הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

חנויות דיגיטליות

תוספים חובה לחנויות דיגיטליות

בניית חנויות דיגיטליות זו אחת הדרכים היעילות ביותר ליצור אפיק הכנסה מניב ואיכותי בעולם הווב עוד היום. על מנת להצליח בכך, יש להשקיע בכל ההיבטים של המכירה, גם במוצרים עצמם, גם באיכות השירות וגם בפאן הטכני. בכדי שכל הליך בניית חנות אינטרנטית וקידומה יעבוד כמו מכונה משומנת, יש לדאוג להתאבזר בכל הדרוש לשם כך. השלב הראשון הוא הפלטפורמה עצמה עצמה שעליה מבוססת המכירה. נכון להיום, תוסף Woocommerce המקושר לוורדפרס הוא אחת הדרכים המועדפות לצורך בניית חנות מכוונת. זה מאפשר להתממשק עם אלמנטים חשובים נוספים של החנות (כגון בלוג, שעשוי להיות דרך מעולה לעשות קידום אורגני לחנות).

יתרון מהותי נוסף של עבודה עם Woocommerce ועם וורדפרס באופן כללי, זה האפשרות לשלב תוספים מעולים שישדרגו את הפעילות שלכם, יתנו לכם אפיקים חדשים ליצירת קשרים הדוקים עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים והכי חשוב – יבטיחו שהליך בניית חנות אינטרנטית יהפוך למערך כולל של שיווק דיגיטלי שבסופו של דבר יבסס את החברה/המותג שלכם ויבטיח שרידות לשנים ארוכות.

אז מה הם התוספים (או בשמם הלועזי – הפלאגינים) החשובים ביותר שכדאי להכיר בכדי לעשות שיווק דיגיטלי לעסק בעזרת מסחר מקוון? המשיכו לקרוא!

1. כלי ייעול – OptinMonster

מטרתו העיקרית של תוסף זה הוא שיפור ההמרה הכללית של החנות. הוא מאפשר להמיר משתמשים שנטשו את האתר ללקוחות ועוקבים. ניתן להיעזר בתוסף זה בכדי לצמצם היקפי נטישת סל הקניות, לעלות המרת מכירות, להרחיב את רשימת הדיוור, להציג מודעות ייעודיות באתר, לעשות טרגוט על האתר עצמו ועוד. זהו כלי שימוש ביותר עבור בעלי חנויות דיגיטליות המעוניינים לנצל ולהגדיל את רשימת האי-מיילים שלהם לטובת אופטימיזציית ההמרה. הוא עובד עם כל מערכי השיווק הקיימים בשוק ומאפשר לבצע ניסויים ובדיקות למיקוד שיטות השיווק היעילות ביותר בכדי להגיע למטרה האולטימטיבית: שכל גולש באתר יהיה ללקוח קיים או פוטנציאלי.

2. כלי לבנייה וניהול תוכניות שותפים ReferralCandy

כלי נוח ביותר ליצירת תכניות שותפים ומערכי תמריצים שיהפכו כל אחד מהקונים שלכם לשגריר שלכם בכל רחבי האינטרנט. זה מאפשר קידום אורגני לא פחות יעיל מאשר קידום ממומן בגוגל, בהנחה שהמוטיבציה של המשתמשים/שותפים שלכם תהיה מספיק גבוהה: אפשר לתת קופונים, הנחות, מוצרים חינם ועוד. המערך כולל מעקב אחרי מספרי שותפים, שיתופים ומכירות חדשות בעקבותיהם.

בכדי להשלים את היעילות של תוסף זה, חשוב להדגיש עד כמה אתם מעריכים את הפעילות של המשתמשים/שותפים שלכם, ולחזק זאת בגיוון רב בתמריצים, קשר רציף איתם וכו’.

3. סליידר מוצרים WooCommerce Products Slider

האלמנט החזותי משחק תפקיד חשוב ביותר כאשר אנו עושים החלטות בהקשר של רכישות, ולכן בחירת תוספים המשדרגים את חווית הקנייה ברמה הוויזואלית היא חשובה ביותר. שיווק דיגיטלי מתבסס רבות על המראה של החנות. לכן תוסף זה שמעניק מראה מאוד אסתטי לתצוגת המוצרים שלכם – תמונות ומידע שמוצגים באופן שמאפשר ליצור אנגייג’מנט עם הקונים. התוסף מאופיין ברספונסיביות (התאמה למובייל), מספר בלתי מוגבל של מוצרים, אפשרות להסתיר מוצרים שנגמרו במלאי ואפשרויות התאמה נוספות שיהפכו את המלאי שלכם למקסים במיוחד.

4 תקריב לתמונות מוצרים WooCommerce Image Zoom

בדומה לאיביי, גם במסגרת החנות הדיגיטלית שלכם אנשים ירצו לתת מבט מקרוב יותר על המוצרים שאתם נותנים, ובדיוק לשם כך נועד תוסף זה. הוא כולל ארבע רמות של זום, מאפשר לבחור בתצוגות מגוונות וכן להגביל את האופציה לתקריב למוצרים ספציפיים. יתרון נוסף של תוסף זה הוא העובדה שהתהליך נעשה מבלי להאט את האתר שלכם בשל טעינה של תמונות ברזולוציה גבוהה ביותר – וכך גם הקונים שלכם מרוצים וגם האתר עולה במהירות מספקת.

5. סנן מוצרים YITH WooCommerce Ajax Product Filter

ייעול הליך החיפוש יכול לתרום רבות להליכי הרכישה ולהעלות באופן משמעותי את אחוזי ההמרה בחנות הדיגיטלית שלכם. תוסף זה מאפשר לעשות הליכי סינון של עד 4 אפשרויות (או עד 6 עם תוכניות פרמיום), לסנן מוצרים לפי דירוג, מחיר, פופולריות ותאריך הוספה. מדובר בפונקציונליות גבוהה מאוד שחשובה בכל אתר, אך בהליכי בניית חנות אינטרנטית זה חשוב במיוחד.

6. רשימת משאלות YITH WooCommerce Wishlist

עוד תוסף חיוני לחוויית המשתמש ובעלת פוטנציאל להוספת אטרקטיביות להליך קבלת החלטות לגבי רכישות שונות. חנויות דיגיטליות המעניקות רובד של התאמה אישית ומרחב לביטוי עצמי תמיד יהיו בעלי עדיפות גבוהה יותר בעיניי הצרכנים – מה שמצידו מבטיח מכירות. תוסף רשימת המשאלות מאפשר למשתמשים לאסוף את המוצרים שהם רוצים לרכוש לרגל חגים, אירועים מיוחדים, ימי הולדת וכו’. הוא גם מעניק ערך רב למאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם, באמצעות הענקת גישה לנתונים חשובים לגבי האינטרסים של הלקוחות שלכם, רמות ביקוש למוצרים מסוימים ועוד.

7. מערך דילים ומחירים Pricing Deals for WooCommerce

מערך קופונים והנחות מהווה תרומה גדולה ביותר לפעילות של כל חנויות דיגיטליות. תוסף חיוני זה מעניק את האפשרות ליצור דילים ממוקדים, לתזמן מראש שינויים בתמחורים, ליצור מערכי הנחות מורכבים בהתבסס על המוצרים הזולים ביותר, היקרים ביותר או על בסיס “שווי זהה או הזול מבין השניים”. הרוכשים מעריכים מאוד מבצעים והצעות מיוחדות וכאשר יש פירוט רב, העניין הופך להרבה יותר מעניין ומשדר שהעסק שלכם פורח. לכן מדובר בתוסף חיוני שפותח לכם מרחב תמרון מגוון ביותר.

8. רשימת המתנה – WooCommerce Waitlist

אין דבר מבאס יותר עבור קונה – מאשר לגלות שהמוצר שבו היה מעוניין לא בנמצא. אך במידה ויש לכם אפשרות להכניס אותן לרשימת המתנה, זה מקטין את הסיכויים לכך שהמשתמשים יבחרו לקנות במקום אחר ולא ימתינו לחידוש המלאי אצלכם. התוסף מאפשר לעדכן את המשתמשים במייל על חידוש המוצר במלאי, מאפשר משתמשים אורחים או ביטול האפשרות הזאת, לעקוב אחר מספרי הממתינים ברשימות, המוצרים הדרושים והכמות המצופה. זה מעניק לכם פרספקטיבה רחבה על ההיצע שלכם ומאפשר לחדש מלאי בהתאם לביקוש.

9. מנגנון להתאמה אישית WooCommerce Customizer

בניית חנות אינטרנטית דורשת גישה אישית ומותאמת אישית לערכים שעומדים מאחורי המותג שלכם והבחירות שאתם עושים בתור בעל עסק. תוסף WooCommerce Customizer מספק לכם את החופש לביטוי עצמי במסגרת בניית חנות אינטרנטית והמיתוג שלה. התוסף כולל פילטרים שונים וכן בחירה בפריטים קטנים שמשנים המון, כגון הכפתורים, התגיות, השדות הרלוונטיים למוצרים שלכם ועוד. מדובר בתחליף לידע מעמיק בשפות תכנות (שבדרך כלל נדרש ליצירת פילטרים ופרטים טכניים שכאלה).

10. הגדרת תאריך למשלוח Order Delivery Date for WooCommerce

תוסף די פשוט שמאפשר להוסיף שדה לתאריך אספקת המוצר בחלון סיום ההזמנה. התאריך הנבחר יוצג גם בעמוד ההזמנה במערכת הניהול של WOOCOMMERCE.

11. ייבוא וייצוא מוצרים – Product Import Export for WooCommerce

כלי ניהול נוח להעלאת נתוני מוצרים מקבצי CSV – וההיפך. התוסף כולל בתוכו את כל נתוני המוצרים, כולל סקירות, נתוני קידום אתרים וכו’, הוא מאפשר סינכרון נוח של המידע ושמירת נתונים לגבי מוצרים, כולל תמונות. זה חוסך זמן רב בהעלאת מוצרים קיימים ולכן עשוי להיות יעיל במיוחד בהליכים ראשוניים של בניית חנות אינטרנטית המהווה מראה למקבילה שלה בעולם האמיתי. ובגלל שכולנו יודעים שזמן זה כסף, החשיבות של תוסף זה מובנת ביותר.

12. תוסף לעריכת עמוד סיום ההזמנה – WooCommerce Checkout Field Editor

כלי המאפשר להתאים את עמוד סיום ההזמנה למטרות ולצרכים של כל חנות דיגיטלית ומתוך הבנה של צרכי הקונים שלכם. זה כולל יצירת שדות ספציפיים, שינוי הסדר שלהם, תצוגתם בפרטי ההזמנה בעמוד ובמייל כאחד. אחד המאפיינים הנוחים בו, זה כפתור “אפס” שמקל עליכם כאשר הגזמתם קצת עם השינויים.

13. הצצה חטופה במוצר – YITH WooCommerce Quick View

תוסף מגניב ביותר המאפשר למשתמשים שלכם להציץ במוצר מבלי ללחוץ עליו. בעזרת העברת העכבר מעל לכפתור, ניתן לראות את כל מה שצריך לדעת מבלי לצאת מרשימת המוצרים או עמוד החנות. התוסף מציג תמונה של המוצר, תיאור המוצר וכפתור הוספה לסל הקניות בתוך חלון צף קל שאינו משפיע על תפקודי העמוד, מה שמצד אחד תורם לחוויית המשתמש ומאפשר ליצור רכישות גדולות ונרחבות יותר בקלות מיטבית מבלי לפגוע במהירות טעינת האתר.

14. כלי נוח ליצירת חשבוניות WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips

יצירת חשבוניות אסתטיות בפורמט PDF ניתן באמצעות תוסף זה המעניק מראה מכובד לכל מגוון חנויות דיגיטליות הקיימים באינטרנט בימינו. המשתמשים יוכלו להוריד את המסמכים בחשבון שלהם בחנות שלכם. בתור מנהלים, ניתן ליצור חשבוניות רבות בלחיצה אחת, להוריד אותם ולשלוח אותם לאי-מייל של המשתמשים ישירות מפאנל הניהול.

15. טבלה לחישוב עלויות משלוח Table Rate Shipping

תוסף זה מגדיר אפשרויות משלוח על בסיס תנאים שונים או במסגרת תמחורים ספציפיים. ניתן ליצור תמחור בהתאם להזמנות, מוצרים, סוג משלוחים וכו’. התוסף מחשב גם משקלים ומאפשר לשלב בין כמה וכמה פרמטרים לחישוב עלויות המשלוח. היות ומדובר בנושאי משלוחי והמדיניות שלכם בנושא זה, יש לכך השפעה מכרעת על ההחלטות של המשתמשים בדבר רכישה מהחנות שלכם, לכן כדאי לשקול נושא זה לעומק במהלך בניית חנות דיגיטלית, היות ועשויה להיות לכך השפעה רבה על האפשרות של קידום אורגני, קידום ממומן וכן שיווק דיגיטלי לעסקים באופן כללי.

16. מעקב אחר משלוחים – WooCommerce Order Tracker

תוסף זה בא לתת מענה לעובדה הפשוטה שמהרגע שהמשתמש לחץ על כפתור “בצע הזמנה” – הוא כל הזמן יתהה איפה נמצאים כרגע המוצרים שהזמין. לכן, מעקב אחר מיקום החבילה בכל זמן נתון מהווה תוספת משמעותית לחוויית המשתמש לאתר. התוסף מאפשר מעקב עם מערכי משלוחים גדולים: USPS ו-FedEx. בנוסף, בתוסף ניתן ליצור סטאטוסים אישיים משלכם ובכך להוסיף אופי ויופי לחנות שלכם באמצעות מיקרו-קופי מוקפד (מדובר בשיטה יעילה במיוחד גם עבור קידום בפייסבוק). מעבר לכך, המעקב נעשה באופן אינטראקטיבי וגרפי וזה תמיד בונוס נחמד.

17. כלי מקצועי לייעול חנויות דיגיטליות Booster for WooCommerce

הבוסטר זהו כלי מעולה לבעלי חנויות דיגיטליות הרוצים להפיק כמה שיותר תועלת מפלאגין אחד ויחיד. תוסף זה מאובזר במגוון כלים שמקלים את מלאכת ניהול האתר. מדובר למעשה בתוסף הכולל אינספור תכונות שמתפקדות יחד באופן מיטבי משום שהן מהוות חלק ממכלול שלם. בין השאר, התוסף כולל חשבוניות ב-PDF, הגדרה של “פירורי לחם”, תצוגת מוצרים בירייה רחבה ועוד. בסך הכול הוא כולל מעבר ל-100 מודולים יעילים שיעזרו בכל שלבים ניהל האתר, כולל משלוחים ומעקבים.

 

18. גיפטקארד – WooCommerce Gift Cards

תוסף זה מאפשר להוסיף גיפט קארדים לחנות שלכם במסגרת הקידום הדיגיטלי של החנות והמאמצים לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר לכל מבקר באתר. ניתן לרכוש גיפט קארד לסכומים שונים ולאפשר להם להעניק מתנה זו לחברים ובני משפחה לטובת רכישות באתר שלכם. ניתן להגדיר כרטיסי מתנה במחירים שונים וגם למכור אותם בתור מוצרים ווירטואלי. במידה והמשתמש רוכש מוצרים ומזין את הקארד במהלך התשלום – הסכום מקוזז מהמחיר הכולל.

19. תוסף להגדרת תפריט סל הקניות – WooCommerce Menu Bar Cart

בדרך כלל, בשבלונות של WOOCOMMERCE, תמיד יש כפתור סל קניות בחלק העליון של העמוד. אך במקרים מסוימים יש התנגשות בשבלונה, או במידה והמיקום לא מוצא חן בעיניי בעל החנות, ניתן ליהעזר בתוסף זה, שמאפשר להוסיף כפתור סל קניות לתפריט הניווט הראשי של וורדפרס. כך הוא משתלב עם השבלונה של אתר וורדפרס עצמו, ומציג אייקון של סל קניות, מוצרים ומחירם ישר בתפריט הראשי.

20. תוסף לניתוח אנליטי של חנויות דיגיטליות במסגרת שיווק דיגיטלי – MonsterInsights

זהו תוסף מותאם וורדפרס העוקב אחרי כל המידע החשוב לשם המסחר המקוון שלכם וכן שיווק דיגיטלי לעסקים המבוססים על מכירות. ניתן לראות אחוזי המרה, עסקאות, רווחים, ערך ממוצע של כל הזמנה וכו’. כלי אנליטי זה חשוב מאוד על מנת להבין האם אתם עושים עבודה טובה, מה צריך לתקן ואילו בעיות לפתור.

 

וזה פחות או יותר התוספים החשובים ביותר שיש להכיר בכדי לעשות שיווק דיגיטלי וקידום מכירות באינטרנט בהצלחה. לא כל התוספים עובדים באופן תקין יחד, לכן לעתים קרובות כדאי לפנות לשירותיהם של מומחים בתחום חנויות דיגיטליות ברמה הטכנית וכן בכל הקשור לקידום, כולל קידום אורגני, קידום ממומן וגם קידום בפייסבוק המהווה כיום אחת הפלטפורמות המובילות לפרסום מוצרים. כדי לבנות חנות מנצחת וגם לעשות הליכי קידום שיביאו לעליה מתמדת בהכנסות – פנו אלינו ותתחילו למכור!

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

אתם מוזמנים ליצור קשר בטופס מטה ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

לקבלת הצעת מחיר ותכנית פעולה ממוקדת ויעילה – צרו קשר עוד היום!

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן