדוע בניית עמוד נחיתה זה לא מספיק?

השיטה הרגילה של שיווק דיגיטלי היא פשוטה – בניית חנויות, בניית עמוד נחיתה והמתנה ללידים. עם זאת, כאשר התחרות שלכם היא אינסופית מדובר בהשקעה לא יעילה, משום שהליך יצירת ליד חדש (לקוח חדש) עולה פי חמישה יותר מאשר שכנוע לקוח קיים לביצוע רכישה נוספת. במילים אחרות, דווקא בעולם של שיווק דיגיטלי “לקוח משומש” תמיד עדיף!

לכן כל המותגים המצליחים ברשת דואגים גם למשוך לקוחות חדשים, אך משקיעים לא פחות בלקוחות הקיימים ובמשימה לדאוג שיהיו מרוצים. וזה נעשה, בין השאר, בעזרת המון שיטות, הבאתי לכם את שבעת השיטות הבאות מעולם שיווק דיגיטלי בתחום המסחר המקוון שלדעתי הכי חשובות. המטרה של כל השיטות האלה היא למשוך לקוחות חדשים וגם לגרום להם להישאר.

בניית אתרים

1. השכילו לזהות את המאפיינים שהופכים את המותג שלכם לייחודי – והפגינו זאת בכל דרך

לפני תחילת כל פעילות שיווק דיגיטלי, יש קודם כל לבודד, להבהיר ולבסס את הערך הייחודי שאתם מעניקים לכל אחד מהקונים הפוטנציאליים או הקיימים שלכם. במילים אחרות, יש למצוא את הגורם שמבליט אתכם בין כלל המתחרים שלכם. יש קטגוריות שונות של גורמים שיכולות להפוך לערך זה:

  • מגוון המוצרים – האפשרות למצוא מוצרים שאין לאף אחד אחר תקסום לקונים הפוטנציאליים
  • איכות המוצרים – איכות גבוהה ומוכחת זה בהחלט יתרון שקשה להתחרות בו
  • משלוח מהיר – אחד החסרונות של רכישות באינטרנט זה ההמתנה למשלוח, לכן השקעה בנושא זה יכולה לקדם אתכם באופן משמעותי.
  • שירות לקוחות שעושה מעל ומעבר – צ’אט בוט המותקן באתר, מענה אנושי באמצעות רשתות חברתיות ומענה טלפוני, כל מה שאקטואלי לקהל היעד שלכם.
  • מחירים נמוכים – כאן אין מה להוסיף, מלבד העובדה שהעסק עדיין צריך להיות רווחי כדי לשרוד, מן הסתם.
  • התאמה אישית של מוצרים – בתקופה שבה האינדיווידואלית מהווה חלק חשוב מכל נושא הצריכה, האפשרות להעניק מוצר מותאם אישית יכולה להפוך למאפיין בולט וייחודי לכם.
  • אפשר למצוא גורמים יצירתיים יותר – אין גבול לדמיון בנושאים אלה (בהנחה שמדובר במשהו שאכן דרוש לקהל היעד שלכם).

ברגע שהערך הובהר, יש צורך בפרסום שיטתי, קבוע ועקבי שלו בכל ערוצי שיווק דיגיטלי שלכם. ניתן להעביר את הערך הזה באמצעים חזותיים, במסגרת הסלוגן, בסרטונים. לא משנה מה הפורמט, אתם תמיד צריכים להדגיש את הייחודיות שלכם, על מנת שעצן קיומה תתפוס את תשומת לבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כמה שיותר מהר, מה שייצור מערך שיווקי יעיל (וזו המטרה האולטימטיבית בכל התהליך הזה). כדאי להחזיק את הערך הייחודי בראש כבר מהשלבים הראשונים של בניית חנויות – כולל עיצוב אתר, עיצוב לוגו וביסוס המסרים השיווקיים הראשוניים.

קידום אתרים

2. צרו תכנים בבלוג החנות שלכם שגם תורמים למאמצי קידום אתרים וגם מעניינים ומועילים לגולשים

למרות כל ההתפתחויות האחרונות בעולם האינטרנט, שיווק דיגיטלי מבוסס תוכן עדיין שומר על מעמדו בתור דרך הפרסום היעילה ביותר שמביאה את התוצאות הטובות ביותר תמורת הכספים המושקעים בה. לא פחות חשוב, תוצאות אלה נשמרות לטווח הארוך. ניתן לנצל אסטרטגיה זו ביעילות גם לטובת קידום אתרים של מסחר מקוון, באמצעות ביסוס בלוג בנושא הרלוונטי. להלן כמה נתונים מעניינים בדבר שיווק בעזרת תוכן.

  • בלוגים מניעים 88% יותר לידים עבור חברות B2B וב-67% עבור חברות B2C.
  • 70% מכלל האנשים בוחרים להיחשף למידע בדבר מוצרים חדשים באמצעות תוכן מותאם אישית.
  • אחוז ההמרה של אתר המיישם שיטה זו של קידום אתרים הינו גבוה כמעט פי שישה.

אך כדי לנצל את כל היתרונות האלה, צריך להשתמש בבלוג בצורה הנכונה. כמובן שיש להיעזר במילות חיפוש רלוונטיות ולבצע מהליכים נוספים בנושאי אופטימיזציה. אך מה שיותר חשוב, זה ליצור תוכן שיהיה כמה שיותר מועיל עבור הגולשים שלכם. הבלוג לא צריך להיות מבוסס רק על קידום עצמי, אלא גם להעניק ערך אמיתי בנושא הקרוב ביותר לתחום הפעילות שלכם. ניתן להשלים זאת עם קריאות לפעולה שמעודדות אינטראקציה בתגובות, או פשוט להוביל את הלקוחות בעדינות לעמודי רכישה. כל תחום הוא מאוד אינדיווידואלי בגישה המותאמת אישית שלו, אך המפתח להצלחה הוא תמיד לדאוג ליצור את הגישה המותאמת הזו.

לכן כלל האצבע ליצירת תכנים בלוג שיקדמו גם את מאמצי קידום אתרים וגם ייבנו קהל עוקבים נאמן זה למצוא נושאים אקטואליים שגם משלבים מילות חיפוש – וכדאי לא לשכוח גם ממילות חיפוש ארוכות-זנב שיעילות מאוד לקידום אורגני לטווח הארוך ולשמירה על דירוג יציב (משום שהתחרות בהן פחות קשה). גם ברמת קהל היעד מילים אלה הן טובות, זאת משום שהן

קידום אתרים

3. צרו תכניות שיווק שותפים כצלע משלימה למאמצי שיווק דיגיטלי

הפרסומת הטובה ביותר אף פעם לא נראית כמו פרסומת. לכן אנשים סומכים יותר על תכנים שמגיעים מאנשים שהם מכירים בצורת המלצות. ההבנה הזאת חלחלה לתודעה של המפרסמים בתחום שיווק דיגיטלי והתהוותה לפורמט חדש – שיווק שותפים. למעשה, מדובר באנשים היוצרים תכנים ניטרליים לכאורה (ופעמים רבות הם אכן ניטרליים וההמלצה היא אותנטית) ומקשרים לרכישת המוצר המפורסם באמצעות לינק ייחודי להם, זאת על מנת שבעל החנות יאתר את המפנה ויוכל להעביר לו עמלת תיווך או כל גמול אחר על עבודתו.

אפשרות זו פתוחה כיום לחנויות בכל סדר גודל, הודות למנגנונים המותאמים שפותחו למטרות אלה. מדובר בכלי יעיל מאוד להרוות מסד הלקוחות, היות וכל החברים ובני המשפחה של הלקוחות הקיימים שלכם כבר חולקים איתם מאפיינים מסוימים, כך שיש סיכוי גבוה שגם הסביבה של הקונים הנוכחים תואמת את המאפיינים הדרושים כדי להפוך ללקוחות פעילים. כאשר ההמלצה מגיעה ממקור מוכר ואמין – מידת ההתנגדות פוחתת במידה רבה. כדי להכפיל את הרווחיות של תוכנית שיווק השותפים שלכם, כדאי לחשוב על תגמולים מעניינים גם למפרסמים וגם לקונים שמגיעים מהם (הנחות מיוחדות, מתנות וכו’).

4. גייסו משפיענים בתחום שלכם בכדי שיפרסמו את המוצרים עבורכם

גורם נוסף שנחשב לאמין מעבר לחברים ובני משפחה – אלו אושיות אינטרנט ידועות, אלה הזוכים לתואר “משפיענים”. מדובר באנשים בעלי חשיפה רחבה (בעיקר במסגרת עמודי רשתות חברתיות שלהם הרלוונטיות לקהל היעד הדרוש לכם) לקבוצות שונות, כגון בני נוער, אימהות, נשים בגילאים שונים, גברים, אנשים העובדים בתחום ההיי טק ופילוחים נוספים. משפיענים נותנים לעתים קרובות עצות וטיפים ונושאים הקרובים ללבם של העוקבים שלהם. כך, פנייה לגורמים אלה לשיתוף פעולה על בסיס תנאים שונים יכולה להביא לתוצאות טובות מבחינת חשיפת המותג והזרמת תנועה חדשה.

אפשר לתעל אותה לדיל ספציפי באמצעות בניית עמוד נחיתה ייעודי, או לכל עמוד של רשתות חברתיות שיש לכם. משפיענים עשויים להיות יעילים במיוחד בנושאים כמו אופנה, גאדג’טים, מוצרי לייף סטייל לבית וכו’.

מומחים בתחום שיווק דיגיטלי פונים לאושיות אלה ומציעים להם דגימות מוצרים או את המוצרים עצמם תמורת סקירה. התנאים של כל אדם שונים ונדרשים כאן כישורים דיפלומטיים בכדי לגבש את התכנית המשתלמת ביותר לשני הצדדים. לפי הנתונים הקיימים כיום, החזר ההשקעה עבור שיתוף פעולה עם משפיען יכול להיות גבוה פי 11 מהליכי שיווק דיגיטלי מסורתיים ו-94% מהמפרסמים נעזרים בשיטה זו ומאמינים שהיא יעילה ביותר.

בכדי להפיק את המרב מהאפשרות הזו, לא חייבים לפנות לאנשים הידועים ביותר. לעתים מספיק לעשות חשיפה באמצעות רשת של כמה אנשים פשוטים שכותבים סקירות על מוצרים בעמודי הרשתות החברתיות שלהם. שיטה זו יכולה ליצור חשיפה ממוקדת ביריעה רחבה ולתת תוצאות מתונות לטווח הארוך.

5. עודדו הרשמה לרשימות דיוורים ליצירת קשר ישיר עם הקונים

כדי למשוך לקוחות חדשים, צריך ליצור שם טוב ורושם ראשוני חיובי. אך על מנת לשמר לקוחות, יחס אישי וקשר קרוב עם הלקוחות – זה המפתח. ולכן, האי-מייל מהווה דרך טובה לתקשר עם הקונים, משום שמדובר בכלי שמאופיין ביותר אינטימיות מכל אחד אחר. ההודעה מגיעה לתיבת הדואר האישית, ולכן רשימת דיוור עדיין שומרת על מקומה המכובד בעולם של שיווק דיגיטלי לבתי עסק מקוונים. קיימים פתרונות תוכנה רבים המאפשרים ליצור מכתבים מותאמים אישית ולנהל קמפיינים תוך ניטור תגובות המשתמשים.

אך הגורם המכריע להצלחה הוא התוכן שאתם מספקים – המטרה היא שהגולשים אכן ירצו לקרוא אותו, יצפו להגעת הדיוורים שלכם. כי אם התוכן שלכם הוא חסר מעוף ומשעמם בעיניי הקונים הקיימים – אז המהלך הזה גורם ליותר נזק מתועלת. להלן מספר דרכים להפוך את הדיוור ליעיל, מקרב ומעודד רכישות חוזרות:

  • הציעו הנחות בלעדיות
  • הפכו את ההיצע בדיוורים למוגבל בפורמט של “השעון מתקתק”
  • ספקו המלצות מותאמות אישית ללקוח על בסיס הרכישות הקודמות שלו.
  • הכריזו על מוצרים חדשים במלאי
  • פרסמו קטעים מפוסטים חדשים בבלוג (ראו סעיף מס’ 2)
  • השקיעו בעיצוב הדיוורים באופן שיהפוך את הקריאה לחוויה נעימה ויעילה.

פרסום בפייסבוק

6. נצלו את האפשרויות של רשתות חברתיות ליצירת קשר אישי וישיר עם הקונים

יש שימושים רבים לעמודי רשתות חברתיות של חנויות מקוונות – לענות על שאלות, להגיב לתלונות, לתת המלצות מותאמות אישית, או אפילו להחליף כמה משפטים מבודחים. כל זה מאפשר ליצור חזות של מותג איכותי, אותנטי וקרוב לקונים שלו. כדי לנצל את כל האפשרויות החברתיות של הרשתות, יש לזכור שכל התחום הזה סובב סביב האישיות. שיווק ישיר ולא מחוכם לא נראה טוב בפיד ולכן יש לחשוב על אפשרויות מקוריות ואלטרנטיביות יותר, לתת ערך גם לפוסטים הקצרים ביותר.

מומלץ לענות בתגובות בנימה אנושית ולא “אוטומטית”, בכדי שאנשים לא ירגישו שהם משוחחים עם צ’אט בוט. ראוי לציין שניצול מיטבי של רשתות חברתיות דורש הקשבה לא פחות מדיבור. לכן שיתוף של פוסטים שעשו הקונים ותוכן נוסף שנוצר על ידי המשתמשים הופך למניע של עוקבים, תנועה ואנגייג’מנט.

שיווק ברשתות החברתיות דורשות לא מעט זמן – ניתן לפנות לשירותי ניהול מקצועיים בשילוב עם קידום אתרים מסורתי, או לחילופין, להיעזר בשירותי אוטומציה שונים, כגון תזמון מראש של הפוסטים באינסטגרם או מענה אוטומטי בהודעות בעמוד פייסבוק.

7. הפכו את מערכי שירות הלקוחות ואת מדיניות השימוש וההחזרות שלכם – לכלי שיווקי

לפעמים השיטה היעילה ביותר להתחבב על אנשים – זה פשוט להיות נחמדים וחביבים! גולשים רבים בוחרים את ספקי המוצרים שלהם בהתאם למה שהם רואים בעמודי נהלי שימוש ומשלוח. באמצעות ניסוח עמודים אלה באופן שידבר ללב הקונים, תוכלו להעלות את הסיכויים שלכם להפוך לחנות הבית שלהם.

הטבות פשוטות כגון אפשרות לקבל החזר על המוצר יכולות לעשות פלאים לבית העסק. שירות לקוחות אדיב יכול להפוך לצד חזק של בית העסק, בעוד שמענה גרוע או לא מספק עשוי להכשיל את כל העניין.

לפי המחקרים, לפחות שליש מהמשתמשים מחליטים באופן מיידי להחליף ספק כלשהו לאחר חוויה לא נעימה אחת בלבד וכמעט חצי מודים בפה מלא שהם לעולם לא ישובו לעשות עסקים עם ספק שאכזב אותם פעם.

בעולם בניית חנויות, מדיניות החזרים שמבוססת על האינטרסים של הלקוח הופכים לנורמה מקובלת, בשל  הסיכון הראשוני שלוקח המשתמש בעת ההחלטה לרכוש מוצר באינטרנט. האפשרות להחזיר את המוצר מעניקה למשתמשים את הביטחון הדרוש לביצוע הרכישה וגם מעלה את הסבירות לרכישה חוזרת.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

מחפשים להגדיל מכירות? רוצים לייצר לקוחות משלמים באמצעות החנות האינטרנטית שלכם? אני נותן שירותי דיגיטל לעסקים קטנים ובינוניים בכל הערוצים הרלוונטים עבורם. אז אם אתם מחפשים להגדיל את כמות הלקוחות מוזמנים לעשות לי טלפון – הקפה עלי 🙂

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן