הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים 2019

קידום אתרים בשנת 2019 – מה מצפה לנו?

בעולם המודרני, שנה אחת זה הרבה זמן – הרבה יותר ממה שהיה פעם. לא בכדי נאמר שכיום מספיק עשר שנים שבהם מומחה לא מתעדכן בתחום כלשהו בכדי שמחצית מהידע שלו יהפוך ללא רלוונטי. יתר על כן, סביר להניח שבעתיד הקרוב מאוד יידרש הרבה פחות זמן כדי לאבד את הפוקוס ולהתחיל לפגר מאחור. אז כדי שזה לא יקרה לכם (לפחות לא בשנה הקרובה), אנו מביאים לכם את הטרנדים המצפים לנו בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים, כולל היבטים של קידום אתרים (קידום אורגני + קידום ממומן). בסופו של דבר, גם עבודת בניית אתרים מושפעים מאוד משינויים אלה, משום שהם מבוססים במידה רבה על ה”קפריזות” החדשות והתדירות של מנועי החיפוש ובעיקר של גוגל החולש על תחום זה.

מאפיינים כלליים של קידום אתרים ב-2019

התכונה הבולטת ביותר של מנועי החיפוש בימים אלה – זה האינטליגנטיות שלהם. התפתחות האלגוריתמים והבינה המלאכותית מאפשרים מענה הרבה יותר ספציפי לשאילתות מגוונות. בנוסף, שיווק דיגיטלי חווה שינוי משמעותי כיום לאור הכמות ההולכת וגדלה של חיפושים המופעלים בעזרת קול ולאו דווקא באמצעות הקלדה. יש לכך השפעות מרחיקות לכת על הדרכים שבהם יש לעשות קידום אתרים, ולכן חשוב מאוד לחזות מראש את השינויים האפשריים שתביא איתה שנת 2019. יחד עם זאת, חשוב תמיד להתעדכן על השינויים תוך כדי פעילות, ולכן אנו ממליצים לכם לעקוב אחרינו כדי לא לפספס אף מאמר חדש באתר.

קטעים נבחרים

אם תביטו בתוצאות החיפוש במנועים כיום, ניתן לראות שהם מתחרים באלמנטים נוספים לקבלת תשומת לבם של הגולשים. מצד אחד, יש את מודעות של קידום ממומן באדוורדס שתופסים מקום בתוצאות החיפוש. במושגי חיפוש נוספים מופיעות גם מודעות קניות עם תמונות של ארבעה מוצרים עם מודעות טקסט.

אלמנטים נוספים המתחרים בתוצאות החיפוש סטנדרטי:

  • תיבות של תוצאות מקומיות
  • גרף ידע
  • קטעים נוספים
  • תיבת “אנשים שאלו גם”
  • חדשות גוגל
  • תמונות גוגל
  • סרטוני יוטיוב רלוונטיים

מבחינה זו, הקטע הנבחר מהווה תחרות משמעותית לכל האלמנטים הנוספים שמופיעים בעמוד תוצאות החיפוש.

בתוצאות החיפוש בעברית עדיין אין את המאפיין הזה של גוגל לרוב, אך כדאי לעקוב אחר המצב ולנסות להשיג דחיפה משמעותית למאמצי קידום אורגני באמצעות הופעה כתשובה לשאלה של הגולשים.

ראוי לציין שלא ממש ברור עד כמה גוגל בודקים את מהימנות של האתרים שמהם הם דולים את הקטעים הנבחרים, וכיום נעשית עבודה ביצירת גרף ידע לשאילתות שונות, כולל מידע מוויקיפדיה.

לאור התחרות הגדולה, ניתן לומר בבטחה שלכל אתר יהיה קשה להתבלט בתוך תוצאות החיפוש במסגרת שיווק דיגיטלי. על מנת להופיע בשלב כלשהו בתיבות שונות הנותנות מענה לשאלות ישירות, כדאי לשקול לארגן טקסט בפורמט של שאלות ותשובות בעמודים הרלוונטיים באתר.

בעת עבודה על קידום אורגני בשנת 2019, חשוב כל הזמן לשאול את עצמנו מה הן השאלות הנשאלות על ידי קהל היעד שלנו ולענות עליהן באופן מדויק ונוח לקריאה והבנה.

נתונים מסודרים תורמים למאמצי קידום אתרים

תוצאות החיפוש מעניקים מידע נוסף מעבר לכתובת האתר, כותרת העמוד – יש פרטים נוספים כגון דירוג (כוכבים), מידע כגון שעות פתיחה, תחומי פעילות, מידע על אירועים ופרטים נוספים הרלוונטיים לחיפושים. זה מהווה את התנאי ההכרחי ליצירת תוצאות חיפוש אטרקטיביות ומדויקות. סידור נכון של הנתונים רק יעלה בחשיבותו בעתיד הקרוב, לכן כדאי ליצור את המערך המתאים לכך מראש על מנת לא לתקן בהמשך הדרך. גוגל נותנים כלים יעילים ומובנים לכך במסגרת השירות – https://schema.org

חווית משתמש

באופן כללי, כאשר מדובר על קידום אתרים, חשוב מאוד להבין שהקידום לא נעשה לטובת מנועי החיפוש בעיקר – אלא דווקא לטובת המשתמשים. ההגדרה הארכאית לקידום אתרים שלמעשה מנסה “לעבוד” על האלגוריתמים של מנועי החיפוש כבר מזמן לא תופסת ובשנת 2019 תהיה לה משמעות אפילו פחותה יותר. לכן, בין אם מבצעים עבודות בניית אתרים מאפס או כל שיווק דיגיטלי לאתר קיים, צריך קודם כל לראות את התמונה הרחבה מנקודת מבטו של המשתמש. לפניכם מספר טיפים שיש להקפיד עליהם בעת ביצוע אופטימיזציה און-סייט (כלומר בעמודים עצמם). פעולות פשוטות אלה תורמות רבות למאמצי קידום אתרים, אז כדאי להקדיש להם את תשומת הלב הראויה.

מהירות עלייה: כלים דוגמת https://gtmetrix.com מסייעים לבדוק את מהירות טעינת האתר על עמודיו השונים. כלי יעיל נוסף הוא הכלי המובנה של גוגל (PageSpeed) הבודק את מהירות האתר. שיפור הפרמטרים האלה יתרום רבות לכך שהגולשים יישארו באתר שלכם לאורך זמן.

היעדר בעיות טכניות: לאנשים יש מעט זמן – לכן הדרישות שלהם כלפי כל אתר הן גבוהות וכל תקלה עשויה לעלות לכם בכך שהאדם פשוט יעזוב את האתר, כך שלקראת 2019 כדאי לתחזק את האתר שיהיה מושלם. בין הדברים שמהם כדאי להיפרד, זה אלמנטים של פלאש (אלא אם כן מדובר בסרטונים).

אופטימיזציה למובייל: הנושא קיים כבר כמה שנים, אך הרלוונטיות והחשיבות שלו רק עולות. יש לקחת זאת בחשבון בעת בניית אתרים וגם במסגרת אופטימיזציה לטובת קידום אתרים בעתיד

AMP – שיפור מהירות העמוד

אפרופו אופטימיזציה למובייל, אתרים רבים כיום מוגדרים מראש בתור מותאמים קודם כל למובייל ומצוידים באפשרות של Accelerated Mobile Pages – AMP, לצד יישומי אינטרנט מתקדמים אחרים המאפשרים ליצור טעינה מהירה ואיכותית של העמודים במסגרת גרסת המובייל. מומחים צופים שנושא זה יזכה לחשיפה רחבה אפילו יותר בשנת 2019. הייחודיות של עמודים המיישמים AMP נעוצה בכך שיש בהם מעט תמונות ובעיקר מלל, מה שתורם לטעינתם המהירה ושיפור הביצועים במסגרת קידום אורגני

התוכן עדיין חשוב

המוחות הגדולים של גוגל תמיד מחפשים את הדרכים החדשניות ביותר לניתוח תכני אתרים, זאת על מנת להכריע את הרלוונטיות שלו למילת החיפוש באופן המדויק ביותר. בין השאר, בימים אלה נכנסת לפעולה טכנולוגיית ראנקבריין המבוססת על אלגוריתמים המלמדים את עצמם – זאת במטרה להבין טוב יותר את התכנים.

החידוש הזה יביא לכך שהרף לתוכן איכותי יעלה ועל מנת להשיג תוצאות טובות במסגרת קידום אתרים בכלל וכן קידום אורגני בפרט – יהיה צורך להשקיע כמה שיותר בחומר ייחודי ואיכותי.

כדי להתכונן לזה כבר עכשיו, יש לבצע בדק בית בתכנים הקיימים באתר ולהעביר ביקורת: האם הוא ייחודי? האם יש לו ערך? חשוב שלא לדחוס יותר מדי מילות חיפוש בתוך הטקסט, היות וניתן לנתח זאת בקלות בעזרת בוטים, וזה עשוי להביא לתוצאה ההפוכה. איכות לפני כמות – זה העיקרון המנחה של תוכן איכותי ב-2019.

שימו לב לחיפוש הקולי

עוד ב-2014 גוגל ביצעו מחקר שהראה שמעל ל-40% מהמשתמשים מבצעים את החיפושים שלהם בעזרת קול. ככל שהגולש צעיר יותר, כך הוא יעדיף את החיפוש הקולי (בני נוער עושים 50% מכלל החיפושים שלהם בעזרת הקול). בגלל שיותר ויותר אנשים נעזרים בגוגל אסיסטנט ודומיו, הצפי הוא שהיקף החיפושים הקוליים ילך ויעלה בשנת 2019.

טיפ להתייעלות: בגלל שהמשתמשים מבטאים ישירות את הרצונות שלהם, יש להתמקד על מילות מפתח זנב ארוך במסגרת האופטימיזציה של התוכן. יחד עם זאת, כדאי להכניס כמה שיותר שאלות רלוונטיות לגולשים שניתן למצוא את התשובות עליהם בתוכן שלכם.

אינדקס מובייל פירסט של גוגל

בשנתיים האחרונות גוגל מציג מגמה של התרכזות בפעילות שנעשית במכשירים הניידים, בשל העלייה החדה בגלישה בניידים. השינויים האלה הגיעו למימושם בקיץ 2018 עם הופעתו של אינדקס מובייל פירסט של גוגל שסוף כל סוף יושם. הצפי לעתיד הוא שגוגל יעניק העדפה לגרסת המובייל של האתר, כך שאופטימיזציה מושלמת למובייל תתרום רבות גם למאמצי קידום אתרים וכן שיווק דיגיטלי לעסקים ביריעה הרחבה ביותר. כך שאם עדיין לא ביצעתם אופטימיזציה שכזו לאתר שלכם – זו בהחלט משימה שצריכה להופיע בצ’קליסט שלכם לשנת 2019.

הקישורים שומרים על רלוונטיות

כמעט מדי שנה מופיעות הטענות שתחום קידום אתרים כפי שהכרנו אותו “מת” ובניית קישורים איבדה מתכליתה. עם זאת, נכון לעכשיו דווקא ב-2019 תהיה חשיבות גדולה מאוד לקישורים חיצוניים, כפי שנמסר במסיבת עיתונאים שקיימו בגוגל ב-2018. שם נמסר שהאלגוריתם הוותיק לדירוג אתרים GoogleRank עדיין אקטואלי וחשוב לעבודתו הפנימית של מנוע החיפוש. ומכך נובע שקישורים לאתר עדיין חשובים, בעיקר אם הם מגיעים מאתרים גדולים בעלי דירוג גבוה ואוטוריטה (סמכותיות) משמעותית.

אחת התופעות שתזכה לחשיפה רחבה יותר בתחום זה קישור ללא קישור. כלומר, בשל האלגוריתמים המתקדמים של גוגל, גם ציון שם או מותג בהקשרים שונים באתרים גדולים יכול להיחשב כקישור לכל דבר. זו בשורה מעולה לתחום קידום אורגני, היות וזה מאפשר לנצל את הסמכותיות של האתר באופן המלא ביותר. זו סיבה נוספת ליצור תוכן איכותי שמגוון רחב של גולשים ייהנה ממנו, תכנים שיביאו לשינוי ולצמיחה ולכן יהיו ראויים לציון ויהפכו לאמצעי קידום אתרים יעיל ביותר.

כדאי להעניק כמה שיותר תשומת לב לחיפוש תמונות

מנגנון חיפוש התמונות של גוגל עבר מתיחת פנים משמעותית ב-2017. זה אפילו גרם לכך שאתרים רבים “זכו” לפחות תנועה בגלל שהגולשים לא היו חייבים לעזוב את מנוע החיפוש כדי לצפות בתמונות. לאחר התאמות מסוימות באתר ניתן לראות בזה יתרון – חיפוש התמונות עשוי לדרבן אתכם להשקיע בתוכן החזותי, ליצור תמונות ברמה גבוהה, לבנות אינפוגרפיקים ותכנים אחרים הרלוונטיים לתחום שלכם, או אפילו להתחיל טרנדים משלכם (מישהו אמר ממים?)

העתיד כבר כאן – ראנקבריין, האלגוריתם המלמד את עצמו

החדשות המעניינות ביותר לרגל שנת 2019 – גוגל מציגים אלגוריתם חדש המלמד את עצמו. למרות שההצגה שלו לעולם נעשתה לראשונה ב-2015, השימוש בבינה מלאכותית הלך והתרחב מאז. כיום, אלגוריתם זה מריץ כ-15% מכלל השאילתות של גוגל. בארבע השנים האחרונות האלגוריתם למד רבות ומאפשר לגוגל לענות גם על השאלות המורכבות ביותר. לפיכך, ניתן לצפות שמנועי החיפוש ילכו וישתפרו בעתיד ואף יבינו בני אדם הרבה יותר טוב. וגם במקרה זה, קידום אורגני הממוקד על הענקת ערך מוסף ואיכות גבוהה לגולשים תמיד ירוויח מחיפושים חכמים, אנושיים וישירים.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

רוצים להכין את האתר שלכם לשנת 2019 מלאת ההפתעות הטכנולוגיות? צרו קשר עוד היום ואנו נבנה לכם תוכנית עבודה מסודרת וממוקדת! אתם מוזמנים ליצור קשר בטופס מטה ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

לקבלת הצעת מחיר ותכנית פעולה ממוקדת ויעילה – צרו קשר עוד היום!

 

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן