הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קנוניקל

קנוניקל – canonical tag – תג איכות שכפול תוכן

קנוניקל / canonical / שכפול תוכן אם לא רלוונטי אליך עבור למאמר הבא, אבל כמה פעמים קרה לכם שראיתם תוכן באתר אחד ולאחר מכן ראיתם את אותם תכנים באתר אחר? ישר הבנתם כי זהו שכפול תוכן. האמת הדבר החמור ביותר הוא לא שראיתם איזה מאמר אלא אתם אלו השקעתם המון בכתיבת המאמר ולאחר מכן מספר אתרים אתרים לקחו את האמר – אז מה הפתרון של שכפול תוכן?

בשנת 2009 גוגל יאהו ומייקרוסופט בשילוב ביניהם יצרו את התג קנוניקל Canonical – תג הפותר בעיה נפוצה בקרב אתרים ופתרון מדהים למי שעושה קידום אתרים.

מה זה קנוניקל / Canonical?

המילה שנשמעת בסביבה די הרבה היא מושג חדש יחסית, וחשוב להכיר אותו וללמוד עליו. תג קנוניקל  (Canonical) הוא שורת קוד שנמצא בתוך שורת ההדר והתפקיד הברור שלו הוא לגדיר לכל מנוע חיפוש מה הגרסה המועודפת של כתובת ה url.

במקרים מסוימים דף URL מופיע בכפילות, מה שמקשה על מנוע החיפוש להפנות לדף שאכן מועדף. במקרה זה ובמקרים נוספים של כפילות תוכן, מומלץ להשתמש בתו קנוני. התו מציין בפני מנועי החיפוש שמדובר בכתובת אתר קנונית, ומגביר את הסיכויים שאלה יפנו את הגולשים דווקא אליו, כפי שכיוונו בעלי האתר.

תג קנוניקל Canonical צריך להיות מוגדר בכל עמוד לפי צורך. בנסיבות מסוימות מתקשים מנועי החיפוש לאתר כתובת אתר קנונית, וזהו בדיוק המצב הבלתי רצוי שתג קנוניקל שואף לפתור לצורך אי שכפול תוכן.

קנוניקל – תו של איכות לצורך בדיקת שכפול תוכן

<link rel="canonical" href="https://www.example.co.il/page " />

תג קנוניקל  – האם חייבים?

חשוב לדעת כי תו זה אינו מחייב את מנועי החיפוש להפנות את הגולשים לכתובת המתויגת, כלומר – התג Canonical מהווה רק המלצה. מנועי החיפוש אמנם מכירים בו ומשקללים את חשיבותו, אולם עדיין מדובר בהמלצה בלבד. אפשרות נוספת של שימוש בתו קנוני כדי להגדיר כתובת אתר כקנונית היא שליחה של תגובת שרת הכוללת את אלמנט הקנוניקל.

מהם המקרים שכן צריך תג קנוניקל לצורך בדיקת שכפול תוכן?

בעיקר באתרי מסחר והסיבה היא כיוון שכתובת url של המוצר יכולה להיות במספר עמודים באתר – לדוגמא: טבעת אירוסין משובצת יהלומים יכולה להיות בעמוד הראשי (הוכנסה לאחרונה/מחיר מבצע, יכולה להופיע גם בעמוד של טבעות אירוסין וגם בעמוד של טבעות יהלומים ובעוד עמודים נוספים.

אך לא רק באתרי מסחר, באתרי בלוג כאשר מפרסמים מאמר ממקור אחר (אם קיבלתם אישור) תג הקנוניקל צריך להיות על הטקסט המקורי וכך העמוד לא התאנדקס אצלנו באתר ולא יהיה תוכן משוכפל.

כיום כמעט ואין אתר שאין לו בעיה של שכפול תוכן, שכפול תוכן יכולה לגרום לבעיה רצינית במאמרי קידום אורגני וניצול משאב הסריקה של מנוע החיפוש.

איך שכפול תוכן יכול להראות?

שכפול תוכן לא חייב להיות ע״י מישהו שלקח מאמר ממישהו אחר אלא גם על ידי כך שמערכת האתר סורקת את האתר במספר וורסיות לדוגמא:

  • example.co.il
  • www.example.co.il
  • https://www.example.co.il
  • https://example.co.il

מי שינסה להיכנס לכל אחד מהעמודים האלו יגיע לאותו עמוד, הגולש לא ירגיש שום הבדל אך הזחלן של גוגל כן. מה שזה אומר שזה גורם לאתר שלנו להיות חלש יותר ולפצל את הכוחות למספר כתובות וזה מצריך הפניות 301 לכתובת הנכונה בכדי שהוא לא יגיע לכתובת הלא רלוונטית.

לפעמים לא צריך להשקיע כסף רב בקידום אתרים לפעמים על ידי ביצוע פעולות אופטימיזציה בודדות האתר יוכל להתקדם אורגנית במנועי החיפוש.

אם אתם מחפשים מישהו מקצועי שיעשה את קידום אתרים בשבילכם בצורה מקצועית, דיסקרטית ואמינה מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
אורי מינץ