הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים

למה צריך לשלם על קידום אתרים מדי חודש ולא באופן חד פעמי?

בעלי אתרים לא מעטים נוטים לחשוב שקידום אתרים הוא מעין רכישה חד פעמית ומופתעים לגלות כי הם בעצם צריכים לשלם בעבורה מדי חודש.
להלן יוסבר מדוע מדובר בתשלום חודשי, אולם לפני כן יש להבין מהו בעצם קידום אתרים.

הדבר הבסיסי והחשוב ביותר שיש לדעת לגבי קידום אתרים בגוגל הוא שמדובר בתהליך מתמשך. אי אפשר פשוט לשנות משהו באתר ולזנק מיד לראש רשימת תוצאות החיפוש הפופולריות ביותר בגוגל בנישה מסוימת. זה לא עובד כך, אלא בתהליך ארוך הדורש סבלנות והשקעת משאבים.

אז מה בעצם עושה מקדם האתרים?

בשלב הראשון לעבודתו של מקדם אתרים, הוא בדרך כלל יבצע מחקר מעמיק על מנת להכיר את האתר המקודם, להציב מטרות ויעדים ולתכנן את השיטות הטובות ביותר שיביאו להצלחה. כמו כן הוא יבצע מעין אבחון של האתר ויציע מספר שיפורים על מנת שיתאים טוב יותר לדרישות של גוגל. התהליך הזה לבדו עשוי לארוך זמן מה.

בשלב הבא יבוצע מחקר מילות מפתח, שמטרתו לקבוע באילו ביטויים יש להתמקד. יתכן שחלק ממילות המפתח שנראות רלוונטיות לבעל העסק למעשה לא נמצאות בשימוש של הלקוחות הפוטנציאליים.
מילות מפתח אחרות יכולות להיות במרכזן של תחרות עזה מצד חברות גדולות עם תקציבי ענק שלא ניתן להתחרות מולן.מה שמקדם האתרים צריך ליצור בשלב הזה הוא רשימה של ביטויים שנמצאים באיזור האמצע: גם נמצאים בשימוש הלקוחות הפוטנציאליים וגם לא נמצאים על הכוונת של המתחרים.

לאחר מכן יחקור מקדם האתרים את המתחרים של האתר המקודם, במיוחד אלה שנמצאים במקומות הראשונים ברשימת התוצאות של גוגל בתחום המדובר. זאת על מנת לראות מה הם עושים כמו שצריך (ולשקול לחקות אותם) ובאילו קישורים הם משתמשים (ואז להפנות קישורים דומים גם לאתר המקודם).

כעת מתחיל תהליך בניית הקישורים. תהליך זה חייב מעצם הגדרתו לארוך זמן רב, משום שגוגל נוטה "להעניש" אתר שעשרות קישורים המפנים אליו צצים בן לילה. על מנת שהקישורים הללו ייראו טבעיים ככל הניתן, תאריך זה צריך להשתרע על פני חודשים רבים של עבודה.

זאת ועוד: תהליך בניית הקישורים צריך למעשה להמשיך כל עוד בעל האתר מעוניין שהאתר שלו יתפקד באופן אופטימלי בתוצאות החיפוש, משום שלעולם לא ניתן להגיע למצב בו "כבר יש מספיק" קישורים. הדבר דומה לעצירה למנוחה באמצע מירוץ – אם מישהו יעצור או יאט, המתחרים שלו יעקפו אותו בקלילות.

דבר נוסף שצריך לעשות באופן מתמשך הוא העלאה של תוכן חדש לאתר בתדירות קבועה. האתרים שזוכים לדירוגים הגבוהים ביותר בגוגל בדרך כלל מעלים תוכן רענן כמעט מדי יום, ואם אין באפשרותו של בעל אתר מסוים לעשות זאת – מקדם האתרים יכול לסייע הן ביצירת התוכן והן בדאגה לכך שהתוכן הזה יהיה מותאם באופן אופטימלי לדרישות האלגוריתם של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים.

חודש בחודשו

הואיל וכל הפעולות לעיל אורכות זמן בשלבים הראשונים ולאחר מכן חוזרות על עצמן מדי חודש, הדבר מסתכם בתשלום חודשי ולא חד פעמי למקדם האתרים.

בנוסף ראוי לציין כי מקדם האתרים נוהג גם לבצע בדיקות תקופתיות על האתר. למשל, הוא מוודא באופן קבוע שהאתר מתפקד כראוי, שהאבטחה נגד פריצות מספקת ושמהירות טעינת האתר היא המהירה ביותר שאפשר. נושאים אלה הם קריטיים לא רק למטרות קידום אתרים, אלא גם ובעיקר עבור המבקרים באתר.

ואולי הסיבה החשובה ביותר לתשלום חודשי ולא חד פעמי: גם אם אתר כלשהו הגיע לראש רשימת התוצאות עבור מילות חיפוש מסוימות, עדיין צריך לבצע פעולות קידום אתרים כדי שיישאר בו.

אני עושה שיווק דיגיטלי לעסקים. הייחודיות שלי היא שאני נותן ללקוח מעטפת שיווקית דיגיטלית מלאה הכוללת קידום אתרים, בניית אתרים ושיווק ברשתות חברתיות. מוזמנים ליצור קשר

אורי מינץ
אורי מינץ