הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים

קידום אתרים – עיצוב זרימת תוכן בעמוד לתוצאות SEO מיטביות

שליטה מוחלטת ושיפור מתמשך של הליכי זרימה בתוכן האתר מהווים גורם חשוב מאוד להליכי קידום אורגני. אך בפועל, שאנשים רבים העוסקים בתחום קידום אתרים מתמקדים על נושאים שונים לגמרי: הדירוג במנועי החיפוש, הבנה עמוקה של צרכי הגולשים, תוכן באתר וכו'. כל אלה חשובים מאוד, אך הם יש פרטים נוספים שבלעדיהם משימת הקידום לא תמולא בהצלחה. בין גורמים אלה ניתן למצוא:

  • עיצוב העמוד
  • אלמנטים של הממשק
  • אלמנטים שונים בתוכן

מודעות לפרטים אלה יכולה תאפשר לכל מקדם אתרים לשפר ביצועים באופן מרשים.  מהי הדרך הטובה ביותר לנצל את החופש שבעיצוב ותכנון העמודים החשובים באתר שלכם?

תכנון תוכן, סדר הופעה ומיקום האלמנטים השונים

תכנון ועיצוב זרימת תוכן באתר מתחיל ממענה על שלוש שאלות בסיסיות:

  • מהי מטרתו של הגולש?
  • מה הן הכוונות החבויות מאחורי מילת החיפוש שהזין הגולש? מה מהן היא החשובה ביותר?
  • מהי המטרה העסקית של הליך קידום אורגני בשלב זה? איזו מטרה מציב מקדם אתרים בעמוד ספציפי זה באתר?

ניתן להדגים תהליך זה על בסיס תחקיר של מילת החיפוש "אינטרנט ביתי מהיר יותר". כרגע, יש המון אתרים שמציעים טיפים יעילים שמדורגים גבוה בחיפוש. מדובר במילת חיפוש פופולרית ביותר, כך שאפשר להשיג אחוזי המרה גבוהים. אבל מהו המידע שצריך להופיע בעמוד ובאיזה סדר עליו להיות ממוקם בכדי שהעמוד יגיע לביצועים הטובים ביותר? ללא מודעות לעניין זה, עשוי להיווצר מצב שבו מקדם אתרים פוגע בביצועי העמוד שלו בכך שהוא בוחר בעיצוב לא טוב ולא חושב לעומק על סדר הופעת התוכן.

חברה לקידום אתרים

קידום אורגני במושג לדוגמא "אינטרנט ביתי מהיר יותר"

בהנחה שיש לנו את התשובות לשלושת השאלות שהובאו כאן, ניתן לתכנן מראש את זרימת התוכן האופטימלי.

מה הגולש מנסה להשיג? – אינטרנט מהיר יותר בבית

זוהי המטרה הרשמית של הגולש. אך מאחוריה יכולות להיות מספר כוונות שונות:

  1. להשיג אינטרנט ביתי מהיר מספק האינטרנט הקיים והציוד שנמצא בידיהם כעת
  2. למצוא ספק אינטרנט חדש
  3. להישאר עם אותו ספק, אך להחליף ציוד

מהי המטרה העסקית של קידום אורגני?

המטרה יכולה להיות שונה – קבלת לידים, איסוף פרטי קשר לרשימת דיוור, או שיווק שותפים במטרה להרוויח מעמלות המכירה.

תכנון זרימת התוכן

וכך, כאשר נעשה  גיבוש של המידע הרלוונטי עבור קידום אורגני, ניתן לעצב את התוכן תוך הקפדה על המרכיבים הבאים:

  • ניווט
  • כותרת
  • הצבת שאלה מרכזית
  • תמונת רקע עליונה (הידר)
  • גוף התוכן
  • אלמנטים גרפיים וחזותיים
  • קישורי שיווק שותפים
  • חלק תחתון של התוכן (פוטר)
  • סרגל צד

כך, ניתן לראות שהליך עיצוב זרימת התוכן כולל מגוון משימות קטנות. יש לכל מקדם אתרים אינספור אפשרויות לתכנים חיים בעמוד, החל מניווט ועד לכותרת איכותית, טקסט מוקפד ומושך, תמונות טובות ועוד.

מה שהכי חשוב לרוב זה לא רק האלמנטים עצמם, אלא גם צורת הסידור וההצגה שלהם. הבעיה הנפוצה ביותר היא לא היעדר כותרת מתאימה או תמונות לא מושכות, אלא מצב שבו מרוב דובים לא רואים את היער – התוכן החשוב באמת "נקבר" תחת עובדות לא חשובות במיוחד והגולש פשוט לא מגיע אליו, ולכן המטרה העסקית לא מושגת.

כיצד מעצבים תוכן הלכה למעשה?

בכדי לעצב עמוד באופן אופטימלי ברמה של חברה לקידום אתרים מובילה בתחום, יש לענות על חמש דרישות מרכזיות. כך, עם סיום העבודה יש לסקור את העמוד באופן ביקורתי ולבדוק האם הוא מתאים לחמשת ההיגדים הבאים:

1. לענות על דרישת הגולש באופן מהיר ומהנה

נדרשת תשומת לב גם לחוויית המשתמש וגם לעיצוב. לרוב, העמודים שזוכים לדירוג הגבוה ביותר הם אלה שנותנים את התשובה הברורה ביותר לשאלה, כולל הפרטים הקטנים. למשל, רשימות 10 טיפים לשיפור האינטרנט הביתי, כאשר הטיפים האלה מתייחסים גם לציוד, גם לספק האינטרנט וגם לשילוב שלהם. בנוסף, על הטיפים לכלול קישורים למוצרים המתאימים וכו'.

2. לענות על דרישות הלקוח על פי הסדר שלהם​

כאן יש לנצל את ההבנה של הכוונות השונות של הלקוח. קידום אתרים איכותי יאפשר ליצור את המענה המושלם לכל הצרכים של הלקוח ולתת לו את כל התשובות, על פי החשיבות וסדר הופעת השאלות בתודעת הגולש.

3. להתאים את התוכן למטרה העסקית באופן מיטבי

זה כולל גם הקפדה על לינקים תקינים למוצרים שאותם מקדמים בעמוד, וגם טקסטים מספיק משכנעים לרכישתם. ההתאמה של המוצר לדרישות הלקוח יבטיחו ביצועי קידום אתרים יעילים ביותר. אך חשוב לעשות איזון בין טובת הגולש לבין המטרות העסקיות, על מנת שלא לפגוע בדירוג ובהליך קידום אורגני.

4. להתחיל את העמוד באלמנט וויזואלי ובטענה המרכזית

השניות הראשונות של הגולש בעמוד הן קריטיות, ומיקום של תוכן ויזואלי וטענה חשובה שתמשוך את הגולש להמשיך לקרוא הם מהותיים. תמונה ייצוגית והצגה של הטענות המרכזיות ברשימת בולטים מאפיינים כמעט תמיד את העמודים שזוכים לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש.

5. לנסות למנוע עד כמה שניתן את החזרה לעמוד תוצאות החיפוש

זה אומר להשקיע בעיצוב ובחוויית המשתמש במסגרת עבודתו של מקדם אתרים, זאת על מנת למנוע מצבים שבהם הגולש מרגיש שהעמוד מעצבן ולא נותן מענה לבקשות שלו וחוזר לתוצאות החיפוש על מנת לעבור לתוצאה הבאה בתור. אלו יכולים להיות דברים טריוויאליים, כגון פרסומות צפות מעצבנות, עיצוב מיושן ועוד.

כך, בעזרת תכנון נכון של עמוד בהתאם לחמשת הדרישות האלה, כל חברה לקידום אתרים וגם מקדם אתרים עצמאי מסוגלים לקחת תוכן טוב מטבעו ולשפר את הביצועים שלו באופן מובהק, תוך יצירת סינרגיה בין המטרות של הגולש והמטרות העסקיות הליכי קידום אורגני.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אני עושה שיווק דיגיטלי לעסקים. הייחודיות שלי היא שאני נותן ללקוחות מעטפת שיווקית דיגיטלית מלאה לא רק בקידום אלא הבנה בכל תחומי הדיגיטל – בניית אתרים, קידום אורגני וממומן, שיווק ברשתות החברתיות מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי