הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

שיווק בגוגל

שיווק בגוגל – כל התורה על רגל אחת

עולם האינטרנט מעניק לנו כל כך הרבה אפשרויות – אך לצד המגוון הרחב אנחנו גם מקבלים את הצד השני של המטבע, שהוא התחרות האדירה שכולם נאלצים להתמודד איתה. כאשר מדובר בשוק יחסית קטן ורווי כמו מדינת ישראל, האתגר נעשה עוד יותר מורכב. כך, כדי להישאר רלוונטיים, צריך כל הזמן לדאוג להיות צעד אחד לפני האחרים, ולעשות זאת באופן קבוע.

שיווק בגוגל מהווה את אחד מהבסיסים החשובים ביותר להצלחה בעולם האינטרנט בימינו, וכל מי שרוצה להתקדם נאלץ לשאול את עצמו מה הדרך האופטימלית שתאפשר ניצול משאבים מיטבי, כלומר להחזיר את ההשקעה כמה שיותר מהר? שיווק בגוגל ברמה גבוהה זהו מכלול רחב מאוד של רכיבים שכל אחד מהם משחק תפקיד חשוב ביותר בהצלחת העניין. נעבור על כל הרכיבים החשובים ביותר של שיווק בגוגל ונתאר את הדרכים הנכונות והמשתלמות ביותר לעשות כל סעיף בתנאים הקיימים של שנת 2021.

הבנה בסיסית על יתרונות הדיגיטל בתחום הפרסום

אם רק התחלתם להיפתח לאפשרויות הבלתי מוגבלות שנותן המרחב הוירטואלי לבעלי עסקים, אנחנו נשמח להיות המדריכים שלכם במסע קסום זה! האמת היא שמדובר בתהליך שלקח כמעט 20 שנה, מהרגע שבו האינטרנט הפך לחלק מהמציאות הביתית של גיקים וחובבי טכנולוגיה, ועד שהוא נהיה כמו אוויר – כולם משתמשים בו, והוא נמצא תמיד מסביבנו גם כשאנו לא מרגישים בכך, ממש כמו האוויר שאנו נושמים. כיום,  שיווק דיגיטלי לעסקים מהווה אפילו אלמנט חשוב יותר משיווק ב"עולם האמיתי" ויש לכך כמה סיבות:

  • טרגוט – שיווק דיגיטלי מאפשר לכוון את הפרסום לעבר קהל היעד הרצוי, מה שהופך אותו לאופטימלי, משתלם וזמין גם לבעלי תקציב מינימלי. ניתן גם לעקוב אחרי תוצאות כל פעילות באינטרנט (תיעוד קליקים, מתי גולש עוזב את העמוד, היקף חשיפה וכו’), כך שתמיד אפשר לשפר, ללטש ולחדד את הפעילות ועם הזמן להביא יותר לידים בעלויות נמוכות יותר, שזו המטרה האולטימטיבית של שיווק בגוגל, וכך כולם מרוויחים.
  • רוב האנשים מחפשים כיום את נותני השירותים שלהם באינטרנט – ויותר מכך, הם עושים זאת "תוך כדי תנועה" בעזרת הסמארטפון שיש כיום לכל אחד מאיתנו. לכן ההחלטות לגבי בחירה בספק שירותים או מוצר כלשהו מתקבלות תוך שניות, וזה בדיוק הזמן שיש לכם כדי לתפוס את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי ועל מנת לשכנוע אותו במקצוענות והיעילות של מה שאתם מציעים.
  • ההוצאות של האינטרנט נמוכות יותר מהפרסום ה"מסורתי" – לא עובד סכומי עתק על פרסום בשלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה או ברדיו. באינטרנט אפשר להגיע לקהל יעד ולמצוא את כמה עשרות הלקוחות שעסק קטן זקוק לו בהוצאות מאוזנות ביותר. וככל שהעסק גדול יותר, כך המחזור שלו נתרחב, כלומר מוציאים יותר ומקבלים יותר. באינטרנט ניתן לשלוט על הצמיחה ההדרגתית הזאת ולהימנע מסיכונים רבים שמביאים לסגירתם של רוב העסקים החדשים במהלך שנתם הראשונה.

היעד האולטימטיבי שלכם במסגרת הקידום – האתר שלכם

לכאורה, האינטרנט מלא בכל כך הרבה אתרים, אז למה להוסיף עוד אחד לעומס? התשובה פשוטה. בדיוק כפי שכל אדם ייחודי, ואתם ייחודיים וגם העסק שלכם, כך גם נדרש לכם אתר שאליו יכוונו כל מאמצי שיווק בגוגל. בניית אתרים זה אחד מהשירותים הנפוצים והמקובלים ביותר בעולם הווירטואלי, לכן אין כל בעיה להקים אתר כיום.

אפשר לעשות זאת אפילו בחינם באמצעות שירותים מתאימים כגון וויקס, אך כפי שאתם בוודאי יודעים – אי אפשר לקבל את כל החבילה בלי לשלם על זה כלום, לכן האתרים ה"חינמיים" לא תמיד נראים מספיק ייצוגיים, ועל כך שהשירות חינם אתם משלמים בכך שיש מודעות באזורים שונים בדפים, ולפעמים אלו יכולות להיות אפילו מודעות של המתחרים שלכם שעושים קידום ממומן בגוגל! כך שאתר כזה עשוי לעשות יותר נזק מתועלת.

לפיכך, אם עדיין אין לכם שום ייצוג באינטרנט, השלב הראשון הוא להקים אתר שיציג את מה שאתם עושים באופן האיכותי ביותר. זה כולל גם את ההיבט הוויזואלי (האתר צריך להיות אסתטי ולהיות מותאם לכל המכשירים, ממחשבים נייחים גדולים, עד לסמארטפונים בכל הגדלים), אך גם צד טכני מורכב שכולל בתוכו גם תכנות, וגם הבנה בעולם שיווק בגוגל.  יש אלמנטים טכניים רבים שצריכים להיות מוטמעים באתר על מנת שהוא יוצג כראוי וייכנס ל"מאגר" של תוצאות החיפוש. הליך זה נקרא אינדקסציה.

כך, כאשר גוגל מודע לקיומו של האתר, הוא יכול להציג אותו בתוצאות החיפוש מתי שיראה לנכון בהתאם לאלגוריתמים שלו. זאת אומרת, כשגולש יבוא לחפש באינטרנט משהו שדומה למה שאתם עושים (לדוגמה: "איפור כלות בחדרה"), אם הנתונים האלה מוצגים אצלכם באתר (שאתם עושים איפור כלות, ושאתם ממוקמים בחדרה) – הסבירות לכך שתוצגו במקום גבוה בתוצאות החיפוש ושהגולש המעוניין יגיע לאתר שלכם גדלה במידה רבה. כך עובד עבורכם אתר אינטרנט איכותי כשאתם עושים שיווק בגוגל, ובגדול 🙂

האם שיווק בגוגל חשוב יותר מהמדיה החברתית?

אז לאחר שהבנו שאי אפשר לעשות שיווק בגוגל ללא בניית אתרים מותאמים לעסק – מה בעצם עוד צריך? כי המרחב הווירטואלי הוא אדיר, ויש בו המון רבדים, אתרים ונקודות שיכולות לעזור לנו למצוא את קהל היעד שלנו. מה שחשוב כאן הוא להגדיר תוכנית פעולה ממוקדת ברבדים הרלוונטיים לתחום הפעילות שלכם, זיקוק של פעולות חיוניות ומשתלמות שיעזרו לקדם את העסק שלכם באופן הזריז ביותר ותוך התחשבות במגבלות התקציב הקיימות. בעולם של אפשרויות כל כך רבות, שיווק בגוגל ברמה גבוהה זה היכולת לזהות את הממשקים והפלטפורמות שיתרמו לקידום באופן היעיל ביותר. יש אנשי מקצוע שדווקא שיווק ברשתות חברתיות יעזור להם להגיע ליעדים מהר יותר.

לכן יש להשקיע את מרב המשאבים בניהול עמודים בצמיחה לצד קמפיינים בפלטפורמות המתאימות לכל עסק ועסק. כך או כך, שיווק ברשתות חברתיות תמיד הולך יד ביד עם שיווק בגוגל, משום שהם משלימים זה את זה, וכמעט כל עסק או איש מקצוע יכולים להרוויח מנוכחות מקיפה בכמה פלטפורמות.

המפתח להצלחה כאן הוא:

  • להתמקד בכמה יעדים מתאימים
  • לא להתפזר יותר מדי
  • לעשות חלוקה מחושבת וחכמה של התקציב
  • לבדוק שוב ושוב את הביצועים כדי לעשות שינויים קטנים לשיפור החשיפה וההמרה

מאפייני האתר שיכולים להפריע לכם במאמצי קידום

יש משימות רבות שחייבים לבצע במסגרת מאמצי קידום בגוגל – הן ברמה השיווקית (כלומר לפרסם ולשכנע אנשים לרכוש מכם), והן בהיבט הטכני (יצירת התנאים האופטימליים כדי לאלגוריתמים של גוגל יהיו כל הסיבות האפשריות להציג אתכם במקומות מובילים בתוצאות החיפוש).

אך יש דברים קטנים שעשויים לחבל בכל הניסיונות שלכם להגיע אל היעד הרצוי. נתאר את זה ככה: אתם רואים פרסומות מרשימות לאולם אירועים, אך ברגע שאתם מגיעים אליו אתם רואים עיצוב לא אסתטי, מטבח לא נקי ומלצרים מרושלים. כשיש לכם אתר שלא מותאם לדרישות הבסיסיות של חווית משתמש – כל מאמצי קידום בגוגל יירדו לטמיון ברגע שהמבקרים יראו אתר לא מתפקד. יש המון מאפיינים קטנים בנושא זה, וכדאי לחפש אותם באופן ממוקד באמצעות כלי מעקב שונים המאפשרים לראות מתי בדיוק הגולש נטש את האתר שלכם.

בנוסף, יש כמה נקודות בסיס שחשוב להקפיד לבדוק אותם לפני שאתם מתחילים בניהול קמפיינים קידום ממומן בגוגל או פרסום של האתר ברבים:

  • מהירות טעינה של האתר – לכולנו יש מעט מאוד סבלנות כיום, ולכן אתר שלוקח לו יותר מכמה שניות ספורות כדי לעלות עשוי לגרום לכם לבעיות רבות. ניתן לבדוק מהירות עלייה של אתר באמצעות כלים חינמיים באינטרנט, וגם באופן עצמאי (רק לוודא שתקשורת האינטרנט שלכם תקינה).
  • אופטימיזציה למובייל – גורם נוסף וחשוב ביותר שמשפיע על ביצועי קידום בגוגל היא התאמה למכשירים ניידים. היקף הגלישה באמצעות הסמארטפונים קפץ בשנים האחרונות במידה רבה וממשיך לזנק. למעשה, הרבה יותר אנשים גולשים כיום מהטלפונים שלהם תוך כדי תנועה, מאשר בלפטופים ומחשבים נייחים. יתר על כן, נתונים רבים מצביעים על כך שאנשים תמיד יעדיפו לעשות חקר שוק, לעשות השוואת מחירים, לבדוק את המהימנות של ספקי שירותים שונים דווקא באמצעות הטלפון, כי זה מיידי ונוח. לכן, אם אתם רוצים תוצאות מרשימות לכל מאמצי שיווק – יש לעשות אתר מותאם למובייל לכל הפחות, ועדיף בפורמט של מובייל פירסט, כלומר שהוא מלכתחילה יועד למכשירים הניידים.
  • אופטימיזציה של האתר עצמו – כל אתר מהווה עולם ומלואו, וכמו לבית – יש לו תשתיות ואת ההיבט החזותי, ושניהם חשובים כשזה נוגע לשיווק. התשתיות של קידום אתר הן יצירת תיאורים מותאמים ומדויקים לאתר עצמו כל עמוד ואפילו לכל תמונה, כתיבת כותרות לעמודים, והטמעת מילות חיפוש רלוונטיות גם בקוד האתר, זאת על מנת להתאים לכל הדרישות של הרובוטים של גוגל שסורקים כל אתר ומדרגים אותו. חשוב מאוד לעשות אופטימיזציה זו כמה שיותר מוקדם, כי תמיד עדיף "להיכנס" למערכת עם הציונים הגבוהים ביותר – זה יותר נגיש ופשוט מאשר להשלים את החסר בשלבים מאוחרים יותר.

התעלמות או ביצוע לא איכותי של הסעיפים הללו עשוי לבטל את כל העבודה הקשה שעשיתם בהקמת אתר, ניהול רשתות חברתיות והעלאת קמפיין פרסומי.

אתר לא מיטבי יביא לאחוזי נטישה גבוהים (כלומר, שהגולשים לא יגיעו לאזור באתר שבו הם יכולים לרכוש משהו, או להירשם לרשימת תפוצה או אירוע שאתם מעוניינים לשווק), ועקב כך גם אחוזי המרה נמוכים ביותר.

אז כדי שכל אתר יהיה נציגות מרשימה לבעליו, יש לעשות נכון את כל הנקודות שהבאנו כאן, ולשם כך דרושים המומחים המסוגלים לתת מענה לכל הדרישות הנרחבות האלה, כדי שהאתר שלכם תמיד יהיה מוביל בתחומו.

כך עושים שיווק בדיגיטל עם חברה מקצועית

משימת שיווק בגוגל דורש עמידה בדרישות רבות – גם מצד הגולשים, וגם מצד ההיבט הטכני של מנוע החיפוש. מדובר בפרויקט נרחב הכולל סעיפים רבים, שדורש שיתוף פעולה של כמה אנשי מקצוע: מעצבים, מקדמי אתרים, בוני אתרים, מומחים בניהול קמפיינים. בדרך כלל, כדי שכל המערך יתפקד כראוי, דרוש גם מנהל פרויקטים שיפקח על כל שלבי העבודה, יגבש את התכנית, יבחן את התוצאות וימשיך את התהליך. לכן בעלי עסקים רבים מעדיפים להפנות את העבודה לחברות מקצועיות שיעזרו להם להביא לידים חמים מהאינטרנט, בעודם ממשיכים לעשות את העבודה שלהם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אז אם הגעתם עד כה, אתם מבינים עד כמה חשוב שיווק דיגיטלי לעסקים מתחילים. אם אתם רוצים להתחיל למנף את הידע הייחודי, המוצרים המעולים שאתם מאמינים בהם, לקחת את הגורל שלכם בידיכם ולהתחיל בדרך עצמאית – תכנית פעולה מסודרת של שיווק בגוגל היא פרט חשוב ביותר בעבודתכם. הצוות שלנו ישמח לעמוד לשירותכם לביצוע על המשימות שבהן כרוך שיווק בגוגל שמניב לידים ומביא לקוחות. השאירו פרטים ונצא לדרך!

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי