מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא הנראות הדיגיטלית שלנו באינטרנט – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם ובשאר הרשתות החברתיות. (ORM – Online Reputation Management) ניהול מוניטין הוא אחד התחומים החמים היום בעידן ה״שיימינג״ יותר ויותר בעלי עסקים, סלבס, פוליטיקאים, זמרים, עורכי דין ואזרחים פרטיים מוצאים את עצמם במצב לא טוב כאשר רושמים את שמם או את שם העסק מוביל לתוצאות מביכות בגוגל.

היום, אם קיבלנו המלצה על בעל עסק, או סתם רוצים לראות פרטים על מישהו אנו הולכים לגוגל או פייסבוק לחפש עליו מידע, עד כדי כך שאם בעל עסק רוצה להעסיק עובדים בד״כ נכנס לפייסבוק שלהם או לפחות רושם את שמם בגוגל לראות מה התוצאות ולקבל כמה שיותר מידע.

כיצד עושים ניהול מוניטין ?

מספר דוגמאות לתוצאות שליליות בגוגל: כתבה שלילית באתר חדשותי, ביקורת שלילית על מוצר/שירות, פסק דין המופיע באתרים משפטיים

אם יש דברים לא נעימים באינטרנט הם  שיש איזכורים שליליים על השם שלך או על שם החברה. אך כיום חברה המתמחה בתחום קידום אורגני או ניהול מוניטין יודעת איך להשפיע על התוצאות בגוגל צריך רק לקחת בחשבון כי זה תהליך שלוקח זמן, והרבה.

אם לדוגמא שמך נכנס לתוך כתבה באתר מאוד סמכותי יקח לא מעט זמן לדחוק את התוצאה השלילית לעמוד 2 בגוגל אך אם השם שלך נכנס לאתר לא סמכותי, אין צורך להמתין הרבה זמן.

איך ניהול מוניטין עובד?

אם אנו רואים את שם העסק שלנו או את שמנו מופיע בגוגל בהקשר שלילי בתוצאות ראשונות מה שצריך לעשות הוא קידום תוצאות חיוביות בכדי לדחוק את התוצאות השליליות לעמודים אחרים. זה בדיוק מה שקידום אורגני עושה – רק ההבדל הוא שבקידום אורגני אנו מקדמים מילות מפתח (ביטויים) ובניהול מוניטין ביטוי המפתח הוא שם העסק/שם פרטי

במקרה של מספר תוצאות שליליות ניתן להיעזר בחברת קידום אתרים המתמחה בניהול מוניטין אשר יוכל לעשות את הדרכים האלו בצורה מקצועית ולדחוק אותם למיקום לא ראלי בגוגל.

מי משתמש בניהול מוניטין?

עורכי דין
רופאים
בעלי עסקים
מנכ"לים
רואי חשבון
פוליטיקאים
אמנים
ידוענים

צריכים ניהול מוניטין? השאירו פה פרטים ונחזור אליכם בהקדם

7 דברים שאתם יכולים לעשות על מנת לעשות ניהול מוניטין בגוגל

ראשית צריך לבדוק היכן נמצאות התוצאות השליליות: באתר אינטרנט? האם האתר סמכותי? האם השם מופיע בכותרת? האם יש תוצאות וידאו? כמה תוצאות יש על חיפוש השם במרכאות  – ״דונלד טרמפ״. לאחר מכן ישנם מספר פעולות שגם אתם יכולים לעשות והם:

  • פתיחת עמוד עסקי על השם שלכם (אם לא עשיתם את זה עדיין)
  • עמוד יוטיוב – לוודא כי השם מופיע בשם העמוד, בתיאור ואפילו בסרטונים המועלים לעמוד.
  • סרטון ביוטיוב – סרטון תדמיתי ביוטיוב או כל סרטון אחר שניתן להכניס עליו את השם שלכם בלי שזה יראה כאילו שמו אותו סתם, ניתן לעשות זאת. סרטונים ביוטיוב הם בעלי פוטנציאל גדול להתקדם בתוצאות. 
  • פרופילים נוספים ברשתות חברתיות נוספות – טוויטר, לינקדאין ועוד..
  • אתרי אינדקס ופורומים – תפתחו עמודי אינדקס על שמכם או על שם העסק שלכם או הגיבו בפורומים בשימכם המלא (או איך שמופיע בתצאות החיפוש)
  • אתרי בלוג – כיום ניתן לפתוח אתר במחירים נמוכים מאוד (או בחינם בוויקס) עם השם שלכם ולהכניס מאמרים עם השם שלכם.
  • אם יש עליכם מאמר בתקדין או בויקיפדיה – תשלחו מכתב ותבקשו להוריד אותו (הרבה פעמים זה עובד)

כיצד אני יכול לעזור לכם?

הניסיון הנרחב שלי בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים שאני מעניק תספק מספיק תכנים איכותיים וחיוביים. יכולותיי בתחום הקידום יופנו לקידום התכנים החיוביים ודחיפת המקורות השליליים לעמוד הבאים, שאליהם הגולשים כמעט ולא מגיעים.

זקוקים לעזרה? רוצים לדאוג למוניטין שלכם מראש (מומלץ!) – צרו קשר עוד היום.

אורי מינץ

המשרד שלנו מומחים בשיווק דיגיטלי הכולל ניהול מוניטין, בניית אתרים, קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות. ניהול מוניטין חשוב שיהיה בכל המקומות לא רק בגוגל וכאן חשוב להעסיק איש מקצוע מיומן בכל המדיה הדיגיטלית. אז אם אתם רוצים לבצע ניקוי מוניטין על שמכם וכל התהליך נשמע לכם מסובך או שאין לכם ידע או זמן להתעסק בזה, אתם מוזמנים לפנות אליי ואשמח לסייע וגם לתת ייעוץ ראשוני בחינם.

אורי מינץ
5/5 - (17 votes)