קידום באינסטגרם – פייסבוק ואינסטגרם באסטרטגיה שיווקית אחת

קידום באינסטגרם

פייסבוק קמה ביום בהיר אחד והחליטה (או יותר נכון צוקרברג החליט) שהם קונים את האפליקציה המצליחה ביותר בנושא התמונות, את אינסטגרם. מה קרה לנו, למפרסמים בעקבות הקנייה? קידום באינסטגרם ממוקד יותר בצורה הטובה ביותר, מה הכוונה? נסביר כאן.

פייסבוק משתפרת ומשתדרגת למערכת פרסום טובה ונוחה יותר מיום ליום, מה זה אומר? שהחל מפרסום מודעות ממומנות לחברים שלנו בפייסבוק, הפכה פלטפורמת הפרסום בפייסבוק למערכת ממוקדת לאנשים בעלי תחומי עניין ומיקוד מגדרי וגיל בצורה הטובה והמדויקת ביותר. הרי כשאנחנו מפרסמים בגוגל – אנחנו לא יודעים מה הגיל או המגדר או בכלל תחומי העניין של הלקוח הפוטנציאלי, אנחנו רק יודעים שהוא חיפש ביטוי כלשהו מהתחום שלנו ולכן צצנו לו כמודעה.

למשל, אם נפרסם ביוטיוב, הם מתיימרים להיות ממוקדים לגיל ומגדר, אבל ההורים שבינינו מבינים את ההטעיה, כי כאשר האב, בן ה40+ נכנס עם חשבון הגוגל שלו ליוטיוב ונותן לילד שלו בן ה-4 לצפות בתכנים, חשבון הגוגל הרשום – לא רלוונטי יותר ולמרות זאת, הוא צופה בתכנים עם פרסומות שלא לגילו. (שלא נדבר על כמויות ההקלקות הלא רלוונטיות שמתרחשות בטעות שכזו)

קידום באינסטגרם – לא לצעירים בלבד?

כאשר מערכת הפרסום של פייסבוק התחילה לעבוד גם באינסטגרם, הרבה מאוד עסקים פרסמו כל מה שעלה להם לראש באינסטגרם, מה ראינו בפועל? המון מעסקים לא ממוקדים לנושא שעניין אותנו באפליקציה. אז מה קרה? חוסר מיקוד. הרי למרות שהרבה מאוד צעירים מבלים לא מעט שעות באפליקציית מלאת הפילטרים הזו, עדיין מדובר על גילאים שאפשר לפרסם להם לא מעט מוצרים, החל מרשתות אופנה ועד לאופניים חשמליים. הכל תלוי, מה אנחנו מחליטים לפרסם ואיך.

קידום באינסטגרם

למה לעשות קידום באינסטגרם?

שיווק דיגיטלי לעסקים המון פעמים מתמקד בפלטפורמות שונות שאנו מפרסמים באינסטגרם צריך להבין כי היא פלטפורמה מעולה שגם עכשיו ממוקדת יותר תודות לפייסבוק שגרמה לנו להתמקד יותר גם בפלטפורמה החדשה שלכם, עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות – זה לבחור נושא וללכת בצעדי פרסום קטנים לרשת החדשה של הצעירים, אך זיכרו, גם מבוגרים יותר שם, אחרי הכל – מי יעקוב אחר הצעירים שהם לא עושים טעויות?

קידום באינסטגרם מחיר לחשיפה

פרסום באינסטגרם הוא קידום על פי חשיפה ולכן עלות החשיפה משתנה כל הזמן ושאלות כמו מה העלות הם לא תמיד רלוונטיות.

שרוצים לעשות קידום ממומן באינסטגרם חייבים לקחת בחשבון לא רק את העלות של המדיה אלא גם את העלות של המפרסם, לפעמים עלויות אלו יכולות להיות לא רלוונטיות ולפעמים עלויות אלו יכולות להיות כל כך נמוכות שצריך לעשות חושבים האם החברה מקצועית ותיתן עבודה נכונה בעלויות אלו.

טיפ קטן – חברה / פרילנסר שעושה אינסטגרם בוסט בפרסום – תתרחקו!

קמפיין עוקבים באינסטגרם

כל הזמן אני רואה פרסומות על קניית 50 עוקבים באינסטגרם, קנה 100 קבל עוד 100 וכו׳. יש עם זה המון בעיה, ראשית ברור למה אנשים רוצים שיהיו להם הרבה עוקבים, הם מעוניינים שמי שנכנס לעמוד שלהם יראה שעוקבים אחריהם המון אנשים ואז הם יקבלו איזה שהיא אסמכתא, אבל אנשים לא מפגרים, רואים שהעמוד כמעט ריק ויש 100,000 עוקבים מבינים שמשהו פה מסריח.. בנוסף – אם אתה רוצה לפרסם לעוקבים שלך דברים אבל העוקבים שלך מאינדונזיה אני לא חושב שזה נכון וטוב. עדיף שהעוקבים שלך יהיו דרך הפרסום הממומן ולא ע״י רכישת עוקבים באינסטגרם.

טיפ לסיום

ע״י סרטונים קצרים, תמונות מצחיקות או מרהיבות במיוחד, העיקר לגרום לגולש האקראי להגיד "רגע, זה נראה מעניין", יותר מזה, רוצים לעניין את הגולשים בצורה טובה יותר? העלו סרטון קצר של 15 שניות על המוצר שלכם אבל במהירות צפייה גדולה יותר, מה הכוונה? הריצו את הסרטון במהירות גדולה יותר שהגולש יראה את כל מה שהוא צפוי לראות – רק מהר יותר, דבר שגורם להרבה מאוד גולשים לצפות שוב בסרטון על מנת להבין מה בדיוק קרה שם שכל כך עניין אותם.

אורי מינץ - קידום באינסטגרם

קידום באינסטגרם זו התמחות אבל היא אחת מההתמחויות שיש לנו, יש להבין את קהל המטרה ואיך מייצרים חשיפה, מעורבות, לידים ורכישות איכותיות. 

אצלנו תקבלו מעטפת שיווקית מלאה.  אז אם אתם מעוניינים ביצירת קידום באינסטגרם בצורה מקצועית עם ראייה רחבה בשיווק דיגיטלי מוזמנים ליצור איתנו קשר.

אורי מינץ
קידום באינסטגרם
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר

קידום באינסטגרם הוא קידום בעיקר לתמונות וסרטונים ולאחרונה לסטורי ולרילס.

הקידום עובד אך חשוב לפני שעושים קידום – לבדוק האם המוצר או השירות מתאים לקהל היעד.

קידום אורגני ברשתות חברתיות הכוונה – להשיג עוקבים לא ע״י רכישה אלא ע״י תוכן – ראו את התוכן שלך אנשים, התלהבו והחליטו לעקוב. לאותם אנשים יהיה אחרי זה נכון לעשות פרסום על מוצרים או שירותים אחרים שלך.

היילטס הם העיגולים מעל התמונות של הפיד, להיילטס ניתן להעלות חומרים ולסדר אותם בצורה יפה – כמו תקיות אבל של סטורי

REELS – פיצ'ר יחסית חדש באינסטגרם, כמו שיש בטיקטוק – הסרטונים בריילס רצים ברצף, ההבדל בין רילס לסטורי הוא שהסטורי הוא רק לחברים והרילס לא.  שימוש בפיצ'רים של אינסטגרם נותן חוזק לעמוד הרבה ירצו לעקוב אחרי העמוד כמו כן גם לקידום באינסטגרם, כיוון שמגדיל חשיפה ומסייע בקידום האורגני באינסטגרם.

רוצים להעלות את החשיפה של הפוסטים שלכם? השתמשו בהאשטג # [מוסיפים סולמית ורושמים את המלל] אל תשתמשו באותם האשטגים הרבה זה לא רצוי – תגוונו

לדעתי לא, יש המון אפשרויות לחסימה כתוצאה מכך, מה גם – זה לא קהל היעד ולכן אני לא ממליץ.

מאמרים אחרונים
Rate this page