הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קופירייטינג

שבעת הסודות האדירים לקופירייטינג אדיר וממיר

מציאות וירטואלית ומעורבת, אינספור סרטונים ופודקאסטים – כל אמצעי המדיה והפצת המידע והשיווקיות לא השפיעו ולא במעט על אחד מהכוחות הוותיקים ביותר בעולם המסחרי, וזוהי המילה הכתובה. כפי שהיו כותבים מודעות בקליגרפיה ברחבי העיר לפני המצאת הדפוס, כך גם היום. כתיבה שיווקית מהווה את אחד מהסיבות הבולטות ביותר המדרבנות את הגולשים והקונים הפוטנציאליים ללחוץ על הכפתור הנחשק "שלם", בין אם מדובר בהליך פרסומי לאחר בניית דף נחיתה, או פשוט עמוד מוצר באתר.

כיום כל בעל עסק מסוגל לספק דברים רבים לעסק שלו בכוחות עצמו. בין השאר, רבים בוחרים לעשות כתיבה שיווקית באופן עצמאי, זאת מתוך אמונה והכרה בכך שהם מכירים את הייחודיות של השירותים והמוצרים שהם מציעים בצורה הנרחבת והמדויקת ביותר ולפיכך, מסוגלים לספק את הטקסטים הקולעים ביותר.

ההשפעה הרצויה של קופירייטינג מקצועי

כדי להבין כיצד עושים שיווק דיגיטלי בעזרת מילים שנבחרו בקפידה ושעומדות באופן היעיל ביותר במטרות שהוצבו בפניהן, נדרש קודם כל להגדיר מטרות אלה באופן הספציפי ביותר. כך, המטרה של כל טקסט במסגרת קידום אתרים או קמפיין ממומן פרסומי כלשהו:

  • להביא לתנועה רבה יותר באתר או לאחר בניית עמוד נחיתה ייעודי
  • להשיג יותר לידים ולקוחות חדשים במסגרת כל הפלטפורמות הקיימות
  • יותר מכירות – ללקוחות חדשים ו/או קיימים

החדשות הטובות הן שעל מנת להשיג את כל אלה, לא חייבים להמציא את הגלגל. יש כמה וכמה טכניקות וטיפים פשוטים לביצוע שיעזרו לכם ליצור את הסביבה המילולית האופטימלית על מנת לגרום ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם לעשות את הרכישה המיוחלת וגם לחזור לאתר שלכם פעם אחר פעם: גם בשביל המוצרים והשירותים האיכותיים שלכם, אך גם לטובת חווית המשתמש הנעימה בנכסי הווירטואליים שלכם. ושלא יהיה לכם ספק, בחירה במילים הנכונות הינה בעלת השפעה בלתי מבוטלת גם על חווית המשתמש הכללית!

אז ללא דחייה נוספת, לפניכם המדריך המקיף לבניית שיווק דיגיטלי יעיל באמצעות כתיבה שיווקית קולעת, לא נדושה והכי חשוב – נוצצת, כובשת את תשומת לב הקוראים והמובילה אותם ביעילות לאורך כל שלבי המשפך השיווקי שלכם.

כל הסודות לקופירייטינג מצליח – בהמשך. אז תכינו כוס קפה, שבו בנחת ותתחילו יחד איתנו במסע לעבר כתיבה שיווקית שתעזור לכם להביא מכירות והרבה מהן.

קופירייטינג המבוסס על הלקוח

אחת הדרכים היעילות ביותר לתפוס את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם – היא לדבר בשפה שלו. על מנת לעשות זאת, צריך להכיר את הקווים לדמותו של הלקוח. לשם כך, יש לעשות מחקר מקיף באינטרנט, על מנת לראות מה הנושאים המדאיגים את הגולשים בהקשר למוצר או השירות שאתם נותנים? מה הם מחפשים?

מדוע זה חשוב?

קופירייטינג ממיר הוא קופירייטינג המדבר בשפה של הלקוח שלכם

 

שימוש בשפה הרלוונטית ללקוח שלכם תעזור לו להרגיש "המוצר/השירות הזה הוא בדיוק מה שאני צריך!”

ומכאן, הדרך ללחיצה על כפתור הרכישה קצרה.

השאלה היא – איך עושים זאת? לפניכם כמה דרכים.

חפשו נושאים באתרי שאלות והתייעצויות כגון stips.co.il, או askpeople.co.il, בפורומים העוסקים בתחום שבו אתם פועלים, פרסום בפייסבוק בקבוצות סגורות וכו'.

לעתים, עצם הניסוח של שאלה באתר השאלות יכול להוביל אתכם לקופירייטינג הנכון. לדוגמה, אם אתם מעוניינים למכור מוצרים הקשורים להרזיה ואורח חיים בריא, אתם יכולים למצוא שאלה כמו "איך לרדת במשקל ולא להרגיש רעבים כל הזמן?”

זו שאלה אמיתי, בוערת וכואבת של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, ושימוש בה יעורר בו תחושת הארה, שהנה הצרכים שלו מובנים! שימוש בשפה המתאימה (מבלי לדבר בשפה גבוהה או נמוכה יתר על המידה) ייצור תחושת שייכות שמהווה חצי דרך לעבר הרכישה בפועל.

כתיבה שיווקית

סודות הכתיבה של מקצוענים

בכל מקצוע יש את הסודות הכמוסים המבדילים בין איש מקצוע ברמה גבוהה לבין מישהו שרק עושה את צעדיו הראשונים. ואנו נשמח לחלוק כמה מהסודות האלה אתכם, בגלל שעצם הידיעה לאו דווקא יעזור לכם ליצור שיווק דיגיטלי מעולה כבר עכשיו, אך בהחלט לכוון אתכם לאן שצריך. עם זאת, אם אתם מעוניינים בשירותי כתיבה שיווקית, פרסום בפייסבוק, בניית דפי נחיתה והליכי קידום אתרים שיביאו לתוצאות בפרקי הזמן הקצרים ביותר – השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לבנות עבורכם אסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית.

וכך, הסוד הראשון של קופירייטינג אדיר הוא… לגרום לאנשים לקרוא!

כמה פשוט, ככה קשה. המטרה היא ליצור טקסט ש"תופס" את הקורא מהשורה הראשונה ולא עוזב עד סופה. ניתן להשוות זאת למגלשה חלקלקה – כל משפט צריך למשוך את הקורא עמוק יותר ויותר לתוך התוכן שלכם. בשביל זה צריך לפתוח את הקלפים שלכם באופן אמיץ, אך הדרגתי. כדי לעשות זאת נכון… מצטערים, דווקא כאן כמעט ואין דרכי קיצור וצריך ניסיון, ניסיון ועוד פעם ניסיון! כמו בכל הליך שיווק דיגיטלי, מבדקי A\B יעזרו לעתים להבין מה עובד, מתי אתם "מאבדים" את הגולש ועל מה צריך לעבוד בהמשך הדרך.

שיטה נוספת לתפוס את תשומת לב הקורא לאורך זמן – חלוקת הטקסט לארבעה שלבים: תשומת לב – עניין – רצון – פעולה. לפי הסדר הזה.

כך, השורה הראשונה צריכה לתפוס את תשומת לב הקורא. ההמשך, לעורר את העניין שלו, הפסקה שאחרי זה להלהיב אותו ברצון כלשהו ולבסוף – לתת – לו את הדרך לממש את הרצון הזה.

גורם חשוב בהצלחת הרביעייה הזאת היא קריאה לפעולה ש"תסגור את העסק", קצרה וקולעת, מותאמת לטקסט ומעוררת הרגש הנכון בקרב הקורא.

מכירות = יתרונות. אתם יכולים לספר על מאפייני שירות או מוצר באריכות אינסופית, אך בסופו של דבר, מה שהקורא רוצה לדעת, זה "מה ייצא לי מזה?” לכן יש להדגיש את היתרונות ולהביא אותם באופן מובן, מסודר ומודגש (מומלץ אף מסודר בבולטים, כדי שיהיה קריא וברור).

שני אלמנטים חשובים נוספים שצריכים להיות נוכחים בכל קופירייטינג שתעשו – הוא תיאור קצר וממוקד של ההצעה שלכם.

וכדי לדרבן את הקונים לרכוש או להירשם – כדאי ליצור תחושת דחיפות, באמצעות הבטחה שמדובר בהצעה לזמן מוגבל, שכמות המוצרים מוגבלת, שהמבצע מסתיים בעוד שבוע וכו'. חשוב מאוד לעמוד בהבטחות האלה, על מנת לא לפגוע באמון הלקוחות. יש שיגידו ששיטת שיווק דיגיטלי זו היא כבר ממוחזרת יתר על המידה ולא תמיד עובדת, לכן יש להיעזר בחוש העסקי, השיווקי והמקצועי על מנת לדעת, מתי כדאי "ללחוץ" על הגולש ומתי לא.

70% מהצלחת הקופי – בכותרת

קיימת אמונה רווחת שחוזרת על עצמה בכל מדריך או קורס בתחום כתיבה שיווקית:

“80% מהאנשים קוראים את הכותרת, אך רק 20% קוראים את ההמשך".

ולמרות שזה מבאס קצת, יש לכך פתרון פשוט ומתבקש – לעשות כותרות שיעשו בשבילכם את רוב העבודה.

כדי לעשות זאת, יש לעמוד בכללים הבאים:

  • על הכותרת להיות ממוקדת ביותר – ולשקף את מה שיהיה בטקסט
  • שימוש במספרים מאפשר ליצור כותרת מדויקת ומושכת יותר (ראו כותרת של פוסט זה…)
  • השתמשו במילים שמשדרות ומעוררות רגש – כי זה המניע לקרוא! (גם כאן – שימו לב לכותרת שלנו)
  • גם בכותרת – צאו מנקודת המבט של הקורא: מה זה נותן לו, למה כדאי לו. פחות על עצמכם, יותר על הגולש.
  • התאימו את הכותרת למטרה – בעוד שכל הטיפים נכונים וגם עובדים, כל מקרה הוא לגופו, ותמיד צריך לבחור במה שעובד טוב בשבילכם ובשביל מה שאתם מציעים.

זכרו, הכותרת מהווה פעמים רבות את ההזדמנות היחידה שלכם לתפוס את תשומת לב הקוראים, אז תהיו אמיצים בעניין הזה!

תופסים גלים בטקסט

בכל קופירייטינג מעולה יש תמיד את האלמנט הראשוני שתופס את תשומת לב הקורא: בעיה שרלוונטית עבורו, הצעה שאי אפשר לסרב לה, התמודדות שכולם מכירים, רצון לא ממומש. את הנושא או הבסיס לאלמנט ה"תופס" הזה אפשר למצוא בתת-כותרת הראשונה של מדריך זה, שם שלחנו אתכם לבדוק את השפה ואת הנושאים שעליהם מדברים הקוראים/הקונים הפוטנציאליים שלכם.

כדי לנצל את האפשרות של האלמנט הזה במלואו, יש "לרכב על הגל" הזה כל הדרך עד ל"סגירת" העסקה. כך עושים את זה נכון:

  • מתחילים עם "פיתיון" – משהו שבטוח יתפוס את תשומת לבם של הקוראים.
  • בהמשך – מתחילים את מסע השכנוע בשיטות מוכרות: “מחקר חדש", “בעבר התמודדתי עם בעיה כלשהי" (ואז להציג את השירות שלכם בתור הפתרון", “כמה פעמים קרה לכם ש…” וכו'.
  • היעזרו בסיפורים – ידוע שצורה סיפורית יוצרת תחושת שייכות ומעורבות גבוהה יותר בקרב הקוראים, לכן כדאי תמיד לשלב סיפור כלשהו בטקסט, משהו שקרה לכם או ללקוח האולטימטיבי שלכם. הסיפור יכול להיות מועבר בגוף שלישי או ציטוט בגוף ראשון, אך חשוב שיהיה מובן מהמילה הראשונה שזה אכן סיפור, כי זה כבר יעניק תחושת עניין לקוראים ויעזור לכם להמשיך "לרכב על הגל" של העניין הראשוני שיצרתם.
  • כדי להמשיך את התנועה החיובית מהכותרת התופסת את העין – אפשר להפוך את המשפט הראשון להמשך ישיר שלה שגם יוצר עניין, כפי שהוסבר כאן למעלה.

תהיו קצרים – כדי לוודא שהקורא יגיע עד סוף הטקסט שלכם ולא "ילך לאיבוד" בדרך, כדאי לשמור על אורך הטקסט כ-8 שורות. זה נכון לעמודי נחיתה קומפקטיים, תיאור של סרטון או הצגה של הצעה כלשהי במסגרת מייל שיווקי.

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית משכנעת ואמינה

כדי להיות משכנעים, כדאי לנקוט בכמה שיטות:

  • כתבו כמו שאתם מדברים – הקורא ירגיש את זה מבעד לטקסט, שאתם מדברים איתו ולאו דווקא עושים לו "טריק שיווק דיגיטלי" כלשהו. כדי להבטיח את השפה הדרושה, קראו את הטקסטים שלכם בקול רם ודאגו שהם ירגישו כמו דיבור רגיל וזורם.
  • שמרו על משפטים קצרים – יכולות הריכוז שלנו לא גבוהות ו"אין לי ראש למילים ארוכות" כפי שאמרו רבים וטובים מאיתנו. כך, משפטים ארוכים לא יעשו טוב לקוראים שלכם. ולכן דאגו שלא יהיה משפט שיגלוש מעבר לשורה אחת בלבד.
  • פנייה אישית – אל תפנו לאנשים לא מובנים, אלא דברו בדיוק אל מי שנמצא מעבר למסך. נימת דיבור זו יוצרת מראש מצב שבו הקורא יותר קשוב למה שיש לכם לומר. אתם מבינים?
  • כתבו באופן שמתאים ל"סורקים" – רובנו לא קוראים את כל התכנים לעומק, אלא סורקים אותם. כדי שיהיה קל יותר לעשות זאת, יש לחלק את הטקסט לפסקאות קצרות ולהרבות ברשימות בולטים (כמן כאן).

נוסחאות קופירייטינג שעובדות

כדי ליצור טקסטים ברמה הגבוהה ביותר, לא צריך להמציא את הגלגל. לכל סוג טקסט יש נוסחה פעילה שעובדת ועובדת תמיד. כל מה שנדרש מכם זה למלא את כל הרכיבים בטקסטים קולעים שעונים על ההגדרות שהבאנו כאן. ככל שהעניין נוגע להליכי פרסום בפייסבוק, החשיבות של השורה הראשונה עולה פי כמה, בעיקר היות ובמקרה זה אין כותרת רגילה.

כמה נוסחאות לכתיבת תכנים שישיגו את המטרות שלכם:

אי-מייל – חלק מרשימת דיוור:

המטרה של טקסט זה היא לדאוג שהקוראים אכן יפתחו את האי-מייל, וגם יבצעו את הפעולה שלעברה מכוונת הקריאה.

הנוסחה היא: נושא קצרצר וקולע – פתיחה מושכת – מוסר השכל המועבר בצורה סיפורית – קריאה לפעולה ברורה ומדויקת – סיום עם נ.ב (שמוביל לאתר, להרשמה לשירות נוסף או פשוט מזכיר את הטקסטים הקודמים שלכם).

בניית דף נחיתה:

כאן עלינו לשכנע בכדאיות של הצעה מסוימת.

הנוסחה היא: כותרת שבה מובנת כדאיות ההצעה – הוכחת כדאיות בצורת חברות שאיתם עבדתם ו/או תגובות של לקוחות – הצגת בעיה והפתרון שלה באמצעות השירות או המוצר המוצע – תיאור הפתרון והיתרונות שיופיעו לאחר השימוש בו – קריאה לפעולה.

פוסטים לבלוג:

המטרה היא להעניק תוכן מעניין וקריא שמעניק מידע בעל ערך ומכוון לפעולה הרצויה לכם.

הנוסחה היא: כותרת מדויקת – פתיחה המסבירה על מטרתו ותוכנו של הפוסט – תוכן שנותן הכוונה ממוקדת למה צריך לעשות (מומלץ עם כותרות ורשימות, פסקאות קצרות) – להביא דוגמאות והמחשות – סיכום המידע הניתן וקריאה לפעולה.

אי-מייל מכירתי:

זהו אי-מייל שמשלב מכתב דיוור עם בניית דף נחיתה. המטרה כאן גם לגרום לאדם לפתוח את האי-מייל, וגם ליצור את התגובה הרצויה.

הנוסחה: כותרת המבטיחה משהו חשוב – פתיחה בומבסטית – נוסחת הבעיה-פיתרון המנוסחת בקצרה ועם רשימות מרשימות – לתבל בקצת תגובות של משתמשים קודמים – תיאור תנאים כדי להרגיע (ניתן לבול בכל עת, למשל) – והמון קריאות לפעולה.

שימוש בנוסחאות המתאימות לנסיבות יעזור לכם להגיע תמיד לתוצאה הרצויה ולהמיר כאילו אין מחר!

אסטרטגיות קופירייטינג למתקדמים

שמרנו את הדברים הטובים ביותר לסוף – כמה טיפים של אנשי מקצוע מתקדמים שיעזרו לחדד את הכתיבה שלכם ולהפוך את הקופירייטינג שלכם לכלי האולטימטיבי במאמצי קידום אתרים ומכירות.

  1. אם אתם משתמשים במספרים – בחרו בכאלה שאין שלמים, לא 5 או 10, לא 50% וכו'. מספרים לא סטנדרטיים מושכים יותר תשומת לב ונראים יותר משכנעים ומבוססים על מידע אמיתי (למרות שכדאי שתמיד יהיה בסיס מהותי לכל מה שאתם אומרים).
  2. תהיו ישירים – דברו על המוצר ומה הוא עושה, בלי להתעסק יותר מדי ב"מכבסות מילים".
  3. שימו לב למה שכתוב בכפתור שלכם – מבדקי A\B רבים מראים עלייה של עשרות אחוזי המרה בבחירת קופי יותר מעורר פעולה שמופיע על הכפתור. התוצאה מהלחיצה צריכה להיות ברורה ומנוסחת בכמה שפחות מילים.”לחצו לקבלת גישה ל-X”. “רוצים לקבל את הקורס למייל? לחצו!” “להרשמה – לחצו כאן".
  4. תטו את כף המאזניים לטובתכם – פעמים רבות מתרחש מצב שבו הלקוח הפוטנציאלי רוצה לקנות את המוצר, אך יש לו הסתייגויות. באמצעות ציון ההסתייגויות האלה והפרכתן בטקסט תוכלו לגרום לו לשנות את דעתו וללכת אתכם עד הסוף. “האם זה יקר? לא, יחסית לתמורה שזה נותן!” “האם זה מתאים לי? אם אתם עושים X וצריכים Y – אז זה המוצר בשבילכם" וכו', בהתאם למהות המוצר שעבורו אתם עושים הליכי קידום אתרים וקמפיינים של שיווק דיגיטלי.
  5. צרו תמונה מנטלית בראש הקורא בעזרת מילים – מדובר בשדרוג של "ספרו סיפורים". תארו את בעיית הלקוח שלכם באופן מאוד מוחשי: “אתם שוב נתקלים בבעיה החוזרת שאין לכם מספיק מכירות בסוף החודש. אתם מדמיינים את המינוס בבנק ומרגישים מחנק בגרון.” תמונה חיונית ולא נעימה, אך אמיתית, שיכולה לגרום ללקוח הפוטנציאלי להפוך לאחד קיים.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

נראה מורכב? מי שאוהב כתיבה שיווקית נהנה ממשחקי המילים האלה – אנחנו למשל! רוצים תכנית אסטרטגית ממוקדת עם כתיבה שיווקית שלא מדשדשת מאחור? צרו קשר בטבלה מטה ונשמח לתת לכם ייעוץ  מקצועי.

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי