הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים SEO

קידום אתרים SEO

התובנות העיקריות על קידום אתרים SEO שניקח איתנו לשנת 2021

אם יש דבר אחד שעשתה שנת 2020 לכולנו – זה לתת בראש, להפוך את היוצרות ולגרום להסתכל על הכל אחרת.

ככל שזה נוגע לנושאי קידום אתרים SEO, העבודה הזאת נעשתה הרבה יותר "אנושית" מאי פעם, וזאת כש"עליית המכונות" ברקע ממשיכה להתרחש בכל רגע נתון, עם אלגוריתמים של למידת מכונית ובינה מלאכותית שמאפשרת אוטומטציה של תהליכים רבים מאוד.

יחד עם זאת, העבודה המעמיקה עדיין דורשת עין אנושית ויכולת לעלות על רעיונות חדשים ומקוריים של בני אדם עבור בני אדם. כך, הסיכום הזה של שנת 2020 נעשה בנימה אופטימית ביותר, משום שגם בתקופת הקורונה – קידום אתרים איכותי ומקצועי עשוי להיות הדבר שעליו יקום וייפול בית עסק בישראל ובעולם כולו.

אז מה ניתן ללמוד מהתקופה הזאת ואילו מסקנות יש לקחת לשנה החדשה כדי להיות תמיד צעד אחד לפני כולם?

אנו נביא כאן לפניכם שלושה נושאים עיקריים שנדונים בקהילת המקדמים העולמית, אך מעבר לכך חשוב לזכור שנחישות ועקביות עדיין נותרו נקודות החוזקה החשובות ביותר להצלחה בתחום קידום אתרים אורגני המהווה את הקונספט העיקרי של קידום אתרים SEO שנשאר רלוונטי יותר מתמיד, משום שכל עדכון אלגוריתמים של גוגל נעשה במטרה להנגיש לכל גולש דווקא את התוכן הדרוש לו.

אלגוריתמים אלה מתבססים לא רק על מילות חיפוש כפי שהיה מאז ומתמיד, אלא גם על הכוונה המנובאת של הגולש (המתאפשרת הודות ללמידת מכונות ואלגוריתמים של בינה מלאכותית שכבר הוזכרו כאן). לכן, התובנה היחידה החשובה שיש לקחת איתנו לשנה הבאה היא כל עוד אנו דואגים לגולשים – מנועי החיפוש ידאגו לנו גם כן.

גורם חשוב בתחום קידום אתרים SEO – כוונת הגולש בעת החיפוש חיפוש

אחד הגילויים המפתיעים ביותר שהתרחשו במהלך תקופת הקורונה על ידי המומחים המובילים בתחום קידום אתרים SEO הוא היכולת של האלגוריתמים של גוגל להבין את מטרת הגולש בהתאם לנסיבות.

המשמעות של זה הוא שמשימת קידום אתרים באינטרנט יכולה להיות פשוטה יותר מצד אחד – אך גם מורכבת יותר מצד שני. אתם לא צריכים "להאכיל את מנוע החיפוש בכפית" את ההבנה שהתוכן בדף מסוים באתר שלכם עונה על דרישות הגולש בצורה הטובה ביותר.

אם זה אכן כך, מנוע החיפוש יהיה מספיק אלגנטי כדי להבין זאת. במילים אחרות, צריך לתת יותר קרדיט לגוגל ולדעת שהוא יודע לא פחות טוב מכם את העבודה.

איך זה עובד בפועל – דוגמאות והסברים

המחשה מעולה של עניין כוונת הגולש ניתן למצוא במחקר שעשתה חברת Path Interactive שביררה שבתקופת הקורונה מנוע החיפוש "הבין" בעצמו שאנשים שחיפשו תמיכה נפשית (במחקר הספציפי – אלכוהוליסטים משתקמים בתוכנית "אלכוהוליסטים אנונימיים) היו זקוקים לה אונליין, וזאת מבלי שזה צויין בשאילתת החיפוש.

זוהי רק דוגמה לכוח החדש של כוונת הלקוח וההבנה של האלגוריתמים של כוונות וצרכים אלה. כיצד זה משפיע על קידום אתרים אורגני בגוגל? פשוט מאוד, אנחנו פשוט צריכים להיות טובים יותר, ממוקדים יותר ולהעניק מענה איכותי יותר לכל לקוח, תוך חשיבה על התמונה הגדולה ועל הטווח הארוך ביותר.

אך כמובן שמדובר במשהו דינמי, כי גם הקורונה תעלם מתישהו או תהפוך לחלק כל רגיל בשגרה, שעצם קיומה תפסיק להשפיע על שאילתות החיפוש.

הלקח העיקרי של 2020: להיות בכוננות גבוהה – תמיד

לאור כל האמור כאן, הגישה החדשנית ביותר לנושאי קידום אתרים SEO דורשת להיות ערוכים תמיד לכך שנושא כלשהו יכול להפוך תוך מספר שעות לבעל ביקוש אדיר – שבאותה המידה גם ייעלם ברגע שיפסיק להיות רלוונטי.

זה נכון למשל עבור מילות חיפוש כמו "כרטיסי קולנוע" שאיבדו רלוונטיות במהלך הסגר, בעוד "נייר טואלט" היה נושא לוהט. מה אנו למדים מכך בהקשר של קידום אתרים SEO? שתמיד צריך לגוון במילות החיפוש שלכם ולא להיות תלויים במספר מצומצם מדי של מילים שיכולות להפסיק להוות מוקד עניין ועקב כך גם מקור לתנועה.

ואם יש תובנה כללית שכולנו שאבנו מתקופת הקורונה המבלבלת והמורכבת על שיווק דיגיטלי לעסקים ברמה הכללית, היא שלא צריך "לשים את כל הביצים בסל אחד", בין אם מדובר במגוון השירותים והמוצרים המוצעים, וכן ברמת האסטרטגיה השיווקית הכללית.

ניתוח נתונים כדרך חיים

אמנם אי אפשר לנבא בצורה מדויקת את כוונת הגולש בחיפושים, אך ניטור הנתונים הפך למשימה חשובה מאי פעם, משום שהוא עשוי להביא תובנות שיקלו על העבודה, יביאו רעיונות חדשים ויעזרו לראות את הנולד ולהיערך בהתאם.

כדי לעשות זאת בפועל כדי לבדוק מפעם לפעם את תוצאות החיפוש במילות החיפוש הראשיות שלכם ולעקוב אחר השינויים המתרחשים בהם, משום שזה מעיד על האלגוריתמים של גוגל בפעולה, לכן זה הפך לפרקטיקה מוטמעת בעבודת קידום אתרים SEO. אם רואים יותר ויותר עמודים שיש להם מטרה שונה מזו שאתם מציבים בעמוד שלכם – סימן שגוגל בודק כוונות אחרות של הגולשים, ולכן כדאי להתאים את עצמכם על מנת לא לרדת בדירוגים.

שנת 2021 מתחילה, ואם למדנו משהו מקודמתה, היא שלא כדאי לנוח על זרי הדפנה, אף פעם. גמישות, מקוריות ופרו-אקטיביות זו הדרך היעילה להצליח בעסקים בכלל, ובתחום קידום אתרים SEO בפרט.

העלייה והירידה של בתי עסק מקומיים בכל הקשור לשיווק או קידום אתרים SEO

ואם בגמישות עסקנו, העסקים המקומיים הם אלה שנאלצו להפגין גמישות וחוסן גדול יותר מאי פעם. בשל הסגרים הממושכים שבמסגרתם אנשים יכלו להגיע רק למקומות חיוניים בקרבת ביתם – בתי עסק נאלצו להיערך בהתאם כדי לשרוד. כך, בתי העסק שהצליחו ליצור קשר ישיר עם הלקוחות שלהם וגם לספק מידע בזמן אמת לגבי העבודה שלהם – הם אלה שהצליחו.

גם גוגל תמכו במאמצים אלה והעניקו את כל הכלים הדרושים לשם כך במסגרת מערך גוגל מיי ביזנס, כולל אפשרות עדכונים לגבי שעות עבודה, היקשרות ישירה ועוד. גוגל הוסיפו לשם כך פיצ’רים חדשים. כל זה מעניק למומחי קידום אתרים SEO ומשווקים הזדמנויות חדשות ליישם שיטות אורגניות מיוחדות ליצירת אוטוריטה והיקשרות המבוססת על אמון ונאמנות לבית העסק המקומי.

באופן כללי, הסגרים וסגירת השמיים הביאה לפנייה משמעותית לבתי עסק מקומיים, מה שאפשר לבתי עסק יעילים במיוחד דווקא להעלות את הכנסותיהם. כך שגם אתם יכולים להיות מאלה שהמצב החדש מהווה מקפצה להמונים לקוחות חדשים.

ההבדל בין אלה ששרדו ואף שגשגו לבין אלה שלא הצליחו לשרוד את התקופה הקשה הזאת לעתים קרובות נעוץ ביכולת להבין את צורכיהם המשתנים של הלקוחות והחוכמה לתת להם מענה מתאים והולם לתקופה ולזמן. כדי לעשות זאת, נדרש לעתים מבט מפוכח מבחוץ שיכול להעריך את חוזקות וחולשות הלקוח מבחינת קידום אתרים בגוגל (ולא רק) ולגבש תוכנית פעולה מותאמת לצורך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מרגישים מבולבלים ואבודים בתוך האוקיינוס האדיר שהוא משימת קידום אתרים SEO בעולם הלא וודאי של 2020-2021? גם אנחנו! אבל אתם יכולים להיות בטוחים שלנו הכלים העדכניים ביותר והידע הרלוונטי ביותר שיש – כל מה שצריך כדי להבטיח ששנת 2021 תהיה התקופה המשגשגת והאיכותית ביותר עבור בית העסק שלכם. לקבלת תכנית עבודה מותאמת בדיוק למה שדרוש לכם, השאירו את פרטיכם בטופס ונחזור אליכם בהקדם עם תכנון מנצח.

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי