האם צריך בכלל ניהול מוניטין לעסקים או רק לאנשים פרטיים?

ניהול מוניטין לעסקים

שם טוב זה אחד הנכסים החשובים ביותר של כל בית עסק ומותג. ניהול מוניטין לעסקים מתמקד בשם בית העסק שם טוב הוא אחד הדברים שקשה מאוד להשיג, וקל מאוד לאבד. יתר על כן, קיימים אינספור מקרים שבהם אדם או חברה בכל סדר גודל עבדו קשה על מנת ליצור תדמית מסוימת בקרב הציבור, ובגלל מקרה אחד וחריג – כל העבודה הזאת ירדה לטמיון. בעולם האינטרנט התופעה הזאת יכולה להיות הרבה יותר רווחת ואף להתפשט מהר מאוד. לא בכדי אחד הכלים החזקים ביותר כיום להתמודדות עם בעיות בינאישיות, זה "לינץ'" על ידי פרסום בפייסבוק.

בעוד שלא תמיד ניתן לשלוט על מה שנכתב, כן ניתן להתמודד עם ההשלכות ולנהל את הנראות של הפריטים האלה בעתיד. בנוסף, חברות גדולות, אנשי מקצוע בתחומים תחרותיים ונציגים של שכבות שנויות במחלוקת יכולים לקחת את העניינים לידיים מראש לעשות ניהול מוניטין מעמדה של כוח. אז מתי כדאי להקדיש תשומת לב ממוקדת לנושא ניהול מוניטין לעסקים?

ניהול מוניטין לעסקים באופן קבוע

העבודה העיקרית של ניהול מוניטין בגוגל כוללת שליטה על תוצאות החיפוש המופיעות בעמוד הראשון. זה השלב החשוב ביותר משום שהוא מאפשר לראות מה יהיה הרושם הראשון של הגולשים שיחפשו אתכם ברשת. האם יהיה זה מאמר מחמיא באתר חדשותי גדול, או פסק דין שלישי באתרי פסקי הדין הנגישים לכלל הציבור? ההבדל בין השניים הוא עצום, ויכול לעלות בלא מעט לקוחות שיחליטו על סמך זה האם כדאי לפנות אליכם או לא. ניהול מוניטין ברשת נעשה על ידי יציאת עמודים שעובדים לטובתכם וקידומם, זאת על מנת "לדחוק" את התוצאות השליליות לעמוד השני, אליו מגיעים הרבה פחות אנשים.

ניהול מוניטין לעסקים ברשתות חברתיות שונות

אחד העמודים שתמיד עולים בחיפוש – זה הרשתות החברתיות. לכן ניהול מוניטין לעסקים כולל במידה רבה את ניהול העמודים האלה, דאגה לכך שכל התגובות יהיו חיוביות, במידת האפשר להסיר את התגובות השליליות, וכו'. מדובר בחלק משמעותי מהליך ניהול מוניטין באינטרנט, ובמידה רבה הוא חוצה את עבודתו של מנהל העמוד (בעיקר בפייסבוק). במידה ויש שני גורמים נפרדים האחראיים לנושאים אלה, כדאי מאוד ליצור שיתוף פעולה ביניהם, זאת על מנת להבטיח תוצאות מיטביות.

שליטה על דירוגים באתרים שונים

בכל מדינה יש את המקורות שלה למידע על בתי עסק שונים ועל מידת התפקודיות הכללית שלהם. זאת ועוד, בדרך כלל יש להם גם מונופול משמעותי על תוצאות החיפוש בעמודים הראשונים. דירוגים כמו ZAP המהווים את המקבילה של YELP בארה"ב יכולים לקבוע רבות בכל הקשור להזמנות ולתנועה באתר. לכן כדאי מאוד לבצע ניהול מוניטין לעסקים בצורה ממוקדת באתרים שכאלה, זאת על מנת להפיק את המרב ממה שנגיש לשליטתכם. לדוגמא, ניתן גם להציע שי קטן ללקוחות עבור דירוג חיובי וכו'.

טיפים כלליים עבור ניהול מוניטין לעסקים ברמה גבוהה

על מנת לעשות עבודת ניהול מוניטין לעסקים ברמה גבוהה, חשוב מאוד להכיר את התחום הספציפי שבו עובד המותג, החברה או האדם האישי. לכל תחום כזה יש אתרי אוטוריטה שבהם ניתן לעבוד באופן ממוקד. במקרים נוספים, ניהול מוניטין לעסקים כולל איזכורים במאמרי ויקיפדיה או יצירת מינוחים חדשים בהתאמה לצרכים (בהנחה שהחברה, המותג או האדם המקודמים הם בעלי ערך לציבור). בסופו של יום, המומחה בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים ובפרט בניהול מוניטין לעסקים יעזור לכם להיות תמיד מעודכנים במה כותבים עליו וישלוט על השיח בצורה פעילה, ולכן ההמלצה היא להתחיל לעשות את הניהול לפני שמופיעות בעיות, משום שהתיקון עשוי לקחת הרבה יותר זמן מן הרצוי.

השמעת המאמר לכבדי ראייה

שאלות נפוצות בנושא ניהול מוניטין לעסקים

העלאת האיזכורים החיובים ברשת – ודחיקת האיזכורים השליליים.

בין 10,000 – 100,000 ש״ח. תלוי בכמות הקישורים ותלוי בכמות האיזכורים וחוזקם ברשת ניהול מוניטין זה לא מדע מדוייק.

יכול חודש ויכול שנים – אי אפשר להתחייב לתוצאות

ניהול מוניטין הוא דחיקת איזכורים שליליים מתוצאות החיפוש

מתי שאתם שמים לב כי יש עליו איזכורים שליליים

ניהול מוניטין ברשת ניהול נכון הוא לנסות לגרום לביטויים מסויימים לרדת כדי שהביטוי שאנו מקדמים יעלה.

ניהול מוניטין מקוון הוא ברשת ולכן לא צריך להגיע למקום כל שהוא.

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

אם אתם מחפשים מישהו מקצועי שיעשה את ניהול המוניטין שלכם בצורה מקצועית, דיסקרטית ואמינה מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
ניהול מוניטין לעסקים
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page