הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

שיטות קידום אתרים

שיטות קידום אתרים עתיקות שכדאי להיפרד מהן השנה

שיטות קידום אתרים קלאסיות

אז עכשיו, כשכל החגים רשמית מאחורינו והתחילה שנת העבודה, החלטנו לחלוק אתכם כמה מהשיטות הידועות של קידום אתרים – שכבר ממש לא עובדות, ולא משנה מה סיפרו לכם. למרות שהקלאסיקה לא עוברת מן העולם, ההנחה הזאת לא נכונה ככל שהעניין נוגע לקידום אתרים באיכות וברמה גבוהה.

כך, אם אתם מזהים את שיטות הפעולה שלכם באחת מהפסקאות הבאות – הגיע הזמן לעשות שינויים משמעותיים! קידום ממומן או קידום אורגני, תמיד צריך לעשות צעד קדימה לעבר השיטות החדשניות ביותר. מוכנים להיפטר מהשיטות הישנות בעבודת קידום אתרים שאתם עושים ביומיום ולהחליף אותו בשיטות יעילות ואיכותיות יותר? בואו נתחיל!

ביסוס העבודה על מחקר מילים בכלי הייעודי של גוגל בלבד (AdWords Keyword Planner)

חרף כל הכוונות הטובות של גוגל להקל לנו על העבודה, בכלים שלו יש לא מעט בעיות מטריות (כלומר של מדידה שקולה ואובייקטיבית), לכן קשה עד בלתי אפשרי לקבל ממנו מידע מדויק ונכון בכל הקשור לפופולריות של מילות חיפוש ולתחרותיות שלהם.

על מנת לקבל מידע נרחב יותר, כדאי להחליף כלים אלה במנועי מחקר המבוססים על איסוף נתונים, שיעור לחיצה והתחרותיות של המילה.

ההצעה שלנו היא לבדוק מספר אפיקים, כולל SEMRush ואפילו כלים אחרים של גוגל, כגון מדד הטרנדים וה-Google Search Suggest שיכולים לתת לא מעט רעיונות.

הסיבה לכך שזה לא עובד, הוא של-GoogleAdWords יש אינטרס להסתיר את מילות החיפוש שאין להן ערך מסחרי רב לדעת המנגנון – היות ומדובר במנוע של קידום ממומן. מידע חשוב שחסר במערכת זה גם התחרותיות וגם אחוז ההקלקות, נתון שנותן הרבה יותר הארות רלוונטיות מאשר מספר החיפושים החודשי בלבד.

יצירת סאב-דומיינים ורכישת דומיינים ייעודיים להשתלטות על תוצאות החיפוש

בתחום קידום אתרים קלאסי התקיימה הפרקטיקה שליצירת שליטה איתנה על מילת חיפוש חזקה כלשהי, כדאי שהיא תופיע באופן כלשהו בשם הדומיין או לפחות הסאב-דומיין באתר המקודם. זו הייתה הדרך האולטימטיבית לשלוט על עשיריית התוצאות הראשונות בחיפוש.

כיום יש דרכים עדכניות יותר להשתלט על כמה מקומות בתוצאות החיפוש מאותו הדומיין. לדוגמא, שיטות הסיפוח במסגרת קידום אתרים מאפשרת למנף את הדירוגים של אתרים אחרים, כלומר – ליצור תכנים רלוונטיים לאתרים גדולים ואקטואליים ולקשר לאתר המקודם. שיטה זו עובדת באופן שונה עבור כל נושא וכל מטרה, אך היא בהחלט יעילה.

הענקת משקל רב יותר לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש ולאו דווקא בטכניקות להבאת תנועה

הגישה הכי גרועה שיש בעולם קידום אתרים. האמת הפשוטה היא שיש הרבה דרכים לקדם מטרה מעבר להשגת המקום הראשון בתוצאות החיפוש באופן אורגני – מטרה לא פשוטה, מאוד מופשטת וכזו שקשה להשיג לאורך זמן. כך שמדובר בעבודה שדורשת הרבה מאמצים אך התמורה שלה – בעייתית ביותר. גישה זו אופיינית לאנשים שהחלו לעבוד בתחום לפני עשור או יותר ולא התקדמו מאז. בלי לפגוע באף אחד, כן?

אז מה עושים – מתמקדים דווקא במילות חיפוש ארוכות זנב ומנסים לקבל מקום בקוביות ה"מקודמות" של גוגל על פי רלוונטיות למילות חיפוש אלה. מדובר בדרך משתלמת יותר להביא תנועה לאתר, משום שזה גם מאפשר לעשות מיקוד טוב יותר של קהל היעד ולהביא ליחס הקלקות גבוה ולייעל את הקמפיינים מבחינת מחיר להקלקה – גורם חשוב ביותר לביצוע קידום ממומן שמצדיק את עצמו.

השגת שיפור בדירוג בתוצאות החיפוש בעזרת בניית קישורים בלבד

הזמן רץ מהר, ובעוד שב-2011 שיטת ה"להתברג בעמוד שלישי-רביעי בתוצאות החיפוש ולהמשיך לטפס באמצעות בניית קישורים" הייתי רלוונטית ויעילה, כעת מדובר בדרך מצחיקה בארכאיות שלה. כיום יש צורך בגישה יותר אנושית – יצירת תכנים העונים על דרישות וצרכי הגולשים, השקעה בחוויית משתמש, שיפור תכנים קיימים וניהול מוניטין ברמה הגבוהה ביותר.

שיטות אלה מתחום קידום אורגני מעניקות את התוצאות היעילות ביותר. במילים אחרות, אין שום דבר חדש בתחום, כל מי שמפעיל שיטות קידום אתרים יודע שאיכות הופכת לכמות ולא להיפך, וההשקעה הנכונה ביותר היא בתוך האתר ולאו דווקא בבניית קישורים חיצוניים.

כמובן שאין לבטל לגמרי את חשיבות הלינקים באלגוריתם הדירוג של גוגל, אך השקעה משמעותית יותר בתוכן ובאתר עצמו תבטיח תוצאות מרשימות יותר.

התמקדות אובססיבית בהטמעת מילות חיפוש באזורים ובתגים ספציפיים

תופעה אחרונה שכדאי לדון בה, היא הרצון המדוקדק להכניס מילות חיפוש לחלקים ספציפיים של העמוד, כגון כותרות ראשיות (H1), כותרות משניות (H2), כתובת העמוד, תיאור העמוד וכו'. ולא שמדובר בשיטה שלא עובדת – היא כן. פשוט מדובר בחלק משני עד זניח בעבודה הכללית , וההקפדה על פדנטית של התאמה מושלמת למילות החיפוש כבר לא אקטואלית בכלל.

מה שכן אקטואלי – זה שימוש במילות חיפוש קרובות ומתאימות לנושא ולמשמעות, ונגיעה בנושאים קרובים שאקטואליים לגולשים. התוכן הוא המלך, זה לא חדש, אך כדי להיות מלך – צריך לעמוד בסטנדרטים גבוהים, וזוהי המטרה של קידום אתרים בשנת 2018 על רגל אחת. הענקת ערך לגולשים תמיד מוערך על ידי מנועי החיפוש במוקדם ובמאוחר, וככל שיש יותר עבודה מיומנת בכיוון הזה, כך הסיכויים לדירוג גבוה טובים יותר.

כך שאין מתכון של קסמים, רק עבודה קשה. ואלו חדשות טובות לחרוצים שבינינו!

רוצים להיות בטוחים שכל הליכי קידום אתרים שנעשים עבורכם הם העדכניים והמתקדמים ביותר בתחום? צרו קשר עוד היום ונגבש עבורכם תוכנית פעולה ממוקדת, מקצועית וחדשנית ביותר!

אורי מינץ
אורי מינץ