הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים 2018

קידום אתרים בשנת 2021

בעולם מושלם, דברים נותרים סטטיים, כך שתמיד יודעים מה לעשות ואיך לפעול. אך מהרגע שבו האינטרנט הפך לשחקן קבוע בעולם שלנו (עבור אנשים מסוימים – עוד לפני 20 שנה, עבור אחרים, בשנים האחרונות), ניתן לומר בוודאות שאין שום דבר קבוע, בעיקר לא בתחום קידום אתרים, שגם כך מבלבל מאוד לעיתים קרובות.

התוכן הוא המלך? או בניית לינקים? כל כמה זמן לעדכן אתר? האם קידום אורגני באמת עובד? ואם יש עמודים ברשתות החברתיות, האם עדיין כדאי להשקיע בהליכי בניית אתרים? המון שאלות, ואנו ננסה לענות על חלקן כעת, בכדי לתת לכם כיוון כללי לחתור אליו בימים אלה. עד שהכול ישתנה פעם נוספת לאור שינוי אלגוריתם חדש מבית גוגל.

נפלאות הדירוג

השינוי המהותי ביותר המתרחש כל הזמן בעולם קידום אתרים הוא המנגנון שעל פיו גוגל מדרג את האתרים השונים. השינוי הזה דרמטי ביותר ביחס לאמיתות ולטקטיקות שהיו מקובלות על הפועלים בתחום בשנת 2011, למשל. השינויים שיצרו את המשברים הגדולים ביותר היו עדכוני ה"פנדה" ו"יונק הדבש".

האחרון הביא לכך שמקדמי אתרים רבים החלו לעשות אופטמיזציית און-סייט במידה מוגברת, מתוך תחושה שזה המקום היחיד שבו יש להם שליטה, אך זה מצדו הביא לכך שהיתרון היחסי נעלם, היות וכולם פועלים באותה דרך. ולרוב, המקדמים שמצליחים לחשוב מחוץ לקופסא, הם אלה שמצליחים.

כלל אצבע

חשבו מחוץ לקופסא בלי קשר למגבלות האלגוריתמים – אם תעשו משהו שאחרים לא עושים, הסיכויים להצלחה גדולים יותר.

ובחזרה לשיטות הקידום הישנות שמהם התחילו מקדמי אתרים רבים. באותה שנים, פרסום שיטתי של חומרים איכותיים באתר היה המתכון הבטוח לדירוגים גבוהים. אך לאור השינויים באלגוריתמים זה השתנה באופן מהותי. אך עם כל הקושי שבדבר, ניתן לומר שהשינוי היה חיוני.

אנשים רבים כתבו תכנים מעניינים ואיכותיים על אותם הנושאים, אך יש רק כמה מקומות ראשונים בחיפוש, ולאור הצמיחה המואצת בכמות האתרים והעמודים, גוגל היה צריך לשנות גישה. וכך, מקדמים רבים גילו שהעלאת תוכן איכותי לאורך זמן לא הביא לעלייה בתנועה!

יחד עם זאת, יש לא מעט מצבים שבהם אתר שלא עודכן זמן רב זוכה לתנועה גבוהה יותר במילות חיפוש ספציפיות. המסקנה שניתן להסיק מכך היא, שתוכן איכותי זה בהחלט חשוב, אך גם לא משהו שצריך "להתאבד" עליו. יש להשקיע בו באופן מדוד ולפנות לשיטות אחרות.

חברה לקידום אתרים

תוכן – כן או לא?

אם כן, ניתן לראות שנדרש שינוי מהותי בגישה כלפי התוכן באתר. אין זה אומר שיש לוותר עליו או לזנוח את העבודה על תכנים איכותיים. ההיפך הוא הנכון. יש לראות את הצד החיובי שבשינויי האלגוריתמים של גוגל, והצד החיובי הזה הוא שתאריך הפרסום לא כל כך חשוב. גוגל שואף להראות את התוצאה המתאימה ביותר, לא העדכנית, או זו שיש בה מסת מילות חיפוש.

אז המטרה היא ליצור תוכן "על-זמני" עבור מילות החיפוש הרלוונטיות עבורכם. ובנוסף, ללא קידום נקודתי ואנושי של התוכן האיכותי, הוא לא יביא לתוצאות הרצויות של קידום אורגני. יש לקדם אותו ברשתות החברתיות, ולבנות קישורים על פי המודל של קידום אתרים 2021.

קישורים של 2021 – רק יחס אישי

קישורים חיצוניים זה חשוב, וזה ברור לכולם והמשקל של זה מגולם בדירוגי גוגל גם בימינו אנו. מה שמשתנה, זו הדרך שמקבלים אותם. קישורים "טבעיים" זה משהו שכמעט ולא קיים כיום. גם אם התוכן הוא אכן איכותי ופורץ דרך, בגלל מסת המידע הענקית הרצה היום ברשת, הסיכויים לכך שהוא יגיע לאנשים הנכונים והמתאימים הוא קלוש. אז מה עושים?

  • מיקוד נכון – חושבים על דמות כללית של איש מקצוע/אושיית רשת/מוביל דעת קהל שיכולים להתעניין בתוכן שלכם.
  • יצירת קשרים באופן אישי – פנייה דרך האתר, פנייה בטלפון, מינגלינג באירועים עסקיים, כל דבר שיעזור ליצור קשר עם האנשים המתאימים.
  • כתיבת מאמרי אורח – פעמים רבות תצטרכו ליצור תוכן נוסף לאתרים חיצוניים כדי לקבל קישור איכותי באתר מכובד. במידה ואתם מטפחים גם את המותג האישי שלכם, מדובר ברווח כפול, כך שבהחלט כדאי לקפוץ על ההזדמנות.

מילות חיפוש – נהפכו היוצרות

נושא קריטי מאוד בתחום קידום אתרים הוא כמובן מחקר מילות חיפוש, שהיו הבסיס של קידום אתרים מאז ומתמיד. אחת הדקויות שיש להקדיש לה תשומת לב חשובה בהקשר של קידום אתרים עדכני הוא המילות חיפוש ארוכות זנב (long tail).

יש לקחת בחשבון שהאלגוריתם של גוגל החכים מאוד בשנים האחרונות, והוא מאגד מילות חיפוש רבות יחד כאשר מדובר בנושא דומה בניסוחים שונים (למשל: "חופשה בספא" ו"חופש ספא"), ויציג לאותו חיפוש את כל האפשרויות הדומות, כאשר הדירוג של התוצאות יבוסס על שכלול של כל הגורמים הרלוונטיים שעליהם כבר דיברנו.

לשם כך, חשוב תמיד להיות עם יד על הדופק ולבדוק את כל הצירופים שלכם, זאת על מנת לא להשקיע את הזמן בכתיבת אינספור מאמרים דומים עם הבדל של ניסוח במילת החיפוש – זו בטוח לא הדרך להצליח ב-2021.

טיפים כלליים לבעלי עסקים והעוסקים בתחום קידום אתרים

קידום אתרים 2021 הוא תחום בפני עצמו, והוא גם מהווה חלק מהעבודה של אנשי מקצוע ובעלי עסקים השואפים להיות ראשונים בתחומם. כדי להפיק את המרב מהאפשרויות שנותן לנו האינטרנט, כדאי לשקול את הדברים הבאים:

  • תכננו את העבודה באופן יעיל – חלקו את זמנכם בין יצירת תכנים, קידומם וביצוע מחקרים שיעזרו לכם לפגוע בול במטרה.
  • צרו קהילה – כאשר יש לכם קבוצת פייסבוק, רשימת דיוור או אפילו קבוצת ווטסאפ, יש לכם נכס גדול של קהל יעד ממוקד שיכול להפוך ללקוחות פוטנציאליים. זהו אחד הכלים החדשים והחזקים ביותר בקידום ושיווק ואם עוד לא התחלתם לבנות קהילה סביב העסק שלכם, זה הזמן.

השקיעו בוויז'ואל – זה משהו שתמיד עובד, תמונות מקוריות, צילומים של המוצרים, אינפוגרפיקים, קולאז'ים יפים באתר, בפייסבוק או בפינטרסט, הגרפיקה תמיד תשלים את העבודה של התוכן.

רוצים להתחיל לקדם את בית העסק שלכם ולא יודעים ממה להתחיל? אם אתם מחפשים מישהו מקצועי שיודע לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים, מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד.

אורי מינץ
אורי מינץ