כתיבת פוסטים לפייסבוק – מה חשוב ומה אסור

פוסטים לפייסבוק

פייסבוק הפכה להיות פלטפורמה לא קטנה למען חברות קטנות וגדולות כאחד, פייסבוק יודעים שאצלם נמצאים כל המי ומי ומסביב להם, כל עסק היום מפרסם בפייסבוק וכמובן, גם נמצא שם כלקוח פוטנציאלי גם הוא לעסקים אחרים. אז איך ומה כדאי לעשות?

כאשר אתם רוצים לפרסם במערכת הפרסום של פייסבוק, למעט צפיפות התוכן בתמונות אפשר לעשות לא מעט, אבל מה קורה כאשר אנחנו רוצים לתחזק עמוד עסקי ולגרום לגולשים לאהוד אותו בצורה אמיתית שלא מגיעה מפרסום בלבד, כלומר, ממודעות ממומנות.

3 דברים שחשוב לזכור בכתיבת פוסטים לפייסבוק:

  1. גולשים בפייסבוק אינם מעוניינים בתכנים ממומנים, משמע אין טעם לכתוב פוסטים אשר מציגים אתכם באור שיווקי, תמיד עדיף להראות משהו עם ערך מוסף לגולש האקראי, משהו כמו "7 דברים שלא ידעתם על מכשירי החשמל שלכם בבית", משהו שיהיה שווה לקריאה עבור הגולש האקראי.
  2. גולשים מצפים לקרוא אחד מהשניים – תוכן ארוך אך מעניין
  3. תמונות מושכות את העיניים בפייסבוק וסרטונים אף יותר, אם יש לכם תוכן מעניין, חשבו על איך אתם יכולים להעביר אותו בסרטון קצר או אפילו בתמונה שתגיד מספיק מילים (לא תמיד צריך 1000 מילה בשביל להעביר מסר)

3 דברים שאסור לעשות בכתיבת פוסטים לפייסבוק:

  1. גולשים בפייסבוק לא אוהבים לצאת מהפייסבוק, משמע אל תנסו להוציא אותם לקישור לאתר שלכם, תשתדלו כמה שיותר להשאיר אותם בפייסבוק ולגרום להם "לנוע" בתוך העמוד העסקי שלכם, גם אם יש לכם פוסט מעניין באורך 1000 מילה, בפייסבוק הוא יעבוד יותר טוב מאשר 300 מילה מהאתר שלכם.
  2. אם כבר החלטתם להציב קישור כזה או אחר בפייסבוק, זיכרו דבר אחד, גוגל אנליטיקס יספור את כל הגולשים שמגיעים מהפייסבוק בתור "מקור" של פייסבוק, משמע, אנחנו צריכים לתייג כל קישור בכל קבוצה שנשים בצורה אחרת על מנת שנדע לאחר מכן לעקוב מי הקבוצה שהזרימה גולשים והאם העמוד העסקי שלנו עשה את העבודה נאמנה.
  3. אל תנסו להיות פרסומיים, פייסבוק הינה פלטפורמה לחברים שהפכה להיות עסקית אט אט, משמע, שאם אתם תנסו "לשווק" את עצמכם, אתם תהפכו להיות "מעיקים" ולשם כך, יש את גוגל והמודעות הממומנות שלו, אין טעם לנסות בכח פוסטים עם "רוצים גם אתם להיות במקומות הראשונים בגוגל?" בעוד שאפשר פשוט "7 דברים שלא ידעתם על תוצאות החיפוש של גוגל"

בסופו של דבר, פייסבוק הינה פלטפורמה מעולה לפרסום אבל חייבים להיות עדינים ומתונים עם הגולשים שלנו, אחרי הכל אנחנו לא שונים בהרבה מפרסומת באמצע תוכנית אהובה בטלוויזיה, אז לפחות תנסו להיות ערכיים לגולש האקראי שעתיד להפוך לקוח פוטנציאלי.

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים, מתעסק למעלה מ 12 שנים בייצור טרפיק ולקוחות ע״י הרשתות החברתיות לבעלי עסקים,  אני מלמד בעלי עסקים לתפעל את עמוד הפייסבוק שלהם. בנוסף כחלק ממעטפת שיווקית מלאה אני נותן ללקוחות שרותי בניית אתרים וקידום אתרים. מוזמנים ליצור איתי קשר.

 

אורי מינץ
פוסטים לפייסבוק
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page