הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים ממומן בגוגל

כיצד עושים קידום אתרים ממומן בגוגל בתקופת קורונה?

לאף אחד מאיתנו אין מדריך "כיצד להתנהל במהלך מגפה עולמית במאה ה-21”, ולכן התקופה המורכבת הזאת שבה אנו נמצאים כבר חצי שנה מאתגרת לכולנו, אף אחד לא יודע בוודאות מה לעשות, וכולנו נאלצים לנקוט בשיטות של ניסוי וטעייה.

יחד עם זאת, כושר ניתוח אנליטי ומידע שנאסף בחודשים האחרונים כבר מאפשרים להגיע למסקנות מסוימות ולגבש אסטרטגיות המתאימות להתנהלות בתקופת חירום כלל עולמית, כמו זו, שאנו חווים כעת.

כמו בכל אסון, ישנן תעשיות שלמות שקורסות, בעוד אחרות משגשגות ואפילו מופיעים מוצרים ושירותים חדשים בהתאם לדרישות של הנסיבות החדשות. עולם האינטרנט ואיסוף הנתונים הכלול בתוכו מאפשר לקבל תמונה יחסית ברורה לגבי המתרחש, ולכן ניתן לגזור מכך את הדרך הנכונה ביותר להתנהל גם בבתי העסק שלנו.

קידום בתקופת קורונה

בתחום קידום אתרים אורגני בגוגל היעדים די ברורים – משום שמדובר בעבודה לטווח ארוך שנעשית לעתים בהשקעות מתונות של זמן ומאמצים, נושא קידום אתרים ממומן בגוגל עדיין לוטה בערפל. הרי לאנשים יש פחות כסף לקנות. מצד שני, בשל הקורונה, אנו נמצאים יותר בבית, גולשים יותר, עושים יותר קניות באינטרנט (גם בתקופות קשות, עדיין רוכשים מוצרים חיוניים, וגם פחות חיוניים כאמצעי לברוח לפחות לזמן קצר מהמציאות העגומה).

אז מה עושים? איך מתכננים נכון את תקציב הפרסום הממומן שלנו כדי לא להיכנס להפסדים? והאם הקורונה יכולה להיות דווקא ירידה לשם עלייה?

המשיכו לקרוא, אנו נפרט על כל הנושאים הבוערים הללו.

באילו תחומים ירדו או נסקו תוצאות הקידום הממומן בשל תקופת הקורונה

סוכנות הדיגיטל האמריקאית WORDSTREAM נוהגת לייצא דיווחים אודות ביצועים בתחום קידום אתרים ממומן בגוגל. השנה, בגלל הנסיבות יוצאות מגדר הרגיל של תקופת הקורונה, הם סיפקו דוח מיוחד שסקר את התקופה מתחילת השנה ועד מאי, שבמהלכה היה שיא הגל הראשון העולמי. כך, היא סיפקה רשימות של תעשיות שביצועיהם השתפרו בצל המגפה העולמית, תעשיות שנותר כפי שהיו, ותעשיות שצנחו.

שיפור נרשם ב: עמותות ואגודות ללא רווח, בריאות ורפואה, ניהול עסקי, ניהול כספים, יופי וטיפוח אישי, מוצרי מדיה בתשלום (נטפליקס וכו’), מתנות ופרחים.

התעשיות הבאות הציגו ביצועים מעורבים: נדל"ן, שדרוג הבית, ריהוט, תחום הרכב, ביגוד, תעסוקה והשכלה, שירותים משפטיים.

התעשיות שחטפו את המהלומה הקשה ביותר: תיירות, ברים ומסעדות, בידור חי, כנסים, ספורט ופעילות גופנית, בנייה, תחום התעשייה והייצור.

נתונים אלה מבוססים על מידע שנאסף בארצות הברית, אך במידה רבה ניתן להשליך אותו גם עלינו. באופן טבעי, אנשים התעניינו יותר בדברים שהם יכולים לעשות באופן בלתי אמצעי בבית, משהו שניתן להזמין אלינו או לשלוח לאדם קרוב כדי לרומם את רוחו. בתי עסק רבים חיפשו פתרונות ניהוליים כדי לשנות את אופי הפעילות שלהם בהתאם לנסיבות החדשות.

הצרכים הללו, כמו גם השינויים המשמעותי שהתרחש בהלך הרוח שלנו, היוו השפעה מכרעת על ביצועי קידום אתרים ממומן בגוגל. בהתאם לתחום העיסוק שלכם, אתם נדרשים לחשוב על קהל היעד הפוטנציאלי והקיים שלכם, ולהבין כיצד לשנות את האסטרטגיה שלכם על מנת לעבוד באופן ממוקד ביותר, בעלויות מצומצמות (במידה ואתם מהעסקים שנפגעו) או לחילופין – להציע פתרונות חדשניים בהתאם לרוח התקופה במידה ואתם מציעים מוצרים ושירותים שקיבלו דחיפה בשל נסיבות הסגר.

במה מתבטאים השינויים בביצועי קידום אתרים ממומן בגוגל?

ברגעי משבר וחוסר וודאות כלכלית וירידה בשווקים העולמיים, הנטייה הטבעית היא להפחית או אפילו לגדוע כליל כל תקציב פרסום וקמפיינים. ולמרות שבמבט ראשון זה הדבר ההגיוני לעשות, המשמעות של כך היא שהעלות הממוצעת של כל קליק יורדת בכ-50%, כך שהמפרסמים שכן ממשיכים לעבוד יכולים ליהנות דווקא מלידים איכותיים ובעלויות נמוכות יותר.

יש מספר פרמטרים שבאמצעותם מודדים ביצועים בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים בכל הקשור למודעות ממומנות.

  • טווח עלות ההקלה (CPC) ושיעורי לחיצה (CTR)
  • נתוני ההמרה
  • תנועה באופן כללי

לפיכך, האסטרטגיה החכמה יותר תהיה לנסות להעריך את המצב באופן אינדיווידואלי עבור בית העסק שלכם ולקדם קמפיינים בצורה מותאמת למצב, בהתאם ליכולות הכלכליות של הלקוחות הפוטנציאליים, וכך להפיק את המירב מהאפשרות הכלכלית הפוטנציאלית הטמונה במצב הלא פשוט הזה. בשורה התחתונה, ניתן להפחית את עלויות עד ל-150%!

עם זאת, קחו את כל ההמלצות בערבון מוגבל, משום שכפי שתואר מעלה, יש תעשיות שנפגעו יותר או פחות מהמצב הקיים, וכל מקרה לגופו בהתאם לגורמים ייחודיים של מסד הלקוחות וכו’. במידה ויש לכם ספק לגבי אסטרטגיית קידום ממומן בגוגל עבור העסק שלכם, כדאי לפנות למומחים בתחום.

הקמת אסטרטגיית PPC מותאמת למצב הקיים

יש כמה טיפים שכדאי להתחיל ליישם כבר עכשיו על מנת להפיק את המירב מתקציב קידום ממומן העומד בפניכם גם בתנאים המורכבים של היום.

בצעו הערכה של תנועת חיפושים בתחום שלכם

כאמור, כל תעשייה חווה את המגפה בצורה שונה. יש לא מעט שווקים שרואים צמיחה משמעותית בתנועה. לכן, בתור התחלה כדאי להשקיע את הזמן ולחקור את הקמפיינים מהחודשים האחרונים, כמו גם את הביצועים של קידום אתרים אורגני בגוגל, כדי לראות האם היו עליות או מורדות.

זה גם הזמן לראות האם יש מגמות מובהקות בתחום שלכם. מה שלא יהיה, יש לזכור שהתשלום שלכם נעשה על בסיס קליק ו/או ליד בפועל, ולכן ניתן להגדיר את הקמפיינים בצורה שלא תייבש את התקציב שלכם ללא תמורה. כדאי לשקול את האפשרות לבזר את התקציב, כדי שיהיו השקעות בכול המוצרים או השירותים שאתם מציעים.

השקיעו בקופירייטינג של המודעות והמסר שאתם מעבירים

יש לקחת בחשבון את השינויים בעולם ובהלך הרוח של הגולשים, ולהתאים את המסרים שלכם בהתאם. המילים שבהם תבחרו יכולים לעזור לאנשים לשאוב עידוד, תקווה וחיזוקים בתקופה מורכבת, וגם לעזור לכם לשכנע אותם לעשות רכישות למרות הכול.

אם אתם מקבלים קהל בתוך מגבלות התו הסגול, כדאי לציין באמצעי הבטיחות הננקטים אצלכם. בדקו את קריאות הפעולה שלכם, שמדגישות היקשרות מרחוק, תיאום מראש, משלוחים, טייק אוויי וכו’ – הכול בהתאם לנסיבות העדכניות במדינה ובעולם. שינויים קטנים אלה יכולים לשפר את ההמרות באופן משמעותי וגם לתרום למאמצי ניהול מוניטין שלכם, משום שזה ייצור רושם של בית עסק אחראי וזהיר, מה שחשוב במיוחד בימינו.

עדכנו את התזמון של המודעות כדי שיוצגו בתקופות הביצוע הטובות ביותר

הסגר, הצורך לעבוד מהבית, האנשים הרבים ששוהים בבידוד וגולשים בשעות לא שגרתיות עבורם, כל זה יכול להשפיע על התוצאות של קידום אתרים ממומן בגוגל. בגלל השינויים התכופים האלה, חשוב מאוד לבדוק ולנתח את המדדים האחרונים ביותר ולעשות שינויים שיתאימו לקהל היעד שלכם כפי שהוא חיי כיום את חיי השגרה שלו.

ניתן לראות את הנתונים האלה בממשק גוגל אדס, בלשונית הסקירה הכללית שלכם, שבתחתיתו יש גרף "יום ושעה" שבו תוכלו לראות באיזה ימים ושעות יש את רמת ההמרה הגבוהה ביותר.

רשמו לפניכם את שניים-שלושת הימים הכי מוצלחים שלכם, ותוכלו להחליט האם להחריג אותם מהקמפיינים כלל, או להפחית את עלויות הבידים לימים אלה, כך שהמודעות יוצגו, אך ידרשו פחות משאבים כספיים. בנוסף, באמצעות תפריט הנפתח, בדקו את המטריקות השונות המתאימות לאופי העסק שלכם (קליקים, חשיפה וכו’) ובחרו באפשרויות המתאימות ביותר.

נתחו את הביצועים ברמת המכשיר וסננו את מה שלא עובד

נתון נוסף שניתן לבדוק ולהתאים לנסיבות החדשות, זה לבדוק את הביצועים ברמת המכשיר. בדומה למדד הימים והשעות, ניתן להפחית את עלויות הליד שלכם באמצעות התאמת הבידים שלכם למכשירים שבהם יש את הביצועים הטובים ביותר.

מדד זה נמצא גם בלשונית הסקירה הכללית. כך תראו האם מחשב היה המכשיר שהניב לידים בעלויות הנמוכות ביותר, לעומת הטאבלט, למשל, שתוצאות הקמפיינים בו היו פחות מזהירות. ובהתאם לכך ניתן להחריג גם את המכשירים שלא נותנים את התוצאות המתאימות.

התעמקו את נתוני מילות החיפוש והמיקומים שלכם בתוצאות החיפוש למציאת מטרות קלות

אחד הנתונים החשובים ביותר בנושאי ביצועים ברמת מילות החיפוש, הוא ניתוח הסכום ששילמתם עבור הקליקים שלכם יחסית למדד השוק.

לעתים קרובות, הסכומים שמציג לנו גוגל כעלות עבור האפשרות להיות מוצגים בשורה הראשונה או באחת מתוך ארבע הראשונות, הם מופרזים באופן אדיר, ולכן לא כדאי להעלות את סכום התשלום המקסימלי עבור ליד במסגרת ניהול קידום אתרים ממומן בגוגל שלכם לגבהים הלא הגיוניים האלה רק בגלל שזה מה שכתוב.

בנוסף, פעמים רבות הביצועים של מודעות המופיעות בשורה השנייה והשלישית לא נופלים מאלה של התוצאות בשורה הראשונה. לכן תמיד כדאי לנסות לשלם פחות ובכל זאת להתברג במקומות הגבוהים, ובכך לנצל בצורה יעילה יותר את תקציב הפרסום שלכם.

חפשו נתונים בכלי דוח המכירות הפומביות

כלי יעיל נוסף לבדיקה הוא דוח זה המציג אתרים שמפרסמים עם מילות החיפוש שמשמשות אתכם, כדי לקבל מושג לגבי ביצועי המודעות שלכם ביחס למתחרים.

כלל אצבע – לא כדאי להופיע יותר מדי גבוה ביחס למתחרים, כי זה אומר שאתם משלמים יותר עבור אותן מילות חיפוש ומידת חשיפה. במידה ואתם רואים שזה אכן המצב, כדאי קודם כול לנסות להפחית את התשלום עבור הקלקה עד שתקדימו את המתחרים רק במקצת, כדי לוודא שאתם לא משלמים מעל ומעבר כדי להגיע לתוצאות שלכם.

האם המטרה היא תמיד להיות במקום ראשון? פעמים רבות, התשלום עבור מקום ראשון גבוה פי שלוש או ארבע ביחס למקומות הבאים, ולעתים קרובות זה לא מצדיק את עצמו, משום שגם ממקומות מעט נמוכים יותר אפשר לקבל תנועה איכותית ביותר.

שנו את תמהיל מילות החיפוש לפי ביצועיהן

מחקר מעמיק במילות חיפוש במערך קידום אתרים ממומן בגוגל שלכם יכול לעזור לכם הזדמנויות לתפוס מקומות גבוהים בתוצאות חיפוש בעלויות נמוכות. אתם צריכים לשאול את עצמכם אלו מילים מאפשרים המרות במחירים נמוכים יותר, ואלה עולים יותר?

במסגרת צמצום הוצאות, אפשר להקפיא זמנית את אלה "היקרניות" כדי לנסות לנצל את ההזדמנויות הנוחות יותר ברמת התקציב ובכך להשיג יותר לידים לטווח הארוך.

אלו כמה מהטכניקות שבהן תוכלו לנקוט כדי להפיק את מלוא התועלת מאפשרויות שיווק דיגיטלי גם בתקופות של שפל יחסי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ראוי לציין שמניסיוננו, בתי עסק קטנים ובינוניים רבים הצליחו דווקא להתרומם גבוה בתקופה לא פשוטה זו. זה התאפשר באמצעות השקעה במוניטין, יצירת מענה זמין ואיכותי לבעיות הייחודיות לתקופה, גמישות בהתנהלות ונכונות להיות שם בשביל הלקוחות.

כמו כן, התייעלות עם קידום אתרים ממומן בגוגל בתקופה זו אפשרה לצמצם הוצאות ולמקסם תוצאות.

רוצים לעשות את זה גם ולהבטיח את שרידות העסק שלכם גם כעת? צרו איתנו קשר באמצעות מילוי הטופס מטה, ונצא לדרך.

 

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי