הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים לוקאלי

מהו קידום לוקאלי ומהם הפרמטרים המשפעים על כך ?

קידום אתרים לוקאלי הוא קידום האתר באזור השרות של העסק, כאשר גולשים מחפשים בעלי מקצוע, הם מחפשים באזור שלהם, אצל בעלי מקצוע זה קריטי ומתבקש, כיוון שאף אחד מהצפון לא יזמין בעל מקצוע למרכז ולהפך. מה גם שבעלי המקצוע לא ששים לעזוב את אזור מגורם לצורך עבודה ולכן בעל העסק הנותן שירותים באזור מסוים, צריך לקדם אותו בצורה לוקאלית.

גם גוגל הבינה כי יש צורך להקל על הגולשים שלה ולהגדיל את רלוונטיות החיפוש ולכן גם מהצד שלה היא מקדמת את העסקים שאכן נמצאים באזור שהוקלד החיפוש וכאן מגיע התפקיד שלנו, לעבוד על קידום לוקאלי.

בכדי לקדם אתרים של בעלי מקצוע בצורה לוקאלית, מקדם אתרים לא משתמש בביטויים גנריים כמו "איש מחשבים" או "שרברב", אומנם יש על ביטויים אלו חיפושים מרובים אך לא מובילים להמרה טובה ללקוח כיוון שאם מישהו מחפש איש מחשבים והוא נמצא בצפון והוא מקבל איש מחשבים מהדרום, הוא לא יתקשר אליו, כך שמקדם האתר משתמש במילות חיפוש לוקאליות למשל "איש מחשבים בחיפה", "חשמלאי מבאר שבע" וכד'.

כמו כן כשמשקיעים בקידום אורגני צריכים לשלב ביטויים כלליים לצד ביטויים לוקאלים.

היתרון הנוסף שיש בקידום אתרים לוקאלי הוא שכיוון שחלק ניכר מחיפושים בגוגל נעשים באמצעות טלפונים ניידים שיכולים לציין את מיקומו המדויק של הגולש, הקידום הלוקאלי מאפשר לבעל העסק להיות בתוצאות האזוריות. למשל, מי שנמצא באבן יהודה ומחפש מסעדה יקבל את התוצאות של המסעדה באבן יהודה עוד לפני מסעדות שנמצאות באזורים רחוקים ממנו בתוצאות החיפוש, אחרי הכל – זהו המידע שרלוונטי יותר עבורו.

קידום לוקאלי בלבד?

חשוב להבין כי לא נכון לקדם עסקים רק בקידום לוקאלי כי אם נפעל לפי זה אנו יכולים להפסיד גולשים שלא מחפשים עסק על פי מיקום, ומן הסתם שכשגולש יחפש בצורה כללית יותר, יזכה העסק להרבה יותר חשיפה מאשר בביטויים לוקאלים שלהם החיפושים נמוכים יותר, לחילופין, לא כל עסק מתאים לקידום לוקאלי למשל – חברה לקידום אתרים לא משנה לה היכן העסק יושב, היא נותנת שירות בכל מקום, בונה אתרים, אך גם עסקים אלו אפשר ורצוי לקדם אותם לוקאלית.

בכדי לעשות קידום לוקאלי יש צורך בפתיחת דף עסק מקומי בשירותי My Business של גוגל. על ידי הממשק של גוגל פלוס, להוסיף שם את הפרטים הרלוונטיים כמו תמונה ראשית, תמונת ראשית, כתובת, (חובה) מספר טלפון, כתובת אתר האינטרנט ועוד.

לקבוע מיקום הדף של העסק מתחלק למספר חלקים:

  1. לאחר מילוי הנתונים הנ"ל יקבל בעל העסק גלויה בעלת קוד (לצורך אימות), אותו צריך להקיש בממשק הניהול של גוגל, ללא אימות העמוד העסק גוגל לא "יאמין" שהעסק אכן נמצא בכתובת שהוקלדה במערכת שלהם.
  2. אם העסק מופיע במספר מקומות ברשת ויש הלימה בין הפרסומים במקומות השונים ברשת, גוגל יבין כי העסק הינו עסק אמיתי ולא ספאם, ולכן חשוב מאוד לדייק בפרטים ובאותנטיות שלהם למשל העלאת תמונות, שעות פתיחה וכד'.
  3. והכי חשוב – ביקורות – הביקורות נחלקות לישירות שהגולשים כותבים בתוך דף הגוגל פלוס, וביקורות באתרים חיצוניים. לרוב מדד הביקורות הפנימי חשוב יותר, כיוון שהוא אמין ומדויק יותר כי הלקוחות האמיתיים יכתבו ביקורות ברוב המקרים ולא משתמשים מזויפים.

עשיתם את שלושת השלבים ולא רואים אתכם? כנסו ללוח הבקרה של  Google Places For Business, אפשרי גם לבקש עזרה בפורומים של גוגל או פשוט צרו איתי קשר ונבדוק את הנושא יחדיו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אני מתמחה בקידום אתרים לבעלי עסקים ובעלי מקצוע חופשיים. הייחודיות שלי היא שאני נותן ללקוח מעטפת שיווקית דיגיטלית מלאה לא רק בקידום אלא בכל תחומי הדיגיטל – בניית אתרים, קידום אורגני קידום ממומן, שיווק ברשתות החברתיות והדרכות דיגיטליות.  מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי