מה זה ניהול מוניטין?

מה זה ניהול מוניטין

מה זה ניהול מוניטין וכיצד עושים אותו באופן נכון ושקוף?

לכל אחד מאיתנו יש עבר, ורבים מאיתנו עשו טעויות כאלה ואחרות. עולם האינטרנט מספק לנו מצד אחד פלטפורמה ענקית למימוש עצמי, אך פעמים רבות אנו עשויים למצוא בדף תוצאות החיפוש הראשון פרסומים שהיינו מעדיפים למחוק לחלוטין מהרשת העולמית, אך לעתים קרובות זה בלתי אפשרי.

בדיוק לשם כך צריך להבין מה זה ניהול מוניטין וכיצד לעשות אותו באופן עדין וטבעי, כדי להדגיש את הצדדים הטובים באישיות ובעיסוק שלכם, תוך הדחקה אטית ובטוחה של כל תוצאות החיפוש הלא מחמיאות הרחק מעבר לדף הראשון או אפילו השני (שכידוע מספר הגולשים המגיעים כל כך רחוק הוא זניח ביותר).

אך זה לא הדבר היחיד שתצטרכו לעשות כדי להבין כיצד מנהלים מוניטין נכון ולהפיק את כל הרווחים והיתרונות של תדמית נקייה. אנו נסביר את כל הדקויות של העניין והקשר בין ניהול מוניטין באינטרנט לבין ההצלחה העתידית של כל בית עסק.

מה הן המטרות העיקריות של השירות החדשני הזה?

עוד לפני כעשר שנים אף אחד לא ממש ידע מה זה ניהול מוניטין, ונושא התדמית היה קשור בעיקר למשרדי יחסי הציבור המסורתיים שאפילו לא עבדו יותר מדי בעולם האינטרנט. אך ככל שהשימוש בסמארטפונים נעשה יותר נפוץ ומקובל, יותר ויותר אנשים שואבים את רוב המידע שלהם על אנשים ובתי עסק ממנועי החיפוש ולא ממה שהם שמעו פה ושם.

ולאור זאת, ניהול מוניטין הפך לנושא חשוב ביותר דווקא ברשת העולמית, כי שם קל מאוד למצוא דברים שלא הייתם רוצים שאנשים יראו דבר ראשון כשהוא עושים חיפוש לשם שלכם או לשם בית העסק.

השלבים השונים של העבודה

כיום יש רק מספר מצומצם של סוגי אנשי מקצועי שיודעים מה זה ניהול מוניטין וגם יודעים לעשות אותו בצורה תקינה. מדובר לרוב בשילוב בין מקדמי אתרים מקצועיים למנהלי מותגים או אשפי יח"צ מתקדמים ביותר הנותנים את המעטפת המקיפה ביותר.

בגלל שלרוב המטרה של כל בעלי העסקים היא קודם כל להגדיל מכירות ולהשיג לקוחות חדשים, לכן הגיוני מאוד לשלב בין עבודות קידום לבין ניהול מוניטין בגוגל.

בעיקר כי לעתים קרובות שתי המטרות האלה הן חופפות פחות או יותר, וגם נעזרות בטכניקות דומות, רק מכיוונים שונים: בקידום מנסים להביא עמודים מסוימים למקומות לדירוגים גבוהים ומיקום טוב בתוצאות החיפוש, ובניהול המוניטין דואגים "להדיח" את תוצאות החיפוש הבלתי רצויות כמה שיותר רחוק, כך שמדובר בשתי מטרות שבהחלט משלימות זו את זו.

בפועל, העבודה כוללת בתוכה שלבים שונים של יצירת תוכן רלוונטי ואקטואלי – ואז קידומו למקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של שם האדם או בית העסק. כדאי לעשות הליכים אלו עוד כשבית העסק צעיר, משום שכאשר כמויות החיפושים קטנות ואין תחרות רבה – הרבה יותר קל להגיע לתוצאות הרצויות תוך זמן קצר.

כשמדובר באדם שפורסמו עליו לאחרונה כתבות רבות באתרים מובילים – יהיה קשה מאוד לעקוף זאת עם חומרים חדשים באתרים פחות ידועים. לפיכך, גם העלויות עשויות להשתנות, משום שעשוי להידרש פרסום ממומן באתר גדול.

כך, ניתן לראות שאין תשובה קצרה לשאלה מה זה ניהול מוניטין, משום שכל מקרה לגופו, כל בית עסק מצריך יצירת תוכנית עבודה ותכנים מותאמת לצרכיו האישיים וגם למצב הקיים של המוניטין שלו

מה זה ניהול מוניטין מבחינת מכירות?

בעת חיפוש אחר ההבנה מה זה ניהול מוניטין, חשוב לזכור גם נושא חשוב ומכריע בעניין: תגובות ודירוגים של לקוחות. אנשים רבים העושים מחקרים באינטרנט כדי לרכוש מוצרים או שירותים מספקים מסוימים מסתמכים במידה רבה על מה שכתבו מי שהשתמש במוצרים ובשירותים האלה לפניהם. כך, הדירוג של בית העסק בפלטפורמות השונות הוא חשוב מאוד ומהווה חלק מההסבר עבור מה זה ניהול מוניטין.

כדי לשכנע את הגולש המזדמן להפוך לקונה קבוע של השירותים שלכם, אתם זקוקים לדירוגים חיוביים שעולים על השליליים, וגם ניהול נכון ומדויק של הפידבקים הלא טובים (משום שהיכולת לקבל ביקורת מעידה גם היא רבות על האופן שבו מתנהל בית העסק וזה חלק בלתי נפרד מהליך שיווק דיגיטלי לעסקים).

מדובר בפרט שולי יחסית כאשר אנו דנים על מה זה ניהול מוניטין, אז יש להקדיש גם לו את הזמן הראוי, בין אם באופן עצמאי, או באמצעות מיקור חוץ על האדם או החברה המטפלים עבורכם בכל הנושא של ניהול מוניטין ברשת.

באופן סטטיסטי, בתי עסק עם תדמית כמה שיותר נקייה יוכלו להשיג אמון רב יותר מצד הציבור ועקב כך – גם מכירות גבוהות יותר. כמובן שבמקביל יש לעבוד גם על שאר מערכי העסק, כולל שביעות רצון של הלקוחות ומחלקת שימור לקוחות. ככל שבית העסק גדול יותר, כך יידרש מאמץ רב יותר כדי לשמור על המוניטין שלו ברשת ומחוצה לה, אך זה גם יצדיק את עצמו במחזור המכירות.

מה אפשר לענות על השאלה מה זה ניהול מוניטין מבחינת מיתוג?

מיתוג זהו מכלול רחב של פעולות ומטרות, שבוסס עוד הרבה לפני תקופת האינטרנט, אך דווקא הרשת העולמית עזרה לאסוף את כל הקצוות וליצור את הנכסים המשדרים באופן מוקפד וישיר את הערכים שעליהם מושתת כל בית עסק ופעילותו של כל איש מקצוע המעוניין להביא את פעילותו לקדמת הבמה, למצוא לקוחות חדשים ולהפוך לקוחות חדשים לחוזרים.

כדי להשיג את כל המטרות הללו, נדרשת עבודה כוללנית ורבת-משימות, שמערבת עבודה של מספר אנשים:

  • אנשי יחסי ציבור גרידא
  • מעצבים
  • מקדמי אתרים
  • כותבי תוכן
  • בוני אתרים
  • מנהלי רשתות חברתיות

ועוד.

העבודה על מיתוג נעשית באופן רחב, וגם אם לא יודעים מה זה ניהול מוניטין – זה תמיד מהווה חלק מהליך המיתוג, משום שתדמית נקייה בעולם הוירטואלי היא בהחלט חלק בלתי נפרד מהעבודה המקיפה של ניהול מוניטין לעסקים וזה בהחלט משהו שדרוש לכל בית עסק שרוצה ששמו יילך לפניו ויהווה מושג נפרד לאיכות ולמהימנות ובאופן כללי – להיות אוטוריטה בתחומו.

האם יש גם צדדים "אפלים" לעניין?

כמו בכל תחום, גם בעולם זה ניתן למצוא היבטים פחות אתיים ואף מעט בעייתיים בכל הנוגע להשפעה על דעת הקהל. ככלל כל טיפול במוניטין שנפגע ובניית מוניטין חיובי נוגע במקומות אפלים. כל מי שמחפש מידע עמוק יותר בנושא מה זה ניהול מוניטין עשוי למצוא גם מידע בדבר שימוש לרעה בכלי זה, בעיקר כשמדובר בניסיון להעלים פרשות לא נעימות עבור בית עסק. יחד עם זאת, ראוי לציין שכיום מנסים להעביר בכנסת את החוק על ״זכות האדם להישכח״, שבמרכזו בעיקר פעילות אתרים שונים המפרסמים מידע על פסקי דין שנעשו בבתי המשפט, מה שעשוי לפגוע בעקיפין במשתתפים בדיונים אלה, גם אם הם היו הצד הנפגע.

לכן, דווקא במקרים אלה, האפשרות ליצור תכנים איכותיים ואמיתיים שמציגים את הצדדים החיוביים של האדם או בית העסק (ולעתים קרובות המיתוג האינדיווידואלי של האדם משליך באופן נרחב גם על העסק שלו) – זו דרך ראויה להתמודד עם מידע כוזב, לא אקטואלי, לא רלוונטי וגם לא מחמיא שפורסם בשלב זה או אחר ברשת העולמית.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

״

שאלות נפוצות בנושא: מה זה ניהול מוניטין

ניהול מוניטין כשמו כן הוא – ניהול המוניטין שלך באינטרנט – אם כתוב עליך איזכורים שליליים איש/חברת ניהול מוניטין – תעזור לך לדחוק את האיזכורים האלו.

המותג שלך צריך ניהול מוניטין אם מופיע עליו בגוגל או ברשתות חברתיות איזכורים שליליים או שהולך להתפרסם עליו איזכורים שליליים.

ניהול מוניטין היא התמחות תחת נושא קידום אתרים. בקידום אתרים אנו מקדמים את האתר של הלקוח – את המותג. בניהול מוניטין אנו מקדמים את האדם.

אם מופיעים עליך איזכורים שליליים או הולך להתפרסם עליך איזכורים שליליים זה הזמן לפנות לחברה לניהול מוניטין.

ניהול מוניטין בגוגל הוא כמו ניהול מוניטין ברשתות חברתיות – מנסים לדחוק את האיזכורים השליליים.

ע״י פרסום רחב של מאמרים עם איזכורים חיוביים הדוחקים את השליליים.

אורי מינץ - שיווק דיגיטלי לעסקים

בסופו של דבר, כדי להסביר באופן תמציתי מה זה ניהול מוניטין, יש לחשוב על הצמיחה העתידית התקינה של בית העסק ואיפה רוצים להיות בעוד מספר שנים. כדי להיות במקום טוב יותר בעתיד – יש להתחיל כבר עכשיו. אז אם אתם רוצים לבסס את המוניטין החיובי שלכם כמה שיותר מוקדם ולהיות צעד אחד לפני המתחרים.

אצלנו ניתן לקבל שירות עבור ניהול מוניטין הנכלל בתוך שירותי קידום אתרים, כמו כן אנו עושים קידום בגוגל ממומן לעסקים. מעוניינים לדחוק איזכורים שליליים? פנו אלינו דיסקרטיות מובטחת.

אורי מינץ
מה זה ניהול מוניטין
קטגוריות נוספות
נקודות המאמר
מאמרים אחרונים
Rate this page