הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום ממומן או אורגני

קידום ממומן או אורגני, מה ההבדלים?

קידום ממומן או אורגני – כל מי שמנהל כיום עסק יודע לדקלם מתוך שינה כמה הנוכחות של העסק באינטרנט חשובה. כולם מסכימים עם העובדה שרשת האינטרנט היא כלי שיווקי ראשון במעלה ואמצעי לקידום העסק ולגיוס לקוחות. לפיכך, כולם מבינים את חשיבות הנוכחות בעולם הווירטואלי, שהפך לזירת מסחר ושיווק מרכזית בעולם וכאן מכנסת השאלה העיקרית בעסק אם כבר החלטנו על גוגל אז האם קידום ממומן או אורגני?

רבים גם מבינים שקידום באינטרנט משמעו קידום בגוגל – מנוע החיפוש הכי עוצמתי ברשת. עם זאת, רבים אינם מכירים את ההבדלים ומה חשוב לעסק קידום ממומן או אורגני בגוגל ומדובר בהבדל משמעותי.

תוצאות חיפוש בגוגל – אם אתה לא שם אתה לא קיים

כדי להבין את כוחו העצום של מנוע החיפוש גוגל, ניתן לדמותו לשער כניסה ליריד מסחר עצום בגודלו.

הצרכנים (הגולשים) צובאים על שער הכניסה ומעוניינים לעבור בו ולהגיע אל העסק המתאים ביותר, שמציע להם את השירות או את המוצר שהם מחפשים.

שומרי הסף ב"שער גוגל" מכוונים את הקהל ופותחים נתיב כניסה למספר דוכנים מצומצם (אתרי האינטרנט המופיעים בתוצאות החיפוש).

בפועל, רק עסק שמופיע בדף הראשון של תוצאות חיפוש בגוגל נחשף לעיני הצרכנים הממתינים.

עובדה זו מעניקה לגוגל כוח עצום, כשקידום בגוגל מקבל חשיבות מכרעת.

הפרסום בגוגל עובד

כדי לקבל חשיפה בגוגל ולהופיע בדף הראשון של תוצאות חיפוש רלוונטיות (לאחר הקשת ביטויים מבוקשים) יש לפעול לקידום אתר האינטרנט בגוגל.

ישנן שתי דרכים לקידום בגוגל – קידום אתרים אורגני בגוגל לצד קידום ממומן בגוגל או כל אחד מהפלטפורמות בנפרד.

קידום ממומן

מה ההבדל ביניהם?

קידום ממומן משמעו רכישת מקום בתוצאות החיפוש.

הלכה למעשה, עם הקשת מושגים רלוונטיים, הקישור לאתר יופיע כפרסומת (Ad) בחלקו העליון של עמוד החיפוש או בצדי הדף, ובכל הקלקה גוגל תקבל תשלום מבעל האתר.

מכאן מגיע השם PPC – תשלום על פי קליק (Pay Per Click).

לעומת זאת, קידום אורגני בגוגל משמעו עריכה מיטבית של האתר בתקווה שגוגל ישלב אותו במקום טוב ברשימת תוצאות החיפוש בזכות איכות האתר והתאמתו לצורכי הגולש.

מכאן מגיע השם SEO – אופטימיזציה למנוע חיפוש (Search Engine Optimization).

קידום ממומן או אורגני ההבדלים (גוגל):

שני סוגי קידום האתרים שונים ונבדלים זה מזה במאפיינים הבאים:

  • תשלום לגוגל – מי שמסתפק בקידום אורגני אינו משלם לגוגל בעבור הקלקות על הקישור לאתר שלו מדף תוצאות החיפוש. מצד שני, הוא נדרש לשלם למקדם אתרים אורגני בגוגל, שהרי מדובר במשימה מאתגרת הדורשת ידע נרחב ומומחיות רבה.
  • יעילות ומהירות – בעוד שלצורך קידום אורגני יעיל נדרשת מומחיות, השקעה רבה בעיצוב האתר ובתכניו וסבלנות מרובה, בעזרת פרסום ממומן בגוגל מגיעים למעמד הנחשק במהירות רבה. ללא קידום ממומן בגוגל, טיפוס האתר למקום "ריאלי" ברשימת תוצאות החיפוש בגוגל יכול לקחת מספר חודשים, וגם אז ההישרדות בפסגה אינה מובטחת ומצריכה אין סוף השקעה.
  • אמון הציבור – בעוד שבעבר קישורים ממומנים בגוגל זוהו על ידי הגולשים ככאלה, ולפיכך משכו פחות הקלקות ותנועה, כיום ההבדלים באופן הופעת תוצאות החיפוש אינם בולטים, מה שתורם למספר הכניסות לאתר גם דרך קישור ממומן.

קידום ממומן או אורגני (פייסבוק)

לא נשכח שאומרים קידום ממומן או אורגני לא מתכוונים רק לגוגל יש מצב שמתכוונים גם לפייסבוק, כיום יש אפשרות לעשות קידום אורגני בפייסבוק לעמוד העסקי על ידי פרסום בקבוצות והעלאת החשיפה לעמוד בצורה אורגנית – יש עסקים שזה עוזר להם מאוד ואין להם בכלל צורך בקידום ממומן. אך לרוב העסקים בפייסבוק יש צורך חשוב מאוד בקידום ממומן בפייסבוק, הסיבה היא שפייסבוק מיום ליום הורג את הקידום האורגני, הסיבה – הפסדים גדולים של כסף כתוצאה מאיבוד מפרסמים.

בזמן כתיבת המאמר הזה כמעט ואין בכלל ללקוחות שלנו קידום אורגני זה פשוט יותר ויותר לא עובד. ולכן צריך להשקיע את המאמץ בקידום ממומן בפייסבוק. יש לציין כי קידום ממומן בפייסבוק הינו קידום שונה מקידום ממומן בגוגל – קידום ממומן בפייסבוק מביא חשיפה גדולה עם תשלום נמוך יחסית לעמות התשלום היקר בגוגל, לחלופין, בגוגל מי שמחפש את מילת המפתח ולוחץ הוא כבר נמצא בתהליך המכירה ולכן הסיכוי שירכוש את המוצר או את השירות גבוהה יותר.

קידום ממומן או אורגני זו השאלה? אני אוכל לייעץ לך איך ומה מתאים לעסק שלך, האם קידום ממומן או אורגני או לחלופין רשתות חברתיות. הכל הוא תלוי מה שנכון לעסק גם אם תקציב הפרסום גדול אבל על ידי קידום אי אפשר להשיג את המטרה לפעמים אין צורך לעשות קידום.  מעוניינים בייעוץ אמיתי ושקוף? מוזמנים ליצור איתי קשר.

אורי מינץ
אורי מינץ