בניית עמוד נחיתה שממיר ובגדול

בניית עמוד נחיתה

באופן טריוויאלי, כדי ליצור פריט כלשהו באופן יעיל, כדאי קודם כל לברר מה הוא למעשה, מה המאפיינים שלו והמטרות האפשריות שניתן להשיג בעזרתו. כך, ההגדרה הרשמית של עמוד נחיתה היא:

דף אינטרנט יחיד שמטרתו היא שיגיעו אליו (“ינחתו" בו) כתוצאה מקישור ממקורות פרסומיים שונים, ובפרט במסגרת קמפיין ממומן.

עד כמה שזה נשמע פשוט, כך זה גם פותח אינספור דרכי פרשנות ושאלות בדרך לעמוד נחיתה יעיל:

  1. האם צריך להקים אותו במסגרת אתר קיים?
  2. אותו דומיין או על סאב-דומיין?
  3. איך לנהל את העמוד?
  4. איזה כלים דרושים להפקת מלוא התועלת מהקמפיינים שלכם?
  5. מה צריך להיות בעמוד מבחינת טקסט?
  6. האם צריך להעמיס בתמונות?
  7. איך מפרסמים ומקדמים עמוד נחיתה דווקא בשוק הישראלי?

וזה רק קצה הקרחון.

במאמר זה נבחן את נושא בניית עמוד נחיתה לעומת בניית אתר רגיל, נסקור את המערכות השונות הקיימות לטובת זה בשוק ונחלוק כמה טיפים להצלחה בתחום. ואם אתם רוצים להבטיח שהעמוד שלכם ייתן ביצועים מיוחדים – אתם מוזמנים להיות איתנו קשר בתחתית העמוד ולקבל את הטוב ביותר!

תכנון עבודת בניית עמוד נחיתה

עמוד נחיתה איכותי עשוי לעשות מהפך של ממש בחיי בית העסק במידה והוא נבנה בצורה מוקפדת, מקצועית ונכונה. זה כולל גם הכרה של קהל היעד, עבודה על הצרכים והקשיים שלו והיכולת לעשות בדיקת ביצועים של כל פרט ופרט בעמוד לביצוע שינויים קטנים שיכולים להביא לעליה חדה באחוז של ההמרות.

כך ניתן לומר בביטחה שעבודת בניית עמוד נחיתה הוא תהליך ארוך ולאו דווקא עבודה חד-פעמית. למרות שבניגוד להליך בניית אתר, עמוד נחיתה זה בסך הכל דף אחד, בגלל שמדובר בנכס קטן יחסית, כל פרט בו מהווה חשיבות גדולה ביותר ודורש לא פחות, או אף יותר מיומנויות מהגורמים האחראיים להקמתו.

כדי לתכנן בצורה נכונה ויעילה את עמוד הנחיתה, חשוב להבין את המטרות:

  • לבסס ולהגיד קהל יעד ברמה הדמוגרפית
  • לתת מוצר/שירות (או לחילופין, לגרום להירשם לרשימת דיוור, במידה וזו המטרה הנוכחית של בית העסק)
  • ליצור שפת מותג ברמת ההתבטאות וגם מבחינה ויזואלית (לוגו, אלמנטים עיצוביים נוספים)
  • ליצור טופס רשימת קשר
  • לחבר מערכת אנליטית שתאפשר למצוא את הצדדים החלשים שלכם ולעבוד עליהם באופן הממוקד ביותר.
  • ניהול קמפיין – נדרשת אינטגרציה בין הגורמים המביאים תנועה לדף לבין תכניו. כלומר, נדרשת הלימה בין הכתוב במודעות הממומנות לבין מה שיופיע בעמוד עצמו.
  • לאחר כל קמפיין יש לעשות ניתוח נתונים ולבדוק על מה ניתן לעבוד לטובת שיפור הביצועים בעתיד.

כך, ניתן לראות שהליך בניית עמודי נחיתה נמשך כל עוד אתם שואפים להגיע לקהל יעד חדש, להרחיב את מסד הלקוחות וגם את היצע השירותים והמוצרים המוצעים להם.

המרכיבים החיוניים של עמודי נחיתה ממירים

יש הבדל משמעותי בין כל עמוד באתר לבין דף נחיתה ייעודי לבין בניית אתרים כלליים, אפילו אם מדובר בעמוד אחד בלבד (אתר One-pager). המטרה האולטימטיבית של עמוד נחיתה היא לדרבן את הגולש לרכוש את המוצר שלכם, או להירשם לרשימת תפוצה. לשם כך, נדרשים רכיבים שונים:

  1. תיאור מאוד קולע של הערך שאתם נותנים
  2. יתרונות ואמצעי שכנוע נוספים (לוגואים של חברות שאיתם עבדתם, המלצות מלקוחות וכו')
  3. אלמנטים גרפיים – תמונות וסרטונים יכולים לשרת את המטרה שלכם באופן יעיל ביותר. סרטון תדמית או אינפוגרפיקה פשוטה המבהיר את הערך שלכם לגולש יכולים להיות המקרה הזה שבו תמונה אחת שווה אלף מילים.
  4. טופס רישום – חשוב שיהיה פשוט וכמה שיותר ידידותי למשתמש, בכדי למנוע נטישה לפני סיום
  5. מערך תשלומים – לייעול מקסימלי, ניתן לבצע את הגבייה ישירות בעמוד, באמצעות אינטגרציה של פייפל (שבמסגרתו יש גם סליקה בטיחותית של כרטיסי אשראי, כך שמדובר בפתרון אופטימלי).

מעבר לכך, המרכיבים משתנים בהתאם לטיב המוצר או השירות, קהל היעד הרצוי וההתנהלות האופטימלית מולו. יש קבוצות המעדיפות שישכנעו אותן באריכות ובמיוחד עבורם נוצרים עמודי נחיתה "מגילות" שבהן חוזרים על הטקסט השיווקי אינספור פעמים עד שמגלגלים למטה.

עמודים אחרים כוללים רק מספר משפטים קצרים שאמורים לספק את כל המידע הדרוש ולהביא להחלטה הרצויה מצד הגולש. בעניין זה פשוט צריך להכיר את קהל היעד, או לחילופין לעשות A/B טסטינג שיאפשר לברר את האופציות האופטימליות עבורכם.

ההיבטים השונים של קידום אתרים במסגרת בניית עמוד נחיתה

לעניין בניית עמוד נחיתה יש שני צדדים – העמוד עצמו והקידום שלו. בכדי לבצע קידום באופן היעיל ביותר, נדרשים כלים גם בעמוד עצמו, כגון אפשרויות לאסוף נתונים וגם כלי SEO שיאפשרו לעשות את האופטימיזציה הטובה ביותר גם בשלב ההתחלתי, וגם כדי לעשות שינויים קטנים בהמשך.
החיבור בין המרכיבים האלה מאפשר שליטה מיטבית על כל קמפיין פרסומי וגם מעניק עבודה חשובה ביותר למומחים בתחום קידום אתרים – וזה קידום מעבר לקידום הממומן הרגיל.

יש להציב בעמוד את נתונים החשובים בשביל גוגל לטובת מעקב אחר הביצועים. במידה ואתם נעזרים בפייסבוק בתור מקור לתנועה, רצוי להוסיף את הפיקסל של פייסבוק למדידה טובה ביותר עם המערך הזה.

בנוסף לכך, יש לדאוג לכך שהעמוד יעבור אופטימיזציה למנועי חיפוש בדיוק כמו במסגרת בניית אתר רגיל לכל דבר. זה כולל בדיקת רספונסיביות למובייל, טעינה מהירה של העמוד וציון גבוה של הקוד עצמו.

כדי שכל זה יהיה נוכח בדף הנחיתה שלכם, יש למצוא את הפלטפורמה הטובה ביותר לדף הנחיתה שלכם. ישנן כמה אפשרויות, חלקן חינמיות וחלקן לא. נעבור על כמה מהאפשרויות העומדות בפני העסק הקטן המתחיל וגם עסקים מבוססים יותר.

מערכות שונות המשמשות אתכם במסגרת בניית עמוד נחיתה

יש כמה וכמה דרכים לגשת לנושא בניית עמוד נחיתה. הבחירה תלויה במספר גורמים:

  • היכולת שלכם לתכנת
  • תקציב
  • דרישות אישיות מהמערכת

באופן אוניברסלי, ניתן לבסס עמוד נחיתה על אתר הוורדפרס שלכם ולהיעזר בתוספים הרלוונטיים לשם כך, למשל Landigi שבמסגרתו ניתן לפרסם עמוד נחיתה ל-14 יום בחינם. היתרון של וורדפרס בתור הבסיס לעמוד הנחיתה, הוא השליטה המלאה שיש לכם על התכנים, האפשרות לנהל את הלידים והכתובות במסגרת המערכת של וורדפרס והתופסים הנלווים לה.

עם זאת, כאשר מבצעים בניית אתר בארץ ולא ע״י הודי, או אפילו עמוד נחיתה יחיד בלבד, יש דקויות שניתן לפתור רק מול ספק מקומי. בין השאר, הכיתוב מימין לשמאל יוצר לעתים בעיות בהליכי ביסוס אתרים ועמודים הכוללים טקסט מורכב. גם נושא הגופנים עולה לפרקים בכל הנוגע לבעיות עיצוב אתרים בישראל – ההיצע הנמוך שלהם פוגם לפעמים במראה החיצוני של העמודים, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון ולפנות למערכות שכבר חשבו על כך וסיפקו פתרונות מתאימים.

Wix.com

אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר המיועדות למשימה בניית אתר היא כמובן Wix הידועה. היא מעניקה אפשרות לבנות אתר על בסיס "גרר ועזוב", מה שלא דורש שום הכשרה בתחום התכנות. ניתן לבנות עמוד בית אחד שיתפקד בתור דף הנחיתה שלכם. ל-Wix יש אינספור יתרונות עבור אנשים שרק מתחילים את דרכם בעולם האינטרנט, אך עם הייתרונות ישנם לא מעט חסרונות כמו מהירות טעינה בניידים שיכול להוביל להמרה נמוכה.

לכן במידה ואתם מעוניינים באתר ייצוגי עם דומיין משלכם – וורדפרס עשוי להיות פתרון עדיף, גם אם מורכב יותר. בנוסף, בקהילת המומחים בתחום קידום אתרים ניתכים וויכוחים קשים בשאלה האם Wix מאפשר עבודה יעילה עם גוגל והתשובות לכך עדיין לא חד-משמעיות ולכן כדאי לשים לב למערכות ישראליות ייעודיות שמעניקות פתרון ממוקד לעמוד נחיתה ומאפשרות ניהול יעיל של הקמפיינים שלכם.

PageWiz

לעומת האפשרויות הקודמות, PageWiz זהו שירות ייעודי של בניית עמוד נחיתה והוא כולל את כל הפרטים הקטנים הדרושים על מנת להפוך עמוד נחיתה למקור לידים והמרות למכביר. זה כולל מנגנון לביצוע A/B טסטינג (על מנת להבין מה מניע יותר טוב את הגולשים שלכם), מגוון רחב של כלים אנליטיים, אפשרות לעצב בשיטת "גרור ועזוב", בניית טופס יצירת קשר, כלים לניהול SEO, מגוון רחב של תבניות, עריכה בזמן אמת ורספונסיביות למובייל. השירות מתחיל מ-29$ לחודש.

לניסוי המערכת לחץ כאן

ActiveTrail

פתרון מעולה לעסקים שרק מתחילים את דרכם אונליין ומחפשים מערכת שתהיה ייצוגית מצד אחד, אך מתאימה לצרכים בסיסיים (שזה אומר תנועה מתונה בעיקר) ולפיכך – נגישה מבחינה כלכלית. המערכת של אקטיב טרייל כוללת פונקציות אוטומטיות רבות, אפשרות לאסוף פרטי קשר, לשלוח דיוורים לכל רשימת התפוצה ועוד. המחיר של השירות עד 500 איש – 600 ש"ח לשנה, או 59 ש"ח לחודש. ניתן להתנסות בהקמת עמוד נחיתה חינם!

לניסוי המערכת לחץ כאן

Smoove (בעבר – viplus)

שירות ישראלי ותיק יחסית המעניק את האפשרות לבנות עמוד נחיתה פרקטי ויעיל בחינם — עד 200 איש. חברה זו מתפארת באפשרויות אוטומציה רבות, כך שניתן להתפתח איתם בנוחות, כלומר לקחת חבילות נרחבות ויקרות יותר ככל שהיקף הפעילות שלכם עולה. ובכך מדובר בהצעה משתלמת ביותר ברמה העקרונית. לניסוי לחץ כאן

אז למה לבנות עמוד נחיתה בוורדפרס?

וורדפרס הינה מערכת חינמית, נכון צריך לעצב עמודי נחיתה ולבנות אותם אבל אחד הפלוסים הכי טובים שיש זה שאתם מקדמים את הדומיין שלכם ולא דומיין של חברה אחרת, בנוסף אתם לא צריכים להתחייב לשנה לחברה אחרת ולבנות מטמפלט מובנה איזה עמוד – ע״י שימוש באלמנטור (תוסף בוורדפרס) ניתן לבנות עמודי נחיתה מדהימים בנוסף ניתן להתקין גוגל אנליטיקס בוורדפרס למדידת כניסות ויציאות מהאתר, פיקסל של פייסבוק ועוד…

הכר את הקהל – הצרכן הישראלי וכיצד "מפתים" אותו במסגרת עמוד הנחיתה

כאמור, כאשר עובדים עם קהל מקומי, כדאי לבסס את כל מערך הפעילות שלכם בהתאם לדרישות קהל היעד וההתנהלות אליה הוא רגיל. למשל, בישראל האנשים מאוד "מידיים", וגם מעריכים קשר אישי. לכן, הוספת כפתור חיוג לדף הנחיתה עשוי להיות תוסף מאוד יעיל וחשוב לעמוד שלכם שיביא לעלייה משמעותית באחוזי ההמרה.

יחד עם זאת, הקהל הישראלי לא אוהב ש"מציקים" לו יותר מדי. לכן במידה ואתם מחליטים ליצור רשימת תפוצה, יש להיזהר שלא להפריז בתדירות של המכתבים, משום שזה עשוי להביא לתוצאה ההפוכה מזו שאתם מחפשים. עבודה ארוכת שנים בתחום מאפשרת למומחי קידום אתרים ובתחום השיווק הדיגיטלי בכלל ליצור את המענה המושלם לכל אחד מהגולשים שלכם.

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

מחפשים את החברה שתספק לכם את השירות האישי והממוקד ביותר, תוך הענקת הערך המרבי לכל נכס אינטרנטי שבבעלותכם? אנחנו כאן! צרו קשר לבניית תכנית עבודה ממוקדת לקידום העסק שלכם ברשת עוד היום. אתם מוזמנים ליצור קשר בטופס מטה ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

לקבלת הצעת מחיר ותכנית פעולה ממוקדת ויעילה – צרו קשר עוד היום!

אורי מינץ
בניית עמוד נחיתה
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page