הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס – המדריך המלא להתקנה

כל בעל אתר אשר עושה קידום לאתר שלו נתקל לא פעם ולא פעמיים במושג "גוגל אנליטיקס".

היום גוגל אנליטיקס הינו אחד הכלים החשובים ביותר לצורך מדידה ובכלל לכל עולם השיווק הדיגיטלי, הכלי יעיל מאוד לאיסוף נתונים וניתוח הגולשים באתר שלנו. הכלי הוא ללא תשלום ובמדריך זה אסביר איך להתקין אותו, מה ניתן לראות בו ועוד דברים שניתן לראות בכדי לשפר את תוצאות האתר.

בואו נתחיל 🙂

מה ניתן לעשות עם גוגל אנליטיקס קצת מתוך עולם מלא:

  • מדידה בזמן אמת – כמה גולשים נמצאים באתר ובאיזה עמודים נמצאים
  • מדידת כמות הגולשים כל יום מרגע ההתקנה
  • בדיקת משך זמן הגולש בכל עמוד
  • גולשים חדשים לעמות גולשים וותיקים
  • צפיות בעמודים – איזה עמוד הכי נצפה וכו׳.
  • מאיפה הגיעו הגולשים – אורגני, ממומן בגוגל, רשתות חברתיות או הגיעו בצורה ישירה
  • מאיזה מכשיר הגיעו לאתר (מחשב, נייד, טאבלט)
  • מאיזה דפדפן הגיעו
  • מאיזה מערכת הפעלה הגיעו לאתר
  • מה הגילאים של הגולשים
  • מה מגדר הגולשים
  • מסלול הגולשים באתר – מעבר מעמוד הבית לעמוד אודות וכו׳

יש עוד המון המון מדדים שניתן לראות, לבחון ולנתח וכל להוביל למסקנות למשל: איך לשפר את האתר לצורך שיפור חוויית המשתמש באתר והשארת הגולש יותר זמן באתר.

השימוש העיקרי לקידום אתרים הוא גוגל אנליטיקס. ניתן לבדוק איזה ביטויים הובילו את הגולשים לאתר, מה היו החיפושים בתוך האתר, מהירות אתר ועוד. הנתונים האלו יכולים לתת תמונה מלאה על האתר ולדעת מה ניתן לשפר לצורך השיפור בדירוג האתר במונעי החיפוש וכתוצאה משיפור צפויים לראות עלייה בחשיפה האורגנית באתר ובהקשר ישיר שיעור ההמרה יעלה.

(שיעור המרה הכוונה – כמות הגולשים שמשאירים פרטים)

גוגל אנלטיקס – פתיחת חשבון

בשביל לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס צריך שיהיה חשבון Gmail.

נכנסים ל – Google Marketing Platform, לוחצים על פתיחת חשבון.

גוגל אנליטיקס

 

במסך הבא צריך לבחור את שם החשבון, לבחור את ההרשאות שאנו רוצים לתת לגוגל אנליטיקס להשתמש בהם הגדרות של איסוף נתונים ההמלצות כבר מסומנות – מומלץ לא להוריד סימונים במיוחד אם אינכם מבינים מה סימונים אלו אומרים.

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

לאחר לחיצה על הבא כאן ניתן לבחור האם מעוניינים לשדרג את הגוגל אנליטיקס ל – Google Analytics 4 או להשאיר אותו יוניברסל.

ניתן לבחור את שם הנכס – יכול להיות מספר נכסים בתוך חשבון אחד.

בוחרים את המדינה, אזור הזמן והמטבע – חשוב לבחור את המטבע במיוחד בחנויות.

בשלב זה אני ממליץ להתקין את היוניברסל ולסמן אותו, לאחר הסימון להוסיף את כתובת האתר, לבחור בסימון היוניברסל ולבחור את ה https

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

במסך הבא ניתן לבחור במה העסק עוסק, כמה אנשים יש בעסק (לצורך סטטיסטיקה של גוגל) ומה רוצים למדוד.

גוגל אנליטיקס

לאחר הלחיצה על יצירה – יפתח חלון לאישור על התנאים, צריך לסמן את הקוביה וללחוץ אני מסכים.
לאחר מכן נקבל את הקוד להטמעה.

גוגל אנליטיקס

עכשיו אחרי שהנכס מוכן יש מספר דברים שניתן לעשות.

בעמודה הראשונה – בניהול הרשאות – ניתן להוסיף את העובדים או את מי שמנהל לכם את הפרסום.
ניתן לבחור בין אפשרות עריכה, שיתוף, קריאה או אפשרות להוסיף משתמשים.
בעמודה האמצעית – הגדרות הנכס – לפתוח את תכונות הפרסום שמופיע מושבת, Analytics בדפי אתר – שמופיע מושבת – במצב מוטמע.
בשורה של פרטי מעקב יפתח דרופדאון ולבחור באיסוף נתונים – רימרקטינג , תכונות של דיווח לצורך פרסום ולסמן את שניהם מופעלים.

במידה ויש קמפיין של גוגל אדס ניתן לחבר אותו לאנליטיקס להתחת מדידת נתונים.

הטמעת הקוד של גוגל אנליטיקס באתר

יש מספר דרכים בכדי להטמיע את הקוד באתרי וורדפרס:

  1. הורדת פלאגין שניתן להכניס להדר את הקוד המלא
  2. ניתן להיכנס לקוד בתבנית ולהכניס את הקוד ישירות בהדר (פחות מומלץ ממי שלא מבין איך עושים את זה)
  3. הכנסת הקוד לגוגל תג מנג׳ר

לאחר הטמעת הקוד אני ממליץ להוריד את התוסף לכרום – גוגל תג אסיסטנט בכדי לבדוק האם התג מוטמע כמו שצריך. אם לא רואים כלום אני ממליץ למחוק קאש מהשרת.

לסיכום:

למדנו מה אפשר לעשות בעזרת גוגל אנליטיקס ואיך לפתוח חשבון ולהתחיל לאסוף את הנתונים החשובים אודות האתר, הגולשים, מאפייניהם והתנהגותם. בין אם אתם עושים קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל או רשתות חברתיות ע״י גוגל אנליטיקס יהיה ניתן למדוד איפה הכי כדי להשקיע את מאמצי השיווק מה להשאיר ומה לסגור. ניתן לראות בחנויות איפה הגולשים עוזבים את האתר או את העגלה, איזה עמודים הכי טובים ואיזה לא מגיעים אליהם.
גוגל אנליטיקס הוא הכלי שניתן להבין מימנו איך לשפר את ביצועי האתר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מחפשים מישהו מקצועי שיעשה לכם קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן מקצועי עם דוחות אנליטיקס? מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד בטלפון או במייל.
ואל תשכחו – אנליטיקס זה מאסט!

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי