הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

בניית אתרים לעורכי דין

בניית אתר לעורך דין – האם זה באמת הכרחי?

התשובה הקצרה לשאלה בכותרת היא כן, לחלוטין. בעולם בו האינטרנט הוא הכלי המרכזי לחיפוש בעלי מקצוע, כל עורך דין חייב אתר איכותי שיציג אותו ואת השירותים שהוא מציע. במאמר שלפניכם נסביר איך בניית אתרים לעורכי דין יכולה לעזור לכם לצבור לקוחות ואיך תעשו את זה נכון.

למה עורכי דין צריכים אתר?

אחד המאפיינים הבולטים של המאה ה-21 הוא השימוש הנרחב באמצעי המדיה השונים ובראשם האינטרנט. בכל רגע נתון יש לנו ביד מכשיר חכם כזה או אחר, זמין כדי לשעשע אותנו, וגם כדי לעזור לנו להתנהל בחיי היומיום. את המציאות הזו אפשר לאהוב או לא לאהוב, אבל היא כאן כדי להישאר וכל מה שאנחנו יכולים לעשות זה ללמוד איך לנצל אותה לטובתנו.

מחקרים מראים כי היום כאשר אדם זקוק למידע, מוצר, שירות או בעל מקצוע מסוים, הוא קודם כל נכנס לאינטרנט ומחפש מידע. אם גלעד מרגיש שהנישואים שלו מתפרקים, הוא יחפש עורך דין לדיני משפחה בגוגל, או יחפש מידע על העורך הדין שעליו קיבל המלצות מחברים שכבר עברו גירושים, ואם מיה רוצה לערער על דו"ח מהירות היא תחפש עורך דין תעבורה. למעשה, החיפוש באינטרנט הפך להיות הדבר הראשון שנעשה עוד לפני שנתייעץ עם חברים או בני משפחה.

דף עסקי בפייסבוק זה פשוט לא מספיק

אני בונה ללקוחותי עמודים עסקיים אבל צר לי לבשר לכם חברי העורכי דין כי אומנם רוב האנשים גולשים בעיקר ברשתות החברתיות, אבל כאשר הם מחפשים בעל מקצוע הם בדרך כלל עושים את זה דרך גוגל. התוכן שאתם מעלים לדף העסקי בפייסבוק אמנם נסרק על ידי גוגל, אך הוא מקבל פחות קדימות במנועי החיפוש השונים לעומת אתר, והתוכן שניתן להעלות בעמוד פייסבוק בצורה אפקטיבית הוא מצומצם ומוגבל הרבה יותר מאשר התוכן שתוכלו להעלות באתר אינטרנט.

בנוסף, חלק מהקהל שלכם בכלל לא נמצא ברשתות החברתיות. אמנם נדמה לנו שכולם נמצאים כל הזמן בפייסבוק, אבל אם תסתכלו מסביב תגלו אנשים שאין להם בכלל פרופיל, או שיש להם פרופיל והם משתמשים בו מעט מאוד, ויש יותר אנשים כאלה ממה שאנחנו חושבים.

מכל האמור לעיל ברור שלעורכי דין ובכלל בניית אתרים, אינה מותרות.

מה צריך להיות באתר לעריכת דין?

אתר אינטרנט לעסק הוא למעשה חלון הראווה של הפעילות שלו. באתר מוצג מידע על עורך הדין ועל הפעילות המשפטית שלו וכן תוכן מקצועי שיש לו ערך עבור הגולשים. חשוב מאוד ליצור עמוד אודות איכותי, כיוון שזהו למעשה כרטיס הביקור שלך ברשת. ככל שדף האודות יהיה מפורט וברור יותר, כך הגולש יחוש אמון רב יותר, וישקול ברצינות גם להרים טלפון ולנסות את שירותיך.

במה צריך להשקיע?

דף אודות מושקע זה עדיין לא מספיק, כיוון שקודם כל אתה צריך לגרום לגולשים להגיע אל האתר. מנוע החיפוש של גוגל מדרג את התוצאות על פי פרמטרים שונים, ואם לא תשקיע בקידום אתרים ע״י תוכן איכותי לא תופיע בתוצאות. הכלל הבסיסי ביותר עליו יש להקפיד בעת בניית אתרים הוא הטמעה על פי כללי קידום אתרים בגוגל, כיוון שאתר שנבנה בלי התחשבות בכללים פשוט לא יהיה קיים במנוע החיפוש.

כלל חשוב נוסף הוא השקעה בתוכן איכותי ומעניין. קשה לקבוע בוודאות כיצד גוגל מדרגת את איכות התוכן, אולם אחד המדדים הוא כמה זמן גולש ממוצע שוהה באתר. עורך דין שישקיע בתוכן רלוונטי ומעניין הכולל מידע מקצועי, טיפים שיעזרו לקהל היעד שלו וסרטונים איכותיים, יגרום לגולשים להישאר אצלו זמן רב יותר, וכך יתועדף במנוע החיפוש וכמובן יצרב במוחם של הגולשים כאוטוריטה ובר סמכות בתחומו.

מילות מפתח ותחרות

גורם נוסף וחשוב מאוד כאשר מדברים על בניית אתר לעורך דין הוא – מחקר מילות המפתח, כאשר חברה לבניית אתרים שיש לה אנשי קידום אתרים תעשה זאת באופן הטוב ביותר. ביטויי מפתח רלבנטיים הם מה שיביא את הלקוחות הפוטנציאלים לאתר שלכם. גם אם יש לכם תוכן איכותי, אם המילים שהגולש מחפש לא מופיעות בחיפוש שהוא מבצע הוא יתקשה להגיע אליכם.

במסגרת מחקר מילות מפתח נגלה מהן מילות המפתח הרלוונטיות לאנשים שצריכים את השירותים שלכם ונטמיע אותן בתוכן האתר. כיוון שיש תחרות רבה בתחום אתרי עורכי הדין, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מדויק כדי לקבל תוצאות.

למרות האפשרות הזמינה היום של בניית אתרים בוורדפרס, רצוי להשאיר את בניית האתר בידי חברה לבניית אתרים. בסופו של דבר אתם מעוניינים בכמה שיותר לקוחות, לכן בניית אתר באופן מקצועי על ידי חברה המתמחה בתחום היא האפשרות הטובה ביותר עבורכם להגדיל את החשיפה לקהל היעד שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אני בונה אתרים בקוד פתוח ומתמחה בקידום אתרים, אצלי כל האתרים נבנים בקוד פתוח במטרה שיוכלו להיות מקודמים. אז אם אתם מעוניינים באתר שגוגל יוכל לסרוק אותו כמו שצריך מוזמנים ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי