הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

amp

מה זה AMP והאם אתם צריכים למהר לעלות על רכבת זו?

עולם האינטרנט לעולם אינו עומד במקומו, ועל מנת להצליח לעמוד בקצב ההתקדמות המדהים שלו, חשוב לא רק לעקוב אחרי השינויים המתרחשים לפרקים, אלא גם להתאים את הפעילות המבוצעת על ידיכם לשינויים אלה ולסטנדרטים החדשים שהם יוצרים. אחד הדברים שהכי מעניין את המומחים בתחום קידום אתרים ובעלי עסקים שונים ברשת – זה שדרוג ה-AMP. בפסקאות הבאות נדון מהו החידוש שבטכנולוגיה זו, כיצד הוא כבר משפיע על הליכי קידום אורגני והאם כדאי לקחת אותה בחשבון בעת ההיקשרות העתידית עם חברה לקידום אתרים מקצועי.

מהו AMP?

משמעות ראשי התיבות AMP היא: Accelerated Mobile Pages, ובעברית: עמודים מואצים לסלולר. מדובר ביוזמה שהרימה גוגל באוקטובר 2015, בשיתוף פעולה עם מספר גורמים חשובים בעולם האינטרנט, כולל טוויטר שנתרמו גם הם לעניין. מדובר בקידום טכנולוגיה המאיצה את העלאת העמודים כאשר גולשים הם במובייל.

כל מקדם אתרים יודע על כמה השתנו חוקי המשחק עם הופעת הסמארטפונים והפיכתם למקור צריכת האינטרנט העיקרי, נתונים שהולכים ועולם כל שנה. על מנת להתרגל למציאות חדשה זו, קידום אתרים נדרש לעמוד בדרישות טכניות שונות, כאשר מהירות הטעינה של עמוד כבר מזמן מהווה פרמטר חשוב ביותר עבור גוגל.

דקויות של קידום אתרים שיש לקחת בחשבון בהתאם ל-AMP

כל חברה לקידום אתרים בישראל ובעולם נאלצת לשקול ברצינות את האפשרות להוסיף עמודי AMP לאתרים המקודמים. התמריץ לכך הוא שגוגל נותנת במה מיוחדת לעמודים אלה, מציגה אותם במסגרת סליידר עם  תמונות שנמצא מעל כל תוצאות החיפוש, מה שמהווה מתנה אמיתית וחינמית למעשה לכל הליך קידום אורגני שנעשה בימים אלה.

עם זאת, גם ברמה הטכנית חשוב מאוד לעשות זאת נכון. מקדם אתרים מקצועי יודע שכל כפילות תכנים עשויה להיות בעייתית מבחינת דירוג, ולכן חשוב מאוד להגדיר את העמודים החדשים עם כל ההעברות כתובות הדרושות על מנת לא להיקלע למצב שבו שדרוג הפך לצרה צרורה.

מתי זה יגיע גם לישראל?

אחד השיקולים המשמעותיים ביותר של חברה לקידום אתרים בארץ זה עד כמה מהר מגיעים הטרנדים החדשים מהאינטרנט הכלל-עולמי לישראל. ידוע שיש פיגור מסוים בהתקדמות. אך בהתחשב בעובדה שהפרויקט יצא לדרך עוד בסוף 2015, ניתן לשער ששנת 2018 תהיה רשמית שנת ה-AMP באינטרנט הכחול-לבן, בעיקר בהתחשב בעובדה שישראלים גולשים יותר ויותר מדי יום, ולכן גם הליך קידום אתרים צריך להשתדרג בהתאם. כך, כל מקדם אתרים יכול להפוך למוביל בתחומו אם הוא ישכיל להכיר את השינויים החדשים כמה חודשים לפני המתחרים ולהעניק ללקוחותיו את היתרון היחסי הזה במסגרת קידום אורגני מתקדם.

העתיד של קידום אורגני בראיית הסלולר

למרות שהמחשבים הנייחים עדיין דרושים לרבים מאיתנו, כל הנושא של קידום אתרים הולך לנוע לעבר המובייל. כך, לאחר ששנים רבות טקסטים ארוכים עם מילות חיפוש היו הדרך לקדם עמודים, כיום מובן שאף אחד לא באמת יקרה מגילות ארוכות במובייל, ולכן כל חברה לקידום אתרים וגם מקדם אתרים עצמאי צריכים לפנות לאפיקים אחרים ולדעת לתת דחיפה ללקוחות שלכם באמצעים יותר חדשניים, מקוריים ומותאמים אישית.

באופן כללי, הגלישה הסלולרית היא אישית מאוד במהותה, משום שפעמים רבות ניתן לראות הרבה יותר מידע מאשר המחשב (נתוני GPS, תמונות שצולמו, אנשי קשר, כו'). סביר להניח שההתפתחות של האינטרנט תהיה חזקה מאוד בתחום זה, לצד עבודה יותר אקסקלוסיבית וממוקדת בגלישה ממחשבים שעדיין תתקיים, אך למטרות ספציפיות וחשובות שגם דורשות התאמה ממוקדת על מנת להעניק מענה מושלם גם לגולשים וגם למקדמי האתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

שיווק דיגיטלי לעסקים זה מעטפת שירותים לבעלי עסקים בתחום השיווק הדיגיטלי – בניית אתרים, קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות. הייחודיות שלי היא ההבנה בכל עולמות הדיגיטל וכך לחסוך בעל מקצור לכל תחום. מוזמנים ליצור קשר איתי

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי