הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

שיווק בזמן אמת

משנכנס אדר מרבים בשיווק! המדריך המלא ל-RTM

כל גוף העוסק בנושא קידום אתרים מודע לכך שהוא עומד בפני תחרות לא פשוטה – בכל תחום ובכל נישה יש היקף מסוים, גדול יותר או קטן יותר, של אנשים וגורמים מקצועיים העוסקים בדיוק באותו העניין ובאותה האינטנסיביות. פעמים רבות, המרדף אחרי מקומות ראשונים בתוצאות החיפוש עובר בדרך חתחתים של פרסום בפייסבוק וכן המצוד אחרי ה”טרנד” הבא.

אחד הדברים החשובים כאן היא היכולת לנבא את רצון הגולש בדיוק בזמן בכדי לדרבן אותו לעשות את הצעד הדרוש לכם.

בדיוק על כך מבוסס הרעיון של שיווק בזמן אמת, או Real Time Marketing, הידוע בקרב המומחים תחת הקיצור RTM.

הבסיס של הרעיון הזה הוא פשוט: קידום בגוגל לא תמיד מצליח להביא לאותן התוצאות כמו פוסט ויראלי מעולה. קמפיין רימרקטינג איכותי עשוי להתעלות על קמפיין קידום אתרים שלא צלח מלכתחילה – וזאת בתנאי שנאספים מספיק נתונים על מנת לחזות מראש את פעולותיהן של הגולשים.

ולמרות שלפעמים נראה שמדובר במקרה של מזל, האמת היא שמאחורי כל קמפיין שיווק בזמן אמת מצליח יש אינספור ניסיונות פחות מוצלחים, ובאופן כללי – עבודה מתמשכת ויומיומית של מעקב אחרי מה שקורה בעולם, היכולת לשמור על רלוונטיות של התכנים המקודמים, גם בסקאלה הרחבה של העולם כולו, וגם על בסיס “עולמו הפנימי” והאינטימי של כל גולש וגולש.

במילים פשוטות, שיווק בזמן אמת מתחלק לשני אלמנטים ברורים שעליהם נדון כאן:

  1. איסוף נתונים אישיים על הגולש ויצירת הליכי קידום בהתאם לכך
  2. ניצול של תופעות עולמיות או מקומיות ליצירת קמפיין פרסומי או מיתוג עדכני מתקדם

ועכשיו, נפרט על הכול!

מדוע לכל מקדם אתרים כדאי להיעזר באפשרויות של שיווק בזמן אמת?

הצרכנים של היום נעים במסלולים שתוכננו מראש על פי העדפותיהם האישיות. לכן, המותגים השונים המשמשים אותם לגיבוש הזהות שלהם תמיד ילכו יד ביד עם החידושים והשינויים העדכניים ביותר – או לכל הפחות, כך מצופה ממותגים אלה. ובגלל שכל המותגים הגדולים (ובעזרת הכלים השונים לאיסוף נתונים מבית גוגל, כל חברה לקידום אתרים יכולה לגבש מסד נתונים עם מידע זה) אוספים כל כך הרבה נתונים על הגולשים, שיש את כל האפשרויות להתאים שיווק לכל תרחיש אפשרי – גם בחיי הגולש, וגם בעולם הווירטואלי באופן כללי.

היום, כל מקדם אתרים יכולים להתחרות בחברות הגדולות במידה ויש לו מספיק מיומנות לכך. הסיבה לכך פשוטה: בעבר, נושאי פרסום כללו תכניות גדולות, קמפיינים קבועים מראש שדרשו כמה וכמה פגישות, אישור המלל, אישור התמונה וכו’ (כל הישיבות של מד מן עם הסיגריות והוויסקי על הבוקר, זוכרים?)

היום, לאף אחד אין זמן לזה!

משנכנס אדר מרבים בשיווק! המדריך המלא ל-RTM 1

שיווק בזמן אמת, זה משהו היפי, שיקי, מהיר, כיפי. וזה מה ש”עושה את זה” לכל גולש ולקוח פוטנציאלי או קיים. דוגמה לשיווק בזמן אמת בחנויות וירטואליות – שמירה של נתוני חיפוש של הגולש, והצגת חלון צף שמציע הנחה מיוחדת דווקא למוצר המעניין את המבקר באתר.

זה קולע, זה אישי, זה קודם מדיי וקשה לסרב לזה. זה גם מתכתב עם הסטטיסטיקה שכ-40% מהרכישות הנעשות אונליין הן רכישות אימפולסיביות. ובאמצעות אלמנטים של קידום בגוגל בטכניקת שיווק בזמן אמת, ניתן לעורר את האימפולסיביות הרצויה בקלות רבה יותר.

מידע אנליטי – הבסיס לכל קידום בגוגל בזמן אמת

ראוי לציין שהאפשרויות הנרחבות של שיווק בזמן אמת מתקבלות במלואן אך ורק כאשר יש לכם מספיק מידע לגבי הגולשים שלכם. זה דורש איסוף נתונים, למשל בעזרת הכלים של גוגל אנליטיקס. הנתונים האלה כוללים מידע דמוגרפי, כגון גילאים, מיקומים גיאוגרפיים, מילות חיפוש רלוונטיות והעדפות נוספות של הגולשים. מידע נוסף כולל מקומות בהם ביקרו הגולשים, החל מעומדי בלוגים ופודקסטים, דרך אתרים, עמודים ברשתות חברתיות ועוד.

רי-מרקטינג נחשב לבסיס של שיווק בזמן אמת, והוא מאפשר להציג שוב מוצרים שהגולש בדק במסגרת המודעות ברשת גוגל אדוורדס. כך, במידה ולגולש יש דחף כלשהו לבצע את הרכישה, הפרסומות נרתמות לטובתו ומדרבנות את הגולש שלא לוותר על החשקים שלו.

הצד ה”טרנדי” יותר של שיווק בזמן אמת

אלמנט נוסף של קידום אתרים חכם בשיטות המהירות ומבוססות האינטרסים של הגולשים – זה תגובה למה שמתרחש בזה הרגע בעולם, בארץ או בנישה הספציפית של הגורם המקודם. לדוגמה, לקראת חג פורים ניתן לצאת במבצעים שונים שרלוונטיים לחג. כמו כן, במידה וקהל היעד שלכם הוא ישראלים, הורים, שומרי מסורת וקבוצות אחרות – ניתן לנצל את האינטרסים האלה לטובת קידום אתרים, וכן לטובת פרסום בפייסבוק של חומרים וויראליים שיכולים לשרת אתכם נאמנה, ליצור מיתוג מתקדם וחיובי יותר ולבנות סביבו קהילה, מה שתמיד מבטיח הצלחה עסקית לטווח הארוך.

אחת הדוגמאות שניתן לראות לטרנדים שעושים את דרכם לעמודים שונים ברשתות החברתיות – טרנד 10 השנים שהיה חזק בעולם הפייסבוק בחודש ינואר 2019. למרות שרבים חשבו שמדובר במזימה לשכלל את מנגנוני זיהוי הפנים של מארק צוקרברג כדי להתגבר על הקושי לזהות אותנו לאור השינויים שמתרחשים בפנים שלנו במרוצת השנים, אנשים רבים השתתפו בו בשמחה וגם כמה וכמה גופים גדולים.

דוגמה נוספת לקמפיין פרסום בפייסבוק שעשה גלים, זו ההתכתבות קומית בין עיריות שונות שהתחילה מכך שעיריית תל אביב כתבה לעיריית ירושלים “ערה?” – מכך התחיל טרנד נרחב ביותר, שכלל תגובות של גורמים שונים בשרשור (אפילו חברת החשמל הגיעה לומר שלום).

אפשר לראות את ההתחלה של זה בסרטון So Low שבו יש קיטור ארוך של דמות המגלמת את חיפה המנסה להיות מגניבה כמו תל אביב. הסרטון הזה לבדו עשה גלים ועל בסיסו נעשו סרטונים דומים בעמודים רבים.

האמת היא שניתן להביא הרבה דוגמאות של ממים וטרנדים ברשת שהפכו לגורם המסייע למומחים בתחום הסושיאל לבנות קהילה ואנגייג’מנט באופן מיידי – אך האמת היא שהם מאבדים מהרלוונטיות שלהם ממש מהר ואף מתנדפים מהזכרון הקולקטיבי שלנו, לכן הרעיון שצריך להוציא מכאן, הוא שהבנה של התחום ברמה המיידית וגם לטווח הארוך היא המקור להצלחה של כל מקדם אתרים.

פורים הולך ומתקרב – מה עושים עם זה?

כדי להדגים באופן ממשי יותר את הרעיון של קידום אתרים על בסיס זמן אמת, ניקח את תקופת פורים המתקרבת, ונחשוב כיצד אפשר לעשות פרסום בפייסבוק או כיצד חברה לקידום אתרים יכולה לעשות “טוויסט” פורימי לפרסום שלה. כדאי מאוד שזה לא יהיה נדוש וחוזר על דברים שהיו שנה שעברה.

במידה וקהל היעד הוא הורים – אפשר לקחת בחשבון את כל הצרכים ההוריים, קניית התחפושות ומשלוחי המנות לילדים. במקומות העבודה השונים מתקיימים אירועים מגוונים לרגל החג. סיעור מוחות לגבי ההקשרים האפשריים בין המותג המקודם לבין החג הינו חיוני לבניית אסטרטגיית קידום מיידית.

השנה ניתן לקשר את חג פורים לאירוע עדכני נוסף שחולש עכשיו על כל אמצעי התקשורת – וזה הבחירות באפריל.

כיצד זה יכול להשתלב? היכולת לשלב בין השניים בהחלט תעיד על מומחה מרשים בתחום קידום אתרים ושיווק בכלל. מבצעי פורים? אולי תחפושות בהשראת ערכי המותג? כל עניין לגופו, אך אפשר לומר בביטחה שעם קצת יצירתיות אפשר להפוך את פורים לקרקע פוריה לקמפיינים מעולים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

רוצים לדעת איך אנו -אורי מינץ – שיווק דיגיטלי מנצלים את מגוון האפשרויות של שיווק בזמן אמת ועושים קמפייני קידום בגוגל לכבוד פורים? הבא נרעישה רש-רש-רש ונשאיר הודעה בטופס למטה! או התקשרו 🙂

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן