פרסום בסטורי באינסטגרם – המדריך המלא למשווק

פרסום בסטורי באינסטגרם

התופעות החדשות בעולם הוירטואלי יוצרות מצב שבו, מצד אחד, יש לנו אינספור כלים ודרכים לקדם את עצמנו, אך מצד שני – דורשת מעקב קבוע אחר המתרחש, כדי להיות "בעניינים".

כך, אפשרויות שונות של פרסום בסטורי באינסטגרם מהוות דוגמה מעולה לשיטת שיווק חדשנית ועדכנית, אך גם דורשת מעורבות, היכרות מקרוב ויכולת לנצל את המאפיינים הייחודיים של כלי זה. במאמר זה נעבור בקצרה על הדרכים השונות שבאמצעותן ניתן לנצל את יכולות הסטורי לטובת מאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים שאתם עושים באופן יומיומי בבית העסק שלכם.

אם אתם עדיין לא משקיעים בזה את זמנכם באופן קבוע – סביר להניח שאתם מפסידים לקוחות חדשים, משלמים וגם חוזרים עם כל יום שעובר, בזמן שהמתחרים שלכם כן מנצלים את החלל הווירטואלי במלואו, הן באופן עצמאי, או בסיוע חברות שיווק דיגיטלי.

אז מה זה סטורי או סטוריז?

הרעיון של סטוריז שואב את מקורותיו מתחושת ה-FOMO (פחד לפספס משהו) שנוצר יחד עם הרשתות החברתיות והוא דורש מאיתנו להיתו תמיד מחוברים למה שמתרחש ברשת, כדי להיות מעודכנים.

הצורך הזה מועצם באמצעות פרסום בסטורי באינסטגרם בשל העובדה שהם מתפרסמים אך ורק ל-24 שעות ונעלמים לאחר מכן (אלא אם כן נשמרים במסגרת הסטוריז ה"נבחרים" שבעל העמוד בוחר להציג מעל לפיד שלו).

לפיכך, הרעיון של סטוריז מצד אחד "כובל" את המשתמשים לרשת החברתית (תחילה זה היה מקובל בתוסף סנפצ'ט ולאט לאט השתחל לכל הרשתות שלא רצו לאבד את הקהל הצעיר).

לסטוריז יש כמה נקודות חוזק שכדאי לנצל כחלק מאסטרטגיית פרסום באינסטגרם:

  1. רמת אנגייג'מנט גבוהה בשל היכולת להיות בקשר מסביב לשעון ולתחושת אינטימיות גבוהה יותר
  2. אמצעי אינטראקציה כגון אנימציות, אפשרות לעשות סקרים, לקבל ולענות על שאלות ועוד.
  3. האפשרות לעשות הפנייה לקישור באמצעות ההחלקה למעלה – כלי המרה יעיל ביותר שיעצים כל פעילות שנעשית במסגרת קידום אתרים.
  4. שילוב של כל סוגי התוכן – טקסטים, תמונות, סרטונים.

איך משווקים באמצעות פרסום בסטורי באינסטגרם?

התשובה לכך היא פשוטה ביותר – פשוט מעלים!

באמצעות לחיצה על תמונת המשתמש שלכם כשאתם נמצאים בפיד – תוכלו להוסיף תוכן לסטוריז שלכם.

מה זה עשוי להיות? כל דבר שתראו כרלוונטי לעמוד שלכם, גם ברמה המקצועית וגם בזווית האישית שתמיד תורמת לאנגייג'מנט בכל תחום. שהרי בדיוק לשם כך נועדו הרשתות החברתיות, בכדי לחבר בין אנשים ולפתוח צוהר לתחומים שונים של חיינו.

גם כאשר משווקים עסק, תמיד כדאי שיהיה בו משהו אישי, בכדי שהלקוחות הפוטנציאליים יוכלו להתחבר גם לאנשים שמאחורי העסק ולבחור עם הלב.

זה חשוב במיוחד לעסקים קטנים, משום שכאן נקודת החולשה שלהם (היקף עבודה קטן מהמותגים הגדולים, פחות תקציב פרסומי) תהפוך ליתרון התחרותי על פני השחקנים הגדולים – באמת יש אישיות מאחורי המפרסם, ויש לנצל זאת.

מדוע להגות אסטרטגיית תוכן מראש?

אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר ניגשים למשימת פרסום באינסטגרם – זה לתכנן מראש. צריך לתכנן את הדברים הבאים:

  1. תכנית עבודה מסודרת לפרסומים – לא לעשות זאת באופן שרירותי, אלא תוך הצבת יעדים ספציפיים וקביעת צעדים להשגתם.
  2. יצירת שפה גרפית אחידה – באמצעות פילטר אחיד או אלמנטים חוזרים.
  3. שימוש מושכל בהאשטגים – שיטה מוכחת לקבלת חשיפה רחבה יותר באופן אורגני.
  4. ניצול תיוגי אנשים ותיוגים גאוגרפיים – כלי נוסף לחשיפה.
  5. תזמון – ברמה הכללית, קיימים נתונים הטוענים שהזמן הטוב להעלות סטוריז (ותוכן באופן כללי) הוא בשעות העבודה – מ-8 בבוקר עד 5 בערב. עם זאת, לכל עסק שעושה פרסום בסטורי באינסטגרם או פרסום בפייסבוק באופן כללי יכול לראות את הנתונים האישיים של העמוד שלו בכדי להבין מה עובד הכי טוב עבור קהל היעד שלו. ועל כך הסעיף הבא שלנו.

ניתוח נתונים – חלק מהותי מהליכי פרסום בסטורי באינסטגרם

כאשר יש לכם אינסטגרם עסקי – אתם מקבלים את האפשרות לנתח באופן המלא ביותר את תוצאות העבודה שלכם. יש נתונים סטטיסטיים מלאים לגבי כמה אנשים ראו את הסטוריז, כמה דילגו עליהן (נתון שיכול לתת לכם הרבה חומר למחשבה בדבר שיפור התוכן והוספת עניין), כמה דילגו רק על כמה מהסטוריז, מה הייתה החשיפה הכללית ועוד.

כל נתון כזה יכול לתרום לשיפור המתמיד בביצועיו של בית עסק בפלטפורמה זו, ככל שתפעלו יותר ויהיה יותר חומר לניתוח, כך יהיו לכם נתונים מדויקים יותר לגבי קהל היעד הספציפי שלכם ותוכלו להתאים עבורו את התכנים בצורה אופטימלית ולהגיע כל הזמן לגבהים חדשים.

פרסום ממומן באינסטגרם  - קווים לדמותו

מאז שפייסבוק רכשו את האינסטגרם, שתי הרשתות החברתיות הגדולות חולקות מערכת פרסום דומה. כך, בכדי לעשות פרסום בסטורי באינסטגרם באמצעות מודעות ממומנות, יש להפוך את האינסטגרם לעסקי ולחבר אותו לעמוד הפייסבוק שלכם.

כך, תוכלו להעלות כל סטוריז, ואז להיכנס להגדרות שלו ולהפוך אותו לממומן. בהמשך, תועברו לבחירת קהל היעד והתקציב (בדומה לפרסום ממומן בפייסבוק) ולהריץ, מומלץ לנסות תחילה בתקציבים קטנים ולאחר מכן לראות כיצד מושג אחוז ההמרה הגבוה ביותר, ומכאן להמשיך ולהתקדם.

אחד הגורמים החשובים ביותר בקידום ממומן בסטורי הוא הקישור שאליו אתם רוצים להוביל את הגולשים. הוא צריך להיות ייעודי ל"אנשי הסטורי" ולתת להם לבצע את המטרה לשמה התכנסנו כמה שיותר מהר, מומלץ אפילו בלי הצורך לגלגל.

הרשמה לרשימת דיוור? טופס קצרצר וזה. דפי נחיתה ארוכה לא ישרתו אתכם כאן.

דרכים נוספות למיתוג משופר באמצעות פרסום בסטורי באינסטגרם

יש כמה גורמים שבתי עסק רבים הוכיחו את יעילותם לאורך שנים – לדוגמה, תמונות עם פנים של אנשים תמיד מביאות ליותר תגובות ואנגייג'מנט (ו-38% יותר לייקים!) שילוב של האשטג ומיקום גיאוגרפי תורם לאנגייג'מנט וחשיפה גבוהים יותר.

נתון מעניין נוסף, הוא ש-60% מהמותגים המצליחים ביותר באינסטגרם דואגים למראה אחיד לתכים שלהם באמצעות פילטר מותאם אישית (כיום מדובר במוצר שמוצע למכירה על ידי מומחים שונים בתחום הגרפיקה – אך ניתן גם להשיג זאת באמצעות פילטר חיצוני). מראה אחיד של הפיד והסטוריז יוצרים חוויה ייחודית עבור כל עוקב ותורמים רבות למיתוג שלכם.

השתלטות על הסטוריז

טרנד חזק נוסף במגוון תחומים – השתלטות על הסטוריז של משתמש כלשהו. כלומר, מזמינים אדם כלשהו (כדאי שיהיה מוביל דעה עם קהל עוקבים נאמן) שיעלה סטוריז שקשורים לתחום הפעילות שלכם ויעלה את העניין בקרב הגולשים.

לדוגמה, חנות של אוכל לבעלי חיים יכולה להזמין בלוגרית או סלבית עם כלב כדי שתעשה פוסטים עם חיית המחמד האהובה ותוך כדי כך לשלב פרסומת למוצרים. שיתופי פעולה כאלה מתקיימים דרך קבע ויכולים להתבצע גם עבור מותגים קטנים יחסית. יצירתיות ותעוזה יעזרו כאן לא פחות מתקציב פרסומי בינוני ומעלה. תחשבו על זה 😉

השתלטות על סטוריז של מישהו אחר

באותה הדרך כפי שאתם יכולים לתת למישהו אחר לעשות את הפרסום בסטורי באינסטגרם עבורכם, כך אתם יכולים ליצור שיתוף פעולה הפוך – באמצעות יצירת סטוריז לשותף עסקי כלשהו. מה שחשוב כאן, הוא שיהיה היגיון מאחורי שיתוף הפעולה, ערך לגולשים (תוכן מעניין, מעורר רגש, עניין או שמעניק מידע מעניין). פעילות כאלה, יחד עם שידורים חיים עשויים להפוך לעמוד תווך חשוב של המשתמש שלכם באינסטגרם באופן כללי.

לייבים וסטוריז – מה ביניהם?

כאשר אנשים עוברים בין הסטוריז, הם נחשפים גם לשידורי הלייב שנעשו ב-24 השעות האחרונות ונבחרו על ידי המשדרים להישמר בסטוריז ל-24 שעות. לכן, שידורים חיים מעניינים הכוללים מענה על שאלות, ביצוע הדרכות קצרות או הכרות עם פעילות בית העסק מבפנים, זה פיסת תוכן חשובה ומעניינת שתניע אנגייג'מנט ותתרום לתחושת המבקרים בעמוד שתמיד קורה אצלכם משהו מעניין.

כדאי לתזמן לייבים מראש, להודיע עליהם, בעיקר אם מדובר במשהו רשמי וחשוב (לא שרירותי או אקראי).

אם מפרסמים בסטוריז – חייבים לענות ומהר!

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור, הוא שכל מטרת פרסום בסטורי באינסטגרם הוא ליצור אינטראקציה. ובמידה והצלחתם בכך וזכיתם לתגובות במסגרת הסטוריז או בהודעות הפרטיות – חייבים לענות ומהר. האינטראקציה עם המותג בפלטפורמות החברתיות זה שיטת השיווק המודרנית.

כך, אם השקעתם את הזמן בתכנון התוכן ויצירתו, אך לא "רכבתם" אחר כך על הגל של האנייג'מהט שיצרתם באמצעותו, אז למעשה לא הרווחתם את כל היתרונות ששיטת השיווק הזאת מביאה איתה.

מבצעים ודילים מיוחדים רק בסטוריז

כאמור, סטוריז מביא את הפחד מפספוס (ה-FOMO הידוע) לגבהים חדשים. כך, באמצעות פרסום בסטורי באינסטגרם דיל מיוחד שיעלם כמו הסטורי עצמו לאחר 24 שעות – תוכלו לדרבן את הגולשים לנצל את האפשרות הזאת הרבה יותר מהר, וזה עשוי להביא לגל מכירות כשאתם ממש זקוקים לו.

כדי שזה יצליח, חשוב לעמוד במילה שלכם ואכן להוריד אותו מהאתר או החנות לאחר 24 שעות! לאחר הסיום, כדאי לפרסם מודעה לגבי זה ולהבטיח שמי שלא הספיק לנצל את האפשרות הזו – יוכל לעשות זאת מאוחר יותר. כל זה מעורר תחושת ריגוש ויוצר חוויות חיוביות ומעניינות עם הגולשים. רק כדאי לדאוג לגרפיקה שתעשה כבוד למוצרים שאתם מספקים.

עידוד המשתמשים ליצור תוכן

כמו בכל תחום קידום אתרים, הדבר הכי טוב הוא לגרום לגולשים, הקונים וקהל היעד שלכם לסייע לכם ביצירת הסטוריז. כך, יצירת האשטג ייעודי, או עידוד לפרסם סטוריז ולתייג אתכם כדי שתעשו שיתוף בסטוריז ואף תתו תגמול בצורת מתנות קטנות או השתתפות בהגרלה – זו עשויה להיות דרך טובה ליצור עבורכם סטוריז מבלי להתאמץ יותר מדי.

אך כמובן שאי אפשר לבסס את כל אסטרטגיית התוכן שלכם על הגולשים. אך שיתוף הסטוריז שלהם לרוב יהווה מחמאה בלי שום קשר, כך שאם תוסיפו מילות תודה לשיתוף – תוכלו לשפר את הנאמנות של המשתמשים למותג ולהמשיך בפעילות שיווק בסטוריז במלוא הכוח. 

לסיכום, פרסום בסטורי באינסטגרם זה ללא ספק הדרך החדשנית ביותר להביא משב רוח רענן, צעיר ובועט לכל מותג שהוא. באמצעות גישה יצירתית לתוכן, ניהול קמפיינים ממומנים זהיר ומחושב, ניתן להגיע לחשיפה רחבה ולהשיג את קהל היעד הדרוש לכם במאמצים מתונים ביותר.

השמעת המאמר לכבדי ראייה

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

אם אתם מעוניינים להפיק את כל התועלת הזאת כאן ועכשיו, מבלי להשקיע יותר מדי מזמנכם הפרטי ומבלי להסיח את דעתכם מהפעילות העיקרית של בית העסק שלכם, פנו אלינו עוד היום בכדי לנצל באופן היעיל ביותר את היכולות והמיידיות שמעניק לנו ערוץ התקשורת המיוחד הזה.

אורי מינץ
פרסום בסטורי באינסטגרם
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר

פרסום באינסטגרם יכול להביא לעסק שלך חשיפה כמעט לכל הגילאים ובפרט לצעירים. רוצים לדעת איך לעשות פרסום באינסטגרם? מוזמנים להכנס לעמוד פרסום באינסטגרם אצלי בתפריט.

הפרסום באנסטגרם עובד דרך ממשק פרסום של הפייסבוק בשונה מקידום בגוגל ששם אנחנו מפרסמים לפי מילות מפתח מסויימות.

ניתן לעלות עוקבים באינסטגרם בעזרת פרסום ממומן, ככל שתחשפו יהיה יותר רלוונטים למשתמשים כך יגדלו הסיכויים שהם יעקבו אחריכם ובכך יעלו העוקבים.

שווה מאוד. לפי מה שאינסטגרם מפרסמים לסטוריז יש יותר חשיפה מאשר לתמונות בעמוד.

רוצים לדעת איך מייצרים חשיפה? רוצים לדעת מה לכתוב בסטורי? תחשבו טוב – מה יכול לייצר כמה שיותר מעורבות – סוריז שיקבלו הרבה מעורבות יקודמו טוב יותר.

לשאול מה עדיף? קשה לומר, תנסו גם את זה וגם את זה תראו מה מביא לכם יותר עוקבים

מאמרים אחרונים
Rate this page